Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 9 juli 2014, 00:58 uur
Ja jongens als jullie dachten dat de Duitsers slecht speelden tegen Ghana, de VS, of Algerije, bekijk die wedstrijden dan nog maar eens opnieuw. Ik zei het al eerder en zeg het opnieuw, qua combinatie- en positiespel is dat een niveau beter dan eender welke ploeg op dit WK. Ze waren steeds de betere ploeg en hadden steeds de betere kansen. Enkel tegen Algerije rammelde het achterin (zonder Hummels!), maar Neuer was er steeds om dat recht te zetten. Toch wonnen ze ruim verdiend.
0
geplaatst: 9 juli 2014, 00:59 uur
Chungking schreef:
Tsja waar zaten die users weer die Duitsland maar niks vonden dit WK?
Het zal me dan ook zeer benieuwen of Argentinië of Nederland iets kunnen inbrengen tegen dit Duitsland.
Tsja waar zaten die users weer die Duitsland maar niks vonden dit WK?
Het zal me dan ook zeer benieuwen of Argentinië of Nederland iets kunnen inbrengen tegen dit Duitsland.
Vwb het eerste: dat waren waarschijnlijk dezelfden die de kwaliteiten van de Spaanse en Braziliaanse defensie zo prezen - die zwijgen nu ook in alle talen, maar een simpele zoektocht hier kan heel onthullend zijn (en er zaten ook BelMuBro's bij om iets te onthullen).
Het tweede: morgenavond is er een belangrijke wedstrijd - den beer is nog niet geschoten. En wij hebben een mirakel-coach en een spelers die miraculeus genezen. Komt dat zien, komt dat zien - This is the way, step inside.
0
geplaatst: 9 juli 2014, 01:00 uur
Eens hoor, de Duitsers spelen het beste combinatiespel. Maar of dat genoeg is om wereldkampioen te worden?
0
geplaatst: 9 juli 2014, 01:02 uur
Mjuman schreef:
Vwb het eerste: dat waren waarschijnlijk dezelfden die de kwaliteiten van de Spaanse en Braziliaanse defensie zo prezen - die zwijgen nu ook in alle talen, maar een simpele zoektocht hier kan heel onthullend zijn (en er zaten ook BelMuBro's bij om iets te onthullen).
Goed, onthul maar raak. Mijn berichten dat Brazilie en Spanje de beste defensie hadden (op papier) dateren van voor het WK.
Tijdens het WK zeg ik al heel de tijd dat ik Duitsland het beste vind voetballen, zoek dat ook maar even op.
0
geplaatst: 9 juli 2014, 01:04 uur
Duitsland - Ghana was een schitterende wedstrijd, waarin Ghana op een gegeven moment vol druk zette en de meeste andere teams zou hebben overlopen. Maar Duitsland boog het na 5 minuten gewoon weer om. En toch, 7-1 is waanzinnig, maar hoe zwak was dit Brazilië? Zowel Argentinië als Nederland zijn achterin veel beter georganiseerd. Denk dat dit team al half geknakt was na het verlies van Neymar en het mentaal gewoon niet meer kon opbrengen na de 1-0.
Ik acht ons in ieder geval niet kansloos, maar eerst een hele moeilijke wedstrijd tegen Argentinië.
Ik acht ons in ieder geval niet kansloos, maar eerst een hele moeilijke wedstrijd tegen Argentinië.
0
geplaatst: 9 juli 2014, 01:07 uur
Ja je komt mooie dingen tegen als je een beetje terugzoekt...
zelfs met alleen Ramos achterin heb je een betere verdediging dan die vijf kwiebessen van Nederland
0
geplaatst: 9 juli 2014, 01:09 uur
Losing in front of your home crowd
You wish the ground
Would open up and take you down
And will time never pass?
Will time never pass for us?
Morrissey - Boxers Lyrics
You wish the ground
Would open up and take you down
And will time never pass?
Will time never pass for us?
Morrissey - Boxers Lyrics
0
geplaatst: 9 juli 2014, 01:10 uur
Haha ja die mag op n tegeltje
Edit: het stuk dat Herman aanhaalt dus..
Edit: het stuk dat Herman aanhaalt dus..
0
geplaatst: 9 juli 2014, 01:29 uur
Chungking schreef:
Goed, onthul maar raak. Mijn berichten dat Brazilie en Spanje de beste defensie hadden (op papier) dateren van voor het WK.
Ten eerste hebben wij in Nederland een gezegde dat luidt: wie de schoen past, trekke hem aan
En dat mag ook een (ouwe) voetbalschoen zijn, want dan word je kampioen

