MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Wat mij betreft de zeer terechte winnaar van dit toernooi. Overall en in de finale gewoon het beste team.
Heb de finale op een Franse camping, vanwege de paar Duitse gasten op Das Erste mogen aanschouwen. Ook wel heerlijk relativerend. Gewoon drie minuten analyse in de pauze van het wk waar ze zelf instaan en daarna het journaal. Dan doen wij toch wel heel wat belangrijker over voetbal
Al met al een mooi wk. Ik heb veel leuke wedstrijden mogen aanschouwen. Nu de focus maar echt volledig op de Tour.

Edgar18 schreef:
Messi de beste speler.. Wat een enorme aanfluiting dit!

Echt waar? Dat is inderdaad ongekend. Waar hebben de mensen die dat bepalen dan naar gekeken dit hele wk. Wat mij betreft had Muller dat mogen worden.

Edgar18 schreef:

Echt belachelijk. Zeker verdient met die laatste vrije trap! Wat een omkoperij moet daar hebben plaatsgevonden.
Elke Duitser was vanavond sowieso al beter dan Messi en de rest van het toernooi heb ik hem ook al niet gezien. Wie beslist dit soort zaken?

Hendrik68
Messi is best wel vreemd. Maar Muller is dan ook weer nergens op gebaseerd. Iemand die echt alleen maar op de grond ligt en zelfs bij 5-0 nog een rode kaart riskeert verdient geen Gouden Bal, vanavond lag hij ook alleen maar op de grond. Want het ging op zijn Duits, zoals ik al zei. Zijn prestaties zijn ook niet bijzonder.

Edgar18 schreef:

Robben was al naar huis natuurlijk... Pfff.

musician schreef:
(quote)

Echt belachelijk. Zeker verdient met die laatste vrije trap! Wat een omkoperij moet daar hebben plaatsgevonden.
Elke Duitser was vanavond sowieso al beter dan Messi en de rest van het toernooi heb ik hem ook al niet gezien. Wie beslist dit soort zaken?

Messi was goed dit W.K., in de meeste wedstrijden bepalend. Maar niet de Messi zoals hij ooit was - dit jaar zit hij absoluut niet op zijn top.

Müller, James Rodriguez en Robben waren sowieso beter. Robben was de beste.

Duitsland - Argentinië liet nagenoeg hetzelfde wedstrijdbeeld zien als Argentinië - Nederalnd. Om maar te onderstrepen dat de Argentijnen niet zomaar aan de kant gezet kunnen worden. Ook niet met een Messi van wie de vorm even weg is. Uiteindelijk weten de Duitsers toch de boel open te breken. Terechte wereldkampioen dus. En goed om te zien dat het op Brazilië na allemaal niet zo verrekte ver uit elkaar lag, qua kwaliteit.

Huh? Dit was echt een totaal ander spelbeeld dan tijdens Argentinië - Nederland.

Edgar18 schreef:

Mijn god zeg, zat Stevie Wonder in de jury?

Mooie wedstrijd trouwens, op en neer en lekker hard af en toe. Duitsers wel terecht gewonnen, waren net wat fitter op het einde en hebben gewoon een beter team.
Wat ik mij wel afvraag is of Neuer er niet met rood af had gemoeten?

We moesten er lang op wachten maar de goal kwam er dan toch. Geen penalty's gelukkig, maar een schitterend doelpunt. Duitsland terecht wereldkampioen.

Schweinsteiger was vanavond overigens de grootste held. Wat een aanslagen. En maar blijven gaan. Grote klasse.

Wat te onthouden van dit WK

Terechte winaar
Slechte scheidsrechters

Het is ongezien hoeveel kaarten er niet zijn getrokken en wat een slechte beslissingen er zijn genomen door verschillende scheidsrechters. Een competitie onder scheidsrechterteams zou veel oplossen. Elke match analyseren en kijken hoeveel keer ze in de fout gingen.
Enkel de beste fluiten de topwedstrijden. Oh en videobeelden aub tijdens de match

Na wat ik in België allemaal zie vond ik de scheidsrechters op het WK best wel goed, eigenlijk. Maar dat zegt meer over de Belgische scheidsrechters (m.u.v. Delferière) dan over de WK-scheidsrechters.

Hendrik68 schreef:
Messi is best wel vreemd. Maar Muller is dan ook weer nergens op gebaseerd. Iemand die echt alleen maar op de grond ligt en zelfs bij 5-0 nog een rode kaart riskeert verdient geen Gouden Bal, vanavond lag hij ook alleen maar op de grond. Want het ging op zijn Duits, zoals ik al zei. Zijn prestaties zijn ook niet bijzonder.

Heb jij een hekel aan Duitsers?

