MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Goed gespeeld: geweldig en fair verdedigd. In balbezit valt er denk ik nog wel wat te winnen, maar Van Gaal is een Grootmeester.

Cured
Mwah Herman, wel met een dosis geluk en achteraf is het makkelijk praten. Overtuigend is het resultaat qua punten en goals wel, voetballend wisselend en niet zo fijn om naar te kijken behalve Robben, v. Persie en Depay. Beslissende en creatieve spelers.

Hendrik68
Ik snap niet dat jij niet genoten hebt van op zijn minst de 2e helft. In de 1e helft kwam Chili veel in balbezit, maar creeerde nauwelijks iets. Kan ik ook van genieten. Dat is puur de verdienste van Oranje. Geluk hadden we niet eens nodig vandaag. Alleen de scheidsrechter had minder gekund.

Cured schreef:
Mwah Herman, wel met een dosis geluk en achteraf is het makkelijk praten. Overtuigend is het resultaat qua punten en goals wel, voetballend wisselend en niet zo fijn om naar te kijken behalve Robben, v. Persie en Depay. Beslissende en creatieve spelers.
Gelijkspel had ook gekund deze wedstrijd, maar eerder Nederland dan Chili de overwinning. Ik wil winnen, mir egal hoe dat eruit ziet. De grens ligt bij mij bij 'slimme' overtredingen en schwalbes.

Cured
Ik heb idd niet zo genoten; ik houd niet van dat verdedigende/afwachtende bange voetbal. Ik vind daar geen hol aan om naar te kijken. Chili viel eerder tegen/ was matig dan dat Nederland nu zo overtuigend sterk was

Nederland is vreselijk cool/sterk in de afwerking. Wat dat betreft is er geen beter land tot dusver. En dat zonder Van Persie !! Afgezien van 1 super helft tegen spanje is het veldspel gewoon erg matig. Maar dit moet Nederland een enorme boost geven. 1e worden in een poule als dit is gewoon een super prestatie!!

Afgezien van onze clown Buizen had niemand dit verwacht toch.

Hendrik68
Dat Chili tegenviel kwam doordat ze niet opgewassen waren tegen het niveau van ons.
Hoezo niet?

Resultaatvoetbal so be it! Vraag me af hoeveel van de dissers alhier in hun dagelijkse (beroeps)leven worden afgerekend op hun resultaat dat ze leveren of waaraan zij bijdragen.

Een ander afrekenen op zijn resultaat lijkt dan belangrijker dan zelf een resultaat te leveren.

Mate fucking lijkt me een belangrijke sport in Zuid-Amerika - wat een irritant gedrag "scheids, scheids, dat was geel, trek een een kaart" en de man wees onverstoorbaar op z'n borst, zo van "dat maak ik nog wel uit" - uitermate verfrissend!

buizen
iggy schreef:
Nederland is vreselijk cool/sterk in de afwerking. Wat dat betreft is er geen beter land tot dusver. En dat zonder Van Persie !! Afgezien van 1 super helft tegen spanje is het veldspel gewoon erg matig. Maar dit moet Nederland een enorme boost geven. 1e worden in een poule als dit is gewoon een super prestatie!!

Hoezo 'clown'? Is positief en vol vertrouwen en geloof zijn tegenwoordig al lachwekkend ?
Dacht trouwens dat er wel meer mensen vertrouwen in ons elftal leggen.

Hendrik68
en de man wees onverstoorbaar op z'n borst, zo van "dat maak ik nog wel uit" - uitermate verfrissend!
Hij lachte die Chilenen gewoon uit op een gegeven moment. Prachtig!

iggy schreef:

Blijf je wakker voor de Brazzo's?

Mooie kopbal, dat eerste doelpunt. En gelukkig deed Robben ook nog iets anders dan zomaar neervallen.

Hendrik68
Robben is zonder overdrijven de beste speler van het toernooi tot nu toe.

buizen
Spanje heeft toch nog met 0-3 van Australie gewonnen. Een totale vernedering is ze bespaard gebleven.

