Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 23 juli 2014, 14:53 uur
Het is nu al een mooie etappe en ze zitten pas op de eerste beklimming.
0
buizen
geplaatst: 23 juli 2014, 15:11 uur
VladTheImpaler schreef:
Ja, Dracula, het belooft een zinderende etappe te worden. Als individueen die goede benen hebben de tanden zetten in dit bergavontuur dan kunnen zij een etappe winnen, en allicht het klassement wat op de kop zetten.
Prachtige beelden ook weer vanuit de lucht; kronkelende wegen en je ziet de forse stijgingspercentages. Een zware dag voor de jongens.
0
geplaatst: 23 juli 2014, 15:12 uur
Die was toch vooral goed als rechtsback.
Bauke Mollema zit nu gevangen in zijn eigen klassement
Ha, dat doet die Bauke toch wel even mooi. Al vrees ik dat hij op de laatste of voorlaatste klim wordt ingelopen door de klassementsmannen en daarna alsnog veel tijd gaat verliezen. Maar leuke actie wel van Mollema.
0
buizen
geplaatst: 23 juli 2014, 15:35 uur
Tja, da's wel lekker makkelijk natuurlijk om een beetje aan zo'n ploegleidersauto te hangend inspanningsloos (pedalen gaan niet eens rond) die bergen op te gaan! Heb het al een paar keer zien gebeuren in deze etappe..
0
geplaatst: 23 juli 2014, 17:35 uur
Moedige actie van Mollema vandaag om in de aanval te gaan. Helaas kwam hij ook vandaag te kort om mee te doen voor de etappe overwinning en ook niet heel veel tijd gewonnen op concurrenten en toch naar plaats 7 gestegen. Ten Dam ook weer goed vandaag. Die Majka is er een om in de gaten te houden de komende jaren, geweldige prestatie van hem weer vandaag. Ik ben benieuwd of hij kan doorgroeien naar een ronde renner al weet ik niet of hij een goede tijdrit kan rijden. Het was weer een mooie rit vandaag.
0
geplaatst: 23 juli 2014, 19:09 uur
Al 2x top 10 in de Giro, dan ben je al een ronderenner. Dat ie nu niet goed in klassement staat, komt met name omdat ie pas op het laatste moment is opgesteld als vervanger van Kreuziger en in eerste instantie zou moeten knechten voor Contador, vandaar dat ie de eerste week veel tijd heeft verloren. Ik zie hem als toekomstig podiumkandidaat. De nieuwe lichting ronderenners is wel erg sterk: Quintana, Kelderman, Pinot, Bardet, Majka, Kwiatkowski, Aru. Worden mooie rondes komende jaren, want Nibali, Froome en Contador kunnen ook nog wel een paar jaar mee.
0
geplaatst: 23 juli 2014, 19:10 uur
Vorig jaar 7e in Giro en 19e in Vuelta. Dit jaar 6e in Giro. En meerdere top 10 noteringen in tijdritten. Die komt er wel hoor!
0
geplaatst: 23 juli 2014, 19:19 uur
Ja, er staat ons een leuke tijd tegemoet in het rondewerk met al die sterke jonge klassementsmannen; Aru, Pinot, Bardet, Betancur, Quintana, Kelderman, Talansky, Majka, Van Garderen, König, Arredondo, Barguil. En dan kunnen Uran, Nibali, Mollema en Froome ook nog wel even mee. En misschien dat Slagter, Ulissi of Kwiatkowski zich nog tot echte klassementsmannen kunnen vormen.
EDIT: Wat Titmeister dus zegt...
EDIT: Wat Titmeister dus zegt...

0
geplaatst: 23 juli 2014, 19:27 uur
Is Ulissi niet geschorst dan? En waar zit die Betancur dit jaar?
0
geplaatst: 23 juli 2014, 19:40 uur
Wat een mooie overwinning van Majka! Volkomen verdiend. De Tinkoff-ploeg is echt opgebloeid na het uitvallen van Contador nu iedereen voor eigen succes mag rijden.
Ik heb ook genoten van Bardet. Eigenlijk kon iedereen al aanvoelen dat zijn aanval niet zou slagen, maar hij koerst wel met veel lef. Prachtig hoe Bardet en Pinot aan het strijden zijn om de witte trui.
Waarschijnlijk zullen ze allebei net tekort gaan komen voor een podiumplek, omdat Péraud duidelijk de beste tijdrijder is. Ook hem gun ik het hoor, maar die twee jonkies toch net wat meer.
