MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
buizen
Je hoort er niks meer over, over hoe nu verder na het bijtincident. De FIFA gaat een 'grondig' onderzoek instellen. Waarom? Het staat uitvoerig op beeld. Misschien de wond nog even onderzoeken maar een beslissing moet toch snel genomen nu, de achtstefinales naderen met rasse schreden.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Je negeert de rest van m'n teksten; zelfverdediging + viel allemaal wel mee.

Als je nog even terugleest: zelfverdediging mag net als slaan uit reflex niet. En of dingen meevallen, telt ook niet. Want in dat licht viel de beet van Suarez ook wel mee. Het bloed spoot er niet uit ofzo.

Zie trouwens ook de overtreding op Samaras. Heel licht, maar toch een penalty.

buizen schreef:
Je hoort er niks meer over, over hoe nu verder na het bijtincident. De FIFA gaat een 'grondig' onderzoek instellen. Waarom? Het staat uitvoerig op beeld. Misschien de wond nog even onderzoeken maar een beslissing moet toch snel genomen nu, de achtstefinales naderen met rasse schreden.

Men onderzoekt denk ik met name hoe hiermee om te gaan. Ingrijpen betekent ondermijning van het arbitraire gezag. Dat heeft belangrijke consequenties die je goed in kaart moet hebben als je een daad gaat stellen.

Het lijkt me overigens straf dat Uruguay alsnog ingeruild wordt door Italië. De daad zal hoogstens een schorsing voor Suarez betekenen verwacht ik.

Even off topic, buizen, meer dan 500 reacties in nog geen maand. Ik zie je in bijna alle topics voorbij komen, jij hebt echt je roeping gevonden, of niet?

buizen
-SprayIt- schreef:
Even off topic, buizen, meer dan 500 reacties in nog geen maand. Ik zie je in bijna alle topics voorbij komen, jij hebt echt je roeping gevonden, of niet?

Och, ik vind MM een leuk forum, met al die muziekverhalen en -meningen, en door omstandigheden regelmatig tijd zat om te lezen/reageren. Zo'n sporttopic ertussen is zeker met dit WK ook nog eens erg prettig (m'n vriendin houdt niet van voetbal).

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Daarbuiten niet GrafGantz? Vertel... Of nee. Liever niet.

buizen
Zo'n man die zijn tanden zet in jouw vlees, dat is een behoorlijke aantasting van de lichamelijke integriteit. Heel wat anders dan een forse tackle.
Dit muisje zal nog wel een staartje krijgen.

buizen schreef:

Dit muisje zal nog wel een staartje krijgen.

Ratje is iets toepasselijker.

Forse tackles, iemands been in tweeën trappen, smerige represailles, vingers in de kont, dat hoeft allemaal niet, is nergens goed voor, moet ook op een gepaste manier bestraft worden.
Maar ik vind inmiddels wel dat het afgelopen moet zijn met de hetze tegen Luis Suarez. Er staat niet ergens een eettentje langs het veld ofzo...

En al helemaal geen eettentje waar je schouderham kunt kopen.

kaztor schreef:
Maar ik vind inmiddels wel dat het afgelopen moet zijn met de hetze tegen Luis Suarez.

Eh... we beginnen net.

Nee, Suarez moet naar huis gestuurd worden. Daar zijn genoeg eettentjes te vinden - neem ik aan.

Alleen als Chiellini en Balotelli ook naar huis worden gestuurd..

..Oh, wacht!

Precies, zou mooi zijn als de FIFA nu consequent zou zijn.

haha touché.

zalwelnikszijn!
Levenslang schorsen, Uruguay uit het toernooi? Die reuzenbaby van Italië geeft nota bene een knietje tegen iemands hoofd.

Hendrik68
De morgen is inmiddels aangebroken in Brazilie, we zullen ongetwijfeld binnen een paar uur meer horen over de kwestie Suarez.

zalwelnikszijn! schreef:
Levenslang schorsen, Uruguay uit het toernooi? Die reuzenbaby van Italië geeft nota bene een knietje tegen iemands hoofd.

http://i1.ytimg.com/vi/Ui43ITOnF7E/hqdefault.jpg

zalwelnikszijn! schreef:
Die reuzenbaby van Italië geeft nota bene een knietje tegen iemands hoofd.

Zal wel niks geweest zijn.

zalwelnikszijn!
Ja, het is wel een schattige reuzenbaby.

Hendrik68 schreef:
4 jaar geleden was Hugo Borst vlak na het WK compleet overspannen en het leek er op dat we hem niet meer terug zouden zien bij het voetbal. Gaf hij zelf ook aan. Hugo wilde 4 jaar geleden doen voorkomen dat hij van mooi verzorgd voetbal hield. Daarom was hij ineens voor Duitsland. Aan zijn kop kon je zien dat hij er helemaal niets van meende. Net zoals helemaal niemand het meent als hij zegt dat hij liever een ander land dan zijn eigen ziet winnen. Borst was het levende bewijs dat je er alleen zelf maar last van hebt als je geforceerd een nep mening loopt te verkondigen.

Nu 4 jaar later is Hugo weer aangeschoven en verdient hij weer goed aan het wereldje dat hij een kleine 4 jaar geleden nog afserveerde als bekrompen en hypocriet. Hugo is goed gemutst en lijkt weer zichzelf. Hij zegt nu zelfs het volgende:

(quote)

Nou nog even dat woord vertwijfeld afleren en Hugo is weer helemaal beter. Iedereen wil zijn eigen land wereldkampioen zien worden en de manier waarop is alleen belangrijk voor mensen die zichzelf niet zijn. Zie die lachwekkende columns van Willem van Hanegem.

Van der Gijp gaat ook al zo tekeer tegen de speelwijze, en gister die vreselijke Nico Dijkshoorn.

