Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 24 juli 2014, 16:56 uur
Pfff dit begint me stilaan toch weer iets te ver te gaan. Telkens we de laatste 15 jaar zulke prestaties gezien hebben, valt er een bommetje een paar weken/maanden of zelfs jaren later. Laat ons hopen dat weer niet waar is.
0
geplaatst: 24 juli 2014, 17:51 uur
Tsja, Froome, Contador en Quintana hadden dit ook gekund (en Rodriguez in zijn allerbeste dagen ook). Ik weet niet precies hoe hard Nibali de Hautacam op heeft gereden ten opzichte van andere grootheden, maar het verschil lijkt me vooral te komen doordat de rest gewoon niet van uitzonderlijke klasse is.
EDIT: Een kleine twee minuten winnen op Mollema/Ten Dam is niet echt zo bijzonder dat er meteen met de vinger gewezen moet worden. Al is de kans natuurlijk wel groot dat Nibali het niet op een bruine boterham deed, maar dat is bij elke klimmer zo. In mijn ogen is Nibali net zo schoon als o.a. Bardet, Pinot, Peraud; sterke twijfels, maar zolang het niet bewezen is nog onschuldig.
EDIT: Lees nu dat de tijd van Nibali op de Hautacam slechts de 26e tijd ooit in tijdens de Tour France. Dat is gelukkig niet zo indrukwekkend.
EDIT: Een kleine twee minuten winnen op Mollema/Ten Dam is niet echt zo bijzonder dat er meteen met de vinger gewezen moet worden. Al is de kans natuurlijk wel groot dat Nibali het niet op een bruine boterham deed, maar dat is bij elke klimmer zo. In mijn ogen is Nibali net zo schoon als o.a. Bardet, Pinot, Peraud; sterke twijfels, maar zolang het niet bewezen is nog onschuldig.
EDIT: Lees nu dat de tijd van Nibali op de Hautacam slechts de 26e tijd ooit in tijdens de Tour France. Dat is gelukkig niet zo indrukwekkend.
0
geplaatst: 24 juli 2014, 18:43 uur
Teunnis schreef:
Dat is inderdaad geruststellend op de een of andere manier.
Nibali mist idd gewoon een tegenstander van hetzelfde formaat (uit het rijtje dat jij net opsomde). Nu zijn de voornaamste tegenstanders een 36-jarige Spanjaard, een 37-jarige Fransman die nog maar 4 jaar geleden de overstap maakte van het moutainbiken en twee Franse jonkies die nog moeten (en zullen) groeien. Niet om over naar huis te schrijven.
0
geplaatst: 24 juli 2014, 18:53 uur
0
geplaatst: 24 juli 2014, 21:57 uur
Zo FCGroningen weet ook weer waar het staat. 
Dom verdedigen in de eerste helft kost je de wedstrijd en de voorronde Europa League.

Dom verdedigen in de eerste helft kost je de wedstrijd en de voorronde Europa League.
0
geplaatst: 25 juli 2014, 09:03 uur
corn1holio1 schreef:
Pfff dit begint me stilaan toch weer iets te ver te gaan. Telkens we de laatste 15 jaar zulke prestaties gezien hebben, valt er een bommetje een paar weken/maanden of zelfs jaren later. Laat ons hopen dat weer niet waar is.
Tsja Nibali is sterk, maar het is vooral ook een gebrek aan concurrentie. Met Froome, Contador, Quintana en Talansky in goede doen erbij, was de ronde toch anders geweest. Ook Mollema, van de Broeck en Rodriguez halen niet hun normale vorm. Niet voor niets heeft niemand uit de huidige top 10 (behalve Nibali) ooit hoger gereden dan een 5e plek (Van Garderen 2 jaar geleden en Zubeldia jaren geleden)...
