MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Als je deze veel betere beelden bekijkt, zie je weliswaar de bal niet rollen, maar wel Vlaar kijken wat er met de terug rollende bal gebeurt. Blijkbaar blijft die op of net voor de lijn liggen, want anders zou hij wel anders reageren.

Vlaar raakt de bal toch ook voor de tweede keer?

dix
Lukas schreef:
Blijkbaar blijft die op of net voor de lijn liggen, want anders zou hij wel anders reageren.

Dat laatste weet ik niet. Vlaar is een bescheiden jongen, bepaald geen Wesley Sneijder...

trebremmit schreef:

Ik denk het net niet, maar dat is moeilijk te zien.

dix
trebremmit schreef:

Of hij ontwijkt hem juist. Sowieso draait de bal terug richting doelmond.

Dan nog lijkt de bal te stoppen op de lijn, maar niemand lette toen al meer op, de scheids ook niet. Zou dus maar zo een geldig doelpunt kunnen zijn?

Vlaar lette wel op, dat zie je duidelijk op die beelden. Je ziet hem eerst balen, dan even hopen en daarna berusten.

Ja klopt alleen Vlaar. De scheids en de keeper niet meer.

Lukas schreef:
(quote)

Ik denk het net niet, maar dat is moeilijk te zien.

Op dat filmpje dat jij postte lijkt het me toch duidelijk dat Vlaar de bal nog raakte. Vandaar zelfs dat de bal een andere spin meekrijgt en terugkeert naar de goal, denk ik.

dix
Wie maakt Buizen wakker?

Hier zie je wel dat Vlaar de bal met de schouder raakt.

http://www.youtube.com/embe...

Deze is trouwens legendarisch en telt wel.

http://www.youtube.com/embe...

buizen
Balen dat die wedstrijd nog gespeeld moet maar we moeten ons nu toch maar instellen op zaterdag. Het is toch een wedstrijd tegen Brazilie. En voor Louis zou het ook wel fijn zijn als zijn laatste wedstrijd als bondscoach winnend wordt afgesloten. Hup jongens!

Rudi S schreef:
De Vrij heeft een zeer goed toernooi gespeeld, wat mij betreft naast Robben de beste van Oranje.
Sterk aan de bal, verdedigd ook nog heel "clean", blijft fier overeind zonder meedogenloos te zijn.
Gaan wij (Nederlands elftal) nog veel plezier aan beleven.

Ik vind eerlijk gezegd dat Vlaar ook een ijzersterk toernooi heeft gespeeld. Geweldig zoals Messi niets tegen betonnen Ron had in te brengen.

De uitgelachen achterhoede heeft wat mij betreft alle critici mooi te kijk gezet. En zo hoort het ook te gaan. Net zo goed als dat er ook veel vooraf bewierookte voetballers van naam ook behoorlijk door het ijs zijn gezakt.

Zo was Rodriguez veruit beter dan Messi maar had hij de pech bij Colombia te spelen. Gezien alle belangen rondom Messi zal de laatste ongetwijfeld heel erg hoog staan in de eindlijsten. Maar geef mij maar Rodriguez. Die veel beter, enthousiaster heeft gespeeld.

Als een De Vrij of Martins Indi meer ruimte moet bespelen, dus met het gebruikelijke vier man op een lijn, moet ik het nog zien. Ik vraag me af of De Vrij een basisplaats zou gaan veroveren bij Manchester United.

Het gaat dus niet om "Als....dan". Het gaat om de feitelijke waarneming over het verdedigen van de achterhoede van het Nederlands Elftal en wat er vooraf over is geschreven.

Dat Vlaar heeft verdedigd zoals hij het hele toernooi heeft gespeeld is voor mij eigenlijk de ontdekking van het Nederlands Elftal geweest. En dan nog met slepende blessure.
Net zo goed overigens als dat Van Persie na die eerste wedstrijd ook al zijn kruit verschoten leek te hebben. Hij heeft het niveau van de tweede helft tegen Spanje in de verste verte niet meer gehaald en dat vond ik eigenlijk wel teleurstellend.

Cured
Suarez naar Barcelona ?

Vrind Musician geeft een voorzet en die wil ik wel inkoppen:

musician schreef:
De uitgelachen achterhoede heeft wat mij betreft alle critici mooi te kijk gezet. En zo hoort het ook te gaan. Net zo goed als dat er ook veel vooraf bewierookte voetballers van naam ook behoorlijk door het ijs zijn gezakt.