Muller is echt een exceptioneel goede voetballer, hij is spits en middenvelder ineen en maakt echt zoveel kilometers, is constant aanspeelbaar, maakt veel goals en heeft een enorme inzet.
Hij is wel eens wat snel aangebrand dat klopt.

Ernie schreef:
Wat te onthouden van dit WK

Terechte winaar
Slechte scheidsrechters

Het is ongezien hoeveel kaarten er niet zijn getrokken en wat een slechte beslissingen er zijn genomen door verschillende scheidsrechters. Een competitie onder scheidsrechterteams zou veel oplossen. Elke match analyseren en kijken hoeveel keer ze in de fout gingen.
Enkel de beste fluiten de topwedstrijden. Oh en videobeelden aub tijdens de match

Terechte winnaar: zeker.
Slechte scheidsrechters: valt mee. Een wedstrijd of 5 werd er slecht gefloten, maar dan ook meteen héél slecht. Verder vooral goed. In geen enkele competitie zijn scheidsrechters echt consequent betreft kaarten.

Wat ik verder zal onthouden:

- De geweldige zweefkopbal van Van Persie tegen Spanje (mooiste doelpunt van het W.K.).
- Turbo Robben die Ramos eruit sprint, Casillas dolt en scoort.
- Ron Beton en zijn geweldige intercepties.
- Het optreden van James Rodriguez en zijn geweldige doelpunt (onderkant lat).
- De Oorwassing die Duitsland aan Brazilië gaf - 4 goals in 7 minuten.
- De Gouden Wissel - Cillessen/Krul. En hoe de grond (afvalt) minutenlang trilde na de laatste gestopte penalty.
- De beet van Dolle Suarez.

En zo zijn er nog tientallen momenten, ook kleine, die dit W.K. glans hebben gegeven. Wat een héérlijk W.K. Enorm genoten!

Het viel toch op dat er amper arbiters waren die durfden een tweede geel of rechtstreeks rood te geven, zeker na de poulefases.
Brazilie-Colombia ontspoorde bv. helemaal op die manier. Ook vandaag had Howedes eigenlijk meteen rood verdiend, bij de Argentijnen ontsnapte Masscherano e.a. een paar keer aan tweede geel. Je kan zeggen dat het leuk is voor de match, maar wat heb je dan aan een regelement?

Vergis je niet, ook ik vond dit een topWK
maar toch heb ik mij geërgerd aan zware fouten die niet eens bestraft worden. Matuidi met gestrekt been op enkel, Fransman die heel zware elleboogstoot gaf, vertonghen had rood mogen krijgen tegen VS voor tackle, geel voor Thiago Silva en geen penalty, Geen kaart voor Zuninga voor horrotackle op Neymar, Luiz Suarez die ongestoord mag bijten En zo zijn er nog. In de 1ste ronde werden ook heel veel buitenspelfouten gemaakt door de lijnrefs..Het zijn momentopnames ik weet het maar je bent op een toptoernooi, het grootste voetbalgebeuren dat er is, en dan moet je ook topscheidsrechterteams (wat een woord voor scrabble ) hebben.

Genoeg fouten, inderdaad. En die zullen er ook altijd blijven als je 64 wedstrijden speelt zonder dat je camerabeelden mag raadplegen.

Hendrik68 schreef:

De groepsprestaties moesten het doen en dan hadden een paar landen er een paar goede voetballers tussen zitten.

En dat was voor Argentinië zeker niet Messi maar Mascherano. Messi heeft 1, 2 doelpunten gemaakt, af en toe een goede pass gegeven zoals tegen België en lag voor de rest van de tijd aan de ketting bij de verdediging van ongeacht welk land. Zo heeft hij tegen Vlaar geen één keer een duel gewonnen en zou om die reden alleen al Vlaar boven Messi in het klassement moeten zijn geëindigd.

Die Müller is een ongelofelijke huilebalk, een matennaaier en zou het woord schwalbe nog niet bestaan, had hij het uitgevonden.
De betrouwbare Schweinsteiger zou voor de Duitsers uiteraard moeten worden gekozen.

Het probleem zit er in, dat de creativiteit van de bedenkers van dit soort prijzen niet verder gaat dan de overbekende namen. Vaak spelen commerciële belangen nog mee, zoals de sponsor van de voetbalschoenen.

De spelers die echt uitzonderlijke kwaliteiten hebben laten zien waren o.a. Rodriguez en Robben. Maar ik denk dat het gemiddelde van de beste spelers niet veel hoger zal liggen dan een 8.

musician schreef:
(quote)

Die Müller is een ongelofelijke huilebalk, een matennaaier en zou het woord schwalbe nog niet bestaan, had hij het uitgevonden.
De betrouwbare Schweinsteiger zou voor de Duitsers uiteraard moeten worden gekozen.

