Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 28 juli 2014, 11:17 uur
Idd. nogal een foute club dat Lazio. De stadsgenoot is veel leuker. Maar wie weet draait hij een goed seizoen en kan hij daarna naar Juventus of Inter ofzo.
Hij is vorig jaar veel geblesseerd geweest. Volgens mij alleen tussen november en maart echt fit geweest en dus ook de winterstop die in Duitsland een maand duurt meegepikt. Als je het aantal goals tegen het aantal speelminuten afzet valt het allemaal wel mee.
Die kinderachtige hoolieganpraat over Ajaxpyjama's laat ik maar aan me voorbij gaan. Als ie een paar goals heeft gemaakt hoor je daar ook niemand meer over.
Martial schreef:
Wedden van niet ..... lees de bijdrage van Bonk maar is over Dost die slaat de spijker op z'n kop als het gaat om Dost in zijn Ajax slapende pyjama.
(quote)
Wedden van niet ..... lees de bijdrage van Bonk maar is over Dost die slaat de spijker op z'n kop als het gaat om Dost in zijn Ajax slapende pyjama.
Hij is vorig jaar veel geblesseerd geweest. Volgens mij alleen tussen november en maart echt fit geweest en dus ook de winterstop die in Duitsland een maand duurt meegepikt. Als je het aantal goals tegen het aantal speelminuten afzet valt het allemaal wel mee.
Die kinderachtige hoolieganpraat over Ajaxpyjama's laat ik maar aan me voorbij gaan. Als ie een paar goals heeft gemaakt hoor je daar ook niemand meer over.
0
geplaatst: 28 juli 2014, 11:23 uur
Inderdaad. Strootman (PSV) en Cruijf (jaartje Feyenoord) sliepen ook in een Ajaxpyjama, om maar wat te noemen. Die deden het toch alleraardigst bij deze clubs...
0
geplaatst: 28 juli 2014, 11:26 uur
Officieel helemaal rond zie ik, 7,5 miljoen in 1ste instantie bij Europees voetbal enzo kan daar nog wel iets bij komen.
0
geplaatst: 28 juli 2014, 11:35 uur
Veel te weinig. En dan nog zien of je het daadwerkelijk krijgt van die wanbetalers.
0
Martial
geplaatst: 28 juli 2014, 12:01 uur
Nicolage Rico schreef:
Ik verwacht ook wel dat Dost er 20+ inschiet in de Eredivisie. Dat heeft hij al bewezen. Onze aanvoer wordt straks ook goed met Boëtius en Bilal/Villalba aan de flanken en Immers erachter (en daarachter weer Clasie en Vilhena).
Van Aanholt trouwens naar Sunderland. Van mij mag Drenthe het een jaartje proberen. Op linksback. Is ook nog eens inzetbaar op de gehele flank.
Ik verwacht ook wel dat Dost er 20+ inschiet in de Eredivisie. Dat heeft hij al bewezen. Onze aanvoer wordt straks ook goed met Boëtius en Bilal/Villalba aan de flanken en Immers erachter (en daarachter weer Clasie en Vilhena).

Van Aanholt trouwens naar Sunderland. Van mij mag Drenthe het een jaartje proberen. Op linksback. Is ook nog eens inzetbaar op de gehele flank.
Voorlopig zijn die Bilal en Villalba geruchten en is er nog niets concreets en voor Boëtius wordt het dit seizoen ook wel is tijd dat hij echt op gaat staan, want het is en blijft (helaas) nog veel te wisselvallig wat hij laat zien.
Begin jij nu ook al over die Drenthe, die bij elke club voor problemen zorgt, ik kan me niet voorstellen dat Feyenoord deze speler gaat halen?
Immers erachter?
Karsdorp zou je moeten zeggen, een geweldig talent waar Feyenoord veel plezier aan gaat beleven.
0
geplaatst: 28 juli 2014, 12:45 uur
De interesse in Villalba is bevestigd door Feyenoord, dus geen gerucht.