Die uitspraak is niet specifiek voor mij bedoeld, maar ik wil wel even reageren. Ook ik was kritisch tav de geselecteerde verdedigers - noemde de aanvallers waarmee ze zouden worden geconfronteerd en plaatste mijn vraagtekens erbij. Graag wil ik even een aantal kanttekeningen erbij plaatsen:

1. ik ging af op de resultaten en de internationale ervaring van de genoemde aanvallers tot dan toe - en dan zag er heftig uit vergeleken met de verdedigers van Oranje (ik kom er nog wel op terug).

2. Vooraf was ook niet bekend dat het uiteindelijk een 5-3-2-systeem zou worden en niet het 'klassieke' 4-3-3 en da's wel een essentieel verschil.

Ok - dan is 't tijd om toe te geven: de verdediging als geheel heeft zich kranig gehouden en de individuele verdedigers hebben me echt verbaasd, m.n Vlaar en De Vrij; persoonlijk vind ik dat Blind en BMI iets teruggevallen zijn na de eerste wedstrijden, maar ook zij scoren een ruime voldoende. Pet af voor Vlaar en De Vrij heeft ook een uitmuntende prestatie geleverd.

Dan blijkt weer één ding - dat ook in je normale werkleven als een paal boven water staat - dat als je omringd bent door goede collega's (voetballers) van een hoog niveau je je aan hun niveau kunt optrekken. Dat heb je nodig om jezelf te kunnen verbeteren. In dat opzicht was de rek voor een aantal hunner bij Feyenoord er echt uit.

Teams in Portugal, Engeland, Italië worden als mogelijke bestemming genoemd. Dan kunnen ze zich daar verder ontwikkelen. Jammer dat ze vertrekken, maar voor Oranje is het iig beter. Hopelijk vindt Feyenoord goede vervangers

corn1holio1 dank voor de waarschuwing - nu kan ik het mijden.

Verderop in de straat is een schilder bezig met de gevel - afgaand zijn arbeidsvitamen - o.a. Zuco 103 is ie van Braziliaanse afkomst en dat werd bevestigd door de naam op zijn busje: Alex Santos.
eerlijk gezegd weet ik niet of ik za ga kijken

Martial
Cured schreef:
Suarez naar Barcalona ?

Nee die gaat naar BarcElona

Je zag ook wel dat hij met die tackle tot het gaatje ging.

Martial
Mjuman schreef:

Ok - dan is 't tijd om toe te geven: de verdediging als geheel heeft zich kranig gehouden en de individuele verdedigers hebben me echt verbaasd, m.n Vlaar en De Vrij; persoonlijk vind ik dat Blind en BMI iets teruggevallen zijn na de eerste wedstrijden, maar ook zij scoren een ruime voldoende. Pet af voor Vlaar en De Vrij heeft ook een uitmuntende prestatie geleverd.

Dan blijkt weer één ding - dat ook in je normale werkleven als een paal boven water staat - dat als je omringd bent door goede collega's (voetballers) van een hoog niveau je je aan hun niveau kunt optrekken. Dat heb je nodig om jezelf te kunnen verbeteren. In dat opzicht was de rek voor een aantal hunner bij Feyenoord er echt uit.

Teams in Portugal, Engeland, Italië worden als mogelijke bestemming genoemd. Dan kunnen ze zich daar verder ontwikkelen. Jammer dat ze vertrekken, maar voor Oranje is het iig beter. Hopelijk vindt Feyenoord goede vervangers

Nou nou wat ben jij goed gemutst vandaag

Maar alle gekheid op een stokje klasse dat je zo reageert!

zalwelnikszijn!
Vlaar was Neerlands beste man op het jeugd WK in 2005. Zelf had ik overigens al door dat ie goed was toen ie in de d'tjes van AZ zat.

@ Mjuman: uiteraard worden spelers beter als ze in een topcompetitie spelen of in een sterk elftal.

De Vrij speelde echter al enorm sterk in de 2e seizoenshelft bij Feyenoord. Zowat foutloos en met passes over 50 meter die telkens weer op de stropdas belandden. Alleen valt het nu veel meer op omdat hij dit op een groot toernooi laat zien.

Nicolage Rico schreef:
@ Mjuman: uiteraard worden spelers beter als ze in een topcompetitie spelen of in een sterk elftal.

Zo simpel is het ook weer niet Rico Moet ik je alle getransfereerde, getalenteerde spelers noemen die niet in eerste instantie slaagden? Wat dacht je van Robben - Chelsea en Real?

