Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 25 juni 2014, 07:48 uur
De rode kaart, het bijten van Suarez en het geblunder van de scheidsrechter daarna heeft Uruguay de volgende ronde in geholpen.
Als de Fifa een ruggengraat heeft, wordt de internationale straf voor Suarez later nog bepaald, maar wordt voor nu beslist dat niet Uruguay maar Italië alsnog naar de volgende ronde gaat.
Als de Fifa een ruggengraat heeft, wordt de internationale straf voor Suarez later nog bepaald, maar wordt voor nu beslist dat niet Uruguay maar Italië alsnog naar de volgende ronde gaat.
0
geplaatst: 25 juni 2014, 08:11 uur
musician schreef:
De rode kaart, het bijten van Suarez en het geblunder van de scheidsrechter daarna heeft Uruguay de volgende ronde in geholpen.
Nu weten we allang dat de Fifa geen ruggengraat heeft, maar dan pleit ik voor het herschikken van alle groepen met de uitslagen, als de scheidsrechters geen fouten gemaakt hadden. Spelen we alsnog tegen Brazilië
En mag Ivoorkust ook door 
0
geplaatst: 25 juni 2014, 08:32 uur
Als we dan toch gaan herschikken mag 'de hand van god' ook wel eens gecorrigeerd worden. En zo zullen er wel meer momenten te corrigeren zijn waardoor ploegen onterecht door zijn. Ben benieuwd.
Torsten Frings werd in 2006 ook achteraf na videobeelden alsnog gestraft voor een akkefietje. Maar daar is niet de gehele ploeg de dupe van.
Als er eens gebeten wordt is de wereld te klein, maar dat Balotelli met zijn knieën het hoofd van een Uruguayaan probeert te rossen is mannelijk en stoer want contactsport. Ik vind de hetze maar weinig consequent.
Torsten Frings werd in 2006 ook achteraf na videobeelden alsnog gestraft voor een akkefietje. Maar daar is niet de gehele ploeg de dupe van.
Als er eens gebeten wordt is de wereld te klein, maar dat Balotelli met zijn knieën het hoofd van een Uruguayaan probeert te rossen is mannelijk en stoer want contactsport. Ik vind de hetze maar weinig consequent.
0
geplaatst: 25 juni 2014, 08:47 uur
Ik ben met je eens dat dit wel een hetze wordt, terwijl over sommige belachelijke zware overtredingen geen ophef gemaakt wordt.
Serieus (want herschikken of terugroepen van uitslagen vind ik dat niet, dan moeten we dat ook doen in de Eredivisie, gaat Heerenveen alsnog Europa in
) vind ik wel dat dit soort incidenten aangeeft hoe belachelijk de regel is, dat als de scheidsrechter de situatie op het veld beoordeeld heeft, je achteraf het niet meer mag bestraffen. Dan was Suarez er dus mee weggekomen, als de scheidsrechter dacht dat het wel meeviel.
Blijkbaar wordt het wel hersteld als de scheidsrechter het niet ziet, maar kan het niet zo zijn dat hij het fout ziet. Wat natuurlijk belachelijk is, omdat hij maar één standpunt heeft. Hoewel het nu dus niet speelt, vind ik dat echt een regel waar we vanaf moeten.
Serieus (want herschikken of terugroepen van uitslagen vind ik dat niet, dan moeten we dat ook doen in de Eredivisie, gaat Heerenveen alsnog Europa in
) vind ik wel dat dit soort incidenten aangeeft hoe belachelijk de regel is, dat als de scheidsrechter de situatie op het veld beoordeeld heeft, je achteraf het niet meer mag bestraffen. Dan was Suarez er dus mee weggekomen, als de scheidsrechter dacht dat het wel meeviel. Blijkbaar wordt het wel hersteld als de scheidsrechter het niet ziet, maar kan het niet zo zijn dat hij het fout ziet. Wat natuurlijk belachelijk is, omdat hij maar één standpunt heeft. Hoewel het nu dus niet speelt, vind ik dat echt een regel waar we vanaf moeten.