Ik heb ook genoten van Bardet. Eigenlijk kon iedereen al aanvoelen dat zijn aanval niet zou slagen, maar hij koerst wel met veel lef. Prachtig hoe Bardet en Pinot aan het strijden zijn om de witte trui.
Waarschijnlijk zullen ze allebei net tekort gaan komen voor een podiumplek, omdat Péraud duidelijk de beste tijdrijder is. Ook hem gun ik het hoor, maar die twee jonkies toch net wat meer.
0
geplaatst: 23 juli 2014, 20:32 uur
VladTheImpaler schreef:
Ik ben benieuwd of hij kan doorgroeien naar een ronde renner al weet ik niet of hij een goede tijdrit kan rijden. Het was weer een mooie rit vandaag.
Ik ben benieuwd of hij kan doorgroeien naar een ronde renner al weet ik niet of hij een goede tijdrit kan rijden. Het was weer een mooie rit vandaag.
Ronde renner - moet ik denken aan Billy Turf of Freddy Maertens in z'n nadagen.
Van te veel eten kan je trouwens ook vierkant worden, van veel trainen op kracht ook wel geblokt. Een ronderenner is een generalist met bijzondere aanleg voor één van de discplines (tijdrijden - Indurain of klimmen/tijdrijden - Contador).
0
geplaatst: 24 juli 2014, 09:36 uur
Hm, dan wordt die Betancur ook geschorst, toch, had Rasmussen ook niet zo'n verdwijnprobleem.
Misschien kunnen ze hier iets meer vertellen over de locatie van Betancur:
De Site >> Gebruikers >> Op vakantie!
0
geplaatst: 24 juli 2014, 10:03 uur
Beetje kort door de bocht hoor Rudi S, zonder verdere info maar gelijk aannemen dat hij een "Gebruiker" is
.
.
0
geplaatst: 24 juli 2014, 10:08 uur
GrafGantz nope, geen schorsing voor gebruiker, maar renners moeten hun locatie opgeven om gecontroleerd te kunne worden, dit was een probleem van o.a Rasmussen, die had een ander plaats doorgegeven dan waar hij eigenlijk was.
Ik kom trouwens wel uit een tijd van: renner = gebruiker
Trouwens, jij had netjes in het "Op vakantie topic " doorgegeven dat jij weg was
Ik kom trouwens wel uit een tijd van: renner = gebruiker

Trouwens, jij had netjes in het "Op vakantie topic " doorgegeven dat jij weg was

0
geplaatst: 24 juli 2014, 10:18 uur
VladTheImpaler schreef:
Die Majka is er een om in de gaten te houden de komende jaren, geweldige prestatie van hem weer vandaag. Ik ben benieuwd of hij kan doorgroeien naar een ronde renner al weet ik niet of hij een goede tijdrit kan rijden. Het was weer een mooie rit vandaag.
Die Majka is er een om in de gaten te houden de komende jaren, geweldige prestatie van hem weer vandaag. Ik ben benieuwd of hij kan doorgroeien naar een ronde renner al weet ik niet of hij een goede tijdrit kan rijden. Het was weer een mooie rit vandaag.
Dit jaar toch een keer 6de en een keer 7de (en toen is hij gecrashed) in de tijdritten van de Giro. Op 25 jaar zijn dat echt geen slechte prestaties. Dus hij kan echt wel de combi tijdrijden-klimmen. Als die niet terugkomt om op zijn minst top 3 te rijden in de tour, dan eet ik mijn zadel op. (uitgez. als er dopingperikelen aan het licht zouden komen
)
0
geplaatst: 24 juli 2014, 10:21 uur
En niet vergeten dat Majka helemaal niet van plan was om naar de tour te gaan. Pas op 30 juni is hij opgeroepen geweest om Kreuziger te vervangen.
0
geplaatst: 24 juli 2014, 10:30 uur
Majka was wel van plan om naar de tour te gaan, de ploegleiding koos voor Kreuziger.
Majka scheen daar nog al boos over te zijn.
0
geplaatst: 24 juli 2014, 11:52 uur
Rudi S schreef:
Majka was wel van plan om naar de tour te gaan, de ploegleiding koos voor Kreuziger.
Ja 6 weken daarvoor of zo. Maar tegen dat de beslissing genomen werd om Majka mee te nemen had die echt niet getraind om klaar te zijn voor deze tour.
