MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Cured
Ok, dan is er nog hoop.

Teunnis schreef:
Dat elftal van Real Madrid gaat echt nergens meer over. Zo ongeveer op elke positie het beste wat je je maar kan wensen. Alleen in de spits en in het doel is er nog ruimte voor verbetering wat mij betreft.

Lopez

Carvajal - Varane - Ramos - Marcelo

Kroos - Modric

Rodriguez

Bale - Benzema - Ronaldo

En dan hebben ze nog op de bank:

Casillas, (Jesús) Fernández

Arbeloa, (Nacho) Fernandez, Pepe, Coentrao

Khedira, Alonso, Illarramendi, Isco

Di Maria, Jesé

Ze hebben dus nog wel een spits nodig, want Morata is naar Juventus.

Ramos en Marcelo zijn op het wk toch wel aardig door de mand gevallen, goede verdedigers normaal maar die hebben vast wel een tik gekregen. Madrid wordt wel de te verslagen ploeg, maar teveel ego's in een team kan zich ook tegen je werken.

Marcelo heb ik nooit zo'n geweldenaar gevonden.
Ramos heeft in de CL super halve finales gespeeld en een goede finale, die is echt nog niet voorbij.
Voor veel spanjaarden was het seizoen gewoon te lang.
Kroos vind ik overigens de beste aankoop voor RM in jaren

buizen schreef:
(quote)

We mogen al lang blij zijn als we etappes winnen, dat zijn toch ook al mooie momenten. Enne.. als je die Laurens ten Dam hoort duizelen de wielertermen je om de oren en weet je ook dat ie weer niet zijn dag had.

Nou, hij was na Nibali, Valverde, Pinot en Péraud de beste klassementsman bergop (samen met König en Zubeldia). Dat is voor een Ten Dam meer dan prima. Hij baalde alleen dat het in de afdaling niet meezat (wat misschien ook wel een beetje zichzelf te wijten was; iets te voorzichtig geweest).

Lukas schreef:
(quote)

Ik denk het wel hoor. Slagter en Kelderman hebben daarvoor veel meer potentie dan Mollema, maar zijn nog te jong nu.

Slagter lijkt me meer iemand voor de klassiekers of de minder zware en minder lange etappekoersen (EDIT: VladTheImpaler was me voor). Ik denk dat het ook wel wat voor Mollema is om zich de komende twee à drie jaar op de heuvelklassiekers te richten. Al zullen daar helaas niet zijn ambities liggen.

Rudi S schreef:
Ramos heeft in de CL super halve finales gespeeld en een goede finale, die is echt nog niet voorbij.
Voor veel spanjaarden was het seizoen gewoon te lang.
Kroos vind ik overigens de beste aankoop voor RM in jaren

Spanjaarden hadden toch net zo'n lang seizoen als de Duitsers?
Denk wel dat heel veel spelers bij Spanje over the top zijn, of gewoon verzadigd. Moet het nog maar zien met Ramos.

Bayern waren in Maart / April al klaar.
Spanjaarden moesten CL finale spelen en competitie werd op de laatste dag beslist.

Rudi S schreef:

Tsja, er zijn nou eenmaal niet veel goede linksbacks. Alaba is op dit moment de enige geweldenaar. Jordi Alba heeft de verwachtingen nog niet ingelost. Die Ricardo Rodríguez van Zwitserland zal vast een topper worden. En Luke Shaw kan misschien gaan bloeien onder Van Gaal.

Klopt, fatsoenlijke linksbacks zijn moeilijk te vinden, ik vond Rojo de beste op de WK en dat is volgens mij van orgine een middenvelder.

Rudi S schreef:
Bayern waren in Maart / April al klaar.
Spanjaarden moesten CL finale spelen en competitie werd op de laatste dag beslist.

