Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
buizen
geplaatst: 30 juni 2014, 12:16 uur
Wat ik er niet grappig aan vind is de keuze voor die eerste foto, die verschrikkelijke overtreding met die karatetrap tegen de borst.
Liever drie juichfoto's. Die zijn ook niet zo moeilijk te vinden. Nederland en onze jongens juichen wat af, de laatste dagen.

0
geplaatst: 30 juni 2014, 12:21 uur
Vind het wel een terechte penalty, ook al laat Robben zich vallen. In de eerste helft had-ie ook een penal moeten krijgen. Daartussenin was geen penalty. Als ik het me allemaal nog goed kan herinneren.

0
geplaatst: 30 juni 2014, 12:23 uur
iggy schreef:
Zoals ik al eerder schreef. Robben flikt dat vaak meerdere keren per wedstrijd. En twee keer geel is rood.
Er wordt echt nooit een tweede geel gegeven voor een schwalbe. Verder is er nog altijd het verschil tussen opzettelijk een penalty willen versieren en geraakt worden en je overdreven laten vallen, zoals Robben gisteren.Zoals ik al eerder schreef. Robben flikt dat vaak meerdere keren per wedstrijd. En twee keer geel is rood.
Niettemin had Nederland eerder al een penalty moeten hebben, want toen werd Robben wel degelijk (2x achter elkaar) gevloerd in de zestien. Die geclaimde handsbal hebben we ook nooit meer een herhaling van gezien.
0
geplaatst: 30 juni 2014, 12:26 uur
In de eerste helft had Robben een pingel moeten krijgen ja. Waar hij hem uiteindelijk voor krijgt was een vrij duidelijke schwalbe.
0
geplaatst: 30 juni 2014, 12:30 uur
Nou, dan is het per saldo toch helemaal geen issue. Waar maak je je druk om? 
Chevy heeft ook nog een puntje over die handsball al vroeg in de eerste helft.

Chevy heeft ook nog een puntje over die handsball al vroeg in de eerste helft.
0
geplaatst: 30 juni 2014, 12:41 uur
iggy schreef:
In de eerste helft had Robben een pingel moeten krijgen ja. Waar hij hem uiteindelijk voor krijgt was een vrij duidelijke schwalbe.
Nee hoor, wel wakker blijven daaro - dat was een klassieke uitvoering van Tsjaikowski's Zwanenmeer - a.k.a. Madness - Swan Lake - YouTube - essentieel onderdeel van de slotscene: De stervende zwaan

0
geplaatst: 30 juni 2014, 12:42 uur
Dat noemde Robben zelf ook een schwalbe "moet ik niet doen"
Vlak voor rust zijn beide overtredingen een strafschop, "de strafschop " is denk ik ook een strafschop echter Robben maakt wel theater.
Met de dreiging en snelheid loopt Robben nu eenmaal snel tegen een pingel aan.
De wedstrijd was spannend zoals ook Australie en Chile spanned waren.
Nederland heeft iedere wedstrijd in de 2e helft nog wat over.
Geweldige inzet, geen hangende kopjes en veel geloof/vertrouwen is blijkbaar voldoende compensatie dat het middenveld en verdediging geen wereldtop is (wel steeds een topprestatie neerzet).
0
geplaatst: 30 juni 2014, 12:42 uur
musician schreef:
Er zijn ook spelers die jammeren om een kaart voor de tegenstander. Ik vind dat een beetje vallen onder dezelfde categorie.
Er zijn ook spelers die jammeren om een kaart voor de tegenstander. Ik vind dat een beetje vallen onder dezelfde categorie.
Dat deed die coach van Mexico trouwens ook, dat is ook wel een man met wat idiote trekjes... gisteren lieten ze een filmpje zien van hem toen hij nog voetbalde. De meeste tegenstanders stonden niet meer op dus daar was weinig schwalbe aan