Ik was echt onder de indruk van Vlaar - deed mij idd denken aan Stam, Alex en Krol in hun beste tijd. Vond wel dat BMI én Blind wat terugvielen en ook het geschuif met Kuijt verdiende geen schoonheidsprijs. Tactisch was deze halve finale gewoon de zwakste wedstrijd van LVG en zoals al eerder gezegd het middenveld was érg bleek. Overigens blijkt Sneijder degene met de meeste kilometers op zijn pensum te zijn - en dat zou eigenlijk al een teken moeten zijn.

Mjuman schreef:

Zo simpel is het ook weer niet Rico

Ook al slaag je niet in een topcompetitie, dan nog is de kans bijzonder groot dat spelers beter worden - met meer tegenstand en betere voetballers/trainers om je heen.

Moet ik je alle getransfereerde, getalenteerde spelers noemen die niet in eerste instantie slaagden? Wat dacht je van Robben - Chelsea en Real?

Geen heel goed voorbeeld. Bij Chelsea is hij zeker niet mislukt. Mourinho noemde hem nog "een van zijn beste voetballers". Alleen raakte Robben daar keer op keer geblesseerd. Bij Real is hij ook niet echt mislukt, het beleid van Real mislukte voornamelijk...

Ik was echt onder de indruk van Vlaar - deed mij idd denken aan Stam, Alex en Krol in hun beste tijd. Vond wel dat BMI én Blind wat terugvielen en ook het geschuif met Kuijt verdiende geen schoonheidsprijs. Tactisch was deze halve finale gewoon de zwakste wedstrijd van LVG

LvG was bijzonder zwak tijdens Nederland - Argentinië. Alle wissels vielen slecht uit, maar vond ik vooraf al erg dubieus.

BMI is een beperkte voetballer. Aan de bal matig, verdedigend ook niet één van de snelste. Hij is sowieso de speler die Feyenoord het minst zal missen. Zijn opvolger - Kongolo - vind ik nu al beter.

Kuijt op links kan eigenlijk niet. Hij moest telkens draaien om de bal voor zijn rechter te leggen. Wat de snelheid niet tegen goed kwam. Nee, van Gaal was top dit W.K., maar faalde tijdens de halve finale.

Knap gestoord dat Barcelona, en maar afgeven op Real Madrid dat dat een koopclub is.
Dit kan niet anders dan een mislukking worden, er gaat daar iemand ontevreden worden, is het niet Messi dan wel Neymar of Suarez. Teveel ego's in een team werkt niet.

Barcelona moet al enkele jaren een nieuwe top verdediger kopen, nochtans doen ze dat niet.

[quote]Nicolage Rico schreef:
(quote)

Die eerste omzetting heeft de boel toch redelijk gerepareerd? Argentinië vond steeds de ruimte rechts achter Blind en dat was na rust niet meer.

(quote)

Hij had het inderdaad beter kunnen doen. Clasie bracht voetballend ook meer dan De Jong. Misschien hebben we het gevaar Messi overschat. Die heeft eigenlijk maar 1 goede actie gemaakt en die werd verprutst door een medespeler.

Achteraf is het jammer dat Strootman en Van Ginkel geblesseerd waren. Beiden hadden het uitstekend kunnen doen op de plek die Wijnaldum uiteindelijk innam.

Nicolage Rico
Als je net zo schrijft als leest, hoef ik dat boek van je met persoonlijke opdracht niet

Ik heb het nergens gehad over mislukken, in de context van Robben. Er zijn meerdere mogelijkheden bij een transfer dan falen/mislukken en slagen. Hoe hoger een club in de top speelt - hoe geringer de tijd die een speler krijgt om te acclimatiseren (en da's heel belangrijk). Ik kan zonder problemen een lijstje maken van Zweedse en Braziliaanse spelers die het niet 'waar maakten' bij PSV - gewoon omdat ik die situatie het beste ken - maar in hun vaderland én elders gewoon tot de top behoorden.

Ga daar dan eens een boek over schrijven: over transfers, verloop ervan, bedragen die ermee gemoeid waren en het relatieve succes. Van de NL topclubs de afgelopen 15 jaar heb ik genoeg bedragen gezien en wat ik zag maakte me niet blij - waarom zouden anders zoveel clubs afgegleden zijn. Overigens roemde Iwan van Duren jouw club nog in zijn laatste column en hij wist te vertellen dat minimaal 25% van de opbrengst in de jeugdopleiding zou worden geinvesteerd.

Nog iets heel anders - moest er opeens weer aan terug denken; vlak voor RVP wegging bij Feyenoord in 2004 - hij lag niet lekker in het team/bij het bestuur - was ie al zo goed als rond met PSV. Hiddink zag toen in hem de ideale opvolger van ... Robben

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:51 uur

geplaatst: vandaag om 12:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.