Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 9 juli 2014, 14:04 uur
trebremmit schreef:
Ron Jans en Frank de Boer heb ik beide wel hoog zitten. Maar die zullen in de ogen van velen wel te weinig ervaring hebben.
Koeman lijkt mij een onbetrouwbare man, en zoals hij zijn spelers laat vallen als het slecht gaat bevalt me helemaal niet.
Ron Jans en Frank de Boer heb ik beide wel hoog zitten. Maar die zullen in de ogen van velen wel te weinig ervaring hebben.
Koeman lijkt mij een onbetrouwbare man, en zoals hij zijn spelers laat vallen als het slecht gaat bevalt me helemaal niet.
Die beide eerste heb ik ook hoog zitten, maar hebben niet zo veel internationale ervaring. Ook je aanmerkingen op Koeman kan ik deels billijken: heb regelmatig het gevoel dat rancune voor hem - net als voor Cruijff - een heel sterke motivator is; getuige ook zijn vertrek bij PSV. Daarnaast lijkt hij regelmatig zijn hand te overspelen; het uitgestippelde 'leertraject' van 2 jaar met/onder Hiddink te werken (o.m aan zijn sociale vaardigheden) om dan het stokje over te nemen leek mij niet zo ongunstig. Ik denk dat Koeman geen goede pokeraar of toeper is.

Op Jol heb ik hetzelfde aan te merken als op Aad de Mos - te veel de jongen van de gestampte pot willen uithangen en dan toch een hele hofhouding (Cockie, Snip en Snap en Trekkiebekkie) meenemen. Bovendien zou Jol een tactische stap terug betekenen.
0
geplaatst: 9 juli 2014, 14:29 uur
herman schreef:
Hiddink - Ten Cate, dat zou een mooie combi zijn geweest.
Op Koeman na hebben we de hele '88 lichting ook al gehad (of wie daarvoor in aanmerking komt). Misschien dat Martin Jol nog wat is, al heb ik daar ook niet echt een goed gevoel bij.
Hiddink - Ten Cate, dat zou een mooie combi zijn geweest.
Op Koeman na hebben we de hele '88 lichting ook al gehad (of wie daarvoor in aanmerking komt). Misschien dat Martin Jol nog wat is, al heb ik daar ook niet echt een goed gevoel bij.
Beide Koemans dan.
Vanenburg, Gullit, van Tiggelen en Wouters hoeven het niet te proberen...
0
geplaatst: 9 juli 2014, 14:32 uur
Dat bedoel ik inderdaad met wie daarvoor in aanmerking komt. De beide Koemans tegelijk zou wel leuk zijn. Wouters zou misschien nog wel een goede assistent zijn, al zijn jonge assistenten wel in de mode geloof ik (eerst De Boer/Cocu, toen Kluivert, straks Van Nistelrooy en wat langer terug Koeman, Rijkaard, etc.).
0
Hendrik68
geplaatst: 9 juli 2014, 14:52 uur
Ik las ergens eind jaren 80 eens een interview met Hiddink. Hij zag het somber in met de toekomst van het Nederlandse voetbal. "Op de lange termijn zie ik alleen Bryan Roy en Juul Ellerman ver komen, maar dan houdt het ook gauw op". Een paar jaar later speelden we alweer een kwartfinale op een WK en 4 jaar later de halve finale in Frankrijk. Ellerman en Roy zouden nooit doorbreken. Kortom je weet nooit welke kant het op gaat. Ik zou ook even niet weten wie de beste bondscoach zou zijn en welke spelers op termijn de kar gaan trekken. Op termijn kan Frank de Boer het in mijn ogen het beste als coach. Welke spelers het moeten doen zou ik echt niet weten. Maar hoe dan ook, als we nu gewoon eens wereldkampioen worden dan hoeven we ons wat mij betreft 10 keer achtereen niet eens te kwalificeren voor een WK. En dat meen ik serieus.
0
geplaatst: 9 juli 2014, 14:59 uur
Hendrik68
Goed nieuws over Groningen. http://www.soccernews.nl/ne...
Clubs moeten dus de hoofdprijs voor Kostic betalen en anders gaat hij niet weg.
Goed nieuws over Groningen. http://www.soccernews.nl/ne...
Clubs moeten dus de hoofdprijs voor Kostic betalen en anders gaat hij niet weg.

