MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Opvallend dat Ullrich in 2000 een stuk langzamer was dan in 1996, het jaar waarin Riis letterlijk stijf stond van de epo. Zelf ben ik mijn interesse in de Tour al een paar jaar geleden verloren na alle dopingschandalen. Dat iedereen die een beetje hard rijdt zich meteen verdacht maakt, maakt het er niet leuker op.

Zoals gezegd was de etappe van 2000 vele malen zwaarder dan die van 1996, dus zo gek is het niet dat Ullrich in 2000 een stuk langzamer was. Al zullen ze na '98 vast iets voorzichtiger zijn geweest met het dopinggebruik.

Martial
Running On Empty schreef:
Overigens is het in ons vak veilig hoor.

Kindervak?

buizen
Ze fietsen en rijden daar allemaal wel erg dicht op elkaar, met hoge snelheid, in die stromende regen, die renners, motoren, auto's etc. Als dat maar goed gaat.

Martial
Titmeister schreef:

Verder ben ik benieuwd wanneer Feyenoord eindelijk nieuwe spelers gaat halen. Ik bedoel, dat Pelle, BMI, Janmaat en de Vrij weggingen, wisten al lang van tevoren. Het lijkt wel alsof ze alleen maar Nederlandse spelers mogen halen. Ik bedoel, tuurlijk zou Dost een goede spits zijn voor Feyenoord, maar Wolfsburg wil pas verkopen als ze een nieuwe spits hebben en hij verdient nu 2x zo veel als het salarisplafond, dus ze betalen sowieso de hoofdprijs. Je gaat mij niet vertellen dat er ergens in Scandinavie niet een fatsoenlijke spits rondloopt, of anders die topscorer van de Franse Ligue 2, dat lijkt me ook wel een aardige spits. Verder moet er nog een rechtsback (Vermijl?) en rechtsbuiten komen wat mij betreft om enigszins beslagen ten ijs te komen...

Feyenoord had de selectie al op orde moeten hebben met het oog op de vCL, kan je gelijk zien hoe belangrijk ze dit vinden, niet dus!
Vraag me zo onderhand af of ze het sportieve wel belangrijk vinden?

Twee jaar geleden tegen Kiev kwamen we ook een spits te kort namelijk, doorkomen ten gunste van Besiktas is 2 miljoen rijker en rechtstreekse plaatsing voor de groepsfase van de EL niet geheel onbelangrijk (de centen) voor Feyenoord.

Ik was woensdag in de Kuip bij de wedstrijd tegen Real Sociedad en ben me werkelijk rot geschrokken van het niveau, amper kansen weten te creëren, een kwartier voor tijd toen Clasie en Kongolo er in kwamen ging het ietsjes beter en kwamen er wat kleine kansjes, dit Feyenoord heeft een kwaliteitsinjectie nodig anders kan het wel is een heel vervelend seizoen gaan worden en worden ze sportief weer teruggeworpen.

Maar wel een lichtpuntje hoor woensdag dat was Rick Karsdorp noodgedwongen op de rechtsback in de 2e helft bij gebrek aan beter, maar aan alles ziet je dat deze jongen potentie heeft oftewel onthoud deze naam maar de komende jaren, Karsdorp is van origine een nummer 10 overigens en mag van mij nu al de plek van de hopeloos falende Immers overnemen, wat een verschrikking was dat weer afgelopen woensdag en dat ik heb het nog niet eens over die andere Haagse ramp Verhoek, te schandalig voor woorden hoe hij zich over het veld beweegt.

Ik ben benieuwd tegen Besiktas aanstaande woensdag als ik moet afgaan met wat ik gezien heb tegen Sociedad heb ik weinig hoop op een goed resultaat.

Van Geel lijkt (?) weer te gaan gokken op de transferdeadline van 31 augustus met het aantrekken of huren van spelers en we hebben vorig seizoen gezien (Bakkal en Armenteros) hoe goed dit uitpakte....

Martial
Rudi S schreef:
(quote)

(afbeelding)

Is dit persoonlijk bedoeld knul?

De FIFA wijst het afblazen van het WK in 2018 in Rusland af. Het zou niets oplossen.

De grootste maffiaclub ter wereld, de FIFA, ongetwijfeld fors betaald door Moskou om het WK binnen te halen, is bang dat bekend gaat worden hoeveel er aan wie is betaald.

De UEFA had wat mij betreft ook al moeten besluiten alle Russische clubs, het Russische Elftal en die uit door Russische separatisten bezette Oost Oekraïense, voor deelname aan alle EK wedstrijden de toegang te weigeren. Dit kunnen ze alsnog doen. Stel je voor, dat Feyenoord tegen Shakthar Donetsk had moeten spelen. 5 buitenlandse voetballers (o.a. de Braziliaan Fred) durven alvast niet meer terug naar Shakthar Donetsk, waar ze een contract hebben lopen.

