Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
HPR
geplaatst: 4 juli 2014, 09:59 uur
Brazilië - Colombia 2-1
Duitsland - Frankrijk 1-1 (Duitsland wns)
Nederland - Costa Rica 3-1
België - Argentinië 2-1
Duitsland - Frankrijk 1-1 (Duitsland wns)
Nederland - Costa Rica 3-1
België - Argentinië 2-1
0
geplaatst: 4 juli 2014, 10:38 uur
Brazilie - Colombia 1-1
Duitsland - Frankrijk 1-1
Nederland - Costa Rica 2-0
België - Argentinië 1-1
Brazilië door, Duitsland door en Argentinië door.
België - Argentinië 1-1
Brazilië door, Duitsland door en Argentinië door.
0
Cured
geplaatst: 4 juli 2014, 10:54 uur
HPR schreef:
Mijn finale is Nederland - Brazilië, de jouwe ook?
Enerzijds wel, anderzijds zie ik als clash graag een finale Nederland - Duitsland.......Trouwens, ik heb als Nederland morgen door gaat liever Argentinië dan Belgié denk ik. Hoe dan ook, ik wil niet als Nederlander verliezen van een 'Buurland'. Mijn finale is Nederland - Brazilië, de jouwe ook?

0
geplaatst: 4 juli 2014, 10:59 uur
Brazilië - Colombia 1-2
Nederland - Costa Rica 2-1
België - Argentinië 0-0
Duitsland en België door na strafschoppen.
Nederland - Costa Rica 2-1
België - Argentinië 0-0
Duitsland en België door na strafschoppen.
0
Hendrik68
geplaatst: 4 juli 2014, 11:15 uur
Ik had het ergens een jaar of 2 jaar geleden eens over met iemand dat de WK finale altijd gaat tussen landen die je van tevoren verwacht. De grote landen :Italie, Argentinie, Brazilie, Duitsland of incidenteel het organiserend land Engeland en Frankrijk. Daar kwam dan in 2010 Spanje bij voor het eerst, maar dat was op zich al een groot voetballand. Wij zijn eigenlijk het enige kleine land dat zich er nogal eens tussendoor wurmt. Ik zei toen dat ik het wel leuk zou vinden als de finale eens gaat tussen 2 relatief kleine voetballanden en noemde toen Belgie - Colombia. En o toeval, het kan nog steeds. Maar de finale die me sinds de overwinning op Spanje veelvuldig door het hoofd schiet is: Nederland - Frankrijk. Maar ik ben ooit gestopt met het voorspellen van uitslagen, dus daar begin ik ook nu niet aan.
0
geplaatst: 4 juli 2014, 12:04 uur
Het is ook moeilijker te voorspellen dan in het verleden, lijkt mij.
Maar mocht de finale Frankrijk - Nederland zijn, kan ik mij daar prima in vinden. Lijkt mij een mooie wedstrijd.
Maar mocht de finale Frankrijk - Nederland zijn, kan ik mij daar prima in vinden. Lijkt mij een mooie wedstrijd.
0
geplaatst: 4 juli 2014, 12:29 uur
Ik hoop ook op Frankrijk-Nederland, vooral ook omdat ik me op de dag van de finale in Frankrijk bevind. Allez les Bleus dus vanavond.
0
geplaatst: 4 juli 2014, 12:35 uur
Ik hoop op Colombia - Duitsland en Belgie - Nederland.
Zou mijn poule hier ook nog uitkomen.
Brazilie en Argentinie hebben toch het minsten laten zien.
Zou mijn poule hier ook nog uitkomen.
Brazilie en Argentinie hebben toch het minsten laten zien.
0
geplaatst: 4 juli 2014, 12:37 uur
Doe maar Colombia - Frankrijk. Twee ploegen die beduidend meer hebben laten zien dan Brazilië en Duitsland.
