MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Hendrik68 schreef:
Heel apart. Bij Janmaat was het precies andersom niet relevant en wel onterecht. Hij maakte onbewust hands, omdat hij op het moment van het schot niet keek was het geen opzettelijk hands en was de strafschop onterecht. Dat Janmaat voordeel ondervond, of liever gezegd, dat Australie nadeel ondervond was niet relevant. Dat zegt scheidrechter Jacques D'Ancona. Maar goed het zij zo.
Je kan onbewust hands maken, maar dan kan het alsnog een penalty zijn. Ligt aan een aantal dingen. Janmaat had echter naar mijn inzien zijn handen naast zijn lichaam. Dat het ook geen penalty kon zijn omdat ie niet naar de bal keek was ook nieuw voor mij toen ik dat hoorde.

dumb_helicopter schreef:
(quote)

Ik vind van wel. Er zijn volgens mij legio voorbeelden waarbij een reactie ondanks de eerste fout ook bestraft wordt. Zie bijvoorbeeld wat er tussen die Hondurese speler en Pogba gebeurde. Daar hadden ze eigenlijk ook allebei rood kunnen én moeten krijgen.
Ik denk dat je nog steeds niet snapt dat ik denk dat Chiellini er echt niks aan kan doen dat hij een reactie heeft. Dat is namelijk een reflex! Pogba daarentegen trapt Palacios na, omdat hij gefrustreerd en boos is. Chiellini heeft niet eens de tijd gehad om boos te worden.

dumb_helicopter schreef:
(quote)

Ik vind van wel. Er zijn volgens mij legio voorbeelden waarbij een reactie ondanks de eerste fout ook bestraft wordt. Zie bijvoorbeeld wat er tussen die Hondurese speler en Pogba gebeurde. Daar hadden ze eigenlijk ook allebei rood kunnen én moeten krijgen.

Inderdaad. Anders kun je iedereen van wie je een schop krijgt ongehinderd even naar de tiefus rossen. Dan wordt het ineens een hele andere sport.

Ploppesteksel schreef:
(quote)
Ik denk dat je nog steeds niet snapt dat ik denk dat Chiellini er echt niks aan kan doen dat hij een reactie heeft. Dat is namelijk een reflex! Pogba daarentegen trapt Palacios na, omdat hij gefrustreerd en boos is. Chiellini heeft niet eens de tijd gehad om boos te worden.

En ik denk dat je niet snapt dat dit niet uitmaakt of dit een reflex is of niet. Trouwens reflexen hangen ook af van je persoonlijkheid (zie bv fight-flight). Je gaat me niet zeggen dat iedereen direct een slag geeft. Het komt erop neer dat die reflex ook niet mag ondanks de reden waarom en dat hij daarom ook rood had moeten krijgen.

Pure zelfverdediging. Als iemand je bijt mag je jezekf best afweren en degene van je afslaan. Echt slaan was het niet, overigens - viel allemaal wel mee.

buizen
Vanavond Bosnie - Iran, wat moet je ermee. Al vind ik het leuk dat Iran laatst z'n eerste goal ever op een WK scoorde.
Gelukkig ook Argentinie vanavond en ben benieuwd of Frankrijk haar imposante zegereeks en vorm weet te bestendigen. Een tegenstander om voor op te passen.

dumb_helicopter schreef:
(quote)

En ik denk dat je niet snapt dat dit niet uitmaakt of dit een reflex is of niet. Trouwens reflexen hangen ook af van je persoonlijkheid (zie bv fight-flight). Je gaat me niet zeggen dat iedereen direct een slag geeft. Het komt erop neer dat die reflex ook niet mag ondanks de reden waarom en dat hij daarom ook rood had moeten krijgen.

Daarin verschillen we dan van mening. Voor hetzelfde geld raakt hij Suarez niet met zijn reflex om hem af te schudden. Een reflex is dan ook geen slag of schop, zoals je zelf aangeeft; gewoon een intuïtief iets om van in dit geval de pijn af te komen, zonder enige voorbedachte rade. Dat het nu een kleine slag is, vind ik niet genoeg om hem te schorsen.