Drenthe kan je een eenjarig contract aanbieden. Voetballend kan hij genoeg toevoegen - mits fit. Als hij lastig is, verleng je zijn contract niet. Bij Feyenoord deed hij het destijds fantastisch op de linksback - één van de weinige lichtpuntjes dat seizoen. En hij is multifunctioneel. Maar ik verwacht verder ook totaal niet dat Feyenoord hem gaat halen.
Voorlopig staat Immers in de basis. Zal wel een tijdje duren voordat Karsdorp die positie over zal nemen, als het dit seizoen al gaat gebeuren. In ieder geval niet als Karsdorp rechtsback staat...
Drenthe kan je een eenjarig contract aanbieden. Voetballend kan hij genoeg toevoegen - mits fit. Als hij lastig is, verleng je zijn contract niet. Bij Feyenoord deed hij het destijds fantastisch op de linksback - één van de weinige lichtpuntjes dat seizoen. En hij is multifunctioneel. Maar ik verwacht verder ook totaal niet dat Feyenoord hem gaat halen.
Voorlopig staat Immers in de basis. Zal wel een tijdje duren voordat Karsdorp die positie over zal nemen, als het dit seizoen al gaat gebeuren. In ieder geval niet als Karsdorp rechtsback staat...
0
geplaatst: 28 juli 2014, 13:24 uur
Zaterdag overigens een lekker potje voetbal gezien. FC Utrecht kreeg voetballes van Sporting Lissabon dat won met 3-0, en zeker niet geflatteerd. Wat een heerlijke voetballers lopen daar rond. Spelen ook niet voor niets Champions League. 

0
geplaatst: 28 juli 2014, 14:57 uur
herman schreef:
Drenthe is meer wat voor Excelsior momenteel...
Drenthe is meer wat voor Excelsior momenteel...
Ik denk eigenlijk dattie op Zuid eerder een geschikte kapper kan vinden dan in Kralingen
.
0
geplaatst: 28 juli 2014, 15:14 uur
Lovren naar van Southhampton naar Liverpool voor 30 miljoen.
Not sure if... wereldverdediger of bedragen worden steeds groter.
Not sure if... wereldverdediger of bedragen worden steeds groter.
0
geplaatst: 28 juli 2014, 15:48 uur
GrafGantz schreef:
Ik denk eigenlijk dattie op Zuid eerder een geschikte kapper kan vinden dan in Kralingen
.
(quote)
. Hij is een paar dagen geleden nog geweest, dus voorlopig hoeft hij niet meer...
http://scontent-b.cdninstagram.com/hphotos-xfp1/t51.2885-15/10534903_1442995365964194_77395526_n.jpg
0
geplaatst: 28 juli 2014, 16:14 uur
Dacht even dat ik zat te kijken naar de grafische uitslag van het vraagstuk: wat krijg je als je Zwarte Piet kruist met Kabouter Plop? 
Qua uiterlijk past ie wel bij Feyenoord - Immers staat er dan uitstekend naast.

Qua uiterlijk past ie wel bij Feyenoord - Immers staat er dan uitstekend naast.
0
geplaatst: 28 juli 2014, 16:27 uur
Nicolage Rico schreef:
Aad de Mos verwacht nieuws over Vossen en Feyenoord | Feyenoord nieuws | FR12.nl Haha, die Aad de Mos. Die geloof ik meteen... Vraag voor de Belgen: Hoe goed is Jelle Vossen eigenlijk? Edit: het bericht is aangepast, eerder stond er "Aad de Mos: "Vossen gaat naar Feyenoord"".
Aad de Mos verwacht nieuws over Vossen en Feyenoord | Feyenoord nieuws | FR12.nl Haha, die Aad de Mos. Die geloof ik meteen... Vraag voor de Belgen: Hoe goed is Jelle Vossen eigenlijk? Edit: het bericht is aangepast, eerder stond er "Aad de Mos: "Vossen gaat naar Feyenoord"".