0
geplaatst: 4 juli 2014, 12:39 uur
Brazilië - Colombia 2-1
Duitsland - Frankrijk 1-2
Nederland - Costa Rica 1-0
België - Argentinië 1-1 (1-2 nv)
Duitsland - Frankrijk 1-2
Nederland - Costa Rica 1-0
België - Argentinië 1-1 (1-2 nv)
0
geplaatst: 4 juli 2014, 12:44 uur
Duitsland wint
Brazilie wint
Argentinie wint
Costa Rica wint
Duitsland wordt wereldkampioen van Argentinie; acheraf blijkt dat Romero bij het winnend doelpunt van Duitsland bewust een slipper heeft gemaakt, waarvoor hij - zo blijkt in Bild - een villa in Mar del Plata heeft gekregen die - zoals uit der Spiegel blijkt betaald is met verdwenen goud uit WO2
Brazilie wint
Argentinie wint
Costa Rica wint
Duitsland wordt wereldkampioen van Argentinie; acheraf blijkt dat Romero bij het winnend doelpunt van Duitsland bewust een slipper heeft gemaakt, waarvoor hij - zo blijkt in Bild - een villa in Mar del Plata heeft gekregen die - zoals uit der Spiegel blijkt betaald is met verdwenen goud uit WO2
0
geplaatst: 4 juli 2014, 13:13 uur
Rudi S schreef:
Dat verdwenen goud zit toch al in Argentinie.
Dat verdwenen goud zit toch al in Argentinie.
Enig idee over de (voormalige) nationaliteit van de eigenaars - en hun origine?
0
geplaatst: 4 juli 2014, 13:23 uur
Hier heeft ie gekeept, maar de Duitsers weten dat nog niet ("Ich habe es nicht gewusst" zei degene die het rond maakte).

0
geplaatst: 4 juli 2014, 13:23 uur
Ik had van te voren Brazilië - Argentinië als finale verwacht. Ten eerste omdat Europese landen het altijd minder doen als het WK in Zuid-Amerika is, en ten tweede omdat beide landen ongelofelijk veel (aanvallend) talent hebben. Ze laten het alleen nog totaal niet zien, dus ik begin nu licht te twijfelen aan mijn voorspelling. Brazilië heb ik als wereldkampioen overigens.
De andere twee halve finalisten bij mijn voorspellingen zijn Italië en Duitsland. Wordt lastig ben ik bang.
De andere twee halve finalisten bij mijn voorspellingen zijn Italië en Duitsland. Wordt lastig ben ik bang.
0
geplaatst: 4 juli 2014, 13:26 uur
Ik heb ook Brazilië-Argentinië als finale, met halve finale Frankrijk-Brazilië en Spanje-Argentinië. Maak van Spanje Nederland en mn pool is nog aardig gered 

0
geplaatst: 4 juli 2014, 13:31 uur
Paap_Floyd schreef:
Ik heb ook Brazilië-Argentinië als finale, met halve finale Frankrijk-Brazilië en Spanje-Argentinië. Maak van Spanje Nederland en mn pool is nog aardig gered
Wettelijk kan je - obv een aantal voorwaarden - van een man wel een vrouw maken, maar van Spanje >> Nederland lijkt me wel lastig. Wat wil je met doen al die extra vierkante kilometers - om maar niet te spreken van die 40 miljoen mensen?
0
geplaatst: 4 juli 2014, 13:38 uur
Zijn de Duitsers nog steeds grieperig?
Hoop wel dat ze die vervelende Fransen gaan wegtikken.
Hoop wel dat ze die vervelende Fransen gaan wegtikken.
0
geplaatst: 4 juli 2014, 14:02 uur
Daar zou je een klein land groot mee kunnen maken, bv Costa Rica

0
geplaatst: 4 juli 2014, 14:13 uur
Zou'k ze niet laten vervoeren door Argentijnse piloten 
(of je mot ze allemaal een zwembandje om doen - en shark repellant meegeven)

(of je mot ze allemaal een zwembandje om doen - en shark repellant meegeven)
0
geplaatst: 4 juli 2014, 14:17 uur
De halve finales in mijn poule zijn BRA - DUI en SPA - ARG, op Spanje na dus nog steeds mogelijk. Maar, ik hoop - en verwacht - Frankrijk op de plek van de Duitsers. Sowieso heb ik erg veel zin in de wedstrijden van vanavond, affiches om van te
.
Brazilië - Colombia 3-1
Duitsland - Frankrijk 2-2
België - Argentinië 1-1
.Brazilië - Colombia 3-1
Duitsland - Frankrijk 2-2
België - Argentinië 1-1
0
geplaatst: 4 juli 2014, 15:34 uur
Brazilie - Columbia 2-1
Duitsland - Frankrijk 2-0
Nederland -Costa Rica 2-1
Belgie Argentinie 0-1
Het is niet wat ik hoop op Nederland na dan ! De Belgen mogen wat mij betreft winnen. Net als de Columbia.
