MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Heh bah, nee toch?

Ik dacht al - d'r wil er één een poepie delen.

Nou Wesley zal pijn hebben dat ie niet in de top100 van Rico staat! Joop van Daele staat daar nr 1; Kiekeboe op 2 en Snoetje op 3, Coldplay op 4 en Muse op 5

R'dam - that figures! Kweet nog dat we telkens als bij m'n oma op het Noordereiland op bezoek gingen een paar literflessen water meegingen, omdat we anders koffie kregen die niet te zuipen was.

Nog één goaltje en Mexico is alsnog groepswinnaar

Nu weer twee.

Chungking schreef:
Nog één goaltje en Mexico is alsnog groepswinnaar

Kappen nou.

Was dat voor of na het doelpunt van Brasil?

En Kroatië scoort gelukkig.

5-3-2.

Spanje: 5
Australië: 3
Chili: 2.

Wel een dalende lijn zo te zien. Belooft weinig goeds voor zondag.

1-0 is genoeg.

Dan beginnen we toch weer overnieuw?

Nederland - Mexico 5-1
Nederland - Ivoorkust 3-2
Nederland - Argentinie 2-0

Nederland - Duitsland 5-1

Ook een mooie statistiek trouwens:

Memphis Depay heeft nu net zoveel gescoord op WK's uit 3 schoten, als Cristiano Ronaldo heeft uit 62 schoten.

Nicolage Rico schreef:
5-3-2.

Spanje: 5
Australië: 3
Chili: 2.
Je bent pas de 2374e die het noemt (maar vooruit: de eerste hier )

Nicolage Rico schreef:
1-0 is genoeg.
En daarna weer 1, want omgekeerde rij van Fibonacci. Daarna zit je wel op 0, maar die strafschoppen gaan dit jaar wel goed

Martial
Mjuman schreef:

Ik kan je vertellen dat er nogal wat afgelachen wordt door (internationale) vrienden over Van Gaal en zijn tactiek. Word eens wakker onder die R'damse paddestoel - die defensie is toch echt een lachertje, met wat er aan Chileense en Spaanse aanvallers op ons afkomt straks.
We spreken elkaar nog wel.

Martial
Mjuman schreef:

Dit elftal is beduidend zwakker dan het elftal van het EK van 2012 en we weten allemaal hoe dat afliep, toch; of is dat gegeven - vanuit de ontkenningsfase - uit je geheugen gewist?

buizen
Paap_Floyd schreef:
Ik hoop dat we morgen met 4-0 worden afgedroogd, zodat we van dat rare geblaat van buizen voorlopig verlost zijn

Tja.

Mexico zal nog een geduchte taaie tegenstander worden en het zou nog wel eens op een slopende verlenging kunnen uitdraaien, maar die kunnen we uiteindelijk ook prima hebben.
Achteraf trouwens blij om gister wat asperges te hebben gekookt, mmm, heerlijk die welhaast 'gouden' smaak ie de tong streelt. Wat is het toch een goddelijke groente.
Onze jongens gaan voor de titel!

Spelers van Chili die spelen bij Watford en Wigan. Nederlandse spelers bij Aston Villa en Norwich City.

De Engelsen vragen zich af, hoe het mogelijk is dat hun dure, jonge pareltjes van Manchester City e.a. het in prestaties daar tegen moeten afleggen. In feite konden ze na twee wedstrijden naar huis. Dat, plus het feit dat Nederland en Chili ook nog eens beduidend minder inwoners hebben dan Engeland om spelers uit te kiezen.

Het lijkt mij een interessante vraag, die niet beantwoord is met de constatering dat grote clubs nu eenmaal een veel zwaarder programma draaien dan de kleintjes en dat daardoor de fut er uit is. Het feit is dat Robben en Van Persie (bijvoorbeeld), die ook bij grote Europese clubs spelen, ook vol energie blijven meedraaien.

Bovendien, Spanje werd in de afgelopen jaren twee keer wereldkampioen en één keer Europees kampioen met dezelfde spelers (en hun zware programma) maar die liggen er nu ook uit.

Er komt blijkbaar toch nog wat anders bij kijken.
En wat dat is, wordt blijkbaar perfect beheerst door iemand als Van Gaal, ik kan er niets anders van maken.

De overwinningen van Nederland zijn niet toevallig, is de volgende conclusie die je kunt trekken als je de wedstrijden hebt gezien. Het is iets, een gevoel, waardoor ze bij Manchester United nu alweer denken aan de landstitel.

gister bij onze vrinden van de BBC was de fijne presentator Gary Lineker weer aardig op dreef na het laten zien van de persconferentie van onze bondscoach "moeten we Van Gaal nog een schouderklopje geven, o nee dat doet hij al bij zichzelf"

musician schreef:
Spelers van Chili die spelen bij Watford en Wigan. Nederlandse spelers bij Aston Villa en Norwich City.