0
geplaatst: 30 juni 2014, 12:43 uur
Volgens Catenaccio.nl punt Sneijder gedurende het hele (!) WK pas drie ballen op Van Persie gegeven.
Catenaccio.nl (@Catenaccio) op Twitter
Catenaccio.nl (@Catenaccio) op Twitter
0
geplaatst: 30 juni 2014, 12:45 uur
vigil schreef:
gisteren lieten ze een filmpje zien van hem toen hij nog voetbalde. De meeste tegenstanders stonden niet meer op dus daar was weinig schwalbe aan
(quote)
gisteren lieten ze een filmpje zien van hem toen hij nog voetbalde. De meeste tegenstanders stonden niet meer op dus daar was weinig schwalbe aan
Tja dat filmpje liet een idioot zien, een soort van kruising tussen Peppe en Suarez.
0
geplaatst: 30 juni 2014, 12:50 uur
Ik maak me nergens druk om. Ben maar wat blij dat Nederland gewonnen heeft.
Alleen valt het me op dat meerdere mensen Kritiek hebben op andere teams/spelers. En vaak ook terecht. Maar bij het Nederlands elftal wordt alles bedekt met de oranje mantel der liefde.
Robben is een van de beste spelers ter wereld. Maar tevens een ontzettende matennaaier.
0
geplaatst: 30 juni 2014, 12:56 uur
iggy schreef:
Als je geraakt bent, is het sowieso nevernooitniet een schwalbe. Robben werd geraakt.In de eerste helft had Robben een pingel moeten krijgen ja. Waar hij hem uiteindelijk voor krijgt was een vrij duidelijke schwalbe.
0
geplaatst: 30 juni 2014, 13:02 uur
iggy schreef:
Ben maar wat blij dat Nederland gewonnen heeft.
Ben maar wat blij dat Nederland gewonnen heeft.
Dat is te merken...
Alleen valt het me op dat meerdere mensen Kritiek hebben op andere teams/spelers. En vaak ook terecht. Maar bij het Nederlands elftal wordt alles bedekt met de oranje mantel der liefde.
Nou, ik lees hier toch genoeg kritiek en kritische noten. Op Radio 1 vanochtend was ook kritiek over de nabeschouwingen (in het bijzonder Rene vd Gijp en Jan Mulder), die hadden een toon alsof we eruit lagen.
0
geplaatst: 30 juni 2014, 13:09 uur
Kritiek mag natuurlijk.
Aan het begin vh toernooi werd het "eredivisie Oranje" gezien als een ploeg die al blij moest zijn met een puntje tegen Australie en dan snel naar huis.
Nu moet dit team opeens aanvallend en dominant spelen
Nederland speelt naar zijn mogelijkheden met passie en inzet en heeft succes, zo doorgaan lijkt mij.
Aan het begin vh toernooi werd het "eredivisie Oranje" gezien als een ploeg die al blij moest zijn met een puntje tegen Australie en dan snel naar huis.
Nu moet dit team opeens aanvallend en dominant spelen

Nederland speelt naar zijn mogelijkheden met passie en inzet en heeft succes, zo doorgaan lijkt mij.
0
geplaatst: 30 juni 2014, 13:15 uur
herman schreef:
Dat is te merken...
Nou, ik lees hier toch genoeg kritiek en kritische noten. Op Radio 1 vanochtend was ook kritiek over de nabeschouwingen (in het bijzonder Rene vd Gijp en Jan Mulder), die hadden een toon alsof we eruit lagen.
(quote)
Dat is te merken...
(quote)
Over het geboden spel ja. Maar niemand zegt iets over onze DUITSE vriend Robben. Had Robben voor een ander land gespeeld dan Nederland dan ...........
0
geplaatst: 30 juni 2014, 13:26 uur
Was Robben nog de beste. Robben gedraagt zich juist keurig dit toernooi, die strafschop was gewoon terecht.
Ik vind juist dat hij zijn maniertjes van vroeger achter zich heeft gelaten en zeer professioneel speelt.
Ik vind juist dat hij zijn maniertjes van vroeger achter zich heeft gelaten en zeer professioneel speelt.
0
geplaatst: 30 juni 2014, 13:29 uur
+1 Nergens heeft Robben lopen mekkeren of om kaarten vragen zoals de Brazzo's o.m.
0
geplaatst: 30 juni 2014, 13:33 uur
+2
Of zoals de Mexicaanse coach, die inmiddels wel de calimero-award heeft binnengesleept met zijn 'iedereen is tegen ons':
Bondscoach Mexico woedend over arbitrage tegen Oranje | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Als je de beelden in vertraging terugziet dan is het duidelijk te zien dat Marquez zijn voet op die van Robben zet en hem pootje haakt. Hoe Robben dan daarna valt doet niet meer ter zake.
Of zoals de Mexicaanse coach, die inmiddels wel de calimero-award heeft binnengesleept met zijn 'iedereen is tegen ons':
Bondscoach Mexico woedend over arbitrage tegen Oranje | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Als je de beelden in vertraging terugziet dan is het duidelijk te zien dat Marquez zijn voet op die van Robben zet en hem pootje haakt. Hoe Robben dan daarna valt doet niet meer ter zake.
0
geplaatst: 30 juni 2014, 13:34 uur
Cured schreef:
het geluk wat meespeelt bij Nederland.
het geluk wat meespeelt bij Nederland.
Wat voor geluk precies dan? Dat je tegen het einde nog scoort - omdat je vol op de aanval speelt?
Enkel tegen Australië had Nederland wat geluk, maar heeft het ook genoeg pech gekend (2 onterechte strafschoppen tegen, strafschop gisteren niet meegekregen, die bal van Van Persie, die via de keeper op de paal belandt, de Jong al snel geblesseerd, etc.)
In de eerste helft was Mexico iets beter, in de tweede helft vond ik Oranje duidelijk de betere. Ze gaven niet op en creëerden kansjes).
0
buizen
geplaatst: 30 juni 2014, 13:36 uur
Het zat er al geruime tijd aan te komen maar Wesley heeft zijn bevrijdende goal ook gemaakt, hij komt nu goed los. Het ligt in de lijn der verwachting dat onze jongens compleet over Costa Rica heen lopen. Een mooi partijtje om het scorenop WK-niveau, met succes, even weer te oefenen.
Met de verdediging zit het sowieso wel snor.
Met de verdediging zit het sowieso wel snor.
0
geplaatst: 30 juni 2014, 13:40 uur
buizen schreef:
Het zat er al geruime tijd aan te komen maar Wesley heeft zijn bevrijdende goal ook gemaakt, hij komt nu goed los.
Het zat er al geruime tijd aan te komen maar Wesley heeft zijn bevrijdende goal ook gemaakt, hij komt nu goed los.
Wanneer? Hij was gisteren weer dramatisch, vooral de 1e helft dan. Wel mooi dat hij deze belangrijke goal maakt. Hopelijk gaat hij nu eindelijk voetballen.
Maar hij is gewoon te traag geworden, en dat gaat-ie niet verbeteren dit toernooi.
0
geplaatst: 30 juni 2014, 13:45 uur
-5
Mexicaanse schlemiel: ‘Vijf van tien keer gaat Robben zelf naar de grond’
Zondag, 29 juni 2014 om 22:55
Mexicaanse schlemiel: ‘Vijf van tien keer gaat Robben zelf naar de grond’
Zondag, 29 juni 2014 om 22:55

