Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 1 juli 2014, 08:00 uur
Duitsland tegen Algerije 28 schoten, waarvan 14 (!) op doel. Onduits onefficient 
ter vergelijking:
Nederland 13 en 4, Mexico 10 en 5
en de andere twee matchen met verlengingen:
Griekenland 23 en 8, Costa Rica 8 en 1
Brazilie 23 en 6, Chili 13 en 2
Met de bedenking dat die van de Duitsers meestal uitgespeelde kansen zijn.

ter vergelijking:
Nederland 13 en 4, Mexico 10 en 5
en de andere twee matchen met verlengingen:
Griekenland 23 en 8, Costa Rica 8 en 1
Brazilie 23 en 6, Chili 13 en 2
0
buizen
geplaatst: 1 juli 2014, 08:25 uur
Nee, ja, natuurlijk moeten we alert zijn maar bang hoeven we niet te zijn voor de Duitsers.
Eerder andersom.
......................
Eerder andersom.
......................

0
geplaatst: 1 juli 2014, 09:33 uur
Nog wat leuke statistieken:
-Neuer legde meer kilometers af dan Andrea Pirlo tegen Uruguay (sporza)
-Neuer raakte 59 keer de bal, 21 keer buiten zijn strafschopgebied. Hij gaf meer passes dan Schurrle: 32 vs 21 (BBC)
-Neuer legde meer kilometers af dan Andrea Pirlo tegen Uruguay (sporza)
-Neuer raakte 59 keer de bal, 21 keer buiten zijn strafschopgebied. Hij gaf meer passes dan Schurrle: 32 vs 21 (BBC)
0
geplaatst: 1 juli 2014, 09:49 uur
Hendrik68 schreef:
Ondertussen kan er een streep door Vermaelen. Dat zal de Belgen niet deren. Kompany is echter ook twijfelachtig en dat zou een fikse aderlating zijn als hij niet speelt. Net als De Jong last van de lies. Maar ik kan me desondanks niet voorstellen dat Belgie gaat verliezen van de VS. Maar ja, we dachten van Frankrijk en Duitsland ook niet dat ze het zo moeilijk zouden krijgen.
Ondertussen kan er een streep door Vermaelen. Dat zal de Belgen niet deren. Kompany is echter ook twijfelachtig en dat zou een fikse aderlating zijn als hij niet speelt. Net als De Jong last van de lies. Maar ik kan me desondanks niet voorstellen dat Belgie gaat verliezen van de VS. Maar ja, we dachten van Frankrijk en Duitsland ook niet dat ze het zo moeilijk zouden krijgen.
Frankrijk leek behoorlijk op dreef maar de wedstrijd van gisteren gaf aan dat ze ook kwetsbaar zijn zoals, heel verrassend, de Duitsers. Bij de laatste weet je dat er aan het eind uiteindelijk altijd is gewonnen. Maar ze waren niet in goede doen.
De Belgen blaakten niet van zelfvertrouwen nog in dit WK en het verlies van enkele dragende spelers zal hard aankomen. De Amerikanen hebben niets te verliezen en zullen frank en vrij gaan aanvallen. Waar gisteren een verrassing uitbleef zou dat vandaag wel eens kunnen gebeuren.
0
geplaatst: 1 juli 2014, 10:01 uur
Tot nu toe zijn in de 8e finales alle ploegen door die 'thuis' speelden, dus ik ga er maar vanuit dat Argentinië en België die reeks gewoon mooi afwerken 
Overigens vind ik nog steeds dat er geen enkele ploeg echt bovenuit steekt. Het levert mooie wedstrijden op, maar als we volgende maand het WK nog eens zouden doen, dan zouden de resultaten gewoon helemaal anders kunnen zijn...

Overigens vind ik nog steeds dat er geen enkele ploeg echt bovenuit steekt. Het levert mooie wedstrijden op, maar als we volgende maand het WK nog eens zouden doen, dan zouden de resultaten gewoon helemaal anders kunnen zijn...
0
geplaatst: 1 juli 2014, 10:20 uur
Klopt. Zie België niet zomaar van de VS winnen. Zal ook wel verlengen worden...
0
geplaatst: 1 juli 2014, 10:21 uur
Van België kun je veel zeggen, maar verdedigend kwamen zij niet zo in de problemen tegen Algerije.
Chungking schreef:
Duitsland tegen Algerije 28 schoten, waarvan 14 (!) op doel. Onduits onefficient
In de eerste helft één grote kans en verder vooral afstandpoeiers.Duitsland tegen Algerije 28 schoten, waarvan 14 (!) op doel. Onduits onefficient

0
geplaatst: 1 juli 2014, 10:29 uur
En in de tweede helft en in de verlengingen? 
Als je het vergelijkt met de 'kansen' dat bv. Brazilie krijgt is het verschil toch groot. Voetballend is dit Duitsland veruit de sterkste ploeg, maar ze weten na gisteren wel beter dan dat ze zomaar het WK gaan winnen.

