MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Aad de Mos, wat heef hij gezegd dan? Zoals herman als zei, Aad de Mos neemt niemand hier serieus.

Van der Gijp moet je met een korreltje zout nemen, hij zei dat alleen om Boskamp uit de tent te lokken.

Martial schreef:
(quote)

De Vrij is een "grote" meneer geworden op dit WK en een transfer naar Manchester United of andere club (?) is hem zeer gegund.

Hij heeft zijn erg sterke 2e seizoenshelft bij Feyenoord doorgetrokken, gelukkig.

Hij is klaar voor de volgende stap. Vlaar is een goed voorbeeld dat je beter wordt in een topcompetitie.

buizen
Pizza's zijn hier een tijdje in de ban geweest maar als die Argentijnen ook nog eens doorzwijnen naar het werelkampioen worden komt er het hele verdere jaar geen sparerib of rundersteak uit die regio meer hier in huis. Even de herkomst checken en dan gewoon keihard boycotten, net zo makkelijk.

trebremmit schreef:
Ik zie veel mensen De Vrij in hun team hebben staan en die was verdedigend wel goed hoor, maar in de passing naar voren erg slecht, zelfs Vlaar deed dat gister nog beter.

Dat viel wel mee hoor, hij had een paar slippertjes, maar verder deed hij dat prima. Sowieso is dat een van zijn grootste krachten. Hij had er wel iets meer lef in kunmen gooien, wat hij bij Feyenoord wel deed - vaak ook passes over 50 meter op de stropdas.

kabouter76 schreef:
Jammer dat Nederland eruit ligt, maar Nederland had duidelijk teveel afgekeken van de Belgische strategie.

Inderdaad jammer dat Nederland niet doorgaat. Vooral jammer voor de sportieve Nederlandse supporters. Maar die zullen er waarschijnlijk niet al te lang over jammeren.

Ik zie nog een parallel met de match tegen België. Argentinië scoorde een doelpunt! Vreemd dat niemand het daar nog over heeft. Gewoon een doelpunt, alweer door Higuaín, maar onterecht afgevlagd als buitenspel. Bij het winnen met penalty's voelde ik dan toch wel enige rechtvaardiging, al had ik liever Nederland zien winnen.

Behalve dan voor de arrogantie Nederlandse supporters, die zichzelf al in de finale waanden, want zoveel beter dan die kutBelgjes. Aan die kutNederlandertjes; jullie waren hooguit een beetje beter en hadden evengoed al kunnen stranden in de kwartfinales.

Ik kijk wel uit naar de finale. Heb niet bijzonder veel sympathie voor de Duitsers maar hoop toch dat ze Argentinië van de wereldtitel afhouden.
De kleine finale zal hoe dan ook wrang smaken. Brazilië zal graag zijn eer nog wat redden en voor Nederland valt er weinig eer te halen denk ik.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Dat viel wel mee hoor, hij had een paar slippertjes, maar verder deed hij dat prima. Sowieso is dat een van zijn grootste krachten. Hij had er wel iets meer lef in kunmen gooien, wat hij bij Feyenoord wel deed - vaak ook passes over 50 meter op de stropdas.

Dan verschillen wij daarover van mening.
Ik heb hem dat wel eens beter zien doen, gister leek het nergens op.

JSPR_G schreef:
Jammer dat er in België een beeld ontstaan is van 'de arrogante Nederlanders lachen met onze uitschakeling' door de belachelijke reacties van 2 analisten (Van der Gijp en Aad de Mos).

Alsof Wesley Sonck op Sporza zo sympathiek was over de Nederlanders maar daar hoor je niemand over. Ik denk toch dat de Belgen een beetje lange tenen hebben omdat ze vooraf een veel te grote mond hadden en uiteindelijk zeer matig gepresteerd hebben.

Kronos

Welk doelpunt heb je het over, dat was zijnet maar geen doelpunt toch?

Kronos schreef:
Ik zie nog een parallel met de match tegen België. Argentinië scoorde een doelpunt! Vreemd dat niemand het daar nog over heeft. Gewoon een doelpunt, alweer door Higuaín, maar onterecht afgevlagd als buitenspel.

Je bedoelt die bal in de tweede helft? Die was in het zijnet. Wel een grote kans.

LZA
Haha, Kronos heeft gedroomd over een paralel...

Ik ben bang dat Kronos een beetje in de war is...

Zo serieus over een losse niet serieuze opmerking van Van der Gijp, kom op zeg

Running On Empty schreef:
(quote)

Alsof Wesley Sonck op Sporza zo sympathiek was over de Nederlanders maar daar hoor je niemand over. Ik denk toch dat de Belgen een beetje lange tenen hebben omdat ze vooraf een veel te grote mond hadden en uiteindelijk zeer matig gepresteerd hebben.

