MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
En daar heb ik dan gelijk in gehad. Verder was het niet veel... kwam zwaar tekort.

Lukaku wrs naar Wolfsburg. Hopelijk horen we snel dat Feyenoord Dost gaat huren, met optie tot koop.

Nicolage Rico schreef:
Hopelijk horen we snel dat Feyenoord Dost gaat huren, met optie tot koop.

Toch ben ik wel benieuwd hoe blij jullie uiteindelijk zijn/blijven met Dost, mocht hij inderdaad komen.
Het is natuurlijk zeker geen verkeerde speler, maar heb bij Heerenveen toch altijd wat voorbehoud gehad. Hij heeft denk ik meer mazzel met de geweldige aanvoer van Assaidi en Narsingh gehad dan andersom. Hij had er een ongelofelijk goede neus voor om op het juiste moment op de juiste plek te staan, maar voegde in het geheel niet heel veel toe aan het spel. Daarnaast zat hij zichzelf (en de trainer) mentaal behoorlijk in de weg. Hij liet vaak al snel letterlijk zijn hoofd hangen en trok zich bijna terug uit het spel. In het laatste jaar bij Sc Heerenveen heeft hij nog een behoorlijke ontwikkeling doorgemaakt, ook op dat mentale vlak, maar gezien zijn speelminuten en blessures kun je je afvragen in hoeverre die zich doorgezet heeft (of zelfs belemmerd is) bij Wolfsburg.

Martial
Nicolage Rico schreef:

Wel kun je heel duidelijk aan het filmpje zien dat hij Verhoek alle hoeken van het veld laat zien.

Je komt wel met een lekker voorbeeld zeg Verhoek daar wint iedereen het van, wat was die slecht zeg tegen Sociedad........

buizen
Komen ze weer op het allerlaatst met die carbonfietsen aanzetten, voor die tijdrit van vandaag.
Dat Tourteam kan wel beter hoor. Laurens ten Dam was wel aardig enthousiast.

Martial schreef:
(quote)

Je komt wel met een lekker voorbeeld zeg Verhoek daar wint iedereen het van, wat was die slecht zeg tegen Sociedad........

Tja, en toch stond ie weer in de basis. Verschrikkelijk. Ik ken die Villalba verder niet, maar er moet echt iets bij.

Bonk schreef:
(quote)

Wat mij wat tegenstond in deze documentaire is dat hij wel heel erg gericht was op het zwart maken van Lance.

Lance kon er zelf ook wat van, als we de docu moeten geloven.
Greg LeMond zijn bedrijf Lemond Bikes is in wezen door toedoen van Armstrong ten gronde gericht.
LeMond zelf is door Armstrong neergezet als alcoholist en drugsgebruiker.

Andere voormalige vrienden en ploeggenoten werden aan alle kanten onder druk gezet om vooral hun mond te houden.
Hielp dat niet, dan werden ze onder druk gezet valse bekentenissen af te leggen, zoals blijkt uit opgenomen gesprekken.
Als zelfs dat dan nog niet lukte, dan zorgde Lance er wel voor dat de persoon in kwestie compleet zwart gemaakt zou worden en als niet betrouwbare getuige gezien zou worden.

Willens en wetens levens ten gronde richten om je eigen leugen in stand te houden...onvoorstelbaar.

Gelukkig zijn er mensen als David Walsh die al vanaf het begin vraagtekens hebben gezet bij Lance en zijn verhaal.
In latere jaren kwamen daar voormalige teamgenoten en kameraden Floyd Landis en Tyler Hamilton bij om de facade nog verder af te breken.
Ook Betsy Andreu bleek een tegenstander van formaat en is na al die jaren nog steeds oprecht boos over alles wat er is gebeurd.

Dat Betsy verder geen kritische vragen werden gesteld is op zich wel jammer, want zoals Armstrong zelf zegt is het onmogelijk dat de vrouwen van de renners het niet geweten hebben.
“Let’s be honest about this,” Armstrong says. “We all know Frankie doped, like all of us, and of course she would have known. ... This was even a topic of discussion amongst our wives,” he says.

