MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Chungking schreef:
Nu is het team eindelijk afgesteld op Messi, maar deze keer is de spoeling gewoon te dun...

Dat is het probleem niet denk ik.

Ik vond dit wel een mooie analyse:

Lionel Messi, 2014 World Cup: The world’s best player has figured out how to win matches by moving less than everyone else. - slate.com

Een quote:

Messi is the best player in the world, but even he can't be expected to consistently come out on top when it's one against two. When a teammate gives him the ball at Barcelona, he immediately shows for the return pass. With Argentina on Tuesday, teammates gave him the ball, then waited to see what he would do with it. It was as though some of them felt they weren't worthy to combine with him. Too much deference, not enough teamwork.

Zijn statistieken zijn overigens wel absurd. Hij loopt heel weinig, maar is veel beslissender dan Muller of Neymar.

Wat jij aanhaalt is zeker ook deel van het probleem, maar je kan er volgens mij toch ook gewoon niet omheen dat de vorige selecties sterker waren dan de huidige (zéker die van 2006). Vooral vanachter en op het middenveld dan. Een Cambiasso, Maxi Rodriguez, Aimar, Riquelme, Ayala, Sorin, Samuel, Zannetti,... zelfs een Veron of Heinze zouden nu toch haast zeker zijn van een basisplaats. Een linksback hebben ze nu niet eens en als keeper is het de reservedoelman van Monaco... Zelfs Biglia mag nu spelen, vorig jaar speelde die nog bij Anderlecht. Vroeger wisten dit soort spelers wel beter dan te hopen op een selectie.

Er is te weinig kwaliteit op het middenveld (enkel Masscherano), dus Messi moet naast doelpunten maken ook nog eens de bal komen halen en het spel verdelen... Hulp heeft hij idd nog niet veel gehad.
Denk niet dat je van Messi kan verwachten dat hij nog 3 matchen op rij hetzelfde uit de hoed kan toveren als in de vorige wedstrijden.

Dat was ook altijd een van de kenmerken van Willem van Hanegem (trouwens ook normaliter van Pirlo) heel weinig afstand afleggen. Doordat Sneijder eigenlijk de meeste afstand aflegt van het team, kanje makkelijk zien dat ie tegennatuurlijk moet voetballen. Hij heeft te weinig afspeelpunten en gaat daardoor zelf met de bal lopen.

België zal uitermate geconcentreerd moeten voetballen. Fellaini zal goed op de uitvoering van zijn taak moeten letten. Het scheelt dat men 'de beul van City' achterin heeft. Da's bijna net zo goed als een levensverzekering bij Fortis (pardon ASR)

Lollige opmerking over dat veel lopen moet maskeren dat je eigenlijk niet zo goed kan voetballen, precies wat ik zelf ook altijd doe

Ik reken vooral op Courtois voor een wereldredding of twee. Zoniet zou het heel goed kunnen verlopen zoals Edwynn hierboven schetst.

België is toch gewoon favoriet tegen Argentinië? Zolang Biglia niet in de basis speelt bij Argentinië maken ze geen schijn van kans.

jassn schreef:
België is toch gewoon favoriet tegen Argentinië? Zolang Biglia niet in de basis speelt bij Argentinië maken ze geen schijn van kans.

Nee. Argentinië heeft ca. 57% om door te gaan en België ca. 43%. Lijkt me duidelijk wie er dan de favoriet is. Als dit WK in Europa werd gespeeld was het waarschijnlijk 50-50 geweest.

Toch geef ik België - als het geconcentreerd blijft spelen - een grotere kans dan een Oranje zonder Nigel de Jong

jassn schreef:

Op basis van veldspel schat ik België tien klassen hoger in dan Argentinië, maar als je zó moeilijk scoort dan wordt het tegen elke ploeg een lastig verhaal. Gelukkig is Romero wel een minder goede keeper dan Howard, al heeft hij uiteindelijk ook maar 2, 3 echt lastige reddingen verricht.

Ik zou mijn geld eerder inzetten op de Argentijnen in ieder geval, al heeft België mijn sympathie omdat er tenminste een idee en een systeem in hun voetbal zit.

Volgens het statistiekenbureau Infostrada maakt belgie amper 28% kans tegen Argentinie.
Brazilie meeste kans op wereldtitel, daarna Argentinie en Nederland.
Maar wat zijn statistieken waard in deze fase van het toernooi?

Erauf und erüber, denk ik.

