MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Nou nee. Misschien een stuk ok 5.

Boulahrouz trouwens terug op de Nederlandse velden. In de Kuip.

Edgar18 schreef:
Conclusie, we kunnen met gemak twintig spelers bedenken die de prijs meer verdienen dan Messi.

Al met al een leuk toernooi al vind ik het nog steeds heel lastig te verkroppen dat we de finale niet gehaald hebben. Wat als we 'gewoon' hadden gewonnen van die Argentijnen, wat als..

Dan was je met veel meer ongenoegen regelmatig naar Duitsland gereden, iedere keer onder het spandoek Herzlich willkommen im Lande Des Weltmeisters door had dan veel meer pijn gedaan. Want tweede geworden, dat waren we maximaal, one way or another ...

Het vorige trauma is slechts 40 jaar jong en wanneer je beelden terugziet, jeukt het weer

Hendrik68 schreef:
Ja Duitsland walste werkelijk over de VS, Ghana, Algerije en Frankrijk heen.

Dat zeg ik toch helemaal niet? Ik zeg gewoon dat ze consequent hebben geprobeerd aanvallend voetbal te brengen. Dat dat niet alle wedstrijden lukt is een ander verhaal. Het 'harken en draven' noemen vind ik een zware onderschatting van hun kwaliteiten.

Nicolage Rico schreef:
En ook niet over Argentinië. Ze waren maar 3 wedstrijden echt beter.

Wie kan dat nog zeggen? De meeste wedstrijden, vooral in de knock-out, waren erg in balans. (buiten belgie - vs dan )

Nederland was 4 wedstrijden beter dan de tegenstander.

Cured
Al met al heb ik er vrede mee en zag ook dat Duitsland net als wij het erg lastig tegen Argentinië hadden. Beste moment van Messi waren die twee versnellingen langs die lange Hummels.... zeer geinig om te zien. Als Messi top was geweest, had de uitslag net zo goed andersom kunnen zijn. Daarnaast vond ik Di Maria een creatieve aderlating en waren Higuan en die andere 2 (Lavezzi/Aguero?) ook niet scherp genoeg. Ik weet wel dat Kehdira aan de andere kant niet meedeed, maar als je de Duitse Sturm und Drang goed weet te beteugelen (zoals Arg. dat goed deed) en aanvallend snelheid en scherpte kunt brengen , komt de Duitse Abwehr wel (enigszins) in de verlegenheid/problemen. Maar ja, als....

Maar wat heeft die Higuain een kans verprutst zeg!! Die had er toch echt in gemoeten.

Nicolage Rico schreef:

Ze waren maar 3 wedstrijden echt beter.

Bij de wedstrijden van Duitsland tegen: Portugal, VS, Frankrijk en eigenlijk ook wel Brazilie , heb ik nooit echt het idee gehad dat zij gingen verliezen (die waren zij in ieder geval de baas).
In de andere wedstrijden waren zij toch ook niet minder.
Duitsland speelde ook het snelst vanuit balbezit in de verdediging, weer naar voren.
Overigens bij NL heb ik ook maar 2 momenten in de reguliere speeltijd gehad dat ik dacht dat Oranje ging verliezen, na de penalty van Spanje en even voordat Sneijder gelijk maakte tegen Mexico.

Cured
iggy schreef:
Maar wat heeft die Higuain een kans verprutst zeg!! Die had er toch echt in gemoeten.
Absoluut !

Cured
Rudi S schreef:
Duitsland speelde ook het snelst vanuit balbezit in de verdediging, weer naar voren.
Levensgevaarlijk ja en ook de omschakeling was 'blistering'; balverlies in je opbouwfase (verdediging/midden) en ze gingen er als een ouderwetse Blitzkrieg over- of omheen...

buizen
Dit Duitsland kunnen we hebben, op naar het Europees Kampioenschap.

iggy schreef:

Die van Palacio was misschien nog erger. Wat een drama is dat. Hij deed werkelijk alles fout bij die kans.

