MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Mjuman schreef:
(quote)

Nou weet ik dat Argentijnen - die hebben pampa's - paardvaardig zijn, maar van de Brazzo's zou ik het niet zo 1-2-3 weten

'k geloof dat er nog een rekening openstaat voor Oranje

De ULTIEME rekening staat natuurlijk nog open tegen Uruguay! Zou wel het mooiste affiche zijn voor de Brazzo's tijdens dit wk. Geen idee wanneer ze elkaar eventueel tegen kunnen komen.

Mulder ben ik trouwens ook al beu gehoord, vanaf dat er niet volgens de Hollandse school wordt gevoetbald zit hij daar op te vitten. Je aanpassen aan een ander team dat doe je niet!, uitgaan van je eigen kwaliteiten! Ja, en dan zo een aantal goals om de oren krijgen en er snel uitliggen. Die man is totaal niet meer mee met het moderne voetbal.

Ik wil even mijn ergernis uiten over die glimglatz van een Milow; had nooit wat van de man gehoord - ik heb een soort van 6th sense voor dit soort muziek (Tim Knol is een nog zoeen), maar goedendag - dit is wel hemeltergend, Take It Easy - het enige positieve daaraan is dat Tori Amos ooit een zin daaruit heeft geciteerd: standing on a corner in Winslow Arizona.

Qua waardering in NRC scoort het programma met een 6,5 lager dan alle buren - BBC wint met 9,0

En Mulder was ooit leuk, maar begint nu z'n eigen phantom of the opera te worden.

jassn schreef:
(quote)
Er is zo goed als geen enkel team die slechter voetbalt of het moet België zijn.

Ik vind statistieken als schoten op doel en goals toch echt vele malen relevanter dan het aantal passes wat aankomt, of hoe verfijnd het spel er uit ziet. Ik begrijp dat je niet graag naar voetbal kijkt wat niet gebaseerd is op de ideologie van Guardiola. Je kunt alleen moeilijk beweren dat teams die op een andere manier spelen slecht voetballen. Teams horen in mijn ogen gewoon een systeem te spelen wat het beste bij het spelersmateriaal en de huidige tegenstander past. In dat opzicht doet Nederland het voortreffelijk, tot nu toe het beste van alle landen.

En spelen op zoveel mogelijk balbezit is natuurlijk niet heilig.

Mulder moet zich gewoon aanpassen aan de nieuwe realiteit. Dat geldt ook voor anderen die vinden dat Nederland lelijk zou spelen. Hoezo, met die snelle counters en perfecte doelpunten? Nee, lekker de bal naar elkaar overspelen op het middenveld, daar word je blij van.

Svendra schreef:
Mulder moet zich gewoon aanpassen aan de nieuwe realiteit. Dat geldt ook voor anderen die vinden dat Nederland lelijk zou spelen. Hoezo, met die snelle counters en perfecte doelpunten? Nee, lekker de bal naar elkaar overspelen, daar word je blij van.
Counters zijn mooi, geen 5 passen naar elkaar kunnen geven op het middenveld is dat niet. De lange bal naar voren rammen is geluk, geen tactiek. Kopbaldoelpuntje en counter in de 91ste minuut omdat iedereen van Chile naar voren gaat. voor de rest was er, buiten een constant doordekkende oranje muur, weinig te zien. Blijven het spel ondergaan en counteren is geen mooi recept. Dan ben ik een maar een zagevent. Niet vergeten supporteren voor Griekenland ook dan.

Mjuman schreef:
Ik wil even mijn ergernis uiten over die glimglatz van een Milow; had nooit wat van de man gehoord - ik heb een soort van 6th sense voor dit soort muziek (Tim Knol is een nog zoeen), maar goedendag - dit is wel hemeltergend, Take It Easy - het enige positieve daaraan is dat Tori Amos ooit een zin daaruit heeft geciteerd: standing on a corner in Winslow Arizona.

Als we twitter moeten geloven ergert de meerderheid van Nederland zich enorm aan die zanger. Het is ook volstrekt onbegrijpelijk dat de NOS (waarschijnlijk op voorsprak van Henry Schut) al voorafgaand aan het WK heeft besloten om hem uit te nodigen. Je maakt een sportprogramma om zoveel mogelijk kijkers te bedienen. Als je er dan al (live) muziek in stopt, moet dat weloverwogen besloten worden, moet het nummer passend zijn en is enige mate van variatie niet onbelangrijk. Dit gebeurt allemaal niet dus. Het gevolg is nu dat mensen hem nu ook vooral door de overkill zat zijn geraakt en dan maar gaan zappen naar andere zenders als Sporza of BBC. Dat kan toch ook niet de bedoeling zijn geweest van de NOS.

dumb_helicopter schreef:
Mulder ben ik trouwens ook al beu gehoord, vanaf dat er niet volgens de Hollandse school wordt gevoetbald zit hij daar op te vitten. Je aanpassen aan een ander team dat doe je niet!, uitgaan van je eigen kwaliteiten! Ja, en dan zo een aantal goals om de oren krijgen en er snel uitliggen. Die man is totaal niet meer mee met het moderne voetbal.

Mulder zit overal op te vitten.
Volgens mij is ie zichzelf ook beu.
Ligt ie nog steeds half over de tafel bij analyses?