Ik zag het eerst ook niet zo zitten maar het pakt gewoon goed uit, wel mogen mensen die dit mooi vinden hierna niet meer klagen over Chelsea.

Met deze column ben ik het wel eens.

http://www.nusport.nl/colum...

buizen
"Het stelde niets voor", "Zulke dingen gebeuren nu eenmaal" hoor ik Suarez nu net reageren naar de pers..

Martial
-SprayIt- schreef:

Ja waarvan 499 reacties dat Nederland wereldkampioen gaat worden

Hendrik68
Met deze column ben ik het wel eens.

http://www.nusport.nl/colum...

Daar ben ik het ook roerend mee eens. De fitheid van Oranje blijkt ook duidelijk uit de ijzersterke 2e helften die we spelen.

Ik niet - wat een walgelijke kontenkruiper. LVG doet het goed - wat zeg ik - uitstekend. Maar Derksen in publiek medium vanuit je positie als journalist Derksen betitelen als "Chef onderbuik" is populisme van een soort dat ik niet wens te accepteren. Dat iemand hier hem zo zou betitelen is één ding, vanuit je professionele positie dergelijk denigrerende taal gebruiken is een tweede.

Als jounalist maak je op die manier je eigen positie niet sterker. En dan die zin "zet je ego aan de kant" Tegen dit stuk journaille zou ik willen zeggen: verbeter de wereld en begin bij je zelf.

En achteraan: als je toch bezig bent op nu.nl wijdt dan ook meteen even aandacht aan de actualiteitsredactie. Geen berichtgeving op NL sites is zo schokkend geweest omtrent de zaak Lisanne en Kris en de gebeurtenissen eromheen als die van nu.nl - met name in de weergave van gory details

panjoe (moderator)
Ik vind het wel een leuk stuk, en ben het er grotendeels mee eens. Net als met dat artikel van een tijdje geleden waarin werd uitgelegd wat Louis zijn aandeel zou zijn, mochten we Spanje verslaan. En om de schrijver zo op zijn morele verantwoordelijkheid aan te spreken... Het is een column, geen politieke verslaggeving.

Het is een misvatting om te beweren dat Derksen zeurde over de trainer Van Gaal. Slechts de manier waarop hij in de media profileert, wordt bekritiseerd en op de hak genomen. Ik lees veel aanvalletjes op VI, maar volgens mij kijken of luisteren die scribenten niet naar waar ze over schrijven. Of ze zien het één keer en denken het dan allemaal gezien te hebben.

Gisteren bijvoorbeeld bewonderde Derksen met regelmaat het tactische realisme van Van Gaal. Gijp en Dijkshoorn kijken liever naar een mooi voetballend elftal. Ik zie even niet wat daar nu allemaal mis mee is.

panjoe schreef:
Ik vind het wel een leuk stuk, en ben het er grotendeels mee eens. Net als met dat artikel van een tijdje geleden waarin werd uitgelegd wat Louis zijn aandeel zou zijn, mochten we Spanje verslaan. En om de schrijver zo op zijn morele verantwoordelijkheid aan te spreken... Het is een column, geen politieke verslaggeving.

Niet de morele verantwoordelijkheid - da's een ander hoofdstuk; hier gaat het om een ethische norm en integriteit. Een journalist heeft o.m. als taak onafhankelijk te informeren en de NVJ hanteert een heldere beroepscode.

Ik vind nu.nl over het algemeen erg populistisch en sensationeel. Ook op een website zou je aan een aantal basisprincipes voor media moeten houden. Dat we die allemaal steeds ruimer (willen) interpreteren betekent niet dat de uitgangspunten niet meer bestaan. Misschien tijd om eens in Theories of Mass Communication te duiken? Ik vind nu regelmatig gewoon maNUpilatief

Maar Panjoe heeft wel gelijk. Vind ik. Het is een column. Daar kun je rustig je gang gaan voor wat betreft het inpeperen van een mening. Of het je smaak is, is wat anders maar een column is iets anders dan een integere reportage over de politieke onrust in Thailand ofzo.

Haha het is inderdaad maar een column, gewoon een mening, niks meer, niks minder.

Het was ook maar een klein beetje, niks meer, niks minder - er vloeide geeneens bloed.

En het was een populistisch pamflet - zo van kijk mij eens; wat ik durf - benieuwd of Derksen reageert - verder laat ik die camembert wel liggen

Edwynn schreef:
Het is een misvatting om te beweren dat Derksen zeurde over de trainer Van Gaal. Slechts de manier waarop hij in de media profileert, wordt bekritiseerd en op de hak genomen. Ik lees veel aanvalletjes op VI, maar volgens mij kijken of luisteren die scribenten niet naar waar ze over schrijven. Of ze zien het één keer en denken het dan allemaal gezien te hebben.

Gisteren bijvoorbeeld bewonderde Derksen met regelmaat het tactische realisme van Van Gaal. Gijp en Dijkshoorn kijken liever naar een mooi voetballend elftal. Ik zie even niet wat daar nu allemaal mis mee is.

Op een gegeven moment werd het wel erg met Derksen hoor, vergelijkingen met Mussolini en echt elke aflevering werd Van Gaal belachelijk gemaakt.
Gijp en Dijkshoorn zaten vooral het voetbal af te kraken, voor de analist die Gijp is verwacht ik wel wat meer dan alleen maar die Barcelona verering. Tuurlijk mag ie ander voetbal mooi vinden maar je kunt er toch ook wel wat meer over vertellen dan alleen "niet om aan te gluren".
Veel van die generatie leven nog met de gedachte dat er maar eens soort voetbal mooi is.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:26 uur

geplaatst: vandaag om 13:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.