0
geplaatst: 25 juni 2014, 09:39 uur
Tja van zo'n hapje ga je echt niet dood hoor. Hoogstens een kleine blauwe plek daags nadien. Als ze daar 20 speeldagen schorsing voor gaan geven, dan moeten ze voor elke foutieve tackle er 200 geven, die zijn véél en véél gevaarlijker voor lijf en leden. Er speelt nog een factor geniepigheid en provocatie mee, maar daar houdt het op.
En verder eens met Bonk, die belachelijke regel mogen ze snel afschaffen.
0
Cured
geplaatst: 25 juni 2014, 09:39 uur
Ik ben toch voor de video-referee (of hoe het ook mag heten), zoals bij hockey.
0
buizen
geplaatst: 25 juni 2014, 10:00 uur
Italie ligt er uit. Vanavond m'n tanden maar eens zetten in een lekkere pizza.. 

0
geplaatst: 25 juni 2014, 10:33 uur
corn1holio1 schreef:
Tja van zo'n hapje ga je echt niet dood hoor. Hoogstens een kleine blauwe plek daags nadien. Als ze daar 20 speeldagen schorsing voor gaan geven, dan moeten ze voor elke foutieve tackle er 200 geven, die zijn véél en véél gevaarlijker voor lijf en leden. Er speelt nog een factor geniepigheid en provocatie mee, maar daar houdt het op.
Een tackle hoort op het voetbalveld. (Zware,) foutieve tackles worden gewoon bestraft. De opzet in zo'n foutieve tackle is sowieso lastiger te bepalen dan een beet, omdat tackles toegestaan zijn. Bijten hoort in de verste verte niet op een voetbalveld. Dat het alleen al in je opkomt is van de zotte.
Voor de eerste beet werd hij ook maar 7 (?) wedstrijden geschorst. Nee, de FIFA moet hier hard tegen optreden. Ook tegen onbesuisde tackles op kniehoogte, uiteraard.
0
geplaatst: 25 juni 2014, 10:41 uur
Een tackle is misschien dan wel toegestaan, maar iemand zijn knie aan flarden trappen niet. Zo is ook een kopduel toegestaan, maar daarbij bijten niet. Ik vind dat de schade die toegebracht is of kan worden door het eerste veel groter dan door het tweede. Dus ik vind niet dat bijten daardoor zo exuberant moet bestraft worden. Een kopstoot wordt ook niet zo zwaar bestraft net als natrappen, hetgeen ongeveer in dezelfde categorie kan ondergebracht worden.
Eigen zouden ze allebei rood hebben moeten gehad . Suarez voor het bijten, Chiellini voor de reactie (de slag) erna.
Even de 2 samenvattingen van gisteren bekeken. En ondanks mijn afschuw voor Griekenland vind ik wel dat ze de overwinning tegen Ivoorkust terecht kunnen claimen. Colombia daarentegen is echt wereld, ik zie hen vlot Uruguay kloppen, zeker nu Suarez er waarschijnlijk niet bij gaat zijn.
Eigen zouden ze allebei rood hebben moeten gehad . Suarez voor het bijten, Chiellini voor de reactie (de slag) erna.
Even de 2 samenvattingen van gisteren bekeken. En ondanks mijn afschuw voor Griekenland vind ik wel dat ze de overwinning tegen Ivoorkust terecht kunnen claimen. Colombia daarentegen is echt wereld, ik zie hen vlot Uruguay kloppen, zeker nu Suarez er waarschijnlijk niet bij gaat zijn.