Hendrik68 schreef:
Robben is zonder overdrijven de beste speler van het toernooi tot nu toe.
Hij speelt in ieder geval goed amateurtheater.

Mjuman schreef:
Mate fucking lijkt me een belangrijke sport in Zuid-Amerika - wat een irritant gedrag "scheids, scheids, dat was geel, trek een een kaart" en de man wees onverstoorbaar op z'n borst, zo van "dat maak ik nog wel uit" - uitermate verfrissend!

Ik vond het een prima scheids!
Dat geduikel in het strafschopgebied van die Chilenen was ook hemeltergend.

Het is heel bekeken gespeeld en ik moet zeggen dat er geen kritiek op de tactiek van Van Gaal te bedenken was. Vond het vanaf het begin spannend, de wedstrijd zinderde een beetje.
Maar Kuijt als extra verdediger was een briljante oplossing, ik vond hem ook goed spelen.

"Betonnen muur" schrijft de Belgische teletekst en ik geloof nog niet dat iemand die vondst over de Nederlandse verdediging hier zo eerder heeft beschreven....

Cured
Omdat de Chilenen vanaf een half uur voor tijd zo ongeveer en later nog meer risico namen, kwam Nederland voorin en op het middenveld minder in ondertal en met wat creatieve spelers kun je dan wel wat uit richten (Depay erbij was natuurlijk een versterking aanvallend/creatief). Zonder Robben en Depay deze wedstrijd had Nederland niet gewonnen (net zoals wel de winst tegen Spanje door Robben en v. persie). maar goed, zo heeft Uruguay Suarez en Argentinië Messi.

Mjuman schreef:

Ja man, wat een geweldenaar!

Australië - Spanje is overigens ook een hele fijne wedstrijd waar Spanje nu eens gewoon aantrekkelijk voetbal laat zien.

musician schreef:
"Betonnen muur" schrijft de Belgische teletekst en ik geloof nog niet dat iemand die vondst over de Nederlandse verdediging hier zo eerder heeft beschreven....

Enerzijds: van de ene oude wijze man naar de andere - hebben ze jou nooit verteld dat je niet alles moet geloven wat er gedrukt - these days op een teletekstscherm of website - staat.

Anderzijds: als de Belgen een beetje goochem google'n vinden ze met behulp van de zoekstring - nee die kan je niet dragen - "ENCI" vast wel het Maastrichtse adres waar ze cement kunnen bestellen.

My five cents tav Wilmots: ideaal zoekplaatje - opdracht voor de toeschouwer: 1. zoek de strategie; 2. zoek de 7 verschillen tussen wedstrijd1 en wedstrijd2.

Mjuman schreef:
(quote)

Blijf je wakker voor de Brazzo's?

Dat wil ik wel zien ja. Eens kijken of die geelhemden nog wel zo graag tegen ons ha willen spelen. En dat komt niet door dit resultaat!! Ga maar eens na '74 2-0 en overtuigend. '94 2-3 overtuigend gewonnen door brazilie. '98 pfffffff een pingel onthouden. 2010 redelijk overtuigend gewonnen. Ik durf te wedden dat Nederland HET dark horse is voor de geelhemden op een wk.

iggy schreef:
(quote)

Dat wil ik wel zien ja. Eens kijken of die geelhemden nog wel zo graag tegen ons ha willen spelen. En dat komt niet door dit resultaat!! Ga maar eens na '74 2-0 en overtuigend. '94 2-3 overtuigend gewonnen door brazilie. '98 pfffffff een pingel onthouden. 2010 redelijk overtuigend gewonnen. Ik durf te wedden dat Nederland HET dark horse is voor de geelhemden op een wk.

Nou weet ik dat Argentijnen - die hebben pampa's - paardvaardig zijn, maar van de Brazzo's zou ik het niet zo 1-2-3 weten

'k geloof dat er nog een rekening openstaat voor Oranje

allé nederland doet het weer net zoals op het vorige wk met nonvoetbal en gaat wss weer ver geraken, weeral heel jammer voor het voetbal

Dat kan je een coach en zijn ploeg niet verwijten. Die willen gewoon winnen en 'het voetbal' laat toe dat dit op deze manier kan.