Spanje had een wat onsportieve houding in de tweede helft tegen het tegenvallende Australië. Volgens mij wilden ze zo snel mogelijk het vliegtuig weer in.

buizen schreef:
(quote)

Hoezo 'clown'? Is positief en vol vertrouwen en geloof zijn tegenwoordig al lachwekkend ?
Dacht trouwens dat er wel meer mensen vertrouwen in ons elftal leggen.

Ach welnee kerel. Ik vind je enthousiasme wel iets hebben. Maar moet er ook wel eens om lachen moet ik toegeven. Aan de andere kant logenstraf je mijn toch wel negatieve gedachte's over dit Nederlands elftal. Ik had namenlijk niet eens gedacht dat Nederland de poule fase zou overleven.
Dus ga vooral door met je positieve onzin.

buizen
Denk dat Kameroen - Brazilie 0-4 wordt en Kroatie - Mexico 2-2.

Ernie schreef:
Niet vergeten supporteren voor Griekenland ook dan.
Dat is echt andere koek, die Grieken scoren bijna nooit . En ja, ik zie ook liever wat meer combinatievoetbal bij Nederland -van Gaal waarschijnlijk ook- maar je kunt niet alles hebben. We zijn door naar de knock-out fase en als het een beetje meezit wordt de passing ook beter.

Terechte overwinning toch wel. Eerst helft - zoals gewoonlijk - matig. Tweede helft weer beter, met de juiste wissels. Moeten we Sneijder nog in de basiself opnemen?

Leuk voor de verdediging; van tevoren door iedereen de grond ingestampt worden, om vervolgens amper wat weg te geven. Twee onterechte pingels en een doelpunt die iemand maar 1 x in zijn leven maakt.

Hendrik68 schreef:
Robben is zonder overdrijven de beste speler van het toernooi tot nu toe.

Absoluut. Wat een zelfvertrouwen, wat een snelheid, wat een rendement.

Hopelijk gaat hij zo door en kan hij Oranje - al la Maradona - kampioen maken. Samen met Feyenoord 2 dan hè.

Die laatste actie van Neymar was wel de moeite!

buizen
Oh oh wat werden wij tevoren toch gewaarschuwd voor dat 'geweldige' Chili. *proest*.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Absoluut. Wat een zelfvertrouwen, wat een snelheid, wat een rendement.

Hopelijk gaat hij zo door en kan hij Oranje - al la Maradona - kampioen maken. Samen met Feyenoord 2 dan hè.

Of Neymar maakt Brazilië kampioen...

Neymar acteert inderdaad een pak beter in dit toernooi dan bij Barcelona. Het is om duimen en vingers van af te lekken wat hij soms laat zien op de grasmat.

Neymar staat bij mij ook wel in de top 10 van beste voetballers op dit moment. Robben komt de top 3 binnen zo langzamerhand...

buizen schreef:
Oh oh wat werden wij tevoren toch gewaarschuwd voor dat 'geweldige' Chili. *proest*.

En wat vond je van Sneijder?

"waardeloos".

Oké, dat begrijp ik wel. Volgende wedstrijd op de bank?

Ik heb het niet gezien, helaas. Maar 2-0 winnen van Chili en tien goals maken in de poulefase dan heb je het gewoon heel goed gedaan. Dit toernooi is nu al geslaagd want dit had niemand verwacht.
Snap ook niet zo dat mensen dit non-voetbal noemen, wat wil je nog meer dan tien doelpunten?

Neymar vind ik trouwens niet geweldig, tegen Mexico was het een blind paard, tegen Kameroen krijgt ie alle ruimte.

buizen
Nicolage Rico schreef:
(quote)

"waardeloos".

Wes was helemaal niet waardeloos, waarom? omdat ie niet scoorde? Hij deed belangrijk loopwerk en droeg bij aan het resultaat.

http://static1.volkskrant.nl/static/photo/2014/9/2/2/20140623154240/media_xl_2327642.jpg

Sneijder is al 3 wedstrijden dra-ma-tisch. Slechtste man op het veld, samen met De Guzman (eerste 2 wedstrijd) en Blind (laatste 2 wedtrijden). En BMI wellicht (eerste 2 wedstrijden).

Tegen Spanje was ie de tweede helft wel goed, maar voor de rest een drama inderdaad.
Blind maakte weer veel domme overtredingen hoorde ik?

Klopt. Die pass op Robben, weergaloos. Maar verder ook niet opperbest, hoor.

Nicolage Rico schreef:

"waardeloos".

Zet fff een andere plaat op Rico, 'k word een beetje moe van dat eenzijdige gepik op Sneijder. Welke NL middenvelder haalde wel z'n gewone niveau? De Jong uitgezonderd!

dix
Sneijder haalde heus z'n gewone niveau wel hoor.

Sneijder vond ik altijd één van de beste spelers van de wereld, dat niveau wil hij weer halen. Dus kritiek is wel op zijn plaats, als je zo beroerd speelt.

Staat nu niet eens in m'n top 100.

Sinds wanneer leg Delf aan de Bosporus?

dix schreef:
Sneijder haalde heus z'n gewone niveau wel hoor.

Ja precies. Hij hoort momenteel niet in de basis.

dix
Mjuman schreef:
Sinds wanneer leg Delf aan de Bosporus?

* check profile *

tegenwoordig aan de grote riolen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:09 uur

geplaatst: vandaag om 00:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.