Zo die zit. Hoop dat de Duitsers die irritante blauwhemden van de mat vegen. Bovendien mag ons een finale tegen de Duitsers niet worden onthouden!

Deze manier van spelen ligt de Duitsers wel, in tegenstelling tot het onvoorspelbare en passionele countervoetbal van Algerije (en Ghana). De Fransen willen hetzelfde 'Europese' schaakvoetbal spelen als de Duitsers maar die zijn daar beter in en meer ervaren. De Duitsers gaan de wedstrijd rustig controleren en dan ergens halverwege de tweede helft de 2-0 maken.

Chungking schreef:
Volgens het statistiekenbureau Infostrada maakt belgie amper 28% kans tegen Argentinie.

De odds van de wedkantoren liggen het dichtst bij de werkelijke kansen. Op het grootste voetbaltoernooi ter wereld worden tientallen miljoenen per wedstrijd ingezet. Dit betekent vaak dat de voorspelling van de kansen door de bookmakers nauwelijks meer afwijkt van de werkelijkheid.

België heeft qua sterkte van de selectie en het spel misschien een streepje voor op Argentinië, maar dat zijn slechts een paar van de velen factoren die een rol spelen in een wedstrijd.

Zwakke wedstrijd. Oranje kan beide teams hebben, denk ik zo.

Dat dacht ik ook. De Duitsers gaan weer aan gründlich denken, de Fransen geen schim meer van hun eerste wedstrijden.
Ondermaatse wedstrijd.

Spijtig, maar hoopvol voor Nederland.

Duitsland is naar star. In een finale houden ze stand, denk ik.

Mjuman schreef:
Toch geef ik België - als het geconcentreerd blijft spelen - een grotere kans dan een Oranje zonder Nigel de Jong
Jij geeft Costa Rica zelfs een grotere kans dan Nederland.

Wat een saaie voetbalmatch.

Frankrijk viel me tegen. Tegen Duitsland krijg je natuurlijk altijd wel je kansen, maar ik had een stormloop verwacht in de tweede helft. Ik hoop niet dat we een wereldkampioen van de armoede gaan krijgen - zonder te impliceren dat dit Duitsland per se zou zijn.

Nee, dat wordt Oranje!

Kronos schreef:
Wat een saaie voetbalmatch.

We praten natuurlijk over kwartfinales. Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar de belangen worden gewogen en er wordt vooral naar het eindresultaat gekeken.
Het kunnen wel eens vier niet zulke boeiende wedstrijden worden.

chevy93 schreef:
(quote)
Jij geeft Costa Rica zelfs een grotere kans dan Nederland.

Pijnenburgje?

Chungking schreef:

Infostrada is een Nederlands bureau, gevestigd in Nieuwegein, zes kilometer van hier. Nooit gemerkt dat Belgen zich wat aantrokken van Nederlanders vonden. Overigens luidt bij beleggingsproducten de standaard-disclaimer van banken: "resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie" - dat zijn dus statistieken - en toch laten ze die dan zien

Chungking schreef:

In de achtstefinales waren er geen verrassingen, dus best wat vanaf nu?

Brazzo's eruit, Messi messing it up - derby der Lage landen met 5 Rode Kaarten en een simple win van Germanië tegen het grotendeels onttakelde resterende Lage Land.

Mijn pool is naar de vaantjes en Unibet heeft mn centen gewonnen

Paap_Floyd schreef:

En dan zeker alsnog een beroep op de overheid willen doen - je bent gewoon een we bil legaal
D'r zit wegeving aan te komen om verslaafden zoals jou te beschermen tegen zichzelf

Paap_Floyd schreef:

Ik had dan tenminste nog Hummels in mijn Sporza-team. Op naar de eerste plek.

Ok speel vol op de aanval. Alleen spelers van de teams die volgens mij doorgaan. Bij Sporza zou het dramatisch zijn als Brazilië doorgaat

herman schreef:

Ik had dan tenminste nog Hummels in mijn Sporza-team.

In muziektermen klinkt dat alsof je er trots op bent dat The National (whatever album) hoog in je persoonlijke toptien staat

buizen
Wat een draak van een wedstrijd.
Dan zijn onze jongens met hun wedstrijden toch heel wat plezanter om naar te kijken.
Toch ben ik blij dat Duitsland door is.

Nu Brazilie - Colombia, Get ready for this!
Zie net dat ze bij Studio Brasil allemaal op de hand van Colombia zijn..

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:27 uur

geplaatst: vandaag om 05:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.