De Engelsen vragen zich af, hoe het mogelijk is dat hun dure, jonge pareltjes van Manchester City e.a. het in prestaties daar tegen moeten afleggen. In feite konden ze na twee wedstrijden naar huis. Dat, plus het feit dat Nederland en Chili ook nog eens beduidend minder inwoners hebben dan Engeland om spelers uit te kiezen.
Het zal best, maar alles bij elkaar vind ik Engeland geen fantastische ploeg hebben. Als je dan ook geen strateeg inderdaad hebt die een en ander goedmaakt, kun je het afleggen tegen in principe superieure ploegen als Italië en Uruguay.

musician schreef:
Dat, plus het feit dat Nederland en Chili ook nog eens beduidend minder inwoners hebben dan Engeland om spelers uit te kiezen.

En dan zijn dat nog grote landen vergeleken bij Uruguay (3 miljoen inwoners) en Costa Rica (4,5 miljoen).

Engeland was 2 x niet (echt) slechter, maar verloren wel - nipt en ongelukkig.

Ze zitten gewoon in een erg sterke poule. België zou daar laatste worden.

Die poule is dan ook wel om te huilen, Rusland is toch ook helemaal niks. Ik denk trouwens dat die er ook gewoon uitvliegen hoor tegen Algerije

Mjuman schreef:

Dit elftal is beduidend zwakker dan het elftal van het EK van 2012 en we weten allemaal hoe dat afliep, toch; of is dat gegeven - vanuit de ontkenningsfase - uit je geheugen gewist?

Gefeliciteerd met je diploma "ouwe-koeien-uit-den-sloot-haelen" en je zoekbrevet. Berg ze maar goed op, want anders raak je ze kwijt.

Snap die triomfantelijkheid niet zo goed: op dit punt staat Oranje precies waar het stond bij het begin van de WK in 1978: bij de laatste 16. Mocht Oranje - hetgeen ik niet hoop - er zondag tegen Mexico uitvliegen is er alsnog zilch, niente, nada, rien, nichts bereikt. Het is precies die attitude van voorbarig smispelen waarop ik doel als ik het heb over "de huid van de beer verkopen voor ie geschoten is".

Overigens is die post van damals helemaal niet zo vreemd als je kijkt naar kwalificatieresultaten (Chili) en teamsamenstelling (Spanje). Voor het WK heb ik meermaals de suggestie geopperd dat - gezien het lange seizoen voor Spaanse ploegen - bij Spanje de sjeu er wel af zou zijn. Robben (eerdere uitschakeling van Bayeren en blessures eerder in het seizoen) en RVP (blessure in april/mei) ogen fris.

Count your blessings, but please refrain from bragging (batsen of stoefen zoals de zuiderburen zeggen)!

Geen idee waar jij je cursus Vlaams hebt gedaan, maar batsen is hier synoniem voor ofwel geslachtsgemeenschap hebben ofwel een gevecht aangaan.

dumb_helicopter schreef:
Geen idee waar jij je cursus Vlaams hebt gedaan, maar batsen is hier synoniem voor ofwel geslachtsgemeenschap hebben ofwel een gevecht aangaan.

Alleen stoefen was een verwijzing naar julders - batsen betekent hier ook wel "pronken"; overigens heeft het hier naast de betekenis van "slaan" ook een seksuele connotatie - staat het bedrijven van seks dan gelijk aan vechten? - terwijl het als zelfstandig naamwoord het meervoud is van van "bats" een soort spade.

Gekke dingen doen met een spade. Batsen. Lijkt me typisch iets voor een Eddie Lipstickfilm.

jassn schreef:
allé nederland doet het weer net zoals op het vorige wk met nonvoetbal en gaat wss weer ver geraken, weeral heel jammer voor het voetbal
Jup. Tien goals in drie wedstrijden is je reinste anti/non-voetbal. Overigens speelde Nederland vier jaar geleden een ander soort voetbal dan nu.

Hendrik68
Ik ben redelijk allergisch voor analytici en kijk er nauwelijks naar. VI zie ik helemaal nooit en Studio Voetbal een keer of 2 per jaar. Maar ik hoorde Auke Kok vanmorgen op TV en ik lees in de kranten ook een tendens dat er toch iets te zeiken moet zijn. We zouden onze naam als land van mooi combinatievoetbal te grabbel gooien. Nou dat scheelt, want er is geen enkel land dat dat te bieden heeft, dus we zijn 1 met de wereld. Mooi toch. We speelden tactisch geniaal gisteren. Chili lekker uit laten razen en vervolgens erop en er over. De 2e helft was gewoon prachtig. Pure passie. Of zoals ze in Costa Rica zeggen Pura Vida. De speelwijzen van ons en de Ticos lijken ook nog eens op elkaar. Ze doen ook net of Van Gaal altijd van het aanvallende voetbal is geweest. Onzin hij is altijd van defensieve zekerheid uitgegaan. Al in zijn Ajax tijd, alleen viel het toen minder op. Ik vind de journalistiek die toch altijd met Cruijff dweept op dit moment meer afgunstig dan objectief.

Nederland - Costa Rica de finale dus?

Hendrik68
Als dat zou kunnen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:58 uur

geplaatst: vandaag om 01:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.