Als je het vergelijkt met de 'kansen' dat bv. Brazilie krijgt is het verschil toch groot. Voetballend is dit Duitsland veruit de sterkste ploeg, maar ze weten na gisteren wel beter dan dat ze zomaar het WK gaan winnen.
0
geplaatst: 1 juli 2014, 11:30 uur
Duitsland heeft eigenlijk maar 1 echt goede wedstrijd gespeeld. En dat was grotendeels tegen 10 man.
Nederland heeft iedere eerste helft matig tot slecht gespeeld, maar iedere 2 helft vrij goed tot goed.
Nederland heeft iedere eerste helft matig tot slecht gespeeld, maar iedere 2 helft vrij goed tot goed.
0
geplaatst: 1 juli 2014, 11:39 uur
Eind goed al goed is ook een Nederlands gezegde en iedereen die wel eens een sportieve prestatie in de hitte heeft geleverd weet dat een gedoseerd, voorzichtig begin zich terugbetaalt. En de tegenstander denk dan wellicht: de eerste klap is een daalder waard, of - ook Nederlands - een goed begin is het halve werk - behalve als dat 120 min. duurt ipv van 90 

0
geplaatst: 1 juli 2014, 11:55 uur
Zo'n volledig mislukte vrije trap van de Duitsers (was echt hilarisch om te zien) is ook iets waardoor je al kunt aflezen dat ze niet heel erg goed in hun vel zitten.
Je zou zeggen, de tijd is rijp voor uitschakelen. Maar de Duitsers weten zich tegen Nederland om de een of andere reden heel vaak behoorlijk op te peppen.
Misschien moeten de Fransen dan maar voor uitschakeling zorgen.
Je zou zeggen, de tijd is rijp voor uitschakelen. Maar de Duitsers weten zich tegen Nederland om de een of andere reden heel vaak behoorlijk op te peppen.
Misschien moeten de Fransen dan maar voor uitschakeling zorgen.
0
geplaatst: 1 juli 2014, 11:55 uur
Mjuman schreef:
Eind goed al goed is ook een Nederlands gezegde en iedereen die wel eens een sportieve prestatie in de hitte heeft geleverd weet dat een gedoseerd, voorzichtig begin zich terugbetaalt.
Eind goed al goed is ook een Nederlands gezegde en iedereen die wel eens een sportieve prestatie in de hitte heeft geleverd weet dat een gedoseerd, voorzichtig begin zich terugbetaalt.
Pre-hydrateren is van cruciaal belang!
Ben ik ook mee bezig, een kater zit er ongeacht het resultaat hoe dan ook aan te komen.
Gelukkig spelen we om 22u, want dat supporteren in de zon met enkel vloeibaar avondeten, dat waren me toch zware omstandigheden.
0
geplaatst: 1 juli 2014, 12:02 uur
Ondanks dat ik verwacht had dat Duitsland met uitstek het beste team van het WK zou worden zie ik ze nog steeds als de grootste kanshebber. Echt alle spelers kunnen (heel) goed voetballen. Zelfs Neuer (hun keeper).
0
geplaatst: 1 juli 2014, 12:26 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Echt alle spelers kunnen (heel) goed voetballen. Zelfs Neuer (hun keeper).
Echt alle spelers kunnen (heel) goed voetballen. Zelfs Neuer (hun keeper).
Dat is dan buiten Mertesacker gerekend, die kan echt niet voetballen. Die verliest geheid een 1 tegen 1 tegen Neuer. Dat was echt schrijnend om te zien gisteren.
Wat Neuer gisteren liet zien was wel absolute wereldklasse. Ik denk dat Courtois in zijn kleine baklijn zeker even goed is als Neuer, maar van zijn positiespel, uitkomen, en traptechniek kan hij nog heel wat leren.
0
geplaatst: 1 juli 2014, 12:38 uur
Klopt. Bijna allemaal dan. Dat over Neuer en Courtois klopt ook.
0
geplaatst: 1 juli 2014, 12:39 uur
Mertesacker - wij hadden ooit ook zo'n voorstopper met de motoriek van een Houten Klaas - Ernie Brandts (" leptosoom" is dacht ik de technische term); werd wel de revelatie van ' 78, met zijn afstandschoten.
Duitsland is Spanje anno nu: combinatiepatronen uit de Burda, tikkie zuruck und los geht 's. Duitsland doet me denken aan handbal, zeker met zo'n Muller.
"Echt alle spelers kunnen goed voetballen" - wie dat zonder tranen kan zeggen, kan beter zijn NL paspoort gaan inleveren und mal dalli dalli in die Heimat fahren. Tenzij " kan" bedoeld wordt in de zin van " hebben het potentieel, maar gebruiken het niet" - Ozil, Ozil wo bist du? Nur beim Tor war er da, sonst nicht.
Duitsland doet me denken aan m'n buurmeisje van damals - doorsnee, wat was daar nou mee te beleven. Tot ik later weer eens een weekend naar huis ging en een langharige, langbenige schone (no glasses) in de tuin zag lopen en compleet verbluft stond: dat is Duitsland, het lijkt niks, maar je moet wel op je winkel letten, anders gaat het mis en ben je ook je Fahrrad nog kwijt
Duitsland is Spanje anno nu: combinatiepatronen uit de Burda, tikkie zuruck und los geht 's. Duitsland doet me denken aan handbal, zeker met zo'n Muller.
"Echt alle spelers kunnen goed voetballen" - wie dat zonder tranen kan zeggen, kan beter zijn NL paspoort gaan inleveren und mal dalli dalli in die Heimat fahren. Tenzij " kan" bedoeld wordt in de zin van " hebben het potentieel, maar gebruiken het niet" - Ozil, Ozil wo bist du? Nur beim Tor war er da, sonst nicht.
Duitsland doet me denken aan m'n buurmeisje van damals - doorsnee, wat was daar nou mee te beleven. Tot ik later weer eens een weekend naar huis ging en een langharige, langbenige schone (no glasses) in de tuin zag lopen en compleet verbluft stond: dat is Duitsland, het lijkt niks, maar je moet wel op je winkel letten, anders gaat het mis en ben je ook je Fahrrad nog kwijt

