Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
Cured
geplaatst: 30 juni 2014, 09:10 uur
Ik zie het leven van de realistischekritische kant ,ik vind het nogal opdringerig en geen onzin; dat jij humeurig wordt is jouw probleem en dat jij trots ij bent hoe we bij de laaste 8 gekomen zijn, moet jij weten, maar je maakt jezelf blij met een (bijna) dooie mus
. Er is nog niks gewonnen en Nederland is het gewoon aan zijn stand verplicht met zo'n loting minimaal bij de laatste 4 te komen als we wat voorstellen.
. Er is nog niks gewonnen en Nederland is het gewoon aan zijn stand verplicht met zo'n loting minimaal bij de laatste 4 te komen als we wat voorstellen.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 30 juni 2014, 09:18 uur
Huh. Je zou toch zeggen dat ex-wereldkampioenen Engeland, Uruguay en Italië het ook 'aan hun stand verplicht' waren om van Costa Rica te winnen, maar dat is hen ook geen van allen gelukt.
0
geplaatst: 30 juni 2014, 10:07 uur
0
Cured
geplaatst: 30 juni 2014, 10:31 uur
panjoe schreef:
Huh. Je zou toch zeggen dat ex-wereldkampioenen Engeland, Uruguay en Italië het ook 'aan hun stand verplicht' waren om van Costa Rica te winnen, maar dat is hen ook geen van allen gelukt.
Dat moeten wij eerst maar eens doen, maar dan wat minder een hoezee stemming vantevoren als ik van verscheidene spelers las/hoorde (hautaine houding sloop er weer in), want het was echt uit de tenen en met geluk. Meer kritische blik zou Nederland sieren, ondanks ook enige belangrijke kwaliteiten.Huh. Je zou toch zeggen dat ex-wereldkampioenen Engeland, Uruguay en Italië het ook 'aan hun stand verplicht' waren om van Costa Rica te winnen, maar dat is hen ook geen van allen gelukt.
Zeker Italië heeft er dan ook nis van gebakken en is afgegaan en sla ik ook gezien de historie als land hoger als Nederland in, die andere 2 minder. Daar sta ik niet echt van te kijken dus.
0
geplaatst: 30 juni 2014, 10:37 uur
Hendrik68 schreef:
Ik vind het (uiteraard ook) geweldig wat er nu gebeurt in Brazilië, maar kom op: dit gaan ze op deze manier nooit meer voor elkaar krijgen. Dat ze nu al zo ver zijn gekomen is een klein wonder. Maar dat maakt allemaal niet hoor. Ik vind het op deze manier tig keer specialer/spannender dan vier jaar geleden. http://www.sacredtriskele.net/images/cheer.gif(quote)
(quote)
Als je onze resultaten als mazzel ziet, ben je geen nuchtere noorderling, maar gewoon een azijnzeiker die alleen de negatieve dingen wil zien. Wat Nederland de laatste 2 WK's laat zien is ongekend. Wees er nou toch gewoon een keer trots op, i.p.v. alles naar mazzel te relativeren.
0
geplaatst: 30 juni 2014, 10:40 uur
Ik ben kritisch en realistisch en ik zeg dat Nederland alles haalt uit deze spelersgroep en derhalve terecht vier keer heeft gewonnen. Zeggen dat Nederland slecht speelt en geluk heeft lijkt me waanzin, dan vind je het gewoon interessant om iets anders te zeggen dan wat iedereen zegt: een blijk van een contra-afhankelijke mening. Dat je het spel er niet uit vind zien, oké.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 30 juni 2014, 10:51 uur
Ik snap niet waarom we in godsnaam op balbezit en met verzorgde opbouw moeten spelen. Wat is er mis met verzorgd en tactisch countervoetbal? Kijk eens naar de afgelopen 10 jaar: naast Spanje en Barcelona heeft er niemand iets gewonnen met het 'voetbal van de Hollandsche school'. Terwijl Mourinho met kwalitatief zwakkere teams Porto en Inter de Champion's League heeft binnengehaald - en van wie heeft hij de kneepjes van het vak ook alweer geleerd?