Verder ben ik benieuwd wanneer Feyenoord eindelijk nieuwe spelers gaat halen. Ik bedoel, dat Pelle, BMI, Janmaat en de Vrij weggingen, wisten al lang van tevoren. Het lijkt wel alsof ze alleen maar Nederlandse spelers mogen halen. Ik bedoel, tuurlijk zou Dost een goede spits zijn voor Feyenoord, maar Wolfsburg wil pas verkopen als ze een nieuwe spits hebben en hij verdient nu 2x zo veel als het salarisplafond, dus ze betalen sowieso de hoofdprijs. Je gaat mij niet vertellen dat er ergens in Scandinavie niet een fatsoenlijke spits rondloopt, of anders die topscorer van de Franse Ligue 2, dat lijkt me ook wel een aardige spits. Verder moet er nog een rechtsback (Vermijl?) en rechtsbuiten komen wat mij betreft om enigszins beslagen ten ijs te komen...
0
geplaatst: 25 juli 2014, 10:49 uur
Titmeister schreef:
Tsja Nibali is sterk, maar het is vooral ook een gebrek aan concurrentie. Met Froome, Contador, Quintana en Talansky in goede doen erbij, was de ronde toch anders geweest. Ook Mollema, van de Broeck en Rodriguez halen niet hun normale vorm. Niet voor niets heeft niemand uit de huidige top 10 (behalve Nibali) ooit hoger gereden dan een 5e plek (Van Garderen 2 jaar geleden en Zubeldia jaren geleden)...
(quote)
Ik was misschien wat snel met mijn post, die heb ik namelijk gezet toen Nibali op 2 kilometer tijd een minuut nam of zo. Maar toen is hij dus ook wat stilgevallen, en finaal was zijn beklimming niet echt 'moordend' snel. Hij behoudt het voordeel van de twijfel! Voorlopig

0
geplaatst: 25 juli 2014, 10:57 uur
Titmeister schreef:
Verder moet er nog een rechtsback (Vermijl?) en rechtsbuiten komen wat mij betreft om enigszins beslagen ten ijs te komen...
Verder moet er nog een rechtsback (Vermijl?) en rechtsbuiten komen wat mij betreft om enigszins beslagen ten ijs te komen...
De naam El Hamdaoui zag ik ook al ergens voorbij komen. Zou dat nog wat zijn?
0
Hendrik68
geplaatst: 25 juli 2014, 12:02 uur
Zo FCGroningen weet ook weer waar het staat.
Nou dat wisten we wel hoor. De Schotse competitie stelt weliswaar niet veel voor, behalve Celtic. Maar als je dan na Celtic de beste bent dan verhoudt zich dat denk ik wel een beetje met het niveau van de nummer 7 van Nederland. Dat is ook wel gebleken. Beide teams waren over 2 wedstrijden aan elkaar gewaagd. Een paar domme acties kunnen dan zomaar de doorslag geven. Helaas werden die domme acties door Groningers begaan en dus is het gebeurd. Klein beetje jammer, maar anders was het tegen Sociedad wel misgegaan. En wat maakt het ook uit allemaal? Voetbal in juli, vlak na het WK, nog tijdens de Tour. Welke debiel verzint zoiets?
0
geplaatst: 25 juli 2014, 12:18 uur
Het is voor het eerst dat een team nog tijdens de Tour de France uit de Europa Cup vliegt inderdaad. De hele voetbalkalender is ook een beetje gek. Ik zou zeggen: geen competities totdat de transferperiode is afgesloten. Kan best ergens rond half augustus zijn.
0
geplaatst: 25 juli 2014, 12:36 uur
4de snelste tijd op Hautacam
Nibali is de vijfde renner die als eerste aankwam in het skidorp Hautacam. Hij deed dat in de op drie na snelste tijd: 37’20”. Lance Armstrong (36’25’’ in 2000), Luc Leblanc (35’22” in 1994) en vooral Bjarne Riis (34’35” in 1996) fietsten een pak sneller naar boven. Leonardo Piepoli was in 2008 ietsje trager: hij deed de beklimming in 37’30”.
En daar is mijn twijfel terug...
Nibali is de vijfde renner die als eerste aankwam in het skidorp Hautacam. Hij deed dat in de op drie na snelste tijd: 37’20”. Lance Armstrong (36’25’’ in 2000), Luc Leblanc (35’22” in 1994) en vooral Bjarne Riis (34’35” in 1996) fietsten een pak sneller naar boven. Leonardo Piepoli was in 2008 ietsje trager: hij deed de beklimming in 37’30”.