Zeker geen slechte spits, pikt altijd zijn doelpuntjes mee en staat op de juiste plekken.
Een echte teamspeler ook...
Zit samen met Genk wel in een ongelofelijk slechte flow en is mede door die prestaties niet geselecteerd voor het voorbije WK.
0
Franck Maudit
geplaatst: 28 juli 2014, 17:56 uur
Nicolage Rico schreef:
Aad de Mos verwacht nieuws over Vossen en Feyenoord | Feyenoord nieuws | FR12.nlVraag voor de Belgen: Hoe goed is Jelle Vossen eigenlijk?
Aad de Mos verwacht nieuws over Vossen en Feyenoord | Feyenoord nieuws | FR12.nlVraag voor de Belgen: Hoe goed is Jelle Vossen eigenlijk?
Naar mijn bescheiden mening is Vossen de beste Belgische afwerker in jaren. Heeft een goede volley, enorm goed met het hoofd en is goed in 1-op-1 met de keeper. Verder ook uitmuntende teamspeler en hij heeft enorm veel werklust.
Verwacht echter geen werelddribbels ofzo, hij kan het echt niet alleen. In een goed draaiend team kan hij echter van goudwaarde zijn.
0
geplaatst: 28 juli 2014, 20:07 uur
Ik ben wel voorstander van de komst van Vossen, heb ik al eens eerder getipt als opvolger van Pelle. Hij is balvast, harde werker en scoorde de afgelopen seizoenen steeds iets van 15-20x. Met Boetius en eventueel VIllalba/Bilal op de flanken heb je genoeg snelheid en techniek om een fatsoenlijke aanval op het veld te krijgen.
0
geplaatst: 28 juli 2014, 20:20 uur
Valt me nu trouwens pas op dat Edson Braafheid ook bij Lazio zit.
0
geplaatst: 28 juli 2014, 23:26 uur
Franck Maudit schreef:
Naar mijn bescheiden mening is Vossen de beste Belgische afwerker in jaren. Heeft een goede volley, enorm goed met het hoofd en is goed in 1-op-1 met de keeper. Verder ook uitmuntende teamspeler en hij heeft enorm veel werklust.
Verwacht echter geen werelddribbels ofzo, hij kan het echt niet alleen. In een goed draaiend team kan hij echter van goudwaarde zijn.
(quote)
Mooi om te horen. Ik heb ook een iets beter gevoel bij Vossen dan bij Dost, vooral omdat Dost nog statischer is.
Maar met Boëtius en Vilalba (als ik het goed op het filmpje heb gezien) is er voldoende snelheid en creativiteit op de flanken.
0
Franck Maudit
geplaatst: 28 juli 2014, 23:35 uur
Nicolage Rico schreef:
Mooi om te horen. Ik heb ook een iets beter gevoel bij Vossen dan bij Dost, vooral omdat Dost nog statischer is.
Maar met Boëtius en Vilalba (als ik het goed op het filmpje heb gezien) is er voldoende snelheid en creativiteit op de flanken.
(quote)
Geloof me vrij, Vossen is absolute top wanneer hij door de juiste mensen wordt omgeven. Kan je heel veel plezier aan beleven. Absolute top qua afwerking en teamspirit
0
geplaatst: 29 juli 2014, 09:13 uur
Bovendien krijg je in Nederland als spits toch een stuk meer vrijheid dan in België en scoren de spitsen doorgaans dus iets makkelijker. Kijk bv. naar Malki, al bljift Björn Vleminckx het beste voorbeeld
Zou voor zowel Vossen als Feyenoord een goeie zaak zijn, maar Aad De Mos als bron??
Zou voor zowel Vossen als Feyenoord een goeie zaak zijn, maar Aad De Mos als bron??
0
geplaatst: 29 juli 2014, 10:34 uur
Chungking schreef:
Bovendien krijg je in Nederland als spits toch een stuk meer vrijheid dan in België en scoren de spitsen doorgaans dus iets makkelijker. Kijk bv. naar Malki, al bljift Björn Vleminckx het beste voorbeeld
Tja, ik vond het al niet zo´n betrouwbare bron. En dat blijkt terecht.
