MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Scolari: "Met Neymar erbij was het niet anders geweest"

De Morgen

En dan nog dit...

Ook dit bericht gevonden via De Morgen. Had ik nog niks van gehoord...

https://pbs.twimg.com/media/BsEdsDGCQAAn9I8.jpg

Dat is wel gelukt, alleen aan het verkeerde land

Eens zien wie morgen zo triomfantelijk de plaatjes post van huilende types met oranje leerdammers op hun hoofd enzo.

Stalin schreef:
(afbeelding)

Dat is wel gelukt, alleen aan het verkeerde land

My staat er, Van Slimmensteyn

Wie weet hoe jij vanavond aan de toog hangt!
Mag het nou even afgelopen zijn met die 'löke lål' - sommigen hier hebben meer brain power dan een aloude Pentium-processor.

Edwynn schreef:
Eens zien wie morgen zo triomfantelijk de plaatjes post van huilende types met oranje leerdammers op hun hoofd enzo.

Onwaarschijnlijk, nog geen Argentijnen met oranje leerdammers op het hoofd gezien.

Cured
Ach, als Nederland eruit vliegt slaap ik daar niet minder om, maar op zich hoeft dat ook helemaal niet. Ik hoop alleen dat we niet zo vernederd worden als Brazil; dat zie ik tegen Argentinië echter niet gebeuren.

Edwynn schreef:
De kwaliteit van Brazilië is een verantwoordelijkheid van oude knorrepot Scolari. Onbegrijpelijk dat hij het team niet aan de praat krijgt als er eens een speler uitvalt. Hoeveel goede voetballers komen er wel niet uit Brazilië?

Van Van Gaal denk ik dat dit ook zijn laatste succes zal zijn. Misschien nog een seizoen Man U uit het slop helpen, maar daar zal het vast bij blijven.

Hiddink stond inderdaad als goede people's manager bekend. Weten de spelers van het EK in 1996 alles van. *kuch*

Ik ben er niet gerust op. We hebben Rijkaard en Van Basten veel te snel afgeserveerd. Danny Blind is evenzeer een slechte keus. Maar gewoon alleen omdat hij een waardeloze trainer bleek bij Ajax.

Hiddink heeft wel van dat EK geleerd, zie WK 1998. Heb daar ook nog een documentaire over gezien, en daar gaf hij zijn fouten wel toe.
Blind heeft iedereen commentaar op, maar eerst maar eens zien hoe hij het gaat doen, doet het al jaren goed als assistent.
Rijkaard hoor je trouwens nooit meer wat van, dus of die nu zoveel beter is?

Rudi S schreef:
(quote)

Onwaarschijnlijk, nog geen Argentijnen met oranje leerdammers op het hoofd gezien.

Da's heel begrijpelijk die weten dat wulpse Fatima de Moreira, die reclame maakte voor Milner, deels van Portugese (en in Brazzoland spreken ze ...) komaf is

Blind als bondcoach betekent wel dat die oetels van VI weer wat praatstof hebben!

Als we dan maar geen 'Daily' Blind hebben. Eén keer in de week VI is voldoende, zo bleek de afgelopen tijd.

trebremmit schreef:

Hiddink heeft wel van dat EK geleerd, zie WK 1998.

Een snelle rekensom leert dat 1998 alweer zestien jaar achter ons ligt. Shit man, we betaalden toen nog met guldens.

Lijkt mij toch verstandiger dan een 'opa vertelt' voor een groep van twintigjarige snotapen.

Hiddink mag van mij de eer aan zichzelf houden en lekker rondootjes doen met Sjakie Swart en ondertussen gezellig lullen over 'vroeger'.

Hooguit een adviserende rol. Lijkt mij beter.

Net alsof dat zijn laatste wapenfeit is? Snap niet zo goed waarom je zo denigrerend doet over Hiddink, de man heeft zichzelf wel bewezen en hij is maar een paar jaar ouder dan Van Gaal.

Mjuman schreef:
(quote)

My staat er, Van Slimmensteyn

Daarom zeg ik ook ''het verkeerde land''.

Ben ik nou degene die zo slim is, of...

trebremmit schreef:
Net alsof dat zijn laatste wapenfeit is? Snap niet zo goed waarom je zo denigrerend doet over Hiddink, de man heeft zichzelf wel bewezen en hij is maar een paar jaar ouder dan Van Gaal.

Het laatste relevante werk deed hij voor Chelsea. Dat is ook alweer een jaar of vijf geleden (toen was ie zo oud als van Gaal nu). Ik vind dat het gewoon een keer klaar moet zijn. Voordat het genant wordt.

Maar wie weet zit ik er naast. Ik had deze keuze iig niet gemaakt.

Je vergeet FC Anzji Machatsjkala.

Oh ja die vergat ik. Heel relevant....

....voor de bankrekening.

Die volledig Zuid-Amerikaanse finale kunnen we dus wel vergeten... Dan mag Argentinië ook wel in pan gehakt worden, dus Hup Holland Hup. Hoewel het deze avond vast niet zo eenvoudig gaat zijn als gisteren. Toch wordt het volgens mij vooral belangrijk wie eerst scoort, Argentinië heeft tegen België bewezen dat ze het daarna wel kunnen uitzingen tot het einde.