0
geplaatst: 25 juli 2014, 12:41 uur
herman schreef:
Het is voor het eerst dat een team nog tijdens de Tour de France uit de Europa Cup vliegt inderdaad.
Volgens mij slaagde FCUtrecht daar vorig jaar ook in tegen die Luxemburgers. Het is voor het eerst dat een team nog tijdens de Tour de France uit de Europa Cup vliegt inderdaad.

0
geplaatst: 25 juli 2014, 12:48 uur
Running On Empty jij kan er niet echt tegen als iemand (FC Groningen) Utrecht overtreft 

0
geplaatst: 25 juli 2014, 12:50 uur
Running On Empty schreef:
(quote)
Volgens mij slaagde FCUtrecht daar vorig jaar ook in tegen die Luxemburgers.
Nee, Groningen heeft de primeur. Vorig jaar was de Tour een weekje eerder.

0
geplaatst: 25 juli 2014, 12:59 uur
OK gelukkig is Herman scherp. Dan heeft Groningen inderdaad gewonnen 

0
Hendrik68
geplaatst: 25 juli 2014, 13:01 uur
De UEFA wil gewoon dat er het hele jaar door onder hun vlag gespeeld wordt. Er moeten gewoon veel minder clubs in de CL en EL. De CL moet weer een echt kampioenenbal worden. Weg met de nummers 3 en 4 uit de grote competities.Als die niet meer mee mogen doen, worden kleine landen vanzelf weer goter en wordt het ook weer specialer. Alleen de nummers 1 en hooguit de nummer 2 via de voorrondes. De EL moet gewoon direct een knock out fase worden met veel minder clubs en inderdaad niet voor half augustus. Hoewel ik blij was voor Groningen dat ze europees gingen spelen slaat het natuurlijk nergens op dat een nummer 7 europees speelt. Daar heeft zelfs de nummer 7 van Engeland geen recht op. Europees moet speciaal zijn en blijven. Er is jaren helemaal niks meer aan de CL of EL, omdat het niet speciaal meer is. In Amerika (daar ga ik weer) heb je al sinds mensenheugenis vaste periodes waarin gespeeld wordt. MLB van Arpil tot de 3e week van October. Ijshockey en Basketball idem. De NFL van september tot het 1e weekend van februari. Zo kijkt een ieder al maanden reikhalzend uit naar de start. Hier is het van "O, we waren al weer aan het voetballen? Lekker belangrijk.". De Eredivisie kijk ik wel naar uit, want dat is duidelijk en overzichtelijk. De rest kan me gestolen worden. Nederland oefent in augustus alweer tegen Portugal. Nou vraag ik je.
0
geplaatst: 25 juli 2014, 13:05 uur
Ik kijk eigenlijk al jaren niet meer uit naar de eredivisie, vind de CL en buitenlandse competities een stuk leuker om te volgen. Alleen FC Groningen volg ik nog, maar daar word je ook niet echt vrolijk meer van. Gisteren gingen sommige supporters zelfs doedelzakspelers aanvallen in de stad, wat een idioten.
0
geplaatst: 25 juli 2014, 13:07 uur
Van mij mag de Eredivisie lopen van Maart t/m November.
Geen kou, geen sneeuw etc. Gewoon veel meer kans op lekker voetbalweer.
Geen kou, geen sneeuw etc. Gewoon veel meer kans op lekker voetbalweer.
0
geplaatst: 25 juli 2014, 13:15 uur
En in de zomer lege stadions en slechte kijkcijfers omdat half Nederland op vakantie is. Denk niet dat ze dat gaan doen eigenlijk.
0
geplaatst: 25 juli 2014, 13:15 uur
Helemaal mee eens. Net als dat ik het onzin vind dat de toplanden kwalificatiewedstrijden moeten spelen tegen San Marino, Malta, Andorra e.d. Laat die kleine landen een voorronde spelen en laat de winnaars daarvan tegen de toplanden spelen.