En ten tweede doelde ik niet specifiek op jou met de typering BeLMuBro - er zijn er meer.
Ten derde hoop ik dat je als Belg een meer psychogenetische verwantschap voelt met Nederland(s), want dat is Vlaams altijd nog in principe - al kunnen we daar een aardige boom over opzetten - en is het Duitstalig deel van België niet zo omvangrijk

0
buizen
geplaatst: 9 juli 2014, 03:44 uur
Laten we deze wedstrijd maar gauw vergeten. Toch niet normaal voor een WK-halve-finale?
Wat speelde Brazilie inspiratieloos tegen het gedegen Duitsland zeg.
Ik had bezoek en had bij wijze van snack voor de man een Bratwurst gezorgd, haha. Wist ik veel hoe toepasselijk het zou worden.
We krijgen een droomfinale Duitsland - Nederland
Wat speelde Brazilie inspiratieloos tegen het gedegen Duitsland zeg.
Ik had bezoek en had bij wijze van snack voor de man een Bratwurst gezorgd, haha. Wist ik veel hoe toepasselijk het zou worden.
We krijgen een droomfinale Duitsland - Nederland

0
geplaatst: 9 juli 2014, 03:58 uur
Zeldzaam zo'n wedstrijd tussen twee voetbal grootmachten. Duitsland was zeker superieur aan het gastland maar zonder Neyman en zonder hulp van het arbitrale trio kunnen ze blijkbaar niet winnen. Ik erger mij, net als een groot gedeelte van het voetbalpubliek rot aan dat omhoog gevallen team van Brazilie. In het verleden begon je al te bibberen bij het horen van hun naam. Dit team is daar geen schim van. Maar inderdaad snel vergeten en ons opmaken voor de Argentijnen vanavond. Bepalende factor zal sterspeler en ideale schoonzoon Messi zijn. Hem elimineren en Argentinie zakt vanzelf wel in elkaar. Volgens mij speelt die andere ster Di Maria niet mee vanwege een schorsing en het feit dat we sinds die trauma-finale in 78 nooit meer verloren hebben van de Argentijnen moet het goed komen!! De voortekens zijn aardig, nu de uitvoering nog. We zullen het zien.
0
buizen
geplaatst: 9 juli 2014, 04:51 uur
In Studio Brasil was een Braziliaanse street-foetje-boll-gaste en die zou wat kunstjes met de bal doen. Mislukte ook al falikant. Tekenend. Brazilie moet zich herbronnen.
Onlusten onder het Braziliaanse volk dat toch al zo baalt dat er miljarden naar voetbalstadions ipv ziekenhuizen of fatsoenlijke woonwijken gaan zullen wellicht niet uitblijven.
Ze doen maar. Vanavond gaat Nederland in elk geval een appeltje schillen met Argentinie..
Onlusten onder het Braziliaanse volk dat toch al zo baalt dat er miljarden naar voetbalstadions ipv ziekenhuizen of fatsoenlijke woonwijken gaan zullen wellicht niet uitblijven.
Ze doen maar. Vanavond gaat Nederland in elk geval een appeltje schillen met Argentinie..
0
buizen
geplaatst: 9 juli 2014, 05:07 uur
Louis poogt nu via de kinderen het dagelijks maatschappelijk verkeer te ontwrichten. Hij roept via miljoenenmedia met een stalen gezicht alle ouders op hun kinderen op dat nachtelijke tijdstip gewoon de wedstrijd te laten mogen kijken. Het is vakantie en die kinderen zitten ook vol spanning.
Louis heeft gewoon helemaal gelijk.
De staatssecretaris schijnt ook al gereageerd te hebben.
Nederland is volkomen in de ban van onze a.s. wereldtitel!
Louis heeft gewoon helemaal gelijk.
De staatssecretaris schijnt ook al gereageerd te hebben.
Nederland is volkomen in de ban van onze a.s. wereldtitel!

0
geplaatst: 9 juli 2014, 05:15 uur
buizen schreef:
Laten we deze wedstrijd maar gauw vergeten.
Laten we deze wedstrijd maar gauw vergeten.
Nee hoor, deze wil ik graag onthouden juist!
0
buizen
geplaatst: 9 juli 2014, 05:21 uur
Nou ik vond het een belachelijke wedstrijd, heb me kapot geergerd aan die Brazilianen. dit hoort niet op een WK. Het moet een spannende wedstrijd en niveau zijn en niet dit. Duitsland lijkt me een leuke tegenstander in de finale. Dat wordt wat!
0
geplaatst: 9 juli 2014, 06:09 uur
Spannend is wellicht anders, maar dit was gewoon een glanswedstrijd, verdiend gewonnen door een excellerend Duitsland dat Brazilië de oren waste en ze liet zien dat je met de juiste teamgeest betere resultaten kunt behalen dan met onbeschoft gedrag en gekweel richting de scheidsrechter. Opgeruimd staat netjes! 

