MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Ik ben dat Duitsland, maar hoop dat Brazilië het zaterdag op mag nemen tegen Argentinië.

trebremmit schreef:
Duitsland.

Brazilie zonder Silva en Neymar dat wordt niks. Denk zelfs een vrij makkelijke overwinning voor Duitsland, 3-1 ofzo.
ze hebben toch Dante als vervanger van Silva, is zelfs niet eens een verzwakking.

Ik hoop Duitsland maar Brazilie heeft de fifa en de scheidsrechters mee dus weet het nog zo net niet.

Stijn_Slayer
musician schreef:
Kun je eens een voorbeeld geven van een wedstrijd met een hoge amusementswaarde? Ik weet namelijk niet waar je precies naar op zoek bent.

Die 1-1 van Valencia - Real twee seizoenen terug was enorm spannend en had een gigantisch tempo. Beide ploegen bleven maar heen en weer gaan. Dat vind ik denk ik de leukste wedstrijd van de laatste vijf jaar. De afgelopen CL-finale vond ik ook amusant.

Op dit WK vond ik bijv. Nederland-Australië en NL - Spanje ook wel vermakelijk, ook al viel er genoeg wat op te merken aan al deze ploegen. Duitsland en bijv. Colombia vind ik ook leuk om te zien. Een wedstrijd als Brazilië - Kameroen was niet heel goed, maar leuk genoeg om niet als verloren tijd door te gaan. Veel minder moet het echter niet worden. De overige wedstrijden van Brazilië heb ik niet bepaald van genoten.

Als je me wilt martelen, zet je de Jupiler League aan. Ik kan niet begrijpen dat mensen dat amateurisme leuk vinden, maar ieder zijn ding.

Cured
Mjuman schreef:
En a propos Argentinië - nee de finale van '78 met spelers met bloed op shirt (Kempes, Pasarella, maar ook Neeskens) vergeet je ook niet snel en dat gezeik over dat manchet van René de Renner
Die beelden heb ik beter voor me als die van '74 en weet ook meer de finesses daarvan , wat vooral te maken heeft met de leeftijd die ik toen had (11 jaar).

Inderdaad de beelden die me zo te binnenschieten: een met weet ik hoeveel witte papiertjes bezaaid stadion/veld, de manchet-affaire, de kopbal van Rep net naast de paal, Kempes doelpunt (1e helft), de bebloede shirtjes , de voorzet van René op Dick N. en diens harde kopdoelpunt en niet te vergeten de bal van Robbi R. op de paal.......(hij zei later dat die paal het beste was wat te raken was vanuit die hoek; I don't know and......whatever ).

Cured schreef:
Inderdaad de beelden die me zo te binnenschieten: een met weet ik hoeveel witte papiertjes bezaaid stadion/veld, de manchet-affaire, de kopbal van Rep net naast de paal, Kempes doelpunt (1e helft), de bebloede shirtjes , de voorzet van René op Dick N. en diens harde kopdoelpunt en niet te vergeten de bal van Robbi R. op de paal.......

Noit eerder getoonde beelden om je geheugen op te frissen Cured

Cured schreef:
Inderdaad de beelden die me zo te binnenschieten: een met weet ik hoeveel witte papiertjes bezaaid stadion/veld, de manchet-affaire, de kopbal van Rep net naast de paal, Kempes doelpunt (1e helft), de bebloede shirtjes , de voorzet van René op Dick N. en diens harde kopdoelpunt en niet te vergeten de bal van Robbi R. op de paal.......(hij zei later dat die paal het beste was wat te raken was vanuit die hoek; I don't know and......whatever ).

De sfeer bij aanvang van die finale was ronduit vijandig en dreigend: Oranje stapte en bloc het veld af toen het gezeik over dat manchet begon - dat is toen vervangen door een soepeler soort materiaal. Jaren later dook in een aangepaste versie die actie van de Slangenmens op, toen ging de bal er wél in.

Overigens had een oud-speler of journalist gezegd na afloop dat het uitermate onwaarschijnlijk was geweest dat - was het een doelpunt geweest - het team levend het land uit was gekomen en/of dat de wedstrijd was afgelopen. Er waren er die zeiden: "ze waren zo lang doorgegaan tot Argentinië had gewonnen" - bedenk dat toentertijd al de geruchten de ronde deden over mensen die vanuit Buenos Aires met een vliegtuig boven zee werden gedropt.

NOS

Louis van Gaal sloot de persconferentie af met een vriendelijke boodschap voor alle ouders van jonge kinderen: laat ze lekker de wedstrijd zien, anders kunnen ze van de spanning toch niet slapen. “Ze hebben toch vakantie.”

Cured
Stalin schreef:
(quote)

Noit eerder getoonde beelden om je geheugen op te frissen Cured
Bedankt !

Cured
Ik heb dat later meegekregen via docu's en journalisten/ anderen die erbij waren met de dreigende/beklemmende sfeer die jij in je bericht beschrijft.

Ik was wel vergeten te noemen dat, ik meen, Krol (e.a. ?) met de hand zwaaide naar zijn medespelers met de intentie dat ze van het veld af gingen/niet wilden spelen: gene René, geen wedstrijd.

Geweldig, de eerste zit voor Duitsland!!

Und das ist zwei! Jawohl!

De tweede er ook maar meteen achteraan. Zullen de Brazilianen weer gaan schoppen, net als tegen Nederland 4 jaar geleden?

En daar is nummer twee!

Fantastische wedstrijd trouwens.
Vinnig en vurig, van beide kanten overigens.

En klaar....Brazilianen worden vernederd

AFSTRAFFING

Nou, het regent doelpunten voor Duitsland!

Deutschland jawohl

Waar is de als je hem nodig hebt?

Het ongeloof bij het publiek. Héérlijk!

Pffff zijn wij effe getuige van een nationaal trauma voor Brazilië...

Dit is echt niet normaal meer!!!
4-0 met de laatste drie goals binnen een minuut of vijf!!!!!

Speciale aanbieding van Lidl

10! 10! 10!

Ongelooflijk, en daar moeten wij straks tegen voetballen..

Wat een afslachting zeg!!! 0-5???!!!

5-0 maar even.

Dit Duitsland speelt een legendarische wedstrijd.

Ik heb er weinig verstand van, maar gaat niet zo goed met brazilie geloof ik

Tegen wie ze ook moeten, Duitsland staat door deze zege psychologisch al met 1-0 voor in de finale.

Zo gaat dat zonder de sterspeler.
Dat klinkt misschien wrang, en ik hoop ook het beste voor Neymar, maar het is gewoon de harde realiteit.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:11 uur

geplaatst: vandaag om 19:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.