Liever niet, zeker goede voetballer, maar een moeilijke jongen en een te hoog salaris.
herman schreef:
(quote)
Liever niet, zeker goede voetballer, maar een moeilijke jongen en een te hoog salaris.
0
geplaatst: 25 juli 2014, 13:19 uur
GrafGantz schreef:
En in de zomer lege stadions en slechte kijkcijfers omdat half Nederland op vakantie is. Denk niet dat ze dat gaan doen eigenlijk.
Ook lege velden, bestuurders, trainers, voetballers willen/moeten ook met hun gezinnen (school gaande kinderen) op vakantie.
0
Hendrik68
geplaatst: 25 juli 2014, 13:25 uur
Ik vond Engels voetbal leuk toen het nog engels was. Toen Savo Milosevic een jaar of 20 geleden in het prachtige claret & blue van Aston Villa de ene na de andere Schwalbe eruit perste wist ik dat de Premier League verpest was. Helaas is het nooit meer goed gekomen.
De Primera Division kan ik niet los zien van de corruptie en seperatistisch gedoe van Baskische en Catalaanse Calimeros op de tribune. Clubs met honderden miljoenen schuld die de Dzjeemsjes en Suarezjes van deze wereld voor een kleine 100 miljoen overnemen. Zolang die trend niet stopt heeft het voor mij geen waarde. En dat in een land dat volgens iemand op deze site voor het WK maar liefst 6 elftallen kon opstellen die beter waren dan ons armetierige Oranje. Dan heb ik toch altijd nog iets meer met de Serie A, al zie ik dat ook niet vaak. Ook al tiert daar de corruptie net zo welig en is het voetbal niet om aan te zien soms, het is wel iets puurder allemaal. De enige competitie naast de onze die ik volg is de Bundesliga, omdat daar in ieder geval naar Financial Fair Play wordt gestreeft.
De CL vind ik al jaren niet meer interessant, sinds ploegen geen kampioen meer hoeven te worden om mee te doen kan ik het niet meer serieus nemen. Waarom mag de kampioen van Letland niet meedoen? Alleen omdat Letland geen 20 miljoen inwoners heeft en dus minder geld? Is toch gek?
Speelt ook nog mee dat ik 's avonds werk en sowieso weinig kans heb het te volgen. Maar donderdagavond ben ik wel vrij, maar ik zie nooit een seconde van de EL. Totaal geen behoefte aan.
De Primera Division kan ik niet los zien van de corruptie en seperatistisch gedoe van Baskische en Catalaanse Calimeros op de tribune. Clubs met honderden miljoenen schuld die de Dzjeemsjes en Suarezjes van deze wereld voor een kleine 100 miljoen overnemen. Zolang die trend niet stopt heeft het voor mij geen waarde. En dat in een land dat volgens iemand op deze site voor het WK maar liefst 6 elftallen kon opstellen die beter waren dan ons armetierige Oranje. Dan heb ik toch altijd nog iets meer met de Serie A, al zie ik dat ook niet vaak. Ook al tiert daar de corruptie net zo welig en is het voetbal niet om aan te zien soms, het is wel iets puurder allemaal. De enige competitie naast de onze die ik volg is de Bundesliga, omdat daar in ieder geval naar Financial Fair Play wordt gestreeft.
De CL vind ik al jaren niet meer interessant, sinds ploegen geen kampioen meer hoeven te worden om mee te doen kan ik het niet meer serieus nemen. Waarom mag de kampioen van Letland niet meedoen? Alleen omdat Letland geen 20 miljoen inwoners heeft en dus minder geld? Is toch gek?
Speelt ook nog mee dat ik 's avonds werk en sowieso weinig kans heb het te volgen. Maar donderdagavond ben ik wel vrij, maar ik zie nooit een seconde van de EL. Totaal geen behoefte aan.
0
geplaatst: 25 juli 2014, 13:40 uur
GrafGantz schreef:
Valt wel mee denk ik. Er gaan genoeg mensen ook op wintersport etc. die dan wedstrijden missen.
Ik ben voor

0
geplaatst: 25 juli 2014, 13:47 uur
Running On Empty schreef:
Valt wel mee denk ik. Er gaan genoeg mensen ook op wintersport etc.
