MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Onweerwolf
Deze etappe is tot dusverre schandalig saai.

buizen
Onweerwolf schreef:
Deze etappe is tot dusverre schandalig saai.

Het lijkt nu inderdaad af te stevenen op een oersaai einde. Alles onder controle maar bepaald niet leuk om naar te kijken. Die campers langs de weg ken ik nu ook wel. Waar blijft een spectaculaire ontsnapping?

buizen
Mooie laatste kilometers!

buizen
Toch leuk dat zo'n jonge Oost-Europese knul een etappe wint. Dit brengt wat schwung in de Tour.

buizen
Spektakel in de Grote Koers: noodweer op komst..

buizen
Noodweer geselt de koers momenteel, het lijkt bij vlagen wel of ze 's nachtsen fietsen; zo donker en onbestemd.

buizen
De Tour kan wreed zijn, vraag Jack Bauer maar. Dik 200km op kop rijden en dan in de laatste meters..

Ach die Bauer heeft waarschijnlijk nu even meer (knuffel)bekendheid gekregen als hij bij winst had gehad.
Wie weet mag hij ook wel criteriums rijden, wie wil de stakker nou niet zien

Rudi S schreef:
Ach die Bauer heeft waarschijnlijk nu even meer (knuffel)bekendheid gekregen als hij bij winst had gehad.
Wie weet mag hij ook wel criteriums rijden, wie wil de stakker nou niet zien

Zo lang als ie neef Frans maar thuis laat

Of mee terug naar Nieuw Zeeland neemt.

buizen
Het peloton verlaat vandaag het bivak in Carcassonne voor een trits van drie zware Pyreneeënetappes..

Da's 't kenmerk van een trits of trio - dat er drie inzitten; wast 4 ' wist, had ' t kwartet ' heten, en vieve kwintet

Jammer dan wel dat ' t geen 4-1 kan worden

buizen schreef:
Het peloton verlaat vandaag het bivak in Carcassonne voor een trits van drie zware Pyreneeënetappes..

Leuk voor ze, maar op een doordeweeks (werk)dag kan ik daar niets mee.

buizen
GrafGantz schreef:
(quote)

Leuk voor ze, maar op een doordeweeks (werk)dag kan ik daar niets mee.

's avonds om 19.25uur is er altijd een goede uitgebreide samenvatting op TV (nl.3).

James Rodriguez naar real voor een slordige 80m.
Het middenveld wordt daar wel heel druk bevolkt nu... een Khedira, Modric of DiMaria gaan ze toch niet van de hand doen zeker?

Di Maria wil zelf weg, omdat hij de gevraagde salarisverhoging niet krijgt van RM.
PSG zou Di Maria wel over willen nemen (Euro 50.000,000 + de gevraagde salarisverhoging) maar krijgt misschien te maken met de fair play regels.

Khedira staat ook al een tijdje in de belangstelling van Arsenal en Chelsea, die zou ook nog wel eens weg kunnen gaan. Maar goed, weet niet hoeveel defensieve middenvelders ze willen overhouden. Xabi Alonso is ook alweer 32/33.

DiMaria werd ook al genoemd bij United (die hebben idd nog flink wat transferwerk voor de boeg, een goeie centrale verdediger lijkt prioritair).
Met James en Bale is er op zich wel afdoende vervanging voor DiMaria bij Real.

Ik zou eerder Alonso van de hand doen dan Khedira, exact vanwege de leeftijd.

Een nieuwe club vinden zou voor geen van die jongens een probleem zijn, ik denk eerder dat ze staan aanschuiven...

Stijn_Slayer
Alonso is duidelijk niet meer de speler die hij twee jaar geleden was. Di Maria zou ik nooit weg doen, zo heel veel betere spelers zijn er nou ook weer niet. Rodriguez is natuurlijk welkom, maar die bedragen slaan nergens meer op.

Ach Ajax heeft dan ook Viergever en RM heeft James.
Maar die getallen zijn natuurlijk wel appart
Edit:, overigens heeft Feyenoord (BMI, Pelle, Janmaat) nu toch al 10% van dat Ajax bedrag binnengehaald en dan moet De Vrij nog de hoofdprijs opleveren.

buizen
Laurens ten Dam:
"Mijn benen waren goed. De wind zat tegen. Er restte niets anders dan harken naar de finish."
en "Morgen weer een dag, we zien wel".
Zucht.

Dat elftal van Real Madrid gaat echt nergens meer over. Zo ongeveer op elke positie het beste wat je je maar kan wensen. Alleen in de spits en in het doel is er nog ruimte voor verbetering wat mij betreft.