0
geplaatst: 30 juni 2014, 10:57 uur
Eens. Dat soort voetbal kun je simpelweg niet spelen met deze bij vlagen zeer beperkte ploeg.
Porto had toentertijd overigens een behoorlijk goed team en Inter zelfs een topteam.
Porto had toentertijd overigens een behoorlijk goed team en Inter zelfs een topteam.
0
Cured
geplaatst: 30 juni 2014, 11:22 uur
jasper1991 schreef:
Ik ben kritisch en realistisch en ik zeg dat Nederland alles haalt uit deze spelersgroep en derhalve terecht vier keer heeft gewonnen. Zeggen dat Nederland slecht speelt en geluk heeft lijkt me waanzin, dan vind je het gewoon interessant om iets anders te zeggen dan wat iedereen zegt: een blijk van een contra-afhankelijke mening.
Kul, knul. Ik ben kritisch en realistisch en ik zeg dat Nederland alles haalt uit deze spelersgroep en derhalve terecht vier keer heeft gewonnen. Zeggen dat Nederland slecht speelt en geluk heeft lijkt me waanzin, dan vind je het gewoon interessant om iets anders te zeggen dan wat iedereen zegt: een blijk van een contra-afhankelijke mening.

Robben, uitstekende/ zeer belangrijke Robben, incl. Schwalbe (soms v. Persie), goeie teammentaliteit, bij vlagen functioneel/doelmatig spel en geluk brengen Nederland bij de laatste 8. Dat is de realiteit.
Bovendien zijn er wel meer kritische geluiden hier op het sporttopic op MM. Mag dat gewoon?
0
geplaatst: 30 juni 2014, 11:22 uur
Cured schreef:
Wat ben jij een overdreven positivo zeg, zonderling
. Ik blijf bij mijn meningen. Mooi dat je met bepaalde kwaliteiten daarbij nog aardig ver komt, maar alleen daarmee hadden we het niet gered; als we verloren hadden en vlak voor tijd door Sneijdertje en met die schwalbe erbij eruit waren gevlogen , had ik je niet gehoord. Je mag blijkbaar geen andere mening hebben dan datgene wat je wordt opgedrongen; dan ben je met mij aan het verkeerde adres. Resultaat gericht voetbal met een niet om aan te zien gebracht afbraakvoetbal, opstelling en gevaarlijke tactiek (hopen dat we toevallig met een counter scoren en de put gaan dempen als het kalf al half of bijna verdronken is; dat gaat een keer fout, Heer Hendrik )
3x eenWK Finale verliezen, dat is pas een prestatie.
(quote)
Wat ben jij een overdreven positivo zeg, zonderling
. Ik blijf bij mijn meningen. Mooi dat je met bepaalde kwaliteiten daarbij nog aardig ver komt, maar alleen daarmee hadden we het niet gered; als we verloren hadden en vlak voor tijd door Sneijdertje en met die schwalbe erbij eruit waren gevlogen , had ik je niet gehoord. Je mag blijkbaar geen andere mening hebben dan datgene wat je wordt opgedrongen; dan ben je met mij aan het verkeerde adres. Resultaat gericht voetbal met een niet om aan te zien gebracht afbraakvoetbal, opstelling en gevaarlijke tactiek (hopen dat we toevallig met een counter scoren en de put gaan dempen als het kalf al half of bijna verdronken is; dat gaat een keer fout, Heer Hendrik )3x eenWK Finale verliezen, dat is pas een prestatie.
Niet alles geloven wat Jan Mulder zegt.