0
Hendrik68
geplaatst: 9 juli 2014, 15:03 uur
Een miljoen voor Tadic, 4 ton voor Matavz en daar kunnen nog een paar stuivers bij komen als Suarez naar Barcelona gaat en als Van Dijk naar de PL verkast. Is toch wel lekker. Hallo he, Groningen moet volgende week gewoon alweer aantreden. Daar ben je toch helemaal niet bezig op dit moment, maar ze zullen wel moeten. Ik zeg: eerst vanavond maar "even" winnen.
0
geplaatst: 9 juli 2014, 15:16 uur
Rudi S schreef:
Onwaarschijnlijk, nog geen Argentijnen met oranje leerdammers op het hoofd gezien.
Eén ding is zeker, als Nederland vanavond wint, zal het hele stadion oranje zien.(quote)
Onwaarschijnlijk, nog geen Argentijnen met oranje leerdammers op het hoofd gezien.
Nog een kleine 5 uur.....................
0
geplaatst: 9 juli 2014, 15:41 uur
Tour de Val.
Froome voor de 2e x gevallen vandaag. Over en uit voor hem.
Wat een kutzooi.
Wat een kutzooi.
0
geplaatst: 9 juli 2014, 15:59 uur
Nicolage Rico schreef:
Tour de Val.
Wat een kutzooi.
Tour de Val.
Wat een kutzooi.
Jammer voor de koers inderdaad. Gaat nog chaos worden met alle kasseien zometeen.
0
geplaatst: 9 juli 2014, 16:07 uur
Echt heel jammer voor de spanning en de strijd in deze Tour, maar vind het toch ook wel opvallend dat Froome al zo vaak gevallen is. Dat zegt toch meestal wat over scherpte. Denk wel dat er zich een aantal zich achter de oren krabben bij Sky, dat ze Wiggins niet mee genomen hebben. Nu rijden ze nog voor de vorm mee.
0
geplaatst: 9 juli 2014, 16:11 uur
Hopelijk kan Richie Porte het dan overnemen, die deed het vorig jaar ook best redelijk in dienst van Froome.
0
geplaatst: 9 juli 2014, 16:27 uur
HezzardNL schreef:
Hopelijk kan Richie Porte het dan overnemen, die deed het vorig jaar ook best redelijk in dienst van Froome.
Het zal Porte wel worden ja. Wie weet neemt Nieve het later over...
0
geplaatst: 9 juli 2014, 16:45 uur
Nieve en Porte zijn natuurlijk geen koekenbakkers, maar wel echt van een ander kaliber dan Wiggins. Is een dom principebesluit van Sky geweest naar mijn mening.
Wel interessante ontwikkeling nu. Nibali is erg scherp en toont zich nu echt potentiële winnaar. Ook een erg sterk rijdende Boom.
Wel interessante ontwikkeling nu. Nibali is erg scherp en toont zich nu echt potentiële winnaar. Ook een erg sterk rijdende Boom.
0
buizen
geplaatst: 9 juli 2014, 16:45 uur
Bij die grote (commerciele belangen) sportactiviteiten gaan ze steeds meer over lijken. Bij 50gr Celcius voetballers willen laten acteren en doden bij bouwactiviteiten (Quatar) en vorig jaar al bij de Tour zoveel valpartijen en nu ook weer deze idiote kasseienrit. En die sporters pikken alles maar.
Het is ook een wonder dat er in Engeland geen ongeluk met publiek was, een ingestort bruggetje ofzo, toen met die honderdduizenden/(miljoenen?) mensen publiek bij de Tourstartdagen.
Het is ook een wonder dat er in Engeland geen ongeluk met publiek was, een ingestort bruggetje ofzo, toen met die honderdduizenden/(miljoenen?) mensen publiek bij de Tourstartdagen.
0
buizen
geplaatst: 9 juli 2014, 16:51 uur
Waarom niet - als wiedergutmachungsschnitzel - bijvoorbeeld een Jürgen Klinsmann inhuren als onze nieuwe bondscoach. Een degelijke Duitse coach die van een team goede spelers een wereldkampioen kan maken. Is voor Jürgen ook goed, is ie dichter bij zijn familie. Het is misschien even wennen als gedachte, voor zowel Nederland als Duitsland maar kom op, we leven in 2014, straks 2016 en 2018.
Zou ik ontzettend leuk vinden.
Zou ik ontzettend leuk vinden.
0
geplaatst: 9 juli 2014, 16:53 uur
Zo verrekte veel geld gaat er toch niet om in de Tour? Ik zou eerder denken: minder dope = minder stabiel fietsen ofzo.
0
buizen
geplaatst: 9 juli 2014, 17:02 uur
Edwynn schreef:
Zo verrekte veel geld gaat er toch niet om in de Tour? Ik zou eerder denken: minder dope = minder stabiel fietsen ofzo.
De renners zelf fietsen misschien geen miljoen bij elkaar maar denk dat er aan reclames, televisierechten etc. nog heel wat binnenkomt, de organisatie hoeft niet op een houtje te bijten. En voor de plaatselijke economie (bijv. horeca) rond het tourcircus is de Tour ook goed.
0
geplaatst: 9 juli 2014, 17:07 uur
Vraag me af hoe lang het duurt voor ze geld gaan vragen om langs de weg te kunnen staan.
Anyway, bij Sky Sports weten ze het zeker:
"Robin van Persie, after scoring a great header against Spain, has done absolutely nothing; he has barely touched the ball and, in my opinion, is very lucky to still be getting a game.
"But really I can’t see anything other than an Argentina win. "
"They aren’t very good at all and they can’t keep getting away with it."
Anyway, bij Sky Sports weten ze het zeker:
"Robin van Persie, after scoring a great header against Spain, has done absolutely nothing; he has barely touched the ball and, in my opinion, is very lucky to still be getting a game.
"But really I can’t see anything other than an Argentina win. "
"They aren’t very good at all and they can’t keep getting away with it."
0
geplaatst: 9 juli 2014, 17:08 uur
Ik vraag me af waarom Australisch voetbal niet veel populairder is dan soccer.
0
geplaatst: 9 juli 2014, 17:08 uur
Word 'ns wakker snurkmansen. 
Wat is het budget van een beetje wielerploeg? Ergens tussen de 5 en20 miljoen op jaarbasis.
Hoeveel ploegen nemen er deel?
Hoe belangrijk is de tour? >> wegingsfactor; imo belangrijker dan Giro of Vuelta - tenzij je merk daar grotere belangen heeft.
Hoeveel procent van het jaarbudget is gereserveerd voor de tour?
Maak het sommetje maar vast - het zal ergens tussen de 25 en 50 miljoen liggen.
Begin je een beeld te krijgen? Prima vermenigvuldig dat dan maar met een factor 4-5 (publieke belangsstelling, commercie, media-aandacht).
Welterusten - wel wakker worden uiterlijk 21:55
Edwynn als dat onevenwichtige denken van het Sky-journaille typerend is voor de manier van fietsen van hun ploeg, ist geen wonder dat hun kopman van zijn fiets pleurt - hoe vroom ie ook is