Pagina niet gevonden | Wieler Revue - wielerrevue.nl
0
buizen
geplaatst: 24 juli 2014, 12:18 uur
De aanloop naar de Tourmalet is lieflijk te noemen. Wat glooiingen, een colletje van 470 meter – het perfecte terrein voor een stel gelukszoekers om erop uit te trekken. Na 65 kilometer bereiken de renners de Cote du Loucrup (530 meter). Daarna golft het nog wat verder, steeds iets hoger, en dan is het zover: de renners bereiken de voet van de 17,1 kilometer lange Col du Tourmalet. Het is een lekkere klim, die rustig begint en gaandeweg steeds een beetje steiler wordt. Tegen het einde vlakt het dan weer iets af, zonder dat overigens te overdrijven. Het blijft tot de top flink aanpoten.
0
Cured
geplaatst: 24 juli 2014, 12:34 uur
Ja maar.....de Tourwinnaar is al bekend
..... Nou ja, een bergetappe is altijd leuk (kijk wel om een uur of 4
)
..... Nou ja, een bergetappe is altijd leuk (kijk wel om een uur of 4
)
0
buizen
geplaatst: 24 juli 2014, 12:42 uur
Dat kun je niet zeggen tot de finish in Parijs is gepasseerd door de vermeende Tourwinnaar. Uitval, doping, er kan van alles gebeuren. Ten Dam en Mollema moeten in het wiel van de toppers blijven.
Ik hoop op een spectaculaire ontsnapping vandaag (maar daar hoop ik elke dag op
).
0
buizen
geplaatst: 24 juli 2014, 13:04 uur
Wellicht krijgt de koers vandaag een leuk Nederlands accentje; de baard en de benen van Ten Dam zijn goed.
0
geplaatst: 24 juli 2014, 13:49 uur
Bakelands voor de tig-ste keer mee in de aanval. Ben eens benieuwd of er dit keer iets meer van kan komen.
Ik denk dat het peleton vandaag wel eens vrij rustig over de tourmalet zou kunnen gaan. De vorige 2 dagen is er toch telkens goed doorgereden van vrij vroeg in de wedstrijd. Als de vluchters 6 minuten hebben aan de voet van de Hautacam kunnen ze het afmaken.
Ik denk dat het peleton vandaag wel eens vrij rustig over de tourmalet zou kunnen gaan. De vorige 2 dagen is er toch telkens goed doorgereden van vrij vroeg in de wedstrijd. Als de vluchters 6 minuten hebben aan de voet van de Hautacam kunnen ze het afmaken.
0
buizen
geplaatst: 24 juli 2014, 14:01 uur
corn1holio1 schreef:
Als de vluchters 6 minuten hebben aan de voet van de Hautacam kunnen ze het afmaken.
Als de vluchters 6 minuten hebben aan de voet van de Hautacam kunnen ze het afmaken.
Vet
.
0
geplaatst: 24 juli 2014, 14:44 uur
corn1holio1 schreef:
Bakelands voor de tig-ste keer mee in de aanval. Ben eens benieuwd of er dit keer iets meer van kan komen.
Die 6 minuten gaan ze moeilijk krijgen ben ik bang. De Marchi voor de tig-en-eerste keer in de aanval trouwens Bakelands voor de tig-ste keer mee in de aanval. Ben eens benieuwd of er dit keer iets meer van kan komen.

0
geplaatst: 24 juli 2014, 14:45 uur
buizen schreef:
Dat kun je niet zeggen tot de finish in Parijs is gepasseerd door de vermeende Tourwinnaar. Uitval, doping, er kan van alles gebeuren. Ten Dam en Mollema moeten in het wiel van de toppers blijven.
).
5,5 minuut. Nibali kan morgen gewoon nog goed gaan schijten in een camper tijdens zn tijdrit.(quote)
).
0
geplaatst: 24 juli 2014, 15:14 uur
The race is close to Campan, which is famous for Eugène Christophe, repairing the front forks of his bike in the local forge after they broke during the descent of the Tourmalet in the 1913 race.
Bron: cyclingnews.com
Zulke verhalen zijn toch geweldig!
Bron: cyclingnews.com
Zulke verhalen zijn toch geweldig!
0
Cured
geplaatst: 24 juli 2014, 16:49 uur
[quote=4589984'"]eerst maar eens bijde finish zijn.
[/quote] gaat iets fout bij editte, maar zelfs al 10 km voor de finish is het gewoon alweer voorbij..... Weer de hele middag voor praktisch niets naar het fietsen gekeken... (ik niet !
)
[/quote] gaat iets fout bij editte, maar zelfs al 10 km voor de finish is het gewoon alweer voorbij..... Weer de hele middag voor praktisch niets naar het fietsen gekeken... (ik niet !
)Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.