En alweer een finaleplaats voor Duitsland, is dat geen onwaarschijnlijke statistiek... 18 keer deelgenomen aan het WK, 8 keer in de finale, en dan ook nog eens 4 keer derde en keer 4e. Als je vanaf 1954 rekent, dan heeft Duitsland enkel in 1978 niet minstens de kwartfinale bereikt.

panjoe (moderator)
Sjongejonge. Volgens mij denkt niemand dat het met Hiddink automatisch fantastisch gaat, hoor.

Oh, maar die mening over Hiddink ben ik al langer toegedaan. Het is alleen in het licht van gisterenavond (ouwe veteraan met een jong team) dat deze gevoelens wat opspelen.

panjoe schreef:
Sjongejonge. Volgens mij denkt niemand dat het met Hiddink automatisch fantastisch gaat, hoor.

Misschien een gekke vraag maar als dat zo is, waarom kiest de KNVB dan voor Hiddink?

panjoe (moderator)
Dat betekent toch niet dat ze een garantie voor succes zien?

Hiddink is volgens mij echt gekozen voor de korte termijn, als soort van tussenpaus. Ze hopen waarschijnlijk dat hij met zijn people management het niveau hoog kan houden, omdat er op dit moment geen coach voor handen was die dat op lange termijn kan doen.

Alles lijkt te lukken

Vanavond rond 23:45 uur.

Ja die is grappig

panjoe schreef:
Dat betekent toch niet dat ze een garantie voor succes zien?

Hiddink is volgens mij echt gekozen voor de korte termijn, als soort van tussenpaus. Ze hopen waarschijnlijk dat hij met zijn people management het niveau hoog kan houden, omdat er op dit moment geen coach voor handen was die dat op lange termijn kan doen.

Ja, die achtergrond ken ik. Maar begrijpen doe ik die beargumentering niet.

trebremmit schreef:
Blind heeft iedereen commentaar op, maar eerst maar eens zien hoe hij het gaat doen, doet het al jaren goed als assistent.

Rijkaard had in 2000 wel een uitzonderlijke selectie tot zijn beschikking en bij Barcelona was de rol van Henk ten Cate denk ik enorm groot. Denk dat die twee elkaar perfect aanvulden. Maar zou Rijkaard graag weer eens aan het werk zien bij een club in Europa.

Blind was bij Ajax inderdaad niet best, maar hij was toen beginnend trainer. Hij heeft straks vier jaar de kunst af kunnen kijken van Van Gaal en Hiddink, twee briljante coaches op hun eigen manier. Denk dat het wel wat zou kunnen worden (misschien met tegen die tijd een goede assistent of twee), al had ik liever Koeman gezien.

Rijkaard doet op dit moment niks volgens mij, was bondscoach van Saoedi-Arabië, ook niet echt ambitieus. Maar het zou wel leuk zijn als hij weer een mooie club kreeg, alleen hij lijkt er niet echt meer zijn best voor te doen.

Koeman heeft trouwens Tadic gehaald voor Southampton, mooi voor FC Groningen want ze krijgen dan een miljoen euro.

Hiddink gaat trouwens op een iets ander niveau acteren - die gaat echt niet op het veld lopen dingen voordoen.

Draaikonterij is over het algemeen datgene wat Blind wordt verweten en gebrek aan visie dan wel aan gebrek aan het vermogen om die te etaleren - maar wat wil je ook met zo'n naam

Misschien dat tegen die tijd Koeman alsnog kan worden benaderd. Blind lijkt mij niet echt de man om de kar te trekken.

Mjuman schreef:

Draaikonterij is over het algemeen datgene wat Blind wordt verweten en gebrek aan visie dan wel aan gebrek aan het vermogen om die te etaleren - maar wat wil je ook met zo'n naam

.

Wie beweert dat dan, Derksen zeker?

Snap trouwens niet zo wat men in Koeman ziet, die had gewoon kampioen moeten worden met Feyenoord.

trebremmit schreef:
(quote)

Wie beweert dat dan, Derksen zeker?

Snap trouwens niet zo wat men in Koeman ziet, die had gewoon kampioen moeten worden met Feyenoord.

Welnee, ga gewoon maar eens teruglezen over die Cruyff/Steven ten Have affaire; zeg maar de Ajax -soap waarbij 5 bestuursleden uiteindelijk verdwenen. Al zal hij zich wellicht in een lastige situatie hebben bevonden omdat zijn zoon bij de selectie zat (en nog). Ik herinner me meerdere interviews waarin hij niet zo sterk overkwam.

Jouw afkeer van Koeman is bekend hier; maar ik eerlijk gezegd zie ik weinig Nederlandse trainers met een passend CV - te oud, te licht, te weinig internationale ervaring. Wie van de actieve NL trainers is volgens jou wel een geschikte kandidaat. Blind vind ik echt veel te flets. Van Marwijk hebben we gehad, Ten Cate wil niet meer, analyticus Co vind ik ook niks en het moet echt wel een Nederlander zijn.

Ron Jans en Frank de Boer heb ik beide wel hoog zitten. Maar die zullen in de ogen van velen wel te weinig ervaring hebben.

Koeman lijkt mij een onbetrouwbare man, en zoals hij zijn spelers laat vallen als het slecht gaat bevalt me helemaal niet.

Hiddink - Ten Cate, dat zou een mooie combi zijn geweest.

Op Koeman na hebben we de hele '88 lichting ook al gehad (of wie daarvoor in aanmerking komt). Misschien dat Martin Jol nog wat is, al heb ik daar ook niet echt een goed gevoel bij.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:32 uur

geplaatst: vandaag om 14:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.