Lopez

Carvajal - Varane - Ramos - Marcelo

Kroos - Modric

Rodriguez

Bale - Benzema - Ronaldo

En dan hebben ze nog op de bank:

Casillas, (Jesús) Fernández

Arbeloa, (Nacho) Fernandez, Pepe, Coentrao

Khedira, Alonso, Illarramendi, Isco

Di Maria, Jesé

Ze hebben dus nog wel een spits nodig, want Morata is naar Juventus.

buizen schreef:
Laurens ten Dam:
"Mijn benen waren goed. De wind zat tegen. Er restte niets anders dan harken naar de finish."
en "Morgen weer een dag, we zien wel".
Zucht.

Hij heeft ergens wel een punt, want hij reed het grootste gedeelte van de afdaling alleen. Dan is het heel logisch dat je veel tijd verliest op een Movistar-treintje. Hoe König dan wel terug is weten te komen is me een raadsel. Die moet wel echt als een kamikazepiloot hebben gedaald.

Voor Mollema wordt het trouwens nog wel lastig om in de top-10 te blijven. Hij heeft mazzel dat Zubeldia lek reed, anders stond hij nu al buiten die top-10. Maar Zubeldia gaat hem nog wel inhalen denk ik. Kwiatkowski gaat daarentegen de komende twee dagen veel tijd verliezen, dus dan zou het nog net goed kunnen komen voor Mollema. Al is Kwiat wel een uitstekende tijdrijder. En het is ook nog oppassen voor Rolland en Van den Broeck. De top-6 lijkt onmogelijk voor zowel Ten Dam als Mollema en plek 7 is alleen mogelijk als Van Garderen er nog harder doorheen gaat zakken. Maar zelfs dan kan Van Garderen nog altijd vertrouwen op zijn tijdritcapaciteiten.

Met twee top-10 plekken mogen "we" al heel tevreden zijn. En Kruijswijk gaat waarschijnlijk de top-20 halen

buizen schreef:
Hij heeft ergens wel een punt, want hij reed het grootste gedeelte van de afdaling alleen. Dan is het heel logisch dat je veel tijd verliest op een Movistar-treintje. Hoe König dan wel terug is weten te komen is me een raadsel. Die moet wel echt als een kamikazepiloot hebben gedaald.

Ten Dam zei over Konig dat hij waarschijnlijk via de auto's is teruggekomen bij de groep met Nibali en Valverde. Volgens mij heeft Ten Dam vrijwel geen tijd verloren in de afdaling. Ik dacht dat hij op de klim al een minuut achterstand had en dat nog steeds ongeveer had bij de finish.

VladTheImpaler schreef:
Ten Dam zei over Konig dat hij waarschijnlijk via de auto's is teruggekomen

Wat te denken van die auto die ineens in de afdaling van de Port de Balès vlak voor Nibali reed ?
Dacht eerst dat het een of andere verdwaalde toerist was, zat ook nauwelijks iets van reclame op.
Hoorde daar duidelijk niet te zijn...

Cured
Wanneer doet een Nederlander weer eens mee om de top 3? Ik denk.....nooit meer.

buizen
Cured schreef:

We mogen al lang blij zijn als we etappes winnen, dat zijn toch ook al mooie momenten. Enne.. als je die Laurens ten Dam hoort duizelen de wielertermen je om de oren en weet je ook dat ie weer niet zijn dag had.

Cured schreef:

Ik denk het wel hoor. Slagter en Kelderman hebben daarvoor veel meer potentie dan Mollema, maar zijn nog te jong nu.

Stalin schreef:
Wat te denken van die auto die ineens in de afdaling van de Port de Balès vlak voor Nibali reed ?
Dacht eerst dat het een of andere verdwaalde toerist was, zat ook nauwelijks iets van reclame op.
Hoorde daar duidelijk niet te zijn...

Volgens de commentatoren was dit een auto voor/van journalisten, maar die hoorde daar inderdaad niet te zitten. Dat was enorm gevaarlijk zo in de afdaling. Die zullen dat ook wel te horen hebben gekregen van de jury.

Lukas schreef:
Ik denk het wel hoor. Slagter en Kelderman hebben daarvoor veel meer potentie dan Mollema, maar zijn nog te jong nu.

Ik zie in Slagter geen renner die top 10 gaat rijden in een van de grote rondes. Daarvoor komt hij denk ik te kort als klimmer op de langere beklimmingen zoals ook vandaag te zien was.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:10 uur

geplaatst: vandaag om 13:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.