0
geplaatst: 25 juni 2014, 10:46 uur
Exact wat Rico zegt. Daarenboven komt dat volgens mij dat tackles niet altijd bewust vuil zijn. In de meeste gevallen wordt er oprecht voor de bal gegaan, maar komt men te laat of gaat dat tweede been ergens naartoe waar het niet hoort o.i.d. En natuurlijk moet dat bestraft worden met een gele of rode kaart, maar als er geen intentie is (wat je jammer genoeg vaak niet kan zien) om de tegenstrever te bezeren, vind ik dat er op gebied van tackles best veel mag getolereerd worden (= geel of rood, maar geen superlange schorsing). Dat van Marchisio leek mij per ongeluk, als je naar zijn blik kijkt die heel goed de bal volgt. Geel had wat mij betreft volstaan. Als je iemand bijt (voor de 3de keer!), dan is dat gewoon intentioneel en ben je kortom een zieke klootzak zonder manieren.
dumb_helicopter schreef:
Chiellini is verrast dat er ineens iemand in zijn schouder bijt en heeft de reflex om dat van zich af te slaan. Net als dat een mens dat heeft als er ongedierte op zijn schouder zit.Eigen zouden ze allebei rood hebben moeten gehad . Suarez voor het bijten, Chiellini voor de reactie (de slag) erna.
0
geplaatst: 25 juni 2014, 10:47 uur
dumb_helicopter schreef:
Een tackle is misschien dan wel toegestaan, maar iemand zijn knie aan flarden trappen niet. Zo is ook een kopduel toegestaan, maar daarbij bijten niet. Ik vind dat de schade die toegebracht is of kan worden door het eerste veel groter dan door het tweede. Dus ik vind niet dat bijten daardoor zo exuberant moet bestraft worden. Een kopstoot wordt ook niet zo zwaar bestraft net als natrappen, hetgeen ongeveer in dezelfde categorie kan ondergebracht worden.
Nee. Het gaat er niet om wat voor schade je ermee aan kunt richten, het gaat erom dat er hard wordt opgetreden tegen iets dat totaal niet op het voetbalveld thuis hoort. Zoiets moet je compleet verbannen, dus hard optreden.
Tackles horen - nogmaals - thuis op het voetbalveld. Als iemand de knieën van een ander aan flarden schopt, wordt er ook fel tegen opgetreden.
0
geplaatst: 25 juni 2014, 10:57 uur
De-noir schreef:
Lol, zoiets kun je niet eens ''plannen''. Onmogelijk in deze situatie om op die manier een penalty te versieren. Althans, niet op deze manier. Het was een allemaal ongelukkig (manier waarop, allerlaatste minuut), maar je kan hem op de stip leggen.(quote)
Je kan het ook andersom zien. Samaras was in mijn ogen bewust op zoek naar contact met Sio... Geen penalty wat mij betreft.
0
Hendrik68
geplaatst: 25 juni 2014, 11:00 uur
Ja, nadat ie wordt aangetikt.
Nee, nadat hij blijft haken achter het been van Sio. Sio raakt hem niet bewust. Weer het bewijs dat een video referee nodig is in ieder geval. Over dat bijten. Dat is gewoon ziek. Hoort in de categorie spugen van Rijkaard naar Voller. Verschil is dat Rijkaard het daarna nooit weer heeft gedaan. Maar mensen die zich laten vallen zijn wat mij betreft ook doodziek. Ik kan me niet voorstellen dat een speler na afloop denkt: "Mooi dat we gewonnen hebben doordat ik een tegenstander een kaart heb aangesmeerd". Mensen die zich na het zien van de beelden overduidelijk hebben laten vallen mogen van mij ook maandenlang verbannen worden van het veld. Dat heeft evengoed niets met de emotie van de sport te maken, maar is gewoon een aangeleerd gebrek aan fatsoen en opvoeding.
0
geplaatst: 25 juni 2014, 11:09 uur
Bonk schreef:
Ben ik helemaal met je eens, want voetballend hield het vanavond ook niet over. Maar dit is toch ook wel erg wrang. Door een in de grond schoppende Samaras loop je een achtste finale mis tegen een niet al te sterke tegenstander. En als je dan de kwartfinales haalt, kan die waardering er ook weer anders uitzien, want Ivoorkust moet het wel hebben van maar een paar echt goede voetballers.