De FIFA zou vier jaar hebben gehad om een nieuwe organisator te vinden en wellicht zou er een gezamenlijke organisatie kunnen plaatsvinden voor 2018.

Als ze nu én een adequate sanctie willen organiseren én eentje die geen geld kost, dan is het verbannen van alle Russische sporters wel de meest effectieve. Ik weet nog de frustratie, van alle sportieve en culturele instellingen in Zuid Afrika vanwege het niet kunnen sporten/optreden door de apartheid (toen).

Dat de FIFA zojuist zegt dat het niets oplost is de grootst mogelijke flauwekul. Een betere sanctie bestaat er niet, het wordt (pijnlijk) visueel gemaakt, dat er om heel begrijpelijke redenen geen onderlinge wedstrijden meer kunnen worden gespeeld. Politieke verschillen zijn prima, maar het uit de lucht schieten van vliegtuigen met honderden doden gaat toch echt te ver. Maar met eventueel een dergelijke boycot moet de FIFA (weer) met de billen bloot.

Hopelijk zal Van Praag al zijn invloeden aanwenden (de Engelsen willen ook al niets meer met de FIFA zolang Blatter er blijft zitten) om er schoon schip te maken.
Begin september wordt de hele procedure rond de toewijzing van de WK's aan Quatar en Rusland openbaar. Ben benieuwd, hoewel je natuurlijk vraagtekens kunt zetten bij de betrouwbaarheid van wat er wordt gerapporteerd en vooral van wat er wordt weggelaten.

Martial schreef:
Feyenoord had de selectie al op orde moeten hebben met het oog op de vCL, kan je gelijk zien hoe belangrijk ze dit vinden, niet dus!
Vraag me zo onderhand af of ze het sportieve wel belangrijk vinden?

Is het niet gewoon een kostenafweging? Het is niet realistisch te denken dat Feyenoord de CL haalt aangezien geen enkele Nederlandse nummer 2 dat is gelukt de afgelopen (bijna) 10 jaar. Deze ronde overleven en daarmee de Europa League halen zou wel kunnen, maar hoeveel win je daar nou eigenlijk mee? Financieel is het nauwelijks interessant (zou me niets verbazen als je zelfs toe moet leggen), maar het kost je wel een hoop extra miljoenen die ze zich nu uitsparen.

Feest in Belgie!! Vanavond begint de Jupiler Pro League weer

Lachen met Tom Coninckx zijn pakken
Lachen met oude Jan, dikke Jan & Aad
Lachen met Frank Raes die niet overweg kan met zijn technologische beeldtafel

Voorspellingen door de Belgen hier? Zulte mag kampioen worden van mij

Martial schreef:
(quote)

Is dit persoonlijk bedoeld knul?

foto uit het kindervak op reactie kindervak, wat is daar nu persoonlijk aan, mag er geen Feyenoord afbeelding gebruikt worden?

Martial
herman schreef:
(quote)

Is het niet gewoon een kostenafweging? Het is niet realistisch te denken dat Feyenoord de CL haalt aangezien geen enkele Nederlandse nummer 2 dat is gelukt de afgelopen (bijna) 10 jaar. Deze ronde overleven en daarmee de Europa League halen zou wel kunnen, maar hoeveel win je daar nou eigenlijk mee? Financieel is het nauwelijks interessant (zou me niets verbazen als je zelfs toe moet leggen), maar het kost je wel een hoop extra miljoenen die ze zich nu uitsparen.

Nee natuurlijk is het niet realistisch dat Feyenoord de CL gaat halen en buiten dat ik moet er eerlijk gezegd ook niet aan denken dat dit elftal komt te spelen tegen clubs als Real Madrid of Bayern Munchen, dan liggen er weer dubbele cijfers op de loer en dat hoef of wil ik niet meer meemaken

Ik ben ook geen "fan" van de EL, je komt te spelen tegen clubs waar je de naam amper van kunt uitspreken (zie PSV vorig seizoen) en het financiële aspect is ook nauwelijks interessant, als je geld wilt verdienen moet je je rechtstreeks plaatsen voor de CL en dat is dus kampioen worden, maar dat lijkt me dit seizoen een lastige opgave voor Feyenoord, al is het wachten op de datum 31 augustus dan weet je pas echt hoe Feyenoord het aankomende seizoen er uit komt te zien, maar dat geldt voor meerdere clubs uit de eredivsie natuurlijk.

Vooral dat verhaal over "een team vormen duurt maanden" schiet in de roos.

Wat dat betreft is Fred Rutten de minst te benijden trainer van de eredivisie.
Hij bevindt zich niet in de rol dat hij met zijn vuisten op tafel kan slaan.