0
geplaatst: 1 juli 2014, 12:42 uur
Sorry Mjuman, maar ik kan echt de moeite niet meer opbrengen om je berichten te ontcijferen. Helaas.
0
geplaatst: 1 juli 2014, 12:46 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Sorry Mjuman, maar ik kan echt de moeite niet meer opbrengen je berichten te ontcijferen. Helaas.
Sorry Mjuman, maar ik kan echt de moeite niet meer opbrengen je berichten te ontcijferen. Helaas.
Ik gebruik toch echt dezelfde zesentwintig letters uit het alfabet als jij. Heb jij wel je diploma van de Hogere Burgerschool behaald - want pas daarna kan je woorden van 4 of meer lettergrepen hanteren.
Jij weet zelf toch hopelijk wel wat je schrijft, want je zit er vaker naast - misschien minder vaaak naar de kroeg

0
geplaatst: 1 juli 2014, 13:03 uur
Mjuman mag dan kritiek hebben op het feit dat Feyenoorders wel eens een berichtje schrijven, maar formeel gesproken steekt hij in dit topic qua aantallen berichten iedereen volledig naar de kroon.
Het is dan ook geen kwestie van ergernis over af en toe clubinfo maar toch een beetje een zucht naar alleenheerschappij en dan kan hij daarbij natuurlijk geen Feyenoord berichtgeving gebruiken
Het is dan ook geen kwestie van ergernis over af en toe clubinfo maar toch een beetje een zucht naar alleenheerschappij en dan kan hij daarbij natuurlijk geen Feyenoord berichtgeving gebruiken

0
geplaatst: 1 juli 2014, 13:06 uur
Maar ze kunnen toch ook allemaal goed voetballen bij Duitsland, behalve Mertesacker dan. De wedstrijd van gisteren was een van de mooiste van dit wk.
Wel jammer dat Reus er niet bij is, die zorgt nog wel eens voor spektakel met zijn rushes.
Wel jammer dat Reus er niet bij is, die zorgt nog wel eens voor spektakel met zijn rushes.
0
geplaatst: 1 juli 2014, 13:19 uur
musician schreef:
Mjuman mag dan kritiek hebben op het feit dat Feyenoorders wel eens een berichtje schrijven, maar formeel gesproken steekt hij in dit topic qua aantallen berichten iedereen volledig naar de kroon.
"Selective retention" en "selective distorsion" zijn de technische termen. "Opportunist" vat het ongeveer goed samen - muziekmans maakte zich pas kenbaar als Feyenoord-supporter toen het Feyenoord voor de wind begon te gaan