0
geplaatst: 9 juli 2014, 07:05 uur
Ik heb genoten van de Duitsers. Niet de boel dichtgooien en rondtikken maar gewoon het publiek trakteren op nog meer goals. Dat gelul over te vernederen enzo, de Brazilianen hebben dit verdiend en ook nodig om tot inkeer te komen.
0
geplaatst: 9 juli 2014, 07:24 uur
Chungking schreef:
Ja jongens als jullie dachten dat de Duitsers slecht speelden tegen Ghana, de VS, of Algerije, bekijk die wedstrijden dan nog maar eens opnieuw. Ik zei het al eerder en zeg het opnieuw, qua combinatie- en positiespel is dat een niveau beter dan eender welke ploeg op dit WK. Ze waren steeds de betere ploeg en hadden steeds de betere kansen. Enkel tegen Algerije rammelde het achterin (zonder Hummels!), maar Neuer was er steeds om dat recht te zetten. Toch wonnen ze ruim verdiend.
Ik durf het rustig ook nog een keer te zeggen: Duitsland speelde tot gisteravond niet groots en al helemaal niet foutloos. De wedstrijden van de Mannschaft waren sober, niet echt leuk om aan te zien. Daar werd geen geschiedenis mee geschreven. Tot voor de wedstrijd tegen Brazilië was er ook geen ploeg die er duidelijk bovenuit steeg.
Ik heb al die wedstrijden van Duitsland gezien en was/ben er niet van onder de indruk.
Nederland had z'n tweede helft tegen Spanje.
Ik ben blij, dat de Duitsers nu hebben gepiekt. Het was niet alleen aan de Duitsers zelf te danken maar vooral ook aan het ontstellend zwakke Brazilië. Die afgang kon je al wel zien aankomen (hoewel niet met zo'n uitslag) en eigenlijk zaten ze tot nu toe met kunst en vliegwerk (en hulp van "boven") nog aan de juiste kant van de streep.
De Duitsers hadden hun "Empire strikes back" aflevering. Nu maar hopen dat in deel 3 de paar Nederlandse Jedi strijders ondanks de overmacht van The Dark Force alsnog de overwinning weten te halen.
0
geplaatst: 9 juli 2014, 07:34 uur
Jij vond Duitsland-Ghana en Duitsland-Algerije géén leuke wedstrijden?
Meningen kunnen verschillen zeker, maar dat waren toch bij de meest entertainende wedstijden die ik zag, minimaal top 5 dit WK.
Ok nee dat niet, maar je kon toch stellen dat Duitsland en Nederland van de halve finalisten meer hebben laten zien dan Brazilie en Argentinie?
Meningen kunnen verschillen zeker, maar dat waren toch bij de meest entertainende wedstijden die ik zag, minimaal top 5 dit WK.
musician schreef:
Tot voor de wedstrijd tegen Brazilië was er ook geen ploeg die er duidelijk bovenuit steeg.
Tot voor de wedstrijd tegen Brazilië was er ook geen ploeg die er duidelijk bovenuit steeg.
Ok nee dat niet, maar je kon toch stellen dat Duitsland en Nederland van de halve finalisten meer hebben laten zien dan Brazilie en Argentinie?
0
Cured
geplaatst: 9 juli 2014, 08:03 uur
Brazilië
.....Duitsland is het land waarin ik niet als enige de toekomstige wereldkampioen zie/zag, maar ook zeer effieciént. Ik mag er graag naar kijken, maar hoe ze gisteren de Brazilianen afdroogden lag ook aan de naïeviteit en zwakte van dit Brazliaanse elftal. Zelden in mijn leven zo'n zwak Brazilië gezien. De 2e helft heb ik trouwens niet meer gezien.
De tegenstander zal het op papier knap moeilijk krijgen, maar moet toch tactisch en voetballend meer tegenstand te bieden hebben en heeft dat ook.
Voor vanavond: als dit keer v. Persie scherper is en de rest ook een tandje hoger speelt (behalve Robbe, onze supertroef) moet het wel kunnen, maar ik ben er niet gerust op en zeg vantevoren ...50/50.
.....Duitsland is het land waarin ik niet als enige de toekomstige wereldkampioen zie/zag, maar ook zeer effieciént. Ik mag er graag naar kijken, maar hoe ze gisteren de Brazilianen afdroogden lag ook aan de naïeviteit en zwakte van dit Brazliaanse elftal. Zelden in mijn leven zo'n zwak Brazilië gezien. De 2e helft heb ik trouwens niet meer gezien.De tegenstander zal het op papier knap moeilijk krijgen, maar moet toch tactisch en voetballend meer tegenstand te bieden hebben en heeft dat ook.
Voor vanavond: als dit keer v. Persie scherper is en de rest ook een tandje hoger speelt (behalve Robbe, onze supertroef) moet het wel kunnen, maar ik ben er niet gerust op en zeg vantevoren ...50/50.
0
geplaatst: 9 juli 2014, 08:03 uur
Titmeister schreef:
Praktijkvoorbeeld: het Nederlands hockeyelftal op de OS 2012 (finale verliezen, na GB met 9-1 te vernederen in de halve finale). We zullen het zien zondag...
Praktijkvoorbeeld: het Nederlands hockeyelftal op de OS 2012 (finale verliezen, na GB met 9-1 te vernederen in de halve finale). We zullen het zien zondag...
Ha, die had ik ook al klaar liggen, maar eerst maar eens de finale halen.
Die 7-1 is natuurlijk net zo bizar als de 1-5 van NL, al speelde de Duitsers wel een veel completerere wedstrijd.
0
geplaatst: 9 juli 2014, 08:30 uur
Als het de generatiekloof tussen Scolari en de knulletjes die in het veld stonden is, houd ik mijn hart vast voor de komst van Hiddink bij Oranje.
Die gasten waren er in 1712 al bij. Het is een keer klaar gewoon.
0
geplaatst: 9 juli 2014, 08:54 uur
Edwynn schreef:
Als het de generatiekloof tussen Scolari en de knulletjes die in het veld stonden is, houd ik mijn hart vast voor de komst van Hiddink bij Oranje.
Hiddink en Van Gaal verschillen maar 5 jaar. Bovendien staat Hiddink er om bekend dat hij een goede people's manager is. Ik denk dat het daar niet aan gaat liggen.
0
geplaatst: 9 juli 2014, 08:58 uur
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/07/09/article-2685286-1F7EA8D000000578-879_638x405.jpg
Neymar wist al hoe het zou aflopen...
Neymar wist al hoe het zou aflopen...
0
Martial
geplaatst: 9 juli 2014, 08:59 uur
Edwynn schreef:
Ik denk toch meer dat het de kwaliteit is wat betreft Brazilie ipv een generatiekloof en zoals Gretz al zegt het scheelt "slechts" 5 jaar tussen Van Gaal en Hiddink en over het hart vasthouden maak ik me meer "zorgen" wie Hiddink op gaat volgen Danny Blind dus

