Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 10 juli 2014, 17:05 uur
Co Adriaanse vind ik altijd wel een goede analist, alleen die komt nogal vervelend arrogant over.
Voor de rest is het niveau van voetbalanalisten in Nederland best laag.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 10 juli 2014, 17:09 uur
trebremmit schreef:
Co Adriaanse vind ik altijd wel een goede analist, alleen die komt nogal vervelend arrogant over.
Mee eens.
Jan van Halst vind ik trouwens ook wel goed, die doorziet dingen vaak goed en kan ze dan helder uitleggen. Hoewel hij vaak een belerend toontje heeft komt hij bovendien best oprecht en sympathiek op me over.
0
geplaatst: 10 juli 2014, 17:12 uur
Aan de rechterkant hebben we Jan De Bolle, van Bulderen - Geypesteyn, Kevin Kuif en Sjaak Sjagrijn. Aan de linkerkant hebben we Ronald duh euh Boer, Sjaak van Glimmeren, Kritische Hugo en - goed opletten hoor - Ome Ko (legt voetballen uit voor de kleintjes).
Ik mis de BBC benadering - maar dat zal wel komen omdat ik niet van de bitterballen, de bulderlach en het uitlegniveau ben. Helaas betalen we al jaren geen kijkgeld meer - ik zou het graag terugvragen.
En van Halst, die badmuts mag wieberen met zijn tablet erbij - sportief origami voor gevorderen is wat hij deej, wat een oetel.
Ik mis de BBC benadering - maar dat zal wel komen omdat ik niet van de bitterballen, de bulderlach en het uitlegniveau ben. Helaas betalen we al jaren geen kijkgeld meer - ik zou het graag terugvragen.
En van Halst, die badmuts mag wieberen met zijn tablet erbij - sportief origami voor gevorderen is wat hij deej, wat een oetel.
0
geplaatst: 10 juli 2014, 17:25 uur
En met veel United fans.
De Vrij wordt al een tijd gelinkt aan het Manchester United van bondscoach Louis van Gaal. De fans van de Engelse topclub heeft hij naar gisteren in ieder geval overtuigd: ‘Please, sign De Vrij’, klinkt het op de sociale media. 'Impressive, solid, magnificent', zijn veelgebruikte termen om zijn spel te omschrijven.
Met name de voetballende kwaliteiten worden aangehaald. ‘Hij leest een wedstrijd goed’, merkt iemand op. ‘De keuzes die hij maakt aan de bal zijn fantastisch. Hij is kalm en kiest de juiste passes’, luidt een ander compliment. ‘Hij manoeuvreert zich in de juiste positie voor zijn passes’, ziet een ander.
0
geplaatst: 10 juli 2014, 17:27 uur
trebremmit schreef:
Helemaal eens. Co steekt er bovenuit. Jan van Halst leest het spelletje ook wel, Gijp heeft er ook verstand van, maar zijn mening wordt vaak ondergesneeuwd door negativisme en arrogantie.
0
geplaatst: 10 juli 2014, 17:28 uur
Het is ook een goede speler hoor, alleen hij was gister knap beroerd in de passing, maar als Feyenoorder zal dat wel moeilijk zijn om toe te geven?
0
geplaatst: 10 juli 2014, 17:32 uur
trebremmit schreef:
Het is ook een goede speler hoor, alleen hij was gister knap beroerd in de passing, maar als Feyenoorder zal dat wel moeilijk zijn om toe te geven?
Ik heb zijn slecht passing eerlijk gezegd niet gezien. Misschien viel het niet op, omdat alle spelers (inclusief die van Argentinië) niet al te best aan het passen waren.
Als Feyenoorder geef ik toe dat BMI erg zwak was. Maar goed, die speelt niet meer bij Feyenoord.
(de Vrij trouwens ook niet...)
0
geplaatst: 10 juli 2014, 17:47 uur
trebremmit schreef:
De interessante vraag is dan wie van Oranje was er wél goed in de passing? Zelfs Sneijder heb ik regelmatig zien misperen, Wijnaldum, Kuijt idem.
Feyenoorders kunnen blij zijn met de column van Iwan van Duren op VI. Nog even over de heren analisten - in beide gevallen vind ik de toon van Van Halst (regelmatig kinderlijk enthousiast) en van Adriaanse (nuffig, met eigen taalbaksels) irritant. Ik heb behoefte aan heldere, feitelijke informatie. Wel eens met een echte Utrechtkenner over Gijp gesproken - die legde me uit dat Gijp er wel oog voor heeft, maar zijn taalgebruik slaat imo door, waardoor hij ongeloofwaardig wordt.
In het interview met De Vrij was gisteravond al snel duidelijk - ook al gaf hij niks toe - dat ie volgend jaar elders speelt. Hopelijk wordt het geen uitverkoop daar