0
geplaatst: 30 juni 2014, 11:26 uur
Cured schreef:
Ik zie het leven van de realistischekritische kant ,ik vind het nogal opdringerig en geen onzin; dat jij humeurig wordt is jouw probleem en dat jij trots ij bent hoe we bij de laaste 8 gekomen zijn, moet jij weten, maar je maakt jezelf blij met een (bijna) dooie mus
. Er is nog niks gewonnen en Nederland is het gewoon aan zijn stand verplicht met zo'n loting minimaal bij de laatste 4 te komen als we wat voorstellen. Grappig: de mensen die ik tegenkom en die zichzelf realistisch noemen zijn over het algemeen pessimisten, typische party poopers; hun glas is altijd halfleeg, altijd emmeren, ook bij voldongen feiten. En dat terwijl menig mental coach je kan uitleggen dat een positieve insteek je veel meer brengt - niet in termen van poen, maar in termen van tevredenheid/geluk (in muziek: Be Thankful for What You Got); waarom zouden er anders zoveel zelfhulpboeken zijn geschreven over Positief denken?
Vooraf was ik afwachtend, niet echt postief gestemd: gehalte van de spelers, de autocratische houding van LVG, de slechte resultaten in 12 - ik zat in een overvolle Duitse hotellobby te kijken naar NL - D
-hebben daar alle toe bijgedragen. In welke steen staat gebeiteld dat Oranje verplicht zou zijn bij de beste 4 ter wereld te eindigen? Nauwelijks realistisch - eerder wishful thinking; tel je zegeningen, één voor één.Voor dit Oranje een muzikale vergelijking dan maar? Welnu de comeback-plaat van Dead Can Dance, Anastasis - niet zo goed als de eerste 4-5, maar veel beter dan verwacht en qua uitvoering uitermate hoogstaand en tot op de laatste track balsem voor de ziel (en het oor).
Misschien tijd voor een nieuw recept en/of een andere tune?

0
Hendrik68
geplaatst: 30 juni 2014, 11:30 uur
Ben echt niet humeurig Cured hoor
. Als ik weer terugdenk aan die jankende Mexicaanse kinderen word ik weer helemaal blij. Ik vind het echt prima dat je vindt dat we met geluk en een schwalbe hebben gewonnen. Ik zeg nog 3 keer zo en je hoort mij niet klagen. Duitsland heeft 2 wereldtitels aan de schwalbe te danken en Spanje had 4 jaar geleden ontzettend veel geluk. Ook daar had niemand problemen met de wereldbeker.
De realiteit is dat we niet hebben gewonnen omdat we geluk hadden in de laatste 5 minuten (alsof die er niet bij horen), maar we hadden pech dat we geen penalty kregen vlak voor rust en Mexico met 10 man verder had gemoeten. Dat was een realistische beslissing geweest. De Mexicaanse schreeuwlelijk aan de kant vond dat Mexico het hele toernooi al was benadeeld. De realistische mensen weten dat Oranje het meest genaaide land tot nu toe is geweest, met 2 onterechte penalties tegen en al meerdere niet gekregen strafschoppen. Nu krijgen wij een makkelijke, maar niet eens geheel onterechte penal mee en is het alleen maar geluk. Nee Mexico was dom. Marquez, zo'n ervaren man. Houd je poten toch gewoon in.
Ik ben positief maar zoals je ziet ook realistisch. We hebben nog niks en ja, er zal nog iets beter gespeeld moeten worden over de hele 90 minuten om Argentinie of Belgie te verslaan. Qua fitheid zijn wij de besten en dat is een heel belangrijke kwaliteit op dit WK. Het spelpeil kan nog hoger, maar dit is het WK he. Nogmaals 6 kwartfinales sinds 1974 en wellicht de 5e halve finale voor een land kleiner dan de hoofdstad van Mexico. Inderdaad puur geluk....dat ik in Nederland woon.
. Als ik weer terugdenk aan die jankende Mexicaanse kinderen word ik weer helemaal blij. Ik vind het echt prima dat je vindt dat we met geluk en een schwalbe hebben gewonnen. Ik zeg nog 3 keer zo en je hoort mij niet klagen. Duitsland heeft 2 wereldtitels aan de schwalbe te danken en Spanje had 4 jaar geleden ontzettend veel geluk. Ook daar had niemand problemen met de wereldbeker.De realiteit is dat we niet hebben gewonnen omdat we geluk hadden in de laatste 5 minuten (alsof die er niet bij horen), maar we hadden pech dat we geen penalty kregen vlak voor rust en Mexico met 10 man verder had gemoeten. Dat was een realistische beslissing geweest. De Mexicaanse schreeuwlelijk aan de kant vond dat Mexico het hele toernooi al was benadeeld. De realistische mensen weten dat Oranje het meest genaaide land tot nu toe is geweest, met 2 onterechte penalties tegen en al meerdere niet gekregen strafschoppen. Nu krijgen wij een makkelijke, maar niet eens geheel onterechte penal mee en is het alleen maar geluk. Nee Mexico was dom. Marquez, zo'n ervaren man. Houd je poten toch gewoon in.