Chiellini verdient een schouderklopje dat hij niet helemaal uit zijn plaat is gegaan. Gewoon een stuiptrekking van de schouder (dat is een logische reflex als iemand er in besluit te bijten) en direct daarna rustig aan proberen te geven dat je gebeten bent. +1

buizen schreef:
Vanavond Bosnie - Iran, wat moet je ermee. Al vind ik het leuk dat Iran laatst z'n eerste goal ever op een WK scoorde.
Gelukkig ook Argentinie vanavond en ben benieuwd of Frankrijk haar imposante zegereeks en vorm weet te bestendigen. Een tegenstander om voor op te passen.

Iran heeft op het WK 1998 zelfs 2 keer gescoord tegen de VS...

dumb_helicopter schreef:
(quote)

Daar is zelfs nog een liedje over gemaakt:

Exhaust - Exhaust (2000)

buizen
dumb_helicopter schreef:
(quote)

Oeps. Dacht dit op de radio gehoord te hebben, of verwar ik het met een ander land.

Volgens mij is het Honduras die z'n eerste goal scoorde op het WK ooit.

Hendrik68
4 jaar geleden was Hugo Borst vlak na het WK compleet overspannen en het leek er op dat we hem niet meer terug zouden zien bij het voetbal. Gaf hij zelf ook aan. Hugo wilde 4 jaar geleden doen voorkomen dat hij van mooi verzorgd voetbal hield. Daarom was hij ineens voor Duitsland. Aan zijn kop kon je zien dat hij er helemaal niets van meende. Net zoals helemaal niemand het meent als hij zegt dat hij liever een ander land dan zijn eigen ziet winnen. Borst was het levende bewijs dat je er alleen zelf maar last van hebt als je geforceerd een nep mening loopt te verkondigen.

Nu 4 jaar later is Hugo weer aangeschoven en verdient hij weer goed aan het wereldje dat hij een kleine 4 jaar geleden nog afserveerde als bekrompen en hypocriet. Hugo is goed gemutst en lijkt weer zichzelf. Hij zegt nu zelfs het volgende:

De Betweters zijn positief en denken dat Nederland dit WK kan winnen: "Dan maar met vies en smerig countervoetbal", aldus een vertwijfelde Hugo Borst.

Nou nog even dat woord vertwijfeld afleren en Hugo is weer helemaal beter. Iedereen wil zijn eigen land wereldkampioen zien worden en de manier waarop is alleen belangrijk voor mensen die zichzelf niet zijn. Zie die lachwekkende columns van Willem van Hanegem.

Nicolage Rico schreef:
Pure zelfverdediging. Als iemand je bijt mag je jezekf best afweren en degene van je afslaan. Echt slaan was het niet, overigens - viel allemaal wel mee.

Het was niet echt slaan, nee. Het was een elleboog.

En reflex of niet: terugslaan of schoppen mag niet. Bij een opstootje tussen bijvoorbeeld twee spelers. kijkt de scheidsrechter doorgaans niet naar de hoofdschuldige maar naar beide kemphanen.

HezzardNL schreef:
Volgens mij is het Honduras die z'n eerste goal scoorde op het WK ooit.

Volgens mij was dat al van in 1982 geleden. Ik denk dat de enige ploeg die voor het eerste scoorde op een WK Bosnië was.

Zijn er nou serieus mensen hier die iemand willen bestraffen voor een reflex?

Hendrik68 schreef:
Net zoals helemaal niemand het meent als hij zegt dat hij liever een ander land dan zijn eigen ziet winnen.

We nemen de proef op de som, en vragen het Stijn_Slayer

panjoe (moderator)
Iemand in Noorwegen sprong waarschijnlijk een gat in de lucht toen Suárez een hap nam uit Chiellini:
https://pbs.twimg.com/media/Bq6c76OCAAA6Tdi.jpg:large

He$$el_01 schreef:
Zijn er nou serieus mensen hier die iemand willen bestraffen voor een reflex?