Interesse Feyenoord in dure Jelle Vossen onjuist | Feyenoord nieuws | FR12.nl
Vossen zou tussen de 6 en 7 miljoen moeten kosten.
0
geplaatst: 29 juli 2014, 10:39 uur
Video | De Vrij als held onthaald in Rome - onze11.nl
Bij Lazio zijn ze in ieder geval erg blij met de Vrij.
Bij Lazio zijn ze in ieder geval erg blij met de Vrij.
0
geplaatst: 29 juli 2014, 13:50 uur
Waar andere clubs toeslaan en gewoon melding doen van een aankoop, hoor ik vanaf mei al zo'n beetje alleen maar een geruchtenstroom vanuit De Kuip en elders uit het Rotterdamse.
Er zijn inmiddels al sowieso 5 klassespelers weg en we zitten nog steeds midden in de geruchten.
De voor € 0,10 aangeschafte Boularouz kan nauwelijks serieus worden genomen.
Dit is de club echt aan te rekenen, ze zijn nog niet in staat om een aardig scorende spits aan te kopen, waar dan ook vandaan.
Misschien wordt er nog gedacht dat hoe verder ze bij 31 augustus komen, hoe goedkoper het wordt. Maar in feite hou je rond die tijd natuurlijk alleen maar de kneusjes over die elders niet meer aan de bak komen. Wie een beetje leuk kan voetballen is allang weg.
Er zijn inmiddels al sowieso 5 klassespelers weg en we zitten nog steeds midden in de geruchten.
Dit is de club echt aan te rekenen, ze zijn nog niet in staat om een aardig scorende spits aan te kopen, waar dan ook vandaan.
Misschien wordt er nog gedacht dat hoe verder ze bij 31 augustus komen, hoe goedkoper het wordt. Maar in feite hou je rond die tijd natuurlijk alleen maar de kneusjes over die elders niet meer aan de bak komen. Wie een beetje leuk kan voetballen is allang weg.
0
geplaatst: 29 juli 2014, 16:56 uur
1ste speeldag in Belgie, 1ste ontslag van trainer
Vaarwel Emilio Ferreira.
Waarom laat je deze man dan ook nog beginnen aan de voorbereiding?
Emilio staat voor defensief voetbal vanuit een stevige organisatie. Niet de huistijl van Genk dus.
Ie moest vorig jaar noodgedwongen depaneren omdat Mario Been ontslagen was en gwn zorgen dat Genk niet afging als een gieter in Play-off 1. Dit is echt pijnlijk en niet eens zijn schuld.
Genk solliciteert al een tijdje naar de prijs van slechtste bestuur in Belgie waar vroeger vooral Club Brugge en Gent kanshebbers op waren.
Vaarwel Emilio Ferreira. Waarom laat je deze man dan ook nog beginnen aan de voorbereiding?
Emilio staat voor defensief voetbal vanuit een stevige organisatie. Niet de huistijl van Genk dus.
Ie moest vorig jaar noodgedwongen depaneren omdat Mario Been ontslagen was en gwn zorgen dat Genk niet afging als een gieter in Play-off 1. Dit is echt pijnlijk en niet eens zijn schuld.
Genk solliciteert al een tijdje naar de prijs van slechtste bestuur in Belgie waar vroeger vooral Club Brugge en Gent kanshebbers op waren.
0
geplaatst: 29 juli 2014, 18:14 uur
musician schreef:
Valt mee hoor, hij kan morgen wel 1 helft meedoen volgens Rutten.

0
geplaatst: 29 juli 2014, 18:48 uur
musician schreef:
Waar andere clubs toeslaan en gewoon melding doen van een aankoop, hoor ik vanaf mei al zo'n beetje alleen maar een geruchtenstroom vanuit De Kuip en elders uit het Rotterdamse.
Jemig, je bent weer lekker negatief.