Maar het seizoen duurde toch net zo lang?
Bayern speelde ook gewoon nog wedstrijden in mei, zelfs de bekerfinale tegen Dortmund.
Barcelona was trouwens al veel eerder uitgeschakeld in de CL.
Ik vind dat maar een raar excuus dat het seizoen te lang duurde, het lijkt me eerder een kwestie van arrogantie, verzadigd zijn, niet vernieuwen en de voorbereiding niet serieus genoeg nemen.
Robben speelde ook zo'n beetje alle wedstrijden die er maar waren en die was topfit.

Persoonlijk denk ik dat Slagter in het hooggebergte nog wel kan groeien. Hij heeft het vermogen en een goede tijdrit.

Ik denk het ook.!

In Tour Du Jours geven ze dagelijks hoog op over Kelderman, potentieel top 3 volgens de kenners.
Generatiegenoten Pinot en Bardet rijden daar al.

Ja maar dat is een keuze, Belkin heeft 2 potentiele top 10 rijders dus een derde is niet nodig want je moet ook naar je verdeling van je ploeg kijken. Kelderman gaat Giro en Vuelta rijden.

Kelderman is zelfs nog van een jaar later. Volgend jaar gaat hij naar alle waarschijnlijkheid de Tour rijden. De Vuelta gaat leuk worden voor de fans van Belkin met Gesink en Kelderman in een sterk team. Ik verwacht daar wel wat van.

Teunnis schreef:

Nou, hij was na Nibali, Valverde, Pinot en Péraud de beste klassementsman bergop (samen met König en Zubeldia). Dat is voor een Ten Dam meer dan prima. Hij baalde alleen dat het in de afdaling niet meezat (wat misschien ook wel een beetje zichzelf te wijten was; iets te voorzichtig geweest).

Precies, hij was overigens zelf meer dan tevreden. Hij heeft 2 plaatsen gewonnen en plaats 6 is nog een reeele mogelijkheid. Als je de laatste paar etappes bekijkt is Ten Dam toch 1 van de beste. Vandaag gingen er 21 man vandoor met ongeveer 12 minuten voorsprong tja als je puur naar de uitsklag kijkt is het geen spectaculaire uitslag nee maar als je kijkt naar Van Garderen, Bardet, Mollema, Vanden Broek enz, enz heeft hij het goed gedaan.

Overigens heeft hij ook nog pech gehad in de afdeling, tenminste niet zelf maar diegene waarmee hij reed had ineens een lekke band in de afdeling waardoor hij keihard moest remmen en daarna alleen door moest.

Teunnis schreef:
Kelderman is zelfs nog van een jaar later. Volgend jaar gaat hij naar alle waarschijnlijkheid de Tour rijden. De Vuelta gaat leuk worden voor de fans van Belkin met Gesink en Kelderman in een sterk team. Ik verwacht daar wel wat van.

Ja dat zit er wel in, zeker zodra Mollema vertrekt

Ik moet nog maar zien of Kelderman bij Belkin/Lotto blijft. Er zijn meerdere ploegen in hem geïnteresseerd. Hij komt op mij ook zeer professioneel over en kan me voorstellen dat hij mogelijk vanuit carrièreplanning voor een andere ploeg gaat kiezen, mede vanuit het feit dat ze straks wel flink terug zullen moeten qua budget. Ook vraag ik me af of hij de strijd over het kopmanschap binnen Belkin aan wil gaan.

Bonk schreef:
Ik moet nog maar zien of Kelderman bij Belkin/Lotto blijft. Er zijn meerdere ploegen in hem geïnteresseerd. Hij komt op mij ook zeer professioneel over en kan me voorstellen dat hij mogelijk vanuit carrièreplanning voor een andere ploeg gaat kiezen, mede vanuit het feit dat ze straks wel flink terug zullen moeten qua budget. Ook vraag ik me af of hij de strijd over het kopmanschap binnen Belkin aan wil gaan.