Duitsland - Frankrijk 2-0
Nederland -Costa Rica 2-1
Belgie Argentinie 0-1
Het is niet wat ik hoop op Nederland na dan ! De Belgen mogen wat mij betreft winnen. Net als de Columbia.
0
geplaatst: 4 juli 2014, 15:53 uur
Argentinië is favoriet tegen de Belgen, maar schrik hoeven we niet te hebben. Spelen zoals tegen de VS, maar dan met betere afwerking 
Mocht Messi er niet rondlopen zou ik zelfs zeggen dat we die match met gemak winnen, maar nu kan een klein moment van concentratieverlies al dodelijk zijn en kan je ook niet zo voluit voor de aanval kiezen als je zou willen, je wil immers niet teveel ruimte weggeven.
Toch geloof ik niet dat het huidige Argentinië wereldkampioen wordt, ze missen kwaliteit op teveel posities en kunnen ook als geheel niet echt overtuigen.
Eigenlijk is de grote tragedie voor Messi al gebeurd, met name op de vorige twee WK's, toen de Argentijnen telkens een beduidend sterkere ploeg hadden.
In 2006 hadden ze een superteam, maar mocht de jonge Messi maar weinig spelen van Pekermann (Maxi Rodriguez speelde in zijn plaats), toch verloren ze enkel op penalty's van de Duitsers.
4 jaar geleden maakte de Argentijnse bond een levensgrote vergissing door Pluisje aan te stellen als bondscoach (met zo ongeveer nul ervaring als trainer). Argentinie moest niet alleen wachten op de allerlaatste wedstrijd om zich te kwalificeren, Maradonna vond het dan ook nog eens een goed idee om Zannetti en Cambiasso thuis te laten, terwijl beiden een superseizoen haden (CL gewonnen met Inter). Er zat geen lijn in het spel en sommigen (Tevez) wilden liever zelf de ster zijn. Het complete gebrek aan tactiek werd deze keer pijnlijk afgestraft door de Duitsers.
Nu is het team eindelijk afgesteld op Messi, maar deze keer is de spoeling gewoon te dun...

Mocht Messi er niet rondlopen zou ik zelfs zeggen dat we die match met gemak winnen, maar nu kan een klein moment van concentratieverlies al dodelijk zijn en kan je ook niet zo voluit voor de aanval kiezen als je zou willen, je wil immers niet teveel ruimte weggeven.
Toch geloof ik niet dat het huidige Argentinië wereldkampioen wordt, ze missen kwaliteit op teveel posities en kunnen ook als geheel niet echt overtuigen.
Eigenlijk is de grote tragedie voor Messi al gebeurd, met name op de vorige twee WK's, toen de Argentijnen telkens een beduidend sterkere ploeg hadden.
In 2006 hadden ze een superteam, maar mocht de jonge Messi maar weinig spelen van Pekermann (Maxi Rodriguez speelde in zijn plaats), toch verloren ze enkel op penalty's van de Duitsers.
4 jaar geleden maakte de Argentijnse bond een levensgrote vergissing door Pluisje aan te stellen als bondscoach (met zo ongeveer nul ervaring als trainer). Argentinie moest niet alleen wachten op de allerlaatste wedstrijd om zich te kwalificeren, Maradonna vond het dan ook nog eens een goed idee om Zannetti en Cambiasso thuis te laten, terwijl beiden een superseizoen haden (CL gewonnen met Inter). Er zat geen lijn in het spel en sommigen (Tevez) wilden liever zelf de ster zijn. Het complete gebrek aan tactiek werd deze keer pijnlijk afgestraft door de Duitsers.
Nu is het team eindelijk afgesteld op Messi, maar deze keer is de spoeling gewoon te dun...
0
geplaatst: 4 juli 2014, 15:54 uur
Duistsland gaat het zwaar krijgen tegen de goed georganiseerde Fransen. Bij Frankrijk loert het gevaar dat ze te vroeg zullen denken dat ze Duitsland in de tang hebben. Ik gok op een slijtageslag die in 1-1 eindigt waarna Duitsland na een perfecte pingelserie een ronde verder marcheert.