Ik blijf het belachelijk vinden dat je binnen het voetbal zo laat afhangen van dit soort lastige inschattingen voor de scheidsrechter. Hoewel ik me ook afvraag of hier de videobeelden veel veranderd zouden hebben. Maar toch vind ik dat je bij twijfel geen penal moet geven.
(quote)
Ben ik helemaal met je eens, want voetballend hield het vanavond ook niet over. Maar dit is toch ook wel erg wrang. Door een in de grond schoppende Samaras loop je een achtste finale mis tegen een niet al te sterke tegenstander. En als je dan de kwartfinales haalt, kan die waardering er ook weer anders uitzien, want Ivoorkust moet het wel hebben van maar een paar echt goede voetballers.
Ik blijf het belachelijk vinden dat je binnen het voetbal zo laat afhangen van dit soort lastige inschattingen voor de scheidsrechter. Hoewel ik me ook afvraag of hier de videobeelden veel veranderd zouden hebben. Maar toch vind ik dat je bij twijfel geen penal moet geven.
Het is niet zo zeer dat ze matig presteren op een wk. Ook in de Afrika Cup konden ze geen potten breken. Met dit spelersmateriaal moesten ze minstens een editie winnen. Echter verloren ze twee jaar geleden nog van Zambia in de finale, een landenteam dat louter uit amateurs bestaat. En als we naar dit wk kijken, viel er ook meer te behalen. Griekenland is speler voor speler minder van kwaliteit. Ivoor Kust heeft namelijk op papier (daar heb je hem, op papier) een goed team met Bony als een meer dan redelijke spits, Drogba en Kolo Toure als routiniers, Gervinho als redelijke vleugelaanvaller, Yaya Toure de absolute topspeler en Aurier als een groot talent op de rechter vleugelverdediging. In de poule waarin zij zaten was alleen Colombia echt veel beter.
0
geplaatst: 25 juni 2014, 11:16 uur
Ploppesteksel schreef:
(quote)
Chiellini is verrast dat er ineens iemand in zijn schouder bijt en heeft de reflex om dat van zich af te slaan. Net als dat een mens dat heeft als er ongedierte op zijn schouder zit. Objectief gezien is dat ongeveer hetzelfde als de hetze tussen Ruytinckx en Carcela in onze competitie, waarbij Carcela ook bestraft is geweest voor zijn reactie op het uitlokkende, venijnige gedrag van Ruytinckx. Je moet je gewoon ten allen tijde leren inhouden op een veld of je nu een kopstoot krijgt, zwaar getackled wordt of gebeten wordt. Daarom zeg ik Suarez 10 matchen geschorst en Chiellini 1 match.
0
geplaatst: 25 juni 2014, 11:19 uur
Hendrik68 schreef:
Ja, zoiets kun je pootje haken noemen. Sio stapt naar voren en raakt zo Samaras, of andersom. Dan is er contact en dan kun je hem geven. Dat het niet bewust is is niet relevant.(quote)
Nee, nadat hij blijft haken achter het been van Sio. Sio raakt hem niet bewust. Weer het bewijs dat een video referee nodig is in ieder geval.
0
geplaatst: 25 juni 2014, 11:22 uur
Nou dat is toch ook wel een hele goede speler hoor.
Kwalitatief moet Ivoorkust toch een stuk beter zijn dan de Grieken, maar het is vaak geen optelsom van talenten.
Griekenland gaat met 2 gescoorde doelpunten naar de volgende ronde

0
Hendrik68
geplaatst: 25 juni 2014, 11:23 uur
Dat is zeker wel relevant MJ-DA-MAN, want dan is elk contact een strafschop en is sowieso elke corner een penalty. Het gaat er om of het contact er toe leidt dat iemand opzettelijk uit balans wordt gebracht. Het is niet dat iemand zomaar contact kan zoeken en dan kan gaan liggen. Zo gaat het wel, maar dat is de omgekeerde wereld. Samaras liet zich natuurlijk niet vallen, maar Samaras raakt Sio en niet andersom, daardoor trapte hij in de grond, dus door zijn eigen gretigheid ging hij onderuit.