Want ik ben dan een aantal dagen weg, zie bewust alleen Engelse TV in Londen en sla dan verwachtingsvol de Nederlandse Sportkranten open voor de nieuwe aankopen en wervelende kritieken.

Maar nee. Niks gebeurt in de Kuip, abominabel voetbal (niet om aan te zien). Turkije deed niet mee aan het WK, Besiktas heeft zich mooi kunnen voorbereiden op deze ronde in de CL. "We hebben nog een week" probeert Rutten nog.

En wie weet wie daarna allemaal nog voor weinig kunnen worden gehaald tot 31 augustus. Maar dan is het voor resultaten in de Champions League al te laat.
Vermoedelijk gaan ook de eerste drie wedstrijden van het seizoen alvast verloren en staat Feyenoord in september alweer met lege handen, want wie gaat de kar trekken.

Dat lijkt mij een goed tijdstip om je geld terug te vragen voor je seizoenkaart, Ed.

Haha, wat een negativisme, musician. Denk dat het allemaal wel wat meevalt, Besiktas kan er ook helemaal niks van dus jullie hebben best een goede kans.

Iemand die docu net over Lance Armstrong nog gezien? Ongelooflijk als je die beelden van hem terugziet met de wetenschap dat hij alles aan elkaar vastloog en dat 19 jaar lang, hoe kan een mens dat volhouden? Een gewetenloze narcist is het.

buizen
trebremmit schreef:

Iemand die docu net over Lance Armstrong nog gezien?

Ja, heb die docu net gezien. Indrukwekkend. De wielerwereld moet heel wat vertrouwen terug winnen.

Voor de mensen die de docu niet gezien hebben is er altijd nog Uitzending Gemist.

Die opening scene alleen al, keihard liegen in de rechtbank

Cured
Wanneer begint de voetbalcompetitie weer ? Dat fietsen is wel klaar ...

8 augustust is het al weer Zwolle - Utrecht.
Zwolle heeft dan al die openingspot tegen Ajax gehad.

Héctor "Tito" Villalba - San Lorenzo - YouTube

Feyenoord zou 2,4 miljoen voor Villalba overhebben en krijgt dan 80% op zijn rechten. Kan in de spits, maar ook op de rechts -en linksbuiten posities. Lijkt me wel een geinige speler.

Dan Dost erbij en voorin is Feyenoord klaar.

Dan nog een rechtsback en het liefst een linksback en de selectie ziet er alweer een stuk beter uit. Een middenvelder erbij zou ook fijn zijn, maar ja... het houdt een keer op.

Hmm op basis van zo'n filmpje kan je niet zo veel zeggen, behalve dat ie behoorlijk snel is, wat natuurlijk al een goede kwaliteit is. Verder is ie pas net 20, dus zou wel eens een redelijke aanwinst kunnen zijn. Zou hem wel op de flank zetten ipv in de spits, daarvoor lijkt ie me te klein.

Denk ook dat hij voor de flanken gehaald wordt (mocht het gerucht waar zijn).

In het filmpje is hij wel erg egocentrisch. En wat dikkig. Maar ook snel en technisch. En jong, dus interessant voor een latere doorverkoop.

Stalin schreef:
Voor de mensen die de docu niet gezien hebben is er altijd nog Uitzending Gemist.

Die opening scene alleen al, keihard liegen in de rechtbank

Het blijft inderdaad ongekend en indrukwekkend op een verkeerde manier, hoe erg en systematisch Armstrong de buitenwereld bleef voorliegen. Opvallend blijf ik vinden dat hij het zelfs deed op momenten dat het niet nodig was, zoals zijn speech bij zijn laatste zege op het podium in Parijs. Er moet inderdaad wel iets mis zitten in zijn persoonlijkheid. Het is voor mij iemand die me anders heeft laten denken over hoe mensen zijn, helaas wel op een negatieve manier. Het is voor mij echt een held die van een voetstuk gevallen is.