Wij hebben de wereld al 1974, 1978 en 1998 gegeven, we willen nu ook wel eens een keer winnen.

jassn schreef:
allé nederland doet het weer net zoals op het vorige wk met nonvoetbal en gaat wss weer ver geraken, weeral heel jammer voor het voetbal

Welke teams voetballen dan beter dit WK? Weinig balbezit staat niet per definitie gelijk aan non-voetbal. We creëren verreweg de meeste doelkansen. In feite speelde Nederland vandaag attractiever dan Chili, dat maar 1x op doel kon schieten.

Mjuman schreef:
(quote)
Hela, hola daar - wacht met uw hollevatenspraak: bescheidenheid zou ook een Belgische deugd moeten zijn, net als en wederzijds buurrespect! Bij wedstrijden van uw team verbleekte mijn scherm zozeer dat ik dacht zwart-wit te zitten kijken en u hebt gene klacht van mij daarover gelezen! Van GB (Glorieus België) heb ik nochthans niets (niente, nada, rien, ingenting, zilch) gezien dus komt gij hier niet stoefen hé, of ik zal eens met uw voeten gaan spelen snerkmans!
Mooiste reactie ooit van Mjuman Ik denk niet dat ik ook maar ergens iets beledigend of fout heb gezegd. Ik, met mijn hollevatenrepliek, heb in eerdere reacties hier ook al op de Belgische ploeg zitten vitten en de Nederlandse opgehemeld maar dat wordt niet gelezen natuurlijk. Overigens is Nederlander Jan Mulder ook genadeloos voor jullie ploeg en terecht. Het ,zijn woorden, abominable voetbal dat ze vandaag lieten zien zal hun niet tot in de kwart, halve of zelfs finale brengen. Maar hey dat verwacht ik van Belgie ook niet hoor om toch eens mijn bescheidenheid te tonen. Respect voor de resultaten maar er mag ook mooi gevoetbald worden en toevallig ontbreekt het jullie (en Belgie) daaraan behalve in, zucht nogmaals, de 2de helft tegen Spanje en de 2de helft tegen de Aussies. Proficiat daarvoor en nu wat mooier spelen he

jassn schreef:

Ik weet niet of je veel ploegen echt veel beter heb zien spelen. Persoonlijk vind ik de wedstrijden van Frankrijk goed.

Maar veel andere landen die een beter spel hebben laten zien dan Nederland zijn er niet. In ieder geval niet België.
Het is verrassend, redelijk onvoorspelbaar en geregeld aardig spannend, dit WK. Veel doelpunten, wat iets kan zeggen over de kracht van de aanvallers en de fouten in de defensies.

Misschien heb ik een oranje bril, maar ik volg graag de kritieken in andere voetballanden in Europa en de meesten zijn echt lovend. Engeland, Duitsland, Frankrijk. In Engeland verheugen ze zich echt op de komst van Van Gaal. Ze zijn er echt jaloers, wat gezien de Engelse resultaten niet echt verwonderlijk is, natuurlijk.

Gretz schreef:
(quote)

Welke teams voetballen dan beter dit WK?
Er is zo goed als geen enkel team die slechter voetbalt of het moet België zijn.

Kronos schreef:
Dat kan je een coach en zijn ploeg niet verwijten. Die willen gewoon winnen en 'het voetbal' laat toe dat dit op deze manier kan.
doe ik ook niet hoor, ik kan dit voetbal gewoon niet aanschouwen, ik ga dit nooit mooi vinden.

Ook geweldig: Norwich fans in Engeland zijn door het doelpunt van hun speler Fer met elkaar aan het zoeken wanneer de laatste keer geweest is Norwich City speler heeft gescoord op een WK........

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:22 uur

geplaatst: vandaag om 22:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.