Ik heb toch maar erg weinig Belgen horen zeggen dat we wereldkampioen gingen worden, terwijl sommige Nederlanders hier op MuMe er echt van overtuigd waren dat Nederland Argentinië vlug eventjes opzij ging zetten en er ook tegen Duitsland vlot gewonnen zou worden 'want in de tweede helft zat er weinig tempo in hun spel'.
België was voor het eerst na 12 jaar terug aanwezig op een groot toernooi, dat alleen al was een feestje waard. En direct de kwartfinale bereikt. Jammer dat we altijd tegen ploegen hebben moeten spelen die niet wilden meevoetballen, op Zuid-Korea en de Verenigde Staten na dan. Ik had wel eens willen zien wat België kon tegen een land als Frankrijk, Nederland, Brazilië, Duitsland.. Ingemaakt worden of verrassen, geen flauw idee. Nu ja, het EK 2016 wordt boeiend! Hopelijk tegen dan een andere coach, maar ik vrees er voor...

Martial
Kronos schreef:

Behalve dan voor de arrogantie Nederlandse supporters, die zichzelf al in de finale waanden, want zoveel beter dan die kutBelgjes. Aan die kutNederlandertjes; jullie waren hooguit een beetje beter en hadden evengoed al kunnen stranden in de kwartfinales.

Gedraag je jongen en laat zien dat je al 44 bent, de frustratie druipt er van af zo te zien.

buizen
Onvoorwaardelijk heb ik geloofd dat onze jongens en hun droomcoach wereldkampioen zouden worden, en dit niet onder stoelen of banken gestoken, maar heb nimmer een onvertogen woord over de Belgen over mijn lippen laten komen, of aan een digitale weg toevertrouwd. Weet niet wat het met Kronos is.

trebremmit schreef:
Welk doelpunt heb je het over, dat was zijnet maar geen doelpunt toch?

herman schreef:
Je bedoelt die bal in de tweede helft? Die was in het zijnet. Wel een grote kans.

LZA schreef:
Haha, Kronos heeft gedroomd over een paralel...

Dat moet het geweest zijn. Ik lag inderdaad bijna te slapen.
Vond al vreemd dat niemand het erover had.

JSPR_G schreef:
Ik heb toch maar erg weinig Belgen horen zeggen dat we wereldkampioen gingen worden, terwijl sommige Nederlanders hier op MuMe er echt van overtuigd waren dat Nederland Argentinië vlug eventjes opzij ging zetten en er ook tegen Duitsland vlot gewonnen zou worden 'want in de tweede helft zat er weinig tempo in hun spel'.

Denk je het allemaal toch wat te serieus neemt. En je zou eens moeten weten wat Derksen/Gijp allemaal over Van Gaal/Oranje hebben gezegd, tot aan dorpspleinmussolini toe. Daarbij vergeleken is 'kutbelgen' nog een compliment.

Martial schreef:
Gedraag je jongen en laat zien dat je al 44 bent, de frustratie druipt er van af zo te zien.

Omdat ik het schijt heb aan kutNederlanders? Jongen toch. Ik heb even goed het schijt aan kutBelgen hoor. Die krijgen het niet over hun hartje om Nederland winst te gunnen en gisteren stonden ze te juichen toen de Argentijnen meer succes hadden bij het nemen van penalty's.

vigil schreef:
Zo serieus over een losse niet serieuze opmerking van Van der Gijp, kom op zeg

Zó serieus is mijn opmerking ook niet hoor.

Mooi

Idee'tje: nu dat rot-wk gedaan is voor ons, kunnen we het misschien over iets anders hebben? Koers misschien?

herman schreef:
(quote)

Denk je het allemaal toch wat te serieus neemt. En je zou eens moeten weten wat Derksen/Gijp allemaal over Van Gaal/Oranje hebben gezegd, tot aan dorpspleinmussolini toe. Daarbij vergeleken is 'kutbelgen' nog een compliment.

Misschien wel. Ik ga eens wat voetbal bekijken op de Nederlandse televisie. Ik ken die verslaggevers en analisten niet echt goed. En zij hebben uiteindelijk toch een sterke impact op de publieke opinie. Ik ben toch alleszins blij dat Van der Gijp zijn smoel niet op de Belgische televisie toont. Hopelijk heeft VTM nu ook door dat Aad de Mos geen meerwaarde is.
Jan Mulder en Johan Boskamp hebben toch een leuke bijdrage geleverd aan de omkadering van het WK op Sporza (dat in z'n geheel tiptop in orde was!). Nochtans word Jan Mulder in Nederland ook niet echt serieus genomen, of heb ik dat verkeerd voor?