Ik heb gisteren 3/4 van de documentaire gezien. Daar zat voor mij weinig nieuws in. Het kwam wat over als een beeldverslag van het boek The Secret Race/Wielermaffia van Tyler Hamilton.
Wat mij wat tegenstond in deze documentaire is dat hij wel heel erg gericht was op het zwart maken van Lance. Nu is daar natuurlijk wel reden toe, maar ik verwacht van een documentaire dat er geprobeerd wordt een objectief beeld neer te zetten en bepaalde zaken in een context neer te zetten.
Ik vond niet dat dit in deze docu gebeurde (tenminste in het eerste driekwart). De bekende tegenstanders werden uitgebreid aan het woord gelaten zonder enige vorm van weerwoord, wederhoor (hoewel dat wellicht wel geprobeerd is) en het geheel in de context van de wielerwereld te plaatsen. Alles was er op gericht om aan te tonen hoe slecht Armstrong wel niet was.
In het begin wordt er bijvoorbeeld een Italiaanse renner aan het woord gelaten die vertelt over hoe hij een koers verkocht aan Armstrong. Als je dat op deze manier naar voren brengt, lijkt het of dit iets typisch voor Armstrong is. Dat is het niet. Dat koersen verkocht worden, kun je alles van vinden, maar maakt onderdeel uit van de wielerwereld. Koersen worden voortdurend verkocht, dat is altijd zo geweest en gebeurt nog steeds. Op kleine schaal in de criteriums, maar ook in koersen als de Olympische Spelen (Vinokoerov-Uran). Als je dat niet in de context van de wielerwereld als geheel plaatst, doe je alsof Armstrong hier uitzonderlijk in was. Wat dat betreft is het boek 'Het feest van list en bedrog' van Herman Chevrolet een aanrader, om te lezen hoe erg bedrog vanaf het begin af aan onderdeel heeft uitgemaakt van het wielrennen.
Het begon me ook steeds meer in de docu te storen dat de verschillende mensen gewoon hun verhaal mochten doen, over Armstrong en veel minder over henzelf, zonder dat er ook maar een kritische vraag gesteld werd waarin gevraagd werd door de betrokkenen zelf te reflecteren op hun aandeel. Met als toppunt die Betsy Andreu, die zichzelf mag afficeren als degene die vanaf dag één het allemaal heel slecht en onvoorstelbaar vond wat er allemaal gebeurde, er voortdurend schande van sprak en anderen (zoals Kirstin Armstrong) mag veroordelen omdat ze er niets tegen deden. In het midden blijft wat ze zelf dan actief heeft gedaan en of ze er zelf bijvoorbeeld niet van heeft gegeten. Voor de duidelijkheid, dat hoeft van mij ook niet, Lance was echt wel de kwade genius. Maar als je zo hard je verhaal mag doen en mag pretenderen dat jij wel aan de goede kant stond, dan past wat mij betreft daar wel een kritische vraag bij binnen een docu.

Al met al was is dus wat teleurgesteld over het objectieve karakter van de docu. Ik vind echt dat Armstrong keihard aangepakt mag worden, maar vind het juist krachtiger dat dit gebeurt door het verhaal dan verschillende kanten te belichten en binnen de context van de wielerwereld te plaatsen.

Martial
musician schreef:

Dat lijkt mij een goed tijdstip om je geld terug te vragen voor je seizoenkaart, Ed.

Ik ben in de loop der jaren wel wat gewend Hans

En ik ga Feyenoord pas beoordelen na 31 augustus, want wat er nu staat dat is gewoonweg niet voldoende + dat je nog niet weet wat er eventueel nog bij gaat komen, maar dat een Pelle gemist gaat worden is een ding wat zeker is en dat was afgelopen woensdag al goed zichtbaar.

Ik lees hier maar dat een Besiktas helemaal niets voorstelt, maar dat zie ik dan wel met mijn eigen ogen woensdag of ze het gelijk aan hun kant hebben, Feyenoord moet minimaal met 2-0 winnen en die 0 is zeker belangrijk met het oog op de return, maar ja ook ruim 2500 Besiktas supporters in de kuip dat wordt een pokke herrie

Martial

Gabrich (Ajax) zag er ook aardig uit op een youtube filmpje

Ik vraag me af hoe Feyenoord nu weer bij deze speler terecht komt, zal vast niet zijn via dat geweldige scoutingsapparaat dat Feyenoord heeft.

Ik zeg ook niet dat je af moet gaan op dit filmpje. Hij schijnt wel erg populair te zijn in Argentinië.

Wel kun je heel duidelijk aan het filmpje zien dat hij Verhoek alle hoeken van het veld laat zien.

Ik denk overigens niet dat hij daadwerkelijk komt hoor...

Paar jaar geleden stond er hier een filmpje van Singh, jaja dat zag er ook erg goed uit toen.

Die was zelfs in het filmpje al niet goed of snel.

buizen
De jongens rijden weer in de zon en er kan nog van alles gebeuren in deze eerste en enige tijdrit in de Tour.
Het parcours ligt in een bocht linksom naar het noordelijker gelegen Périgueux. De rit is redelijk vlak en het zal vooral de afstand van 54 kilometer zijn die de renners angst inboezemt. Behalve natuurlijk mannen als Tony Martin, Fabian Cancellara en Tom Dumoulin. Of krijgen we een verrassing? Er kan natuurlijk van alles gebeuren, in 54 kilometer..

Nicolage Rico schreef:
Die was zelfs in het filmpje al niet goed of snel.

Je zei toen dat ie een goed schot en een goede voorzet had.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:49 uur

geplaatst: vandaag om 06:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.