En natuurlijk geen leuker vermaak dan leedvermaak (Brazilie) maar als ik dan die huilende kinderen zie, dan breekt mijn hart toch wel een beetje.....
0
geplaatst: 9 juli 2014, 09:01 uur
De kwaliteit van Brazilië is een verantwoordelijkheid van oude knorrepot Scolari. Onbegrijpelijk dat hij het team niet aan de praat krijgt als er eens een speler uitvalt. Hoeveel goede voetballers komen er wel niet uit Brazilië?
Van Van Gaal denk ik dat dit ook zijn laatste succes zal zijn. Misschien nog een seizoen Man U uit het slop helpen, maar daar zal het vast bij blijven.
Hiddink stond inderdaad als goede people's manager bekend. Weten de spelers van het EK in 1996 alles van. *kuch*
Ik ben er niet gerust op. We hebben Rijkaard en Van Basten veel te snel afgeserveerd. Danny Blind is evenzeer een slechte keus. Maar gewoon alleen omdat hij een waardeloze trainer bleek bij Ajax.
Van Van Gaal denk ik dat dit ook zijn laatste succes zal zijn. Misschien nog een seizoen Man U uit het slop helpen, maar daar zal het vast bij blijven.
Hiddink stond inderdaad als goede people's manager bekend. Weten de spelers van het EK in 1996 alles van. *kuch*
Ik ben er niet gerust op. We hebben Rijkaard en Van Basten veel te snel afgeserveerd. Danny Blind is evenzeer een slechte keus. Maar gewoon alleen omdat hij een waardeloze trainer bleek bij Ajax.
0
geplaatst: 9 juli 2014, 09:14 uur
Gretz schreef:
En deze:
http://brazilianslookingsad.tumblr.com
http://sadbrazilfans.tumblr.com
27 Heartbroken Brazilians Who Just Can't Handle The Embarrassing Loss of Their Team - playbuzz.com
(quote)
En deze:

http://brazilianslookingsad.tumblr.com
http://sadbrazilfans.tumblr.com
27 Heartbroken Brazilians Who Just Can't Handle The Embarrassing Loss of Their Team - playbuzz.com
Supporters die een heel wk lang de stadions gevuld hebben, voor veel sfeer gezorgd hebben, soms harder gezongen voor bepaalde ploegen dan de nationale supporters zelf, die nu verdriet hebben omdat hun land, hun trots, vernederd geweest is.
ha ha lachen.
Brazilianen verwelkomen Duitsers in hotel met applaus - WK voetbal - De Morgen - demorgen.be
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.