“I know two things: I did all of that for years, and I know what it is to procure, store, use, dispose and hide (drugs). And No. 2, I’ve lived with women during those years. Whether it’s Kristin or it’s Sheryl (Crow, a former fiancée). It is absolutely impossible to hide all that. And I’m not talking about hiding a few whatevers in your Dopp kit. ... This is not easy. It’s impossible. That is a fact. If they lived together, she knew.

Link

Ook voormalig meesterknecht Hincapie zegt dat er meer achter Frankie Andreu zijn onthullingen zit.
“I’m not denouncing them because they went through a lot of hard times. But a lot of what actually happened was lost in all this. A lot of what Frankie did, I don’t know if she (Betsy) even knows.”

Link

Hier zijn de laatste woorden nog niet over gesproken lijkt het.

Ik heb in ieder geval erg genoten van die docu. Ik heb er inmiddels een stuk of 4 gezien. En in alle 4 komt naar voren dat Armstrong een ENORME klootzak is.

Hendrik68
Dat klopt, maar geen grotere klootzak dan alle ploeggenoten. Ik heb deze docu niet gezien, maar grote gedeelten waren al eens voorbij gekomen. Alle mensen eromheen werkten er wel aan mee, zonder medewerking van andere criminele wielrenners was ook Lance nergens.
Gelukkig zijn er mensen als David Walsh die al vanaf het begin vraagtekens hebben gezet bij Lance en zijn verhaal
. Heel goed, maar waarom alleen Armstrong's verhaal? Waarom niet Ullrich, waarom niet Riis, waarom niet Indurain, waarom niet iedereen? Dat Armstrong straf krijgt is terecht, maar waarom moet alleen hij en een enkele andere renner uit de uitslagen geschrapt worden? Leg dat eens uit.

En dan nog wat: waarom is hij nooit betrapt? Is dat nu al eens duidelijk? Zo nee waarom niet? Omdat Walsh en McQuiad beiden Iers zijn?

Lukk0
Dit is een artikel dat aardig op de docu aansluit. Korte samenvatting: natuurlijk heeft Lance Armstrong doping gebruikt, en deed hij dat ook nog eens op grotere schaal en professionelere wijze dan de meeste anderen, maar hij is en blijft een groot icoon in de strijd tegen kanker.

Hendrik68 schreef:
Dat klopt, maar geen grotere klootzak dan alle ploeggenoten.

Dat vind ik dus niet. Armstrong heeft heel wat mensen hun leven vernield of getracht te vernielen. Dat kun je niet zeggen van zijn teamgenoten. Dat maakt hem in mijn ogen een veel grotere klootzak dan de rest.

Hendrik68
Je begint samen ergens aan en dan hou je voor de rest van je leven je snavel of je begint er eenvoudigweg niet aan. Ik denk dat velen binnen zijn oude ploeg eerder Tyler Hamilton als de grootste eikel zien dan Armstrong. Hamilton werd echter als eerste echt gepakt en geschorst en is toen de boel gaan verraden. Onder grote druk weliswaar maar toch. Vanaf toen is het balletje gaan rollen en kon Armstrong uiteindelijk geen kant meer op. Maar op het eind is ook Armstrong eerlijk geweest door alles naar buiten te brengen. Er zijn nog honderden wielrenners die dat nog niet hebben gedaan. Dat zijn dan geen klootzakken? Wat mij betreft grotere. En nogmaals, waarom is Armstrong tijdens zijn carriere niet betrapt? Kunnen we niet met zijn allen accepteren dat hij iedereen te slim af was?

Hij heeft waarschijnlijk mensen omgekocht zodat hij niet betrapt werd, kwam ook in de docu naar voren. Hij was zo'n beetje het hoofd van een criminele organisatie, snap niet dat mensen dat nog goed proberen te praten. En een icoon voor kankerbestrijding die zijn eigen lichaam vol troep spuit daar kan ik helemaal geen begrip voor opbrengen.