Als Kelderman al voor een ander team zou gaan rijden, hoeveel kans zou hij daar dan hebben om snel een van de kopmannen te zijn? Ik denk dat hij bij Belkin mits hij zijn potentie waar maakt en een sterke Vuelta rijd, hij volgend jaar een van de kopmannen zal zijn in de Tour en al helemaal als Mollema vertrekt.

Rudi S schreef:
Klopt, fatsoenlijke linksbacks zijn moeilijk te vinden, ik vond Rojo de beste op de WK en dat is volgens mij van orgine een middenvelder.

Ho ho ho dan vergeet je onze Dirkie Kuijt.

VladTheImpaler schreef:
Als Kelderman al voor een ander team zou gaan rijden, hoeveel kans zou hij daar dan hebben om snel een van de kopmannen te zijn? Ik denk dat hij bij Belkin mits hij zijn potentie waar maakt en een sterke Vuelta rijd, hij volgend jaar een van de kopmannen zal zijn in de Tour en al helemaal als Mollema vertrekt.

Ik denk dat er best een aantal teams zullen zijn die hem op basis van zijn huidige prestaties en potentie al meer zekerheid over kopmanschap en meer geld willen bieden dan dat ze bij Belkin/Lotto kunnen. Ook met het oog op Gesink. En hoe ik Kelderman inschat, maar dat is ook puur op basis van media, sluit ik het zeker niet uit dat hij dan kiest voor een team als Garmin of Orica. Er zal wel wat afhangen van eventueel vertrek van Bauke, maar zelfs dan ben ik wel benieuwd. Hoewel ik hem het liefste zie blijven.

Ik denk het ook. In de Giro en de Dauphine (wat reed ie daar toch ook zeer indrukwekkend) heeft ie zich voldoende in de kijker gespeeld. Wellicht al meer dan Mollema zelfs.

Bauke Mollema zit nu gevangen in zijn eigen klassement

Thijs Zonneveld

Thijs volgt dit topic op de voet / fiets.

Met het gevaar een politieke discussie te starten, toch even graag het volgende.
De FIFA is al heel veel geloofwaardigheid verloren, maar gister deden ze daar nog even een schepje bovenop.
Over slechte timing gesproken...

Work on the Russia 2018 #WorldCup stadium in Samara has begun with a special ceremony today

https://pbs.twimg.com/media/BtLRG6VCcAAw7os.jpg

Onwaarschijnlijk toch... De FIFA voelt zich echt verheven boven alle wetten, internationale spanningen, mensonterende omstandigheden, en ga zo maar voort... Wanneer gaat daar nu eens een serieus onderzoek naar ingesteld worden? Kunnen ze ineens de UCI en de FIA mee onderzoeken.

buizen
Teunnis schreef:
(quote)

(quote)

Slagter lijkt me meer iemand voor de klassiekers of de minder zware en minder lange etappekoersen (EDIT: VladTheImpaler was me voor). Ik denk dat het ook wel wat voor Mollema is om zich de komende twee à drie jaar op de heuvelklassiekers te richten. Al zullen daar helaas niet zijn ambities liggen.

Dat (die quote) schreef ik niet hoor, Teunnis. Vergissinkje waarschijnlijk.

Ik heb voor het eerst in mijn leven een boos mailtje (wel netjes) naar iemand of in dit geval, een organisatie gestuurd.

Mochten jullie niks meer van me horen, weten jullie hoe het komt.

buizen
angelin schreef:
Ik heb voor het eerst in mijn leven een boos mailtje (wel netjes) naar iemand of in dit geval, een organisatie gestuurd.

Mochten jullie niks meer van me horen, weten jullie hoe het komt.

Kun jij iets minder in nevelen gehuld spreken? Voor de draad ermee, waar ben je boos over en naar wie is een heetgebakerde mail gestuurd?

Gokje: Angelin is boos op de Fifa omdat ze samen met Poetin middels een feestelijke ceremonie in Samara de voorbereiding starten voor het WK in 2018.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:43 uur

geplaatst: vandaag om 11:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.