Ik ben positief maar zoals je ziet ook realistisch. We hebben nog niks en ja, er zal nog iets beter gespeeld moeten worden over de hele 90 minuten om Argentinie of Belgie te verslaan. Qua fitheid zijn wij de besten en dat is een heel belangrijke kwaliteit op dit WK. Het spelpeil kan nog hoger, maar dit is het WK he. Nogmaals 6 kwartfinales sinds 1974 en wellicht de 5e halve finale voor een land kleiner dan de hoofdstad van Mexico. Inderdaad puur geluk....dat ik in Nederland woon.
0
Cured
geplaatst: 30 juni 2014, 11:30 uur
Komt Mju ook weer aan: kennelijk als je een andere mening hebt mag dat niet; ik bepaal dat altijd nog zelf. Bovendien, wie zei dat het niveau hier op dit WK niet al te bijster goed was? Uwe Hoogheid zelf
. Kom op ouwe
, dit is toch geen ploeg waar je als tegenstander zwaar van gaat bibberen, behalve Robben, het geluk wat meespeelt bij Nederland en soms van Persie.? Kwaliteit is dan wel op, zeker met een zwakke Sneijder er ook nog bij (behalve die goal, dat is met precisie en klasse uitgevoerd). Verder vooral ook vechtvoetbal of lange halen en zie maar wat je ermee kunt doen, Arjen (of Robin).
. Kom op ouwe
, dit is toch geen ploeg waar je als tegenstander zwaar van gaat bibberen, behalve Robben, het geluk wat meespeelt bij Nederland en soms van Persie.? Kwaliteit is dan wel op, zeker met een zwakke Sneijder er ook nog bij (behalve die goal, dat is met precisie en klasse uitgevoerd). Verder vooral ook vechtvoetbal of lange halen en zie maar wat je ermee kunt doen, Arjen (of Robin).
0
geplaatst: 30 juni 2014, 11:35 uur
Het gaat om de winst, en niets anders. Mooie voetballen is leuk, maar dat telt uiteindelijk niet. En, de wedstrijden zijn lekker spannend. Het Nederlands elftal heeft de vreemde gewoonte de eerste helft tenenkrommend slecht te spelen en in de tweede helft ineens als een klasse elftal, het kan nog alle kanten op. Wel is het aardig dat alle Nederlandse zuurpruimen en de bekende nitwits aan de zijlijn zoals Leo Derksen en nog meer van dat zurige soort een keer de mond te snoeren. Van Gaal rules,. 

0
geplaatst: 30 juni 2014, 11:37 uur
Hendrik68 schreef:
Qua fitheid zijn wij de besten en dat is een heel belangrijke kwaliteit op dit WK.
Qua fitheid zijn wij de besten en dat is een heel belangrijke kwaliteit op dit WK.
Daar moeten wij voorlopig ook niet over klagen!
Wat is het verdict voor de Jong?
0
geplaatst: 30 juni 2014, 11:40 uur
devel-hunt schreef:
Wel is het aardig dat alle Nederlandse zuurpruimen en de bekende nitwits aan de zijlijn zoals Leo Derksen en nog meer van dat zurige soort een keer de mond te snoeren. Van Gaal rules,.