Wat is het budget van een beetje wielerploeg? Ergens tussen de 5 en20 miljoen op jaarbasis.
Hoeveel ploegen nemen er deel?
Hoe belangrijk is de tour? >> wegingsfactor; imo belangrijker dan Giro of Vuelta - tenzij je merk daar grotere belangen heeft.
Hoeveel procent van het jaarbudget is gereserveerd voor de tour?
Maak het sommetje maar vast - het zal ergens tussen de 25 en 50 miljoen liggen.
Begin je een beeld te krijgen? Prima vermenigvuldig dat dan maar met een factor 4-5 (publieke belangsstelling, commercie, media-aandacht).
Welterusten - wel wakker worden uiterlijk 21:55

Edwynn als dat onevenwichtige denken van het Sky-journaille typerend is voor de manier van fietsen van hun ploeg, ist geen wonder dat hun kopman van zijn fiets pleurt - hoe vroom ie ook is

0
geplaatst: 9 juli 2014, 17:09 uur
Edwynn schreef:
Eens zien wie morgen zo triomfantelijk de plaatjes post van huilende types met oranje leerdammers op hun hoofd enzo.
Eens zien wie morgen zo triomfantelijk de plaatjes post van huilende types met oranje leerdammers op hun hoofd enzo.
De Belgen natuurlijk.

0
geplaatst: 9 juli 2014, 17:13 uur
Wat een held die Boom! Nu al een mooie Nederlandse dag. Heb toch sowieso met veel plezier naar deze etappe gekeken. Wat een heroïek. Met Boom voorop!
0
geplaatst: 9 juli 2014, 17:15 uur
Lars Boom!
Eindelijk weer na 9 jaar, maar wat een prestatie van Boom, wat was ie sterk. Held!
Eindelijk weer na 9 jaar, maar wat een prestatie van Boom, wat was ie sterk. Held!
0
geplaatst: 9 juli 2014, 17:15 uur
Boom de besteuuh! Sowieso de mooiste Nederlandse overwinning van vandaag, wat een etappe zeg!
0
geplaatst: 9 juli 2014, 17:17 uur
Hun laatste pathetische kans om toch nog voldoening uit dit WK te halen

0
buizen
geplaatst: 9 juli 2014, 17:18 uur
Bonk schreef:
Wat een held die Boom! Nu al een mooie Nederlandse dag. Heb toch sowieso met veel plezier naar deze etappe gekeken. Wat een heroïek. Met Boom voorop!
De Tour van vorig jaar, dat was echt een mooie! Voor het eerst sinds vele jaren een geweldige Tour om te volgen. Dit jaar "zit ik er totaal nog niet in". Komt nog wel. Wel vreemd die zo vroegtijdige uitvallers onder de toppers, Andy Schleck fietst ook al niet meer mee..
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.