@ Hendrik. Dat laatste kan ik zeker accepteren. Hij was blijkbaar sluwer (slim wil ik dat niet noemen) dan de rest. Plus hij had wat vriendjes op de juiste plekken zitten. Die blijkbaar maar al te graag het spel wilde meespelen. Hij werd bijv op de hoogte gehouden welke vorderingen er gemaakt waren in de dopings labs. Dus wist hij precies wanneer te stoppen met bepaalde middelen.

Hendrik68 schreef:
Maar op het eind is ook Armstrong eerlijk geweest door alles naar buiten te brengen.

Ben ik dus absoluut niet mee eens. Hij kon op een gegeven moment geen kant meer op en probeerde er toen voor zichzelf alsnog maar het meeste uit te halen. Zo is dat interview met Oprah is echt om te kotsen. Hoe hij zich daar nog in een slachtofferrol durft te praten is echt schandalig. Armstrong is gewoon een sociopaat die alles doet om te winnen en volgens mij geen moment berouw heeft gekend.

Nee, dan heb ik nog veel meer sympathie voor een Michael Rasmussen die uiteindelijk wel eerlijk voor alles is uitgekomen - al was geld hierin wel een grote drifveer. In hem kun je nog een beetje menselijkheid terugvinden.

Volgens mij heeft Mollema de ploegleiding kortgeleden vertelt definitief te gaan vertrekken gezien deze zure reactie van Zeeman. "Bauke was niet goed vandaag. Dit optreden lag in de lijn van de hele Tour. Hij is een ontzettende vechter, maar in een tijdrit heb je geen achterwiel voor je. Dan moet je het zelf doen." Van beide kanten merk je veel frustratie en onvrede op. Ik zal er niet om rouwen; voor zowel Mollema als Belkin (en dan voornamelijk Kelderman en Gesink) kan het geen kwaad dat ze uit elkaar gaan.

Wat ik stront vervelend vond was die foto die hij destijds de wereld instuurde. Al liggend op zijn ruime bank met zijn 7 yellow jerseys aan de muur. Dat had zoiets van Fuck you all I am untouchable.

Aad de Mos verwacht nieuws over Vossen en Feyenoord | Feyenoord nieuws | FR12.nl

Haha, die Aad de Mos. Die geloof ik meteen...

Vraag voor de Belgen: Hoe goed is Jelle Vossen eigenlijk?

Edit: het bericht is aangepast, eerder stond er "Aad de Mos: "Vossen gaat naar Feyenoord"".

Hendrik68 schreef:
JMaar op het eind is ook Armstrong eerlijk geweest door alles naar buiten te brengen.

Volgens mij heeft Lance nog lang niet alles verteld, want zelfs bij Oprah liet hij niet het achterste van zijn tong zien en beantwoorde sommige vragen niet.
Zoals bijvoorbeeld de beschuldiging uit 1996 van Frankie en Betsy Andreu dat toen Armstrong in het ziekenhuis lag ivm zijn kanker.
Ze waren in de kamer toen een arts hem vroeg of hij middelen had gebruikt om zijn prestaties op de fiets te bevorderen.
Armstrong heeft toen kennelijk toegegeven van wel en noemde een rijtje doping op.
Toen Oprah hem hier naar vroeg, antwoorde Lance met; "Uh-uh, I’m just gonna take that on. I’m laying down on that one".

Martial

Tsja.... die Aadje toch, al zie ik zelf toch liever die Vossen komen dan Bas Dost en als ik de berichten mag geloven heeft Feyenoord maar liefst 5 miljoen voor Dost geboden en dat is veel te veel voor een speler die de afgelopen 2 jaar slechts 12 doelpunten heeft gemaakt.