Hendrik68 schreef:
(quote)
Omdat Muller de Gouden van mij niet verdient heb ik direct een hekel aan een complete bevolkingsgroep? Ik heb Duits bloed in mij, dus dat zou een beetje raar zijn. Ik kan er alleen niks aan doen dat ik soms ook objectief ben. Dan kan ik alleen maar constateren dat geen enkele Duitser die Gouden Bal verdient. Het is een echte teamprestatie, zoals altijd bij de Duitsers. Ze blijven gaan, zoals altijd. De titel is niet met aanvallend voetbal verdiend, maar met het ouderwetse harken en draven. Niks mis mee. Er was echter geen speler die er bovenuit stak. Oranje kan niet zonder Robben, Argentinie niet zonder Messi, Brazilie niet zonder Neymar, Italie niet zonder Pirlo en Spanje niet zonder Puyol. Duitsland kan elke speler missen zonder aan niveau te verliezen. Dat is knap maar in een land van 80 miljoen inwoners is de keus ook veel groter.

Echt objectief kan ik het niet noemen, je zit het eigenlijk alleen maar af te kraken.
Harken en draven, kom op zeg. Ik vond Duitsland dit toernooi de beste, speelden vaak het mooiste voetbal en lijken in geen schim meer op het Duitsland van vroeger.
Die goal van Gotze vond je toch wel mooi, of niet? En dat Duitsland elke speler kan missen lijkt me ook overdreven, zie de wedstrijd waarin Hummels niet mee deed en gister werd Khedira gemist, want Kramer is toch een stuk minder.

Nicolage Rico schreef:
Nou nee. Misschien een stuk ok 5.

Blij mee?

buizen schreef:
Dit Duitsland kunnen we hebben, op naar het Europees Kampioenschap.

Long Shot Kick de Bucket - The Pioneers - YouTube Blijven we dit nou bijna 2 jaar lang houden of ga je ook nog 'ns afkicken?

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Die van Palacio was misschien nog erger. Wat een drama is dat. Hij deed werkelijk alles fout bij die kans.

Dat was er inderdaad ook een ja!!

buizen
Een grapje Mjuman. Ga echt geen 2 jaar roepen over EK.

buizen schreef:
Een grapje Mjuman. Ga echt geen 2 jaar roepen over EK.

Vroeger had je de Max Tailleur - moppenlijn. Thans - MIT (Moderne Internet-Tijden) hebben wij, Users United of MuMe, buizen-post

L_T_B schreef:
(afbeelding)

Niet verkeerd om nu vakantie te hebben!

Hier had ik me graag een anderhalf uur voor gezet. Maar werkendag deze namiddag.
Die laatste 2 beklimmingen zijn echt wel de moeite. Als Contador tijd wil gaan goedmaken, kan hij best vandaag een eerste serieuze stap zetten.
Ik ben ook eens benieuwd of VDB een beetje beter voor de dag komt dan zaterdag. Blijkbaar toch wat last van de valpartijen. Mollema zou vandaag ook moeten aanklampen om zijn kansen op een podium gaaf te houden.

trebremmit schreef:
(quote)

Blij mee?

Ben ik ook wel benieuwd naar. Maar een verdediging met Kongolo, Matthijsen en Bouhlarouz lijkt niet gek. En dan misschien Kuyt terughalen voor de andere backpositie?

trebremmit schreef:
(quote)

Blij mee?

Voor de breedte prima. Als je zulke spelers op de bank kunt zetten is dat een goede zaak. Althans, hij mag eerst nog concurreren met wat talenten. En die talenten zijn ook weer niet heel groot.

Een duo Mathijsen / Boulahrouz centraal achterin kan echt niet. Hopelijk speelt Kongolo als CV komend seizoen. Boulahrouz kan daarnaast ook prima als rechtsback fungeren.

Geen verkeerde "aankoop" dus. Hij komt transfervrij, voor een jaartje. Mocht het geen gelukkig huwelijk worden, ben je enkel een jaarsalaris kwijt.

Voor de ervaring achterin is het natuurlijk prima.

Voor enkel een jaarsalaris heb je inderdaad weinig risico, zal mij benieuwen, de laatste jaren heeft hij niet veel laten zien.

Nu Atsu, Dost en van Aanholt nog.

Afellay wordt ook genoemd in de Kuip lees ik.

Sigthursson schijnbaar zo goed als zeker naar QPR.