De spelers die echt uitzonderlijke kwaliteiten hebben laten zien waren o.a. Rodriguez en Robben. Maar ik denk dat het gemiddelde van de beste spelers niet veel hoger zal liggen dan een 8.

Als Müller hem om die reden niet krijgt, mag Robben hem ook wel vergeten. Ben op een gegeven moment, tegen Brazilië, gaan kijken of ie zijn schoenen Wel juist aan had...

Misschien moet er ook helemaal niet worden gezocht in de hoek van de aanvallers als beste spelers van het WK.

Wat te denken van een verdediger als Boateng, de Ron Vlaar bij Duitsland. Heeft gisteravond ook weer geweldig gespeeld.

Ik moet wel zeggen dat Argentinie me aangenaam verraste, denk dat ze hun beste wedstrijd van het toernooi speelden (ze hadden de wedstrijd van Algerije duidelijk goed besturdeerd). Ze toonden aan dat ze uiteindelijk mss toch terecht in de finale stonden.
Over de hele wedstrijd iets meer en betere kansen, maar aan de andere kant kregen ze geen enkele bal tussen de palen en dan kan je natuurlijk nooit winnen. 36% balbezit is ook wel heel weinig en in de verlengingen was al snel duidelijk dat ze enkel nog penalty's wilden.
Een aantal van de Duitsers bleven toch wat onder hun niveau: Hummels, Kroos, Muller,... mss zelfs Lahm. Het waren Ozil, Boateng, Schurlle en vooral Schweinsteiger die de ploeg op sleeptouw namen - zeker die laatste toonde toch erg veel grinta. Een overwinning eerder op karakter dan op klasse, maar niemand zal ontkennen dat het een terechte wereldkampioen is.
Ik vind het ook wel een mooie beloning voor een erg straffe generatie en een goeie coach.

Als Belgie en Nederland het komende EK willen winnen weten ze al wie ze zullen moeten kloppen

musician schreef:
Wat te denken van een verdediger als Boateng, de Ron Vlaar bij Duitsland. Heeft gisteravond ook weer geweldig gespeeld.

Daar had ik nog niet aan gedacht, maar ben ik helemaal met je eens. Die heeft meerdere berepotten gespeeld.

Ook 'humor': het land dat Neymar met een gebroken rugwervel het toernooi uitgeschopt heeft, de fair-play prijs geven. Er waren toch ook wel landen die dat meer verdienen dan Columbia, lijkt mij.

musician schreef:
Misschien moet er ook helemaal niet worden gezocht in de hoek van de aanvallers als beste spelers van het WK.

Garay speelde ook een erg sterk WK (net als Masscherano). Allebei vele malen belangrijker dan Messi voor dit Argentinie.

Hendrik68
Heb jij een hekel aan Duitsers?
Omdat Muller de Gouden van mij niet verdient heb ik direct een hekel aan een complete bevolkingsgroep? Ik heb Duits bloed in mij, dus dat zou een beetje raar zijn. Ik kan er alleen niks aan doen dat ik soms ook objectief ben. Dan kan ik alleen maar constateren dat geen enkele Duitser die Gouden Bal verdient. Het is een echte teamprestatie, zoals altijd bij de Duitsers. Ze blijven gaan, zoals altijd. De titel is niet met aanvallend voetbal verdiend, maar met het ouderwetse harken en draven. Niks mis mee. Er was echter geen speler die er bovenuit stak. Oranje kan niet zonder Robben, Argentinie niet zonder Messi, Brazilie niet zonder Neymar, Italie niet zonder Pirlo en Spanje niet zonder Puyol. Duitsland kan elke speler missen zonder aan niveau te verliezen. Dat is knap maar in een land van 80 miljoen inwoners is de keus ook veel groter.

Welk WK heb jij zitten kijken? Er is toch geen andere ploeg geweest die zo consequent aanvallend voetbal heeft proberen te spelen?
Harken en draven lijkt me dan eerder bij Argentinië te passen (hoewel ze gisteren hun eerste goede wedstrijd van de knock-out fase speelden.

Hendrik68
Ja Duitsland walste werkelijk over de VS, Ghana, Algerije en Frankrijk heen.

En ook niet over Argentinië.

Ze waren maar 3 wedstrijden echt beter.

Conclusie, we kunnen met gemak twintig spelers bedenken die de prijs meer verdienen dan Messi.

Al met al een leuk toernooi al vind ik het nog steeds heel lastig te verkroppen dat we de finale niet gehaald hebben. Wat als we 'gewoon' hadden gewonnen van die Argentijnen, wat als..

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:25 uur

geplaatst: vandaag om 03:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.