De Vrij verkast voor ongeveer 8,5 miljoen naar Lazio Roma en wordt het nu wel is tijd dat er spelers bij gaan komen, want ze zijn wel erg veel kwaliteit kwijtgeraakt inmiddels.......

Volgens mij had Pelle ook niet zoveel gescoord voor ie naar Feyenoord kwam. 5 miljoen lijkt me een koopje voor Dost. Die legt er zo 25 in bij Feyenoord.

iggy schreef:
(quote)
Dat vind ik dus niet. Armstrong heeft heel wat mensen hun leven vernield of getracht te vernielen. Dat kun je niet zeggen van zijn teamgenoten. Dat maakt hem in mijn ogen een veel grotere klootzak dan de rest.
Het is een enorme klootzak! Niet omdat hij doping heeft gebruikt want dat hadden ze bijna allemaal. Nee omdat hij zijn ziekte Kanker gebruikte om te liegen. Door steeds maar te zeggen dat hij met zijn verleden en ziekte juist geen doping ging gebruiken en dat iedereen met die ziekte een voorbeeld aan hem moest nemen. Dat vind ik dus echt verschrikkelijk als je zo ver weg bent dat je zelfs dat gaat gebruiken om je zelf vrij te pleiten.

herman schreef:
Volgens mij had Pelle ook niet zoveel gescoord voor ie naar Feyenoord kwam. 5 miljoen lijkt me een koopje voor Dost. Die legt er zo 25 in bij Feyenoord.

Dat denk ik ook, bovendien heeft Dost tijdens die 2 seizoenen regelmatig op de bank gezeten en veel blessures gehad en dan kan je ook niet echt scoren zullen we maar zeggen.

Martial
herman schreef:
5 miljoen lijkt me een koopje voor Dost. Die legt er zo 25 in bij Feyenoord.

Wedden van niet ..... lees de bijdrage van Bonk maar is over Dost die slaat de spijker op z'n kop als het gaat om Dost in zijn Ajax slapende pyjama.

Martial
vigil schreef:

bovendien heeft Dost tijdens die 2 seizoenen regelmatig op de bank gezeten.

Zegt ook voldoende volgens mij.

Ach je moet iemand ook eens een kans geven... Pelle was ook niet wat je wilde in het begin. Dat hij ooit als klein kind in een ajax pyjama heeft geslapen heeft...kom op zeg.

Ik verwacht ook wel dat Dost er 20+ inschiet in de Eredivisie. Dat heeft hij al bewezen. Onze aanvoer wordt straks ook goed met Boëtius en Bilal/Villalba aan de flanken en Immers erachter (en daarachter weer Clasie en Vilhena).

Van Aanholt trouwens naar Sunderland. Van mij mag Drenthe het een jaartje proberen. Op linksback. Is ook nog eens inzetbaar op de gehele flank.

De Vrij gaat dus naar Lazio? Zonde zeg, had hem liever in de PL of Bundesliga gezien.

Tja, volgens Van Geel was/is Lazio de enige echt serieuze gegadigde. Volgens mij nog niet helemaal rond. Hopelijk kan hij dan woensdag nog meedoen.

Verder zijn Koeman en Koeman ook weer 30 miljoen rijker, als er 1 club aan het cashen is dan is dat Southampton wel. Het zal nog niet zo heel makkelijk zijn om de prestatie van vorig jaar (tegen de subtop aan) te evenaren.

Apart, na het WK had ik wel meer interesse verwacht. Vreselijke club dat Lazio met die extreem-rechtse aanhang, volgens mij spelen ze dit jaar ook niet europees, dus ik snap echt niet wat hij daar gaat doen. Dan had hij net zo goed bij Feyenoord kunnen blijven.

De Bundesliga lijkt me inderdaad ideaal voor de Vrij. Ik snap ook niet wat hij in Lazio ziet. Voorlopig gaat vooral het bedrag op zijn bankrekening omhoog.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:11 uur

geplaatst: vandaag om 05:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.