MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
buizen
Chungking schreef:
(quote)

En Nederland neemt zo'n 'kleine' ploeg als Costa Rica ook maar best serieus als je dit allemaal ziet.

Daar heb je zeker gelijk in. Maar dat doet Nederland ook wel, Costa Rica zal serieus genomen worden door Nederland. Met meerdere doelpunten.

En daar is het duveltje uit het doosje. Lahm door de blessure van Mustafi naar rechtsback en Khedira als verdedigende middenvelder. Kan misschien nog wel goed uitkomen voor de Duitsers.

Hop Lahm dan maar naar de rechtsback, het blijft toch bijzonder uniek dat je dat allemaal kan in deze tijden en op dat niveau.
Ik vind hem sowieso een van de beste backs van pakweg de laatste 20 jaar, en dan kan ie nog zowel links als rechts uit de voeten...
Maar als je hem als verdedigende middenvelder bezig ziet lijkt het alsof hij nooit anders gedaan heeft.

Neuer is trouwens een goede centrale verdediger.

Inderdaad ook vrij uniek

Algerije blijft wel verbazen, verlengingen lijken eraan te komen. Niemand die dit op voorhand had verwacht.

buizen
De woestijnvossen zullen alles op alles zetten nu om te scoren (alsof ze dat al niet probeerden), ik bedoel: op een verlenging zullen ze het niet willen laten aankomen (conditie).
Een onverwacht spannende wedstrijd bij vlagen. De Algerijnse keeper is best goed, wat wil je ook met zo'n oranje outfit..

Nee het zijn de Duitsers die nog even aanzetten en Lineker's wet willen laten gelden.

Ze spelen daar trouwens niet in de hitte en dan zie je toch een groot verschil met andere wedstrijden, veel meer energie bij beide ploegen. Verlengingen dus ook niet zo'n probleem.

buizen
Hahaha, wat is dat (vrije trap) nou voor raar Duits theater? meine Güte.

Doen de Algerijen niet aan ramadan? Kijken of ze het nog voor kunnen houden.

Heerlijke pot!

Doet wat denken aan Duitsland-Ghana, een regen aan kansen aan beide kanten, alleen met minder goals.
De Duitsers mogen Neuer wel danken, nog meer voor zijn rol als libero dan als keeper.

Goeie commentator van de NOS, dat mag ook wel eens gezegd worden.

Mooie wedstrijd inderdaad.

Wat is dat Algerije leuk, zeg! En dat voor een ploeg met een keeper die Embolie heet...

Lekkere wedstrijd voor de neutrale toeschouwer dat zeker. Maar dan geef mij toch maar het commentaar van de ZDF, heb het nooit zo op die van de NOS

Die Duitsers scoren minstens 2 x in de verlenging.

Hendrik68
Dit Frankrijk maakt tegen Duitsland geen schijn van kans, zoveel is zeker na vanavond.
Lijkt me duidelijk dat ik dit terug moet nemen. Als die Algerijnen iets slimmer zijn in de eindpass dan hadden ze al gewonnen. Ik was al nooit onder de indruk van de Duitse verdediging, maar ze worden nu helemaal dolgedraaid.

Nicolage Rico schreef:
Die Duitsers scoren minstens 2 x in de verlenging.

Daar is de eerste al, helaas.

buizen
De Algerijnen zijn denk ik niet zo sterk om na deze krenking een achterstand om te buigen in een overwinning of zelfs maar een gelijkspel. Die Mannschaft tikt er nog wel eentje in indien de kans zich aandient (1-0 voelt in het geval van deze wedstrijd ook niet echt als een veilige voorsprong voor Duitsland, veel te link).

Hendrik68 schreef:
(quote)
Lijkt me duidelijk dat ik dit terug moet nemen. Als die Algerijnen iets slimmer zijn in de eindpass dan hadden ze al gewonnen. Ik was al nooit onder de indruk van de Duitse verdediging, maar ze worden nu helemaal dolgedraaid.
Ja ik wilde al op je post gaan reageren maar dat heb je zelf al gedaan.

buizen
Zojuist betrapte ik me op de gedachte dat een Algerijnse tegengoal .... laat maar. Het is 2-0 voor de Duitsers.

Özil! Notabene de speler die Duitse media steeds moet hebben.

Respect hoor voor Algerije!

Genoten weer. Top W.K. dit hoor. En het kan nog veel mooier worden...

Duitsland teert eigenlijk nog steeds op die wedstrijd tegen Portugal. Tegen de VS speelden ze toch ook niet echt de pannen van het dak?

En morgen weer de grote Messi-show

Inderdaad, geweldig wk.
Ik kijk toch wel uit naar Duitsland - Frankrijk.

Hopelijk voor de Duitsers is Hummels er dan weer bij.

jasper1991 schreef:
Duitsland teert eigenlijk nog steeds op die wedstrijd tegen Portugal. Tegen de VS speelden ze toch ook niet echt de pannen van het dak?

Ze zijn kwetsbaar op de counter ja, maar is er een ploeg die meer kansen creert?

buizen
Een zinderende wedstrijd en i.d.d. tot nu toe een prachtig WK.
Wij hoeven niet bang te zijn voor Duitsland or who else op dit toernooi.

Bis morgen.

In NRC stond afgelopen zaterdag een overzicht met o.m. de pogingen/goal-ratio - die van Duitsland lag op 1 op 5,3 vs Frankrijk 1 op 8,9; Brazilië 1 op 6,7, Colombia 1 op 4 en Oranje 1 op 4,1

Duitsland wel had VEEL balbezit: 60%, maar Argentinië (1 op 8 ) 62%.; balbezit Oranje 43% - typering Oranje: counterploeg die het meest scoort

Angst is een slechte raadgever, maar goed op de winkel letten kan geen kwaad.

Hendrik68
Klinsmann klaagt over FIFA-benoeming: "Het is geen fijn gevoel" - Voetbalprimeur.nl

Slim van der Klinsi om dit alvast even aan te stippen. De scheidsrechters komen steeds meer onder vuur te liggen. Vanavond beklaagde Stephen Keshi zich al over de arbitrage en terecht. Wat doet een Amerikaan ook in de 8ste finales, net als gisteren een Australier. Ze weten nauwelijks wat hen overkomt en moeten dan in de eindfase van een WK de boel even in de hand houden. Dat kunnen ze dus overduidelijk niet. De Algerijn van morgen is overigens gewoon een hele goede scheidsrechter normaal gesproken en ik kan me niet voorstellen dat hij Belgie wel even zal helpen, maar had hem Nederland of Brazilie laten fluiten. Dan vermijd je de schijn van belangenverstrengeling in ieder geval.

Ondertussen kan er een streep door Vermaelen. Dat zal de Belgen niet deren. Kompany is echter ook twijfelachtig en dat zou een fikse aderlating zijn als hij niet speelt. Net als De Jong last van de lies. Maar ik kan me desondanks niet voorstellen dat Belgie gaat verliezen van de VS. Maar ja, we dachten van Frankrijk en Duitsland ook niet dat ze het zo moeilijk zouden krijgen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:46 uur

geplaatst: vandaag om 16:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.