0
geplaatst: 25 juni 2014, 11:24 uur
dumb_helicopter schreef:
Objectief gezien is dat ongeveer hetzelfde als de hetze tussen Ruytinckx en Carcela in onze competitie, waarbij Carcela ook bestraft is geweest voor zijn reactie op het uitlokkende, venijnige gedrag van Ruytinckx. Je moet je gewoon ten allen tijde leren inhouden op een veld of je nu een kopstoot krijgt, zwaar getackled wordt of gebeten wordt. Daarom zeg ik Suarez 10 matchen geschorst en Chiellini 1 match.
(quote)
Objectief gezien is dat ongeveer hetzelfde als de hetze tussen Ruytinckx en Carcela in onze competitie, waarbij Carcela ook bestraft is geweest voor zijn reactie op het uitlokkende, venijnige gedrag van Ruytinckx. Je moet je gewoon ten allen tijde leren inhouden op een veld of je nu een kopstoot krijgt, zwaar getackled wordt of gebeten wordt. Daarom zeg ik Suarez 10 matchen geschorst en Chiellini 1 match.
Carcela staat op en slaat (bewust) op Ruytinx zijn gezicht! Chiellini voelt iemand bijten en slaat, als pure reflex, het ongedierte van hem af. Helemaal onbewust dus. Wat mij betreft niks aan.
0
geplaatst: 25 juni 2014, 11:25 uur
Rudi S
Ik draag Arsenal een warm hart toe en ken daarom ook een andere Gervinho.
Ik draag Arsenal een warm hart toe en ken daarom ook een andere Gervinho.
0
geplaatst: 25 juni 2014, 11:29 uur
Ploppesteksel schreef:
Carcela staat op en slaat (bewust) op Ruytinx zijn gezicht! Chiellini voelt iemand bijten en slaat, als pure reflex, het ongedierte van hem af. Helemaal onbewust dus. Wat mij betreft niks aan.
(quote)
Carcela staat op en slaat (bewust) op Ruytinx zijn gezicht! Chiellini voelt iemand bijten en slaat, als pure reflex, het ongedierte van hem af. Helemaal onbewust dus. Wat mij betreft niks aan. Dat van Carcela kan even goed in een moment van waanzin (dus onbewust) gebeuren. Maar daar gaat het hem niet om. Het gaat erom wat de reactie is en of die nu bewust of onbewust is, die was nog altijd fout, totaal niet zo fout als die van Suarez, maar toch nog fout.
0
geplaatst: 25 juni 2014, 11:34 uur
Suarez zou 3 wedstrijden schorsing moeten krijgen, dit is toch vergelijkbaar met de (geconstateerde) overtreding die Song heeft gemaakt.
0
geplaatst: 25 juni 2014, 11:34 uur
Hendrik68 schreef:
Dat is zeker wel relevant MJ-DA-MAN, want dan is elk contact een strafschop en is sowieso elke corner een penalty. Het gaat er om of het contact er toe leidt dat iemand opzettelijk uit balans wordt gebracht. Het is niet dat iemand zomaar contact kan zoeken en dan kan gaan liggen. Zo gaat het wel, maar dat is de omgekeerde wereld. Samaras liet zich natuurlijk niet vallen, maar Samaras raakt Sio en niet andersom, daardoor trapte hij in de grond, dus door zijn eigen gretigheid ging hij onderuit.
Nee hoor, niet relevant. Niet in dit geval. Voetbal is een contactsport, maar Samaras komt ten val door contact (tik in dit geval). Je mag er over twijfelen of Sio hem raakt of dat het andersom gebeurt, maar hij komt ten val. Als de scheids vindt dat Sio hem raakt mag ie fluiten, dan maakt het niet uit of het bewust of onbewust is. Is ook gewoon een regel in het voetbal, dat het niet relevant is of het bewust of onbewust is.Dat is zeker wel relevant MJ-DA-MAN, want dan is elk contact een strafschop en is sowieso elke corner een penalty. Het gaat er om of het contact er toe leidt dat iemand opzettelijk uit balans wordt gebracht. Het is niet dat iemand zomaar contact kan zoeken en dan kan gaan liggen. Zo gaat het wel, maar dat is de omgekeerde wereld. Samaras liet zich natuurlijk niet vallen, maar Samaras raakt Sio en niet andersom, daardoor trapte hij in de grond, dus door zijn eigen gretigheid ging hij onderuit.