Verder zal het mij worst wezen wat eeniegelijk hier poszt overt die Rommeldamse club - alleen ervaar ik die transferpraatjes/spookbabbels als redelijk irrelevant. Bovendien snap ik niet zo goed waarom je je zou moeten verlustigen in de verkoop van een aantal spelers voor geld, hoeveel dan ook - tenzij je graag een grote spaarpot hebt of van die spelers afwilt. Ajax bijv heeft aan den lijve ondervonden wat het betekende om vlak voor het begin van het seizoen Sneijder kwijt te raken (en geen vervanger aan te kunnen trekken); in het geval van PSV geldt dat voor verkoop van Lazovic en Afellay halverwege het seizoen (de gedachte is dan dat beiden PSV hadden kunnen helpen kampioen te worden).
Even in een notendop mijn idee over Duitsland: speelt technisch vaardig, uiterst gegroepeerd voetbal dat lastig te verslaan is en een heel lange adem vergt. Vraag me alleen af hoe ze gaan voetballen als ze tegen een technische vaardige, fysiek sterke ploeg (zoals Frankrijk) op achterstand komen - imo hebben ze nl geen plan B.
Paap_Floyd - vaute conclusie. Ken uit ervaring de gevolgen van alcoholgebruik (verminderde focus) voor de leesvaardigheid - daarop doelde ik

0
geplaatst: 1 juli 2014, 13:32 uur
Mjuman schreef:
Jij weet zelf toch hopelijk wel wat je schrijft, want je zit er vaker naast - misschien minder vaaak naar de kroeg
Prima dat je het me persoonlijk verwijt dat ik al je gebrabbel niet begrijp of wil begrijpen, maar soms vraag ik me echt af hoe jij gesprekken voert in jouw directe omgeving. Hopelijk met een stuk minder Engelse uitdrukkingen, mindere lange zinnen en minder vage woordspelingen. En zonder een overvloed aan overbodige leestekens.(quote)
Ik gebruik toch echt dezelfde zesentwintig letters uit het alfabet als jij. Heb jij wel je diploma van de Hogere Burgerschool behaald - want pas daarna kan je woorden van 4 of meer lettergrepen hanteren.Jij weet zelf toch hopelijk wel wat je schrijft, want je zit er vaker naast - misschien minder vaaak naar de kroeg
En Duitsland kan idd heel goed voetballen (Mertesacker dus iets minder) en dat deed het gisteren bij vlagen ook.
0
geplaatst: 1 juli 2014, 13:36 uur
Paap_Floyd schreef:
Sorry, ik doelde op het gluren naar je buurmeisje.
Sorry, ik doelde op het gluren naar je buurmeisje.
Het was eerder een kwestie van zeer aangenaam verrast worden - net zoals jij wel eens met open mond staat te kijken bij de fietsenboer, wanneer er van die fraaie mintgroene Bianchi-fietsen in de etalage staan

MJ_DA_MAN schreef:
Prima dat je het me persoonlijk verwijt dat ik al je gebrabbel niet begrijp of wil begrijpen,
Prima dat je het me persoonlijk verwijt dat ik al je gebrabbel niet begrijp of wil begrijpen,
Ja wie moet ik het anders verwijten - het zijn toch jouw teksten, niet de mijne.
MJ_DA_MAN schreef:
maar soms vraag ik me echt af hoe jij gesprekken voert in jouw directe omgeving. Hopelijk met een stuk minder Engelse uitdrukkingen, mindere lange zinnen en minder vage woordspelingen. En zonder een overvloed aan overbodige leestekens.
maar soms vraag ik me echt af hoe jij gesprekken voert in jouw directe omgeving. Hopelijk met een stuk minder Engelse uitdrukkingen, mindere lange zinnen en minder vage woordspelingen. En zonder een overvloed aan overbodige leestekens.
Nee met praten met gewone mensen ben ik al lang gestopt - ik heb ook altijd briefjes bij me als ik naar de markt ga; daarop staat wat ik hebben wil. Ik heb het ook altijd moeilijk als ik moet antwoorden op vragen als "mag het iets meer zijn?"
Die leestekens en Engelse woorden kan ik heel goedkoop kopen bij de groothandel en ik vind het zonde om ze ongebruikt te laten liggen. Ik zal een post-it (sorry dat zijn van die gele briefjes met zo'n plakstrip aan de achterkant) op m'n scherm plakken dat ik eraan moet denken als ik op jou (jouw teksten dan wel) reageer.
0
geplaatst: 1 juli 2014, 13:36 uur
Duitsland moet gewoon weer op z'n Duits gaan spelen. Sowieso beginnen met Lahm als rechtsback en Khedira als verdedigende middenvelder. Gotze heeft amper wat laten zien, dus begin de wedstrijd met Schurle. Die overigens een goed wk speelt.
Trouwens over Muller, volgens mij kon hij na de wedstrijd er nog wel een spelen. Want een conditie heeft hij zeg.
Trouwens over Muller, volgens mij kon hij na de wedstrijd er nog wel een spelen. Want een conditie heeft hij zeg.