Jurgen Van Den Broeck vs Bauke Mollema - die kuthollander

Nee, ik denk (en hoop) dat ze beide gaan meestrijden voor het podium. Ben eens benieuwd hoe ver ze zullen komen!

buizen
corn1holio1 schreef:
Idee'tje: nu dat rot-wk gedaan is voor ons, kunnen we het misschien over iets anders hebben? Koers misschien?

Een ieder moet dit op zijn of haar eigen tempo verwerken. En daar is ruimte voor op dit topic.

Doen de Nederlanders het een beetje goed in de koers vandaag? Heb nog geen TV aangehad, even live kijken zo.

! En het was geen "rot-wk", heel veel mensen hebben - ondanks alles - enorm genoten.

herman schreef:

In sommige Belgische media wordt natuurlijk die opmerking over 'kutbelgen' eruit gelicht. En dat draagt dan mooi bij aan het eenzijdige beeld van 'de arrogante Nederlanders' die nogal wat Belgjes hebben.

buizen schreef:
Weet niet wat het met Kronos is.

Je voelt je onterecht aangesproken want jij bent absoluut geen kutNederlander.

Wel ben ik blij voor jou dat Nederland verloren is, zodat je kan leren dat het eindeloos herhalen van mantra's en het visualiseren van verlangde resultaten domme new age crap is.

buizen
Kronos schreef:
(quote)

Je voelt je onterecht aangesproken want jij bent absoluut geen kutNederlander.

Wel ben ik blij voor jou dat Nederland verloren is, zodat je kan leren dat het eindeloos herhalen van mantra's en het visualiseren van verlangde resultaten domme new age crap is.

Met new age heb ik niets van doen, maar onzin dat dat crap is. Wij zijn er heel ver mee gekomen, veel verder dan met een houding van 'we komen de pool niet door'.
Geloof, vechtlust en een einddoel voor ogen en alleen maar dat, is heel goed.
En als het niet lukt heb je wat geleerd en hoef je geen verwijten te maken, aan inzet ontbrak het niet.
Stelletje kutnegatievelingen

buizen schreef:
Met new age heb ik niets van doen, maar onzin dat dat crap is. Wij zijn er heel ver mee gekomen, veel verder dan met een houding van 'we komen de pool niet door'.
Geloof, vechtlust en een einddoel voor ogen en alleen maar dat, is heel goed.

Natuurlijk is het goed om in je kansen te geloven. Maar roepen dat je wereldkampioen wordt helpt echt niet.

buizen schreef:
Stelletje kutnegatievelingen

Nou nou, zeg dan tenminste nog "team van omgekeerde beavers" dan blijf je in postivo-popiejopie Emile-jargon.

Het bizarre is dat ondanks alle gemengde gevoelens - you're not alone, you're not the only one - er ook volop begrip is voor de BelMuBro's: na 10 minuten achterkomen en dan 80 minuten je stinkende - weinig tactisch gevarieerde - best doen en dan het schip ingaan. Wij kwamen niet achter maar gingen even zo goed obv weinig gevarieerd tactisch spel het schip in - door penalty's.

Overigens staat me een ander wedstrijd bij waarin Oranje meer dan een hele helft vergeefs buffelde om één doelpunt achterstand weg te werken - lang geleden, in een andere tijdzone, ik meen tegen Duitsland en ik ben de rest vergeten

LZA
Kronos schreef:

Natuurlijk is het goed om in je kansen te geloven. Maar roepen dat je wereldkampioen wordt helpt echt niet.

Vind ik ook ja, belachelijk nutteloos gegil, zeker als supporters, buitenstaanders, kansloze BNers, volksmenners dat gaan roepen. Misschien als je in de finale staat is het geoorloofd, maar eerder niet. Heeft niets met geloof in eigen kunnen te maken en tevens niets met realisme...

LZA: Nouja ik ben wel blij met buizen in dit topic hoor.

JSPR_G schreef:
Jan Mulder en Johan Boskamp hebben toch een leuke bijdrage geleverd aan de omkadering van het WK op Sporza (dat in z'n geheel tiptop in orde was!). Nochtans word Jan Mulder in Nederland ook niet echt serieus genomen, of heb ik dat verkeerd voor?

Boskamp heeft er wel kijk op, geloof dat iedereen hem wel serieus neemt. Jan Mulder is voor mijn gevoel erg van het 'out of the box' denken en heeft daardoor wel eens verfrissende inzichten, maar 9 van de 10 keer draaft hij door en verliest hij een beetje de realiteit uit het oog. Geloof dat hij niet heel erg serieus meer wordt genomen. Sowieso is in NL wel een beetje een vermoeidheid tav analysten die nog zweren bij de Hollandse school van '74, heb ik het idee.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:41 uur

geplaatst: vandaag om 09:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.