0
buizen
geplaatst: 25 juni 2014, 11:39 uur
Heeft Suárez Díaz al zijn diepe excuses aangeboden? 
Maar als ie straks voor lange tijd geschorst wordt of een transfer niet door gaat of zelfs zijn voetbalcariere eindigt is het natuurlijk wel huilie huilie.

Maar als ie straks voor lange tijd geschorst wordt of een transfer niet door gaat of zelfs zijn voetbalcariere eindigt is het natuurlijk wel huilie huilie.

0
Hendrik68
geplaatst: 25 juni 2014, 11:42 uur
Heel apart. Bij Janmaat was het precies andersom niet relevant en wel onterecht. Hij maakte onbewust hands, omdat hij op het moment van het schot niet keek was het geen opzettelijk hands en was de strafschop onterecht. Dat Janmaat voordeel ondervond, of liever gezegd, dat Australie nadeel ondervond was niet relevant. Dat zegt scheidrechter Jacques D'Ancona. Maar goed het zij zo.
0
geplaatst: 25 juni 2014, 11:43 uur
Rudi S schreef:
Suarez zou 3 wedstrijden schorsing moeten krijgen, dit is toch vergelijkbaar met de (geconstateerde) overtreding die Song heeft gemaakt.
Eigenlijk zouden ze allebei strengere straffen mogen gekregen hebben dan dit. Dat van Song hoorde ook totaal niet op een voetbalveld thuis.
0
geplaatst: 25 juni 2014, 11:44 uur
dumb_helicopter schreef:
Dat van Carcela kan even goed in een moment van waanzin (dus onbewust) gebeuren. Maar daar gaat het hem niet om. Het gaat erom wat de reactie is en of die nu bewust of onbewust is, die was nog altijd fout, totaal niet zo fout als die van Suarez, maar toch nog fout.
Dat is het net. Dat van Carcela is inderdaad een moment van waanzin, omdat die voelt dat er iets helemaal mis is. Chiellini beseft niet eens dat hij Suarez een elleboog geeft. Pure reflex van 'Au!'. Als er iets jou in je been bijt, schop je dat toch ook weg zonder nadenken? En dat is volgens jou fout? Carcela staat nog op en slaat recht in het gezicht. Chiellini hield zich behoorlijk kalm t.o.v. Suarez en wou gewoon laten zien aan de ref dat hij gebeten was.(quote)
Dat van Carcela kan even goed in een moment van waanzin (dus onbewust) gebeuren. Maar daar gaat het hem niet om. Het gaat erom wat de reactie is en of die nu bewust of onbewust is, die was nog altijd fout, totaal niet zo fout als die van Suarez, maar toch nog fout.
0
geplaatst: 25 juni 2014, 11:47 uur
Ploppesteksel schreef:
(quote)
Dat is het net. Dat van Carcela is inderdaad een moment van waanzin, omdat die voelt dat er iets helemaal mis is. Chiellini beseft niet eens dat hij Suarez een elleboog geeft. Pure reflex van 'Au!'. Als er iets jou in je been bijt, schop je dat toch ook weg zonder nadenken? En dat is volgens jou fout? Carcela staat nog op en slaat recht in het gezicht. Chiellini hield zich behoorlijk kalm t.o.v. Suarez en wou gewoon laten zien aan de ref dat hij gebeten was. Ik vind van wel. Er zijn volgens mij legio voorbeelden waarbij een reactie ondanks de eerste fout ook bestraft wordt. Zie bijvoorbeeld wat er tussen die Hondurese speler en Pogba gebeurde. Daar hadden ze eigenlijk ook allebei rood kunnen én moeten krijgen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.