Nou komt Johan* Derksen natuurlijk wat zuurpruimig over door zijn manier van spreken en uiterlijk, maar hij zegt weinig verkeerds. Hij spreekt ook met alle lof over van Gaal als trainer.Wel is het aardig dat alle Nederlandse zuurpruimen en de bekende nitwits aan de zijlijn zoals Leo Derksen en nog meer van dat zurige soort een keer de mond te snoeren. Van Gaal rules,.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 30 juni 2014, 11:42 uur
Ondertussen moest ik breeduit glimlachen om dit plaatje:
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/t1.0-9/10458751_782473641786191_1993062666254662833_n.png
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/t1.0-9/10458751_782473641786191_1993062666254662833_n.png
0
Hendrik68
geplaatst: 30 juni 2014, 11:43 uur
Wat is het verdict voor de Jong?
Speelt zeker niet tegen Costa Rica, maar het zou zo maar kunnen dat het WK afgelopen is voor hem. Is nog niet helemaal duidelijk. Liesblessure.
0
geplaatst: 30 juni 2014, 11:44 uur
[/quote] want het was echt uit de tenen en met geluk. [/quote]
Ik ben het grotendeels wel met je eens Cured. Alleen vind ik de geluks factor reuze meevallen. Op dat punt sla je de plank mis wat mij betreft. Nederland ging duidelijk op zoek naar de gelijkmaker. Ze konden natuurlijk ook niet anders. Dat die dan laat valt is geen geluk! Ik vond het meer geluk dat die Mexicaanse keep die bal eruit wist te rammelen. Half tegen zijn hand/gezicht en de paal. Hij kan natuurlijk goed keepen. Tot nu toe de beste keep van het toernooi. Maar dit was toch wel een geluks bal toch?
Ik ben het grotendeels wel met je eens Cured. Alleen vind ik de geluks factor reuze meevallen. Op dat punt sla je de plank mis wat mij betreft. Nederland ging duidelijk op zoek naar de gelijkmaker. Ze konden natuurlijk ook niet anders. Dat die dan laat valt is geen geluk! Ik vond het meer geluk dat die Mexicaanse keep die bal eruit wist te rammelen. Half tegen zijn hand/gezicht en de paal. Hij kan natuurlijk goed keepen. Tot nu toe de beste keep van het toernooi. Maar dit was toch wel een geluks bal toch?
0
geplaatst: 30 juni 2014, 11:44 uur
Hendrik68 schreef:
De realiteit is dat we niet hebben gewonnen omdat we geluk hadden in de laatste 5 minuten (alsof die er niet bij horen), maar we hadden pech dat we geen penalty kregen vlak voor rust en Mexico met 10 man verder had gemoeten. Dat was een realistische beslissing geweest. De Mexicaanse schreeuwlelijk (...)
De realiteit is dat we niet hebben gewonnen omdat we geluk hadden in de laatste 5 minuten (alsof die er niet bij horen), maar we hadden pech dat we geen penalty kregen vlak voor rust en Mexico met 10 man verder had gemoeten. Dat was een realistische beslissing geweest. De Mexicaanse schreeuwlelijk (...)
Helemaal mee eens. Mexico had geen klagen dat er geen penalty werd gegeven en een speler een rode kaart. Maar dat hoor je die trainer dan natuurlijk niet zeggen.
Ik vroeg mij wel af, wat er in het "scheidsrechtershok" gebeurt in de rust. Of ze dan ook wellicht videobeelden bekijken.
De fout van het niet geven van de pingel aan Robben.
Als ik dan de scheidsrechter zou zijn, en ik heel eerlijk zou zijn, zou ik in mijn achterhoofd hebben zitten dat de eerste de beste valpartij van Robben in de 16 meter wel eens zou kunnen leiden tot alsnog een penalty.
En al helemaal, als Robben sowieso ook is geraakt. Formeel gesproken zou je zelfs nog kunnen verdedigen dat Robben twee penalty's had moeten krijgen.
0
geplaatst: 30 juni 2014, 11:47 uur
Maar dan had Robben ook rood moeten krijgen voor zijn schwalbe!!
Maar daar hoor ik je dan niet over Hans.