Van Brazilië - Colombia verwacht ik een ongekend spektakel. De goede bedoelingen van de Colombianen ten spijt zal Brazilië toeslaan waar het moet en verder bekeren met 2-1 winst in de zak.
Van Nederland - Costa Rica weet ik niet wat ik moet verwachten. De Costa Ricanen zijn op papier een eitje maar ze hebben toch wel laten zien dat ze met wilskracht een heel eind kunnen komen. Oranje heeft ook wilskracht getoond. De ploegen zullen aan elkaar gewaagd zijn. Het wordt 1-0 voor Nederland.
Argentinië - België zal het eindstation zijn voor de Rode Duivels. De lam spelende Argentijnen lokken België uit om vol te gaan aanvallen. De matige stootkracht voorin zal leiden tot een regen aan schoten op Argentijns doel om diep in blessuretijd aan de andere kant te vallen. 1-0 voor Argentinië
Van Brazilië - Colombia verwacht ik een ongekend spektakel. De goede bedoelingen van de Colombianen ten spijt zal Brazilië toeslaan waar het moet en verder bekeren met 2-1 winst in de zak.
Van Nederland - Costa Rica weet ik niet wat ik moet verwachten. De Costa Ricanen zijn op papier een eitje maar ze hebben toch wel laten zien dat ze met wilskracht een heel eind kunnen komen. Oranje heeft ook wilskracht getoond. De ploegen zullen aan elkaar gewaagd zijn. Het wordt 1-0 voor Nederland.
Argentinië - België zal het eindstation zijn voor de Rode Duivels. De lam spelende Argentijnen lokken België uit om vol te gaan aanvallen. De matige stootkracht voorin zal leiden tot een regen aan schoten op Argentijns doel om diep in blessuretijd aan de andere kant te vallen. 1-0 voor Argentinië
0
buizen
geplaatst: 4 juli 2014, 15:56 uur
Oud, maar niet meer geldig (komt te vervallen, kan nog net)
Duitsland 1 - 2 Frankrijk
Brazilie 3 - 3 Colombia (Colombia door na penaltys)
Argentinie 2 - 2 Belgie (Argentinie door na penaltys)
Nederland 4 - 1 Costa Rica
Ik keer op mijn schreden terug. Denk toch dat Brazilie door'zwijnt'naar de finale (eigenlijk al die tijd al gedacht). Brazilie rommelt niet door na strafschoppen, Zie het nieuwe - geldende - overzicht.
Brazilie 3 - 2 Colombia
Costa Rica zal sowieso de borst nat kunnen maken.
Brazilie 3 - 3 Colombia (Colombia door na penaltys)
Ik keer op mijn schreden terug. Denk toch dat Brazilie door'zwijnt'naar de finale (eigenlijk al die tijd al gedacht). Brazilie rommelt niet door na strafschoppen, Zie het nieuwe - geldende - overzicht.
Brazilie 3 - 2 Colombia
Costa Rica zal sowieso de borst nat kunnen maken.
0
Hendrik68
geplaatst: 4 juli 2014, 16:02 uur
Argentinië is favoriet tegen de Belgen, maar schrik hoeven we niet te hebben.
Ik ben groot Argentinie liefhebber, dus normaal ben ik voor de Argentijnen, maar nu niet perse. Ik zie niet in waarom Argentinie favoriet is. Je zegt zelf al dat de Belgen geen schrik hoeven te hebben. Terecht. Argentinie heeft nog niets laten zien en zijn aan de flanken verdedigend heel zwak, daar waar de Belgen het beste zijn. Belgie heeft echter nog geen speler uit een grote competitie tegenover zich gehad. Laat Belgie zich dat ondanks hun prima spel wel even bedenken. Een stel sluwe Argentijnen zijn heel wat anders dan 11 harddravende rednecks zonder enig tactisch besef. Als Belgie bedenkt hoe zwaar het tegen Algerije ging en dat meeneemt in de wedstrijd tegen Argentinie, dan gaat Belgie "gewoon" winnen.Bij Frankrijk loert het gevaar dat ze te vroeg zullen denken dat ze Duitsland in de tang hebben.
De Fransen hoeven maar 1 ding: zich gedragen. Dat smerige gedrag is tegen de Duitsers vragen om problemen. De Duisters weten dondersgoed waar de zwaktes liggen en zullen geen mogelijkheid onbenut laten te profiteren van dat mentale gebrek aan Franse kant.Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.