Nicolage Rico schreef:
. Hij komt transfervrij, voor een jaartje. Mocht het geen gelukkig huwelijk worden, ben je enkel een jaarsalaris kwijt. Voor de ervaring achterin is het natuurlijk prima.

De laatste jaren heeft hij in ieder geval weinig ervaring in voetballen, ook niet geheel onbelangrijk. Hij moest weg bij Brondby, tja...

Ik vind het in ieder geval een slechte aankoop, een beetje terug in de tijd met Feyenoord. Ze hebben weer wat geld en er komen gelijk weer over de top veteranen. Hopelijk heb ik ongelijk.

Mjuman schreef:
Dan was je met veel meer ongenoegen regelmatig naar Duitsland gereden, iedere keer onder het spandoek Herzlich willkommen im Lande Des Weltmeisters door had dan veel meer pijn gedaan.

Als wij toch dezelfde kansen hadden gecreëerd/gekregen als die Argentijnen had ik nog wel willen zien aan welke kant van de grens het spanddoek had gehangen .

Hendrik68
Echt objectief kan ik het niet noemen, je zit het eigenlijk alleen maar af te kraken.
Harken en draven, kom op zeg.
Alleen afkraken? En dan alleen de 2 woorden noemen die je negatief zou kunnen uitleggen. Voor de rest ben ik louter positief. Harken en draven en ik bedoel dat niet eens negatief. Ik roem het team, maar daar heb je het niet over. Ze geven nooit op, vind ik lovenswaardig. Waar Argentinie al aan strafschoppen dacht, daar dachten de Duitsers nog aan winnen. Het is een echt collectief, maar zonder uitblinkers. Niemand in Duitsland heeft maar half de kwaliteiten van Messi of Robben. Nooit gehad ook. Wel hebben ze met Ozil, Khedira, Muller, Gotze, Schurrle e.v.a.(verdeel de umlauten zelf maar even) kwantitatief veel meer topspelers. Een topper als Reus werd niet eens gemist. Ik denk dat wij Strootman zeker wel gemist hebben. Zoveel toppers gaan wij nooit tegelijk krijgen. Hebben we soms wel 3 topaanvallers, dan is er altijd wel een die het niet niet helemaal brengt. Die ene keer dat alledrie aanvallers top zijn kunnen we Wereldkampioen worden. Tot die tijd is Duitsland altijd de betere, ook omdat ze 4 keer zoveel inwoners hebben. Daarnaast ben ik ook blij dat een land wereldkampioen is geworden waar financieel geprobeerd wordt fair te spelen. Dit i.t.t. Spanje 4 jaar geleden, waar ik toch een nare smaak van overhield. Dus ik negatief? Helemaal niet. Ik ga alleen niet mee in de mening dat de Duitsers zo attractief speelden en ook niet dat ze dat altijd probeerden. Voor de rest geen enkel probleem met hun titel. Hij is nergens gestolen. Ik heb ze als een van de eersten hier gefeliciteerd.

Tot zover het WK. Over tot de orde van de dag. De Europa League wacht.

El Ninjo schreef:
Afellay wordt ook genoemd in de Kuip lees ik.

Sigthursson schijnbaar zo goed als zeker naar QPR.

Klopt. Maar verwacht niet dat hij komt. Zou wel een goede zet voor hem zijn. Komt hij weer aan voetballen toe. En maakt hij eindelijk weer kans op Oranje.

Martial
Nicolage Rico schreef:

Nou geweldig dat worden flink wat rode kaarten dit seizoen, als dat de aankopen gaan worden ga ik liever door met de jeugd, dan maar weer 8e of 9e met we hebben ervaring nodig?
Jaarsalaris rond de miljoen zeker?

Dan willen ze Dost nog hebben die herstellende is van een blessure, dus sowieso niet direct inzetbaar, fantastisch beleid daar bij Feyenoord, weer de komende 10 jaar geen kampioen.
Miljoenen rijker maar een elftal hebben staan dat in de buurt komt van RKC en dan die geweldige reservebank nog.......

Feyenoord moet misschien maar de optie kiezen die PSV vorig seizoen gekozen heeft na de leegloop.
De namen die ik nu allemaal hoor zijn geen sukkels, maar toch een beetje `afdankertjes` omdat ze bij hun club niet speelde.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:41 uur

geplaatst: vandaag om 01:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.