0
geplaatst: 30 juni 2014, 13:48 uur
Rudi S schreef:
Kritiek mag natuurlijk.
Nu moet dit team opeens aanvallend en dominat spelen
Kritiek mag natuurlijk.
Nu moet dit team opeens aanvallend en dominat spelen

Geen speld tussen te krijgen.
0
geplaatst: 30 juni 2014, 13:54 uur
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Nou komt Johan* Derksen natuurlijk wat zuurpruimig over door zijn manier van spreken en uiterlijk, maar hij zegt weinig verkeerds. Hij spreekt ook met alle lof over van Gaal als trainer. Ik kan meestal wel glimlachen om figuren als Leo Derksen. Maar hij is al een jaar of twee zo aan het inhakken op van Gaal dat het op karaktermoord is gaan lijken. Wat hij gemakkelijk kan doen als je twee keer per week live op TV te zien ben. Zo positief was hij niet over de trainer van Gaal, dat roept hij nu ineens te pas en onpas. Hij heeft er natuurlijk verschikkelijk naast gezeten als zogenaamde kenner.
0
geplaatst: 30 juni 2014, 14:04 uur
devel-hunt schreef:
Dan heb je niet goed opgelet, want Wilfred Derksen heeft altijd gezegd dat hij het volste vertrouwen heeft in de coach van Gaal. Ook ver vóór het WK. Dat hij het een walgelijke man vindt weten we nu idd wel, maar dat staat los van zijn kijk op de coach van Gaal.(quote)
Ik kan meestal wel glimlachen om figuren als Leo Derksen. Maar hij is al een jaar of twee zo aan het inhakken op van Gaal dat het op karaktermoord is gaan lijken. Wat hij gemakkelijk kan doen als je twee keer per week live op TV te zien ben. Zo positief was hij niet over de trainer van Gaal, dat roept hij nu ineens te pas en onpas. Hij heeft er natuurlijk verschikkelijk naast gezeten als zogenaamde kenner. Jij had voorafgaand aan het toernooi overigens wel verwacht dat Nederland de kwartfinale zou halen?
0
geplaatst: 30 juni 2014, 14:24 uur
Inderdaad. Rinus van Gaal wordt beoordeeld op zijn gedrag t.o.v. de media. Vaker VI kijken en niet Albert Verlinde gaan nablaten. Scheelt een hoop.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.