(quote)
Valt wel mee denk ik. Er gaan genoeg mensen ook op wintersport etc.
Klopt, tijdens de winterstop.

0
geplaatst: 25 juli 2014, 13:52 uur
PSV en onder begeleiding (ik durf daar niet meer alleen naar toe) ook in Utrecht, maar daar is het iets minder veilig om te juichen.
Utrecht hoort dacht ik toch bij de selecte groep met clubs met de meeste lege plekken in het stadion, is het daar soms vaker winter?
Utrecht hoort dacht ik toch bij de selecte groep met clubs met de meeste lege plekken in het stadion, is het daar soms vaker winter?
0
geplaatst: 25 juli 2014, 14:01 uur
corn1holio1 schreef:
Het is de vierde snelste tijd van de vijf renners die in de geschiedenis van de Tour de France als eerste boven aankwamen in Hautacam. Dus de tijden van niet-winnaars zijn niet meegenomen. Dit spreekt juist in zijn voordeel, er is maar één keer trager gereden.
Hier iets waar je wat meer aan hebt:
Things to take of note
in 1996 , it was a short and completely flat stage until they reached Hautacam.
In 2000, It was a long, hard ,cold and rainy day that saw many climb with their jackets on...
2008 was a very nice day, but they climed the tourmalet previously.
1996
Riis 34:35
Virenque 35:20
Defaux 35:20
Piepoli 35:52
Ullrich 36:08
Notable 2000 times
Lance 36:22
Moreau 39:27
Zulle 40:06
JanU 40:23
2008
Piepoli & Cobo 37:30
Schleck 37:58
Evans Group 39:47
in 1996 , it was a short and completely flat stage until they reached Hautacam.
In 2000, It was a long, hard ,cold and rainy day that saw many climb with their jackets on...
2008 was a very nice day, but they climed the tourmalet previously.
1996
Riis 34:35
Virenque 35:20
Defaux 35:20
Piepoli 35:52
Ullrich 36:08
Notable 2000 times
Lance 36:22
Moreau 39:27
Zulle 40:06
JanU 40:23
2008
Piepoli & Cobo 37:30
Schleck 37:58
Evans Group 39:47
In '96 zat iedereen volgespoten met EPO en was het een relatief makkelijke etappe. In 2000 was het een enorme veldslag. Niet te vergelijken met gisteren, waar ze behoorlijk rustig zijn begonnen. De tijden van 2008 lijken dan vergelijkbaar (Tourmalet ervoor gehad met goed weer), maar in 2008 reden ze diezelfde Tourmalet tweeënhalf minuut sneller op. Daar was het dus al oorlog op de Tourmalet, waar het gisteren pas echt begon op de Hautacam. De tijden van de Tourmalet en Hautacam bij elkaar opgeteld was Nibali vier seconde trager dan "Evans Group".
Nog steeds zijn dit soort tijden twijfelachtig snel, maar dat geldt ook voor de prestaties van Pinot, Bardet, Van Garderen, Mollema, Ten Dam, etc.
0
geplaatst: 25 juli 2014, 14:08 uur
Rudi S schreef:
PSV en onder begeleiding (ik durf daar niet meer alleen naar toe) ook in Utrecht, maar daar is het iets minder veilig om te juichen. Utrecht hoort dacht ik toch bij de selecte groep met clubs met de meeste lege plekken in het stadion, is het daar soms vaker winter?
PSV en onder begeleiding (ik durf daar niet meer alleen naar toe) ook in Utrecht, maar daar is het iets minder veilig om te juichen. Utrecht hoort dacht ik toch bij de selecte groep met clubs met de meeste lege plekken in het stadion, is het daar soms vaker winter?
Ja zou zo maar kunnen. Wij hebben van die open hoeken in het stadion waar een koude wind doorheen kan snijden over de tribunes heen. Men ziet nu eindelijk het licht dat die hoeken dicht moeten. Overigens is het in ons vak veilig hoor.
Idioten die niet tegen supporters van de tegenpartij kunnen heb je helaas overal.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.