0
Hendrik68
geplaatst: 1 juli 2014, 13:39 uur
Nu is het Mertesacker die er geen hout van kan. De vergelijking met 1990 dringt zich op. Toen was het in de mode om Guido Buchwald belachelijk te maken. Ik deed dit niet, ik dacht laat Guido maar schuiven, die lacht straks iedereen uit. Aldus geschiedde. Ik ga Mertesacker niet uit lopen lachen, ik kijk wel uit, maar het zelfde gevoel als bij Buchwald heb ik nu niet. Buchwald was een veel betere voetballer en verdediger. Positioneel was Buchwald ook ijzersterk. De veel bekendere Jurgen Kohler heeft een groot deel van zijn succes aan Buchwald te danken, die heeft een hoop foutjes van Kohler lopen herstellen in de Mannschaft. Mertesacker heeft de pech dat Boateng naast hem loopt, dat werkt niet in zijn voordeel natuurlijk. De Duitse verdediging is erg traag en dat moet tegen Messi, Robben, Hazard of zelfs Neymar toch een keer fout gaan zou je denken. Maar Duitsland zou Duitsland niet zijn als ze in de finale in de 88ste minuut een corner krijgen die wordt ingekopt door? Misschien wel Mertesacker. Zijn we er dan toch ingetuind.
0
geplaatst: 1 juli 2014, 13:48 uur
Mjuman schreef:
"Selective retention" en "selective distorsion" zijn de technische termen. "Opportunist" vat het ongeveer goed samen - muziekmans maakte zich pas kenbaar als Feyenoord-supporter toen het Feyenoord voor de wind begon te gaan
Verder zal het mij worst wezen wat eeniegelijk hier poszt overt die Rommeldamse club - alleen ervaar ik die transferpraatjes/spookbabbels als redelijk irrelevant (...)

Verder zal het mij worst wezen wat eeniegelijk hier poszt overt die Rommeldamse club - alleen ervaar ik die transferpraatjes/spookbabbels als redelijk irrelevant (...)
Zoals ik al zei, toch behoorlijk neigingen tot alleenheerschappij. Wat anderen schrijven is irrelevant en alleen wat jij vindt doet er toe, voor iedereen?
Proberen verbaal weg te meppen van iedereen die in de weg zit, pogingen tot beledigen, naamsverbasteringen, zwart maken.
Ik predik mijn hele leven al het voetbal uit Rotterdam Zuid en dat ik hier pas later aan het sporttopic ben begonnen heeft niets met "kenbaar maken" van doen. Net zo min als dat bekend was dat er hier eerst moet worden beleden aan Mjuman.
0
geplaatst: 1 juli 2014, 13:54 uur
Mjuman schreef:
Wat een toeval, die dingen liggen nu voor me. En er is op geschreven. Het zijn mogelijk letters en wellicht zitten er ook cijfers tussen.(quote)
Ik zal een post-it (sorry dat zijn van die gele briefjes met zo'n plakstrip aan de achterkant) op m'n scherm plakken dat ik eraan moet denken als ik op jou (jouw teksten dan wel) reageer.
0
Hendrik68
geplaatst: 1 juli 2014, 14:03 uur
Duitsland moet gewoon weer op z'n Duits gaan spelen
Dat is nou net het probleem. Daar hebben ze de spelers niet voor. Je ziet hoe zwaar ze het tegen een niet eens zo verdedigend Algerije hebben. Duitsland speelde altijd verdedigend, maar wel met goede verdedigers. Daar hebben ze er nu helemaal geen een van. Wij hebben ook geen goede verdediging, eigenlijk helemaal niemand niet. Alleen wij hebben Dirk Kuijt en die heeft niemand anders. De Duitsers kunnen op snelheid geen fout herstellen, behalve Lahm,, maar die kan niet en verdedigen en aanvallen en de rest zonder doodmoe te worden. Dat is hun grote gebrek en dus moeten ze wel pressie spelen. Al was het alleen om de verdediging te ontlasten. Gisteren liep dat eigenlijk ook niet goed en hadden ze heel veel baat bij een attente Neuer, maar dat gaat ook een keer mis. Want als je op zijn Hollands speelt ga je vroeg of laat op je snavel.Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.