0
geplaatst: 30 juni 2014, 11:50 uur
Cured schreef:
Komt Mju ook weer aan: kennelijk als je een andere mening hebt mag dat niet; ik bepaal dat altijd nog zelf. Bovendien, wie zei dat het niveau hier op dit WK niet al te bijster goed was? Uwe Hoogheid zelf
. Kom op ouwe
. Kom op ouwe
, dit is toch geen ploeg waar je als tegenstander zwaar van gaat bibberen, behalve Robben, het geluk wat meespeelt bij Nederland en soms van Persie.? Kwaliteit is dan wel op, zeker met een zwakke Sneijder er ook nog bij (behalve die goal, dat is met precisie en klasse uitgevoerd). Verder vooral ook vechtvoetbal of lange halen en zie maar wat je ermee kunt doen, Arjen (of Robin). Speesjaal voor jou - ik ben bereid je te schrappen van mijn lijstje met kandidaten voor het WK Azijnpissen:
Oefening in positief denken » Newstart - Begeleiding in Geluk en Succes
en http://www.boekenroute.nl/BoekComps/Figuur.aspx?FiguurID=1169
En wat mij betreft, mag ook jij me gewoon tutoyeren, als je dat "ouwe" weglaat, want dergelijke pejoratieve praat past niet bij positief denken. Maak een begin, vandaag - je zult zien dat het lukt, ook voor jou

En aan de NL overwinning was niets gestolen: veel inzet, drive naar voren, de drang om een resultaat af te dwingen op eigen kracht - en qua penalties had 't net zo goed 3-1 kunnen staan! Geluk is ook iets wat je ZELF afdwingt: no pain, no gain - no guts no glory.
0
geplaatst: 30 juni 2014, 11:51 uur
iggy schreef:
Maar dan had Robben ook rood moeten krijgen voor zijn swalbe!! Maar daar hoor ik je dan niet over Hans.
Maar dan had Robben ook rood moeten krijgen voor zijn swalbe!! Maar daar hoor ik je dan niet over Hans.
Rood voor een schwalbe? Nee daar heeft nog nooit iemand iets over gehoord
0
Cured
geplaatst: 30 juni 2014, 11:51 uur
Het is zeker natuurlijk niet alleen geluk (een factor op de juiste momenten), maar als je rustig de wedstrijden terug haalt en zeker die van gister was mazzel wel degelijk aanwezig (ook door de onzorgvuldigheid van de tegenstander bij het missen van opgeteld nogal wat kansen).
Maar goed, Buizen mocht niet te positief, ik niet te kritisch; typisch Nederland dus
(niet iets metvoetbalvelden, maar maaivelden).
Voor de goede orde: als we 'zo' wereldkampioen worden, hoor je mij net als Mj-Da -Man niet meer over hoe het tot stand kwam.
Maar goed, Buizen mocht niet te positief, ik niet te kritisch; typisch Nederland dus
(niet iets metvoetbalvelden, maar maaivelden).Voor de goede orde: als we 'zo' wereldkampioen worden, hoor je mij net als Mj-Da -Man niet meer over hoe het tot stand kwam.

0
geplaatst: 30 juni 2014, 11:58 uur
Nee, Robben is een lieve man en "onze" held.
Heeft er iemand nog een juichpak voor weinig?
Heeft er iemand nog een juichpak voor weinig?
0
geplaatst: 30 juni 2014, 12:00 uur
Rudi S schreef:
Met verdomd veel oude Duitse trekjes dan toch!
0
geplaatst: 30 juni 2014, 12:13 uur
iggy schreef:
Maar waar staat dat een schwalbe rood moet zijn? Het is ook geen ernstige overtreding. Bij ernstig overdrijven wordt meestal de gele kaart getrokken. Daamee weet de speler gelijk waar hij aan toe is, voor de rest van de wedstrijd.
Er zijn ook spelers die jammeren om een kaart voor de tegenstander. Ik vind dat een beetje vallen onder dezelfde categorie. Dat doet onze Robben ook wel eens. Dat is ook een gele kaart waard.
0
geplaatst: 30 juni 2014, 12:16 uur
Zoals ik al eerder schreef. Robben flikt dat vaak meerdere keren per wedstrijd. En twee keer geel is rood.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.