Bedoel je wanneer iemand uit reflex de bal met de hand in het doel slaat?

Cured
Hetgeen Edwynn beschrijft is gewoon een handsbal, reflex of niet: je moet als speler van die bal afblijven.' Reflex' reactie is ook een fout.

Iemand doet je pijn --> reflex is dit object uit je buurt krijgen, bijvoorbeeld door er naar te slaan. Spijtig genoeg mag dit niet op een voetbalveld. Krijg je een kopstoot, duw, biller, vinger-in-je-reet, en je duwt of slaat terug, vlieg je er toch ook gewoon uit?
Dus ja, je bestraft een reflex op een voetbalveld als je hiermee het spel of een speler hindert.

Altijd vervelend op het voetbalveld, een vinger in je reet .

panjoe schreef:
Iemand in Noorwegen sprong waarschijnlijk een gat in de lucht toen Suárez een hap nam uit Chiellini:
Hij ook balen dat 'ie niet meer had ingezet, want een Noorse Kroon is ca. 10 eurocent .

panjoe (moderator)
Ik vond die reflex van Chiellini nog wel meevallen hoor. Okee, het was een elleboogstoot, maar wat denk jij: hij voelt iets scherps en hards in zijn schouder. Een elleboogstoot als 'reflexreactie' op een duw, stoot, schop, scheldpartij, dat is allemaal niet goed te praten, maar als je scherpe harde punten in je schouder voelt vind ik het best een normale reactie. Als er iets niet op het voetbalveld thuishoort is het een beet.

panjoe (moderator)
Svendra schreef:
(quote)
Hij ook balen dat 'ie niet meer had ingezet, want een Noorse Kroon is ca. 10 eurocent .

Haha ja, klopt, ik had het al opgezocht. Hij zette €3,85 in en won er 675 euro mee. Valt eigenlijk nog best mee, maar toch behoorlijk grappig.

Cured
GrafGantz schreef:
Sowieso vind ik; het is niet mijn ding...

panjoe schreef:
Ik vond die reflex van Chiellini nog wel meevallen hoor. Okee, het was een elleboogstoot, maar wat denk jij: hij voelt iets scherps en hards in zijn schouder. Een elleboogstoot als 'reflexreactie' op een duw, stoot, schop, scheldpartij, dat is allemaal niet goed te praten, maar als je scherpe harde punten in je schouder voelt vind ik het best een normale reactie. Als er iets niet op het voetbalveld thuishoort is het een beet.

Ik hoor juist een bioloog op de radio uitleggen dat bijten een menselijke oerreactie is...

Overigens vraag ik mij af hoe dat gaat als er per ongeluk noppen langs een been scheren. Dat kan ook scherp aanvoelen. Maar dan hollen die voetballers gewoon door. Kortom, Chiellini is gewoon een jankerd. En de Italo's slaagden er niet in om met een wedstrijd lang traineren en treiteren door te stoten naar de volgende ronde. Jammer voor ze.

Overigens ben ik het metje eens. dat het bijten er ook thuis hoort. Maar de hetze is buiten proportie. De aanslag van Balotelli, de schaar op Ruiz. Vele malen gevaarlijker dan dat lullige beetje van Suarez. Gewoon behandelen als elke andere grove overtreding, lijkt mij het juiste.

Hendrik68
Ik kan het wel verklaren. Luis voelt zich gewoon niet op zijn gemak. Hij verdient goed en maakt veel goals. Maar.... hij mist Groningen.

Edwynn schreef:
(quote)

Het was niet echt slaan, nee. Het was een elleboog.

En reflex of niet: terugslaan of schoppen mag niet. Bij een opstootje tussen bijvoorbeeld twee spelers. kijkt de scheidsrechter doorgaans niet naar de hoofdschuldige maar naar beide kemphanen.

Je negeert de rest van m'n teksten; zelfverdediging + viel allemaal wel mee.

GrafGantz schreef:

Daarbuiten niet GrafGantz? Vertel... Of nee. Liever niet.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:53 uur

geplaatst: vandaag om 11:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.