5 klassespelers? Of bedoel je Koeman? Die was niet zo best meer.
Waarschijnlijk wordt er deze week een speler gekocht. Daarnaast is van Geel druk bezig, maar is het gewoon niet makkelijk om échte versterkingen te halen met een beperkt budget (transfergeld en salaris). Feyenoord heeft nog lang niet de financiële middelen die Ajax en PSV, bijvoorbeeld, hebben. Sterker: we hebben nog steeds schulden.
Heb je liever dat we weer (net als "vroeger") een paniekaankoop doen (of meerdere) voor de CL-voorronde wedstrijden? Ik heb liever écht goede spelers als de competitie begint. A.u.b. nooit meer spelers van het niveau Goossens en Verhoek.
Overigens hoop ik niet dat Clasie ook nog eens verkocht wordt. Er is veel interesse, ook van Engelse clubs. Volgens zijn zaakwaarnemer - maar dat zijn geldwolven.
0
geplaatst: 29 juli 2014, 19:23 uur
De verkoop van een aantal essentiële spelers zat er al aan te komen, eigenlijk al voor het WK.
Jij en ik hoopten van niet, maar je wist dat het zou gaan gebeuren. De penningmeester van Feyenoord loopt al geruime tijd likkebaardend door De Kuip.
Die verkopen van internationals betekent niet, dat er vervolgens noodaankopen voor moeten worden teruggedaan. Feyenoord had maanden, langer dan een half jaar, om te (laten) kijken naar talenten, contacten te leggen en ze binnen te halen met stille trom.
Zoals ik al schreef, ik hoor van andere clubs ook niet anders.
De situatie zoals die er nu voor staat, is het paard achter de wagen spannen. Eerst wordt er verkocht, dan wordt er ergens gedacht dat dat leuk is voor de financiën van de club en pas daarna wordt er overwogen om er eventueel een nieuwe speler voor terug te kopen.
Daar schiet je jezelf mee in de voet. In de eerste plaats weet iedereen hoeveel geld je uit transfers hebt verdiend en wordt vervolgens de hoofdprijs gevraagd voor elk kwakkelend talent met salariseisen van 2 miljoen. Het huidige bestuur van Feyenoord vindt elke miljoen al teveel dus haakt bij het minste of geringste ook af, als zij de verkoopprijs van een speler horen.
Ze willen wel zelf 5 x 8 miljoen of zoiets vangen maar kost een nieuwe speler ergens anders vandaan 4 miljoen, stappen zij in het eerste de beste vliegtuig huiswaarts.
Dat is gewoon de situatie. Ik hoop dat ik ongelijk heb en dat binnenkort 5 megadeals zijn gesloten zonder dat we maar een vermoeden hadden, dat we met twee vingers in de neus kampioen worden en de halve finale van de Champions League gaan halen.
Maar tot nu toe heb ik nog niet de indruk dat het die kant op gaat, eerlijk gezegd.
Iemand nog wedden hoe lang Fred Rutten dit jaar blijft zitten?
Jij en ik hoopten van niet, maar je wist dat het zou gaan gebeuren. De penningmeester van Feyenoord loopt al geruime tijd likkebaardend door De Kuip.
Die verkopen van internationals betekent niet, dat er vervolgens noodaankopen voor moeten worden teruggedaan. Feyenoord had maanden, langer dan een half jaar, om te (laten) kijken naar talenten, contacten te leggen en ze binnen te halen met stille trom.
Zoals ik al schreef, ik hoor van andere clubs ook niet anders.
De situatie zoals die er nu voor staat, is het paard achter de wagen spannen. Eerst wordt er verkocht, dan wordt er ergens gedacht dat dat leuk is voor de financiën van de club en pas daarna wordt er overwogen om er eventueel een nieuwe speler voor terug te kopen.
Daar schiet je jezelf mee in de voet. In de eerste plaats weet iedereen hoeveel geld je uit transfers hebt verdiend en wordt vervolgens de hoofdprijs gevraagd voor elk kwakkelend talent