0
buizen
geplaatst: 10 juli 2014, 17:53 uur
LZA schreef:
Vind ik ook ja, belachelijk nutteloos gegil,......zeker als....
.... Heeft niets met geloof in eigen kunnen te maken en tevens niets met realisme...
(quote)
Vind ik ook ja, belachelijk nutteloos gegil,......zeker als....
.... Heeft niets met geloof in eigen kunnen te maken en tevens niets met realisme...
1 stap van de Finale en 2 stappen van wereldkampioen waren wij verwijderd. Is voorspellen dat we niet eens de beginpool doorkomen meer 'realisme'? Helpt dat? Is dat meer realistisch (gebleken)? Retorische vraag hoor, maak je maar niet al te druk.

0
geplaatst: 10 juli 2014, 17:59 uur
Nicolage Rico schreef:
Ik heb zijn slecht passing eerlijk gezegd niet gezien. Misschien viel het niet op, omdat alle spelers (inclusief die van Argentinië) niet al te best aan het passen waren.
(quote)
Dat valt reuze mee lijlkt mij, breedte passes waren risiccoloos (zoals bij alle spelers).
Werd er diep gespeeld dan stonden de aanvallers tegen een overmacht van verdedigers.
Als je al diep speelt in zo'n wedstrijd moet je dus risico (spits tussen verdedigers aanspelen of over de verdediging) nemen in de passing.
De Vrij heeft een zeer goed toernooi gespeeld, wat mij betreft naast Robben de beste van Oranje.
Sterk aan de bal, verdedigd ook nog heel "clean", blijft fier overeind zonder meedogenloos te zijn.
Gaan wij (Nederlands elftal) nog veel plezier aan beleven.
0
geplaatst: 10 juli 2014, 18:00 uur
Zonder me er al te druk over te maken wil ik daar wel op reageren. Positief of negatief, voorspellingen zijn voorspellingen. Realistisch is om het stap voor stap aan te kijken.
0
geplaatst: 10 juli 2014, 18:00 uur
Nicolage Rico schreef:
Als Feyenoorder geef ik toe dat BMI erg zwak was. Maar goed, die speelt niet meer bij Feyenoord.
(de Vrij trouwens ook niet...)
(quote)
(de Vrij trouwens ook niet...) Dat klopt, iedereen was slecht aan het passen. De geprezen Blind uit de eerste wedstrijd tegen Spanje hebben we later ook niks meer van teruggezien, blijft een matige voetballer, hopelijk komt er nog een betere aan die kant in de toekomst.
0
geplaatst: 10 juli 2014, 18:03 uur
Ik vond deze wel treffend (als je ^25 bent, zul je hem waarschijnlijk niet begrijpen).
http://d3dsacqprgcsqh.cloudfront.net/photo/aEwLK29_460s.jpg
http://d3dsacqprgcsqh.cloudfront.net/photo/aEwLK29_460s.jpg
0
geplaatst: 10 juli 2014, 18:12 uur
Nee en dat brengt me eens te meer bij het besef dat ik een gelukkige jeugd heb gehad met als enige electrisch ondersteunde producten Märklin, Scalectrix en de good old Philips EE-doos; Lego en Mecano waren contructieve speelspulletjes - niks schermgluurderij; de lucht was schoon, mensen hadden een hart van goud en seks was vies en zo was het goed - totdat Phil Bloom voor het eerst blote tieten liet zien.
Oja en bebrilde Joop van Daele scoorde zwart-wit een heel belangrijk doelpunt en m'n vader tracteerde me daarna op het Noordereiland op uierboord.
Oja en bebrilde Joop van Daele scoorde zwart-wit een heel belangrijk doelpunt en m'n vader tracteerde me daarna op het Noordereiland op uierboord.

0
buizen
geplaatst: 10 juli 2014, 18:13 uur
Kronos schreef:
Zonder me er al te druk over te maken wil ik daar wel op reageren. Positief of negatief, voorspellingen zijn voorspellingen. Realistisch is om het stap voor stap aan te kijken.
(quote)
Beide moet, natuurlijk. Maar het gaat om een mindset.
0
geplaatst: 10 juli 2014, 18:24 uur
buizen schreef:
Maar het gaat om een mindset.
Maar het gaat om een mindset.
Nederland wordt wereldkampioen, it's faith, and destiny.
Met alle respect, maar dat is een dwaze mindset.
Ik kan er de humor wel van inzien, maar als je dit werkelijk geloofde moet je nu toch van je geloof afgevallen zijn. Zo niet, dan scheelt er iets lijkt me.
0
geplaatst: 10 juli 2014, 18:24 uur
buizen schreef:
1 stap van de Finale en 2 stappen van wereldkampioen waren wij verwijderd. Is voorspellen dat we niet eens de beginpool doorkomen meer 'realisme'? Helpt dat? Is dat meer realistisch (gebleken)? Retorische vraag hoor, maak je maar niet al te druk.
(quote)
Niet iedereen die zijn mening verkondigt maakt zich druk buizen
.Dergelijke WK voetbal voorspellingen zijn per definitie zinloos, dat is dit toernooi wel gebleken. Ik vind dat wereldkampioen geroep (al dan niet ver) vóór het behalen van een finale gewoon stompzinnig. Ik zou dat lekker over laten aan de Frans Bauertjes van deze wereld
.
0
buizen
geplaatst: 10 juli 2014, 18:37 uur
Kronos schreef:
Ik kan er de humor wel van inzien, maar als je dit werkelijk geloofde moet je nu toch van je geloof afgevallen zijn. Zo niet, dan scheelt er iets lijkt me.
(quote)
Dat is helemaal geen dwaze mindset. Het is niet het met een glazen bol voorspellen van exacte uitslagen, het gaat om geloof, vertrouwen en kiezen voor een 'mindset' om het toernooi aan te gaan. Een mindset (bewuste gefocuste keuze) is wat anders dan een voorspelling.
0
geplaatst: 10 juli 2014, 18:47 uur
0
geplaatst: 10 juli 2014, 19:15 uur
buizen schreef:
Een mindset (bewuste gefocuste keuze) is wat anders dan een voorspelling.
Een mindset (bewuste gefocuste keuze) is wat anders dan een voorspelling.
Op voorhand stellen dat Nederland wereldkampioen wordt terwijl je dat niet zeker kan weten noem ik een voorspelling.
En als mindset is het een onmogelijk spagaat; zeggen dat je zeker weet dat Nederland wereldkampioen wordt terwijl je weet dat dit helemaal niet zeker is.
In je kansen geloven en er voluit voor gaan is wat anders, maar dat is aan de mannen op het veld. Supporters achter je hebben die er in geloven kan dan wel helpen.
Maar praatjes over het lot om wereldkampioen te worden, daar heeft volgens mij niemand wat aan. Als je uiteindelijk wereldkampioen zou worden kan je wel zeggen dat het aan je rotsvaste geloof te danken is, maar dat is een waan. Al die anderen die er even rotsvast in geloofden maar geen wereldkampioen werden (zij zijn groter in getallen) zouden dat moeten kunnen beamen.
0
geplaatst: 10 juli 2014, 19:39 uur
trebremmit schreef:
Misschien lijkt Co Adriaanse een beetje arrogant maar hij is juist een echte gentleman wat mij betreft en wellicht wordt dat verward met elkaar. Co is de beste analist zonder enige twijfel. Ik hoop dat zijn adviseurschap bij FCUtrecht een goede uitwerking krijgt.
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 juli 2014, 20:07 uur
corn1holio1 schreef:
Jurgen Van Den Broeck vs Bauke Mollema - die kuthollander
Jurgen Van Den Broeck vs Bauke Mollema - die kuthollander
Bauke is een Groninger, geen Hollander.
0
geplaatst: 10 juli 2014, 21:22 uur
Ongetwijfeld zouden de Argentijnen in alle gevallen spreken van een Kut-Europeaan - hebben die Klote-Zuid-Amerikanen nog gelijk in ook 

0
geplaatst: 10 juli 2014, 22:01 uur
Als er na de verlengingen geen penalty's waren, maar blijven spelen tot er een goal zou vallen, zou de wedstrijd tussen Nederland en Argentinië nu al klaar zijn of niet?
0
geplaatst: 10 juli 2014, 22:12 uur
kabouter76 schreef:
Als er na de verlengingen geen penalty's waren, maar blijven spelen tot er een goal zou vallen, zou de wedstrijd tussen Nederland en Argentinië nu al klaar zijn of niet?
Waarschijnlijk zouden inmiddels alle coke-dealers in Sao Paolo uitverkocht zijn

0
buizen
geplaatst: 10 juli 2014, 22:12 uur
De Tour en doping. En dan met een zonnebril op de interviewer recht in de ogen willen kijken..
Ik dacht trouwens dat De Avondetappe om 22.00hr zou beginnen..
Ik dacht trouwens dat De Avondetappe om 22.00hr zou beginnen..
0
geplaatst: 10 juli 2014, 22:37 uur
Die Cees Priem en die verzorger, gewoon keihard genaaid en in de bak beland door die renners. Snap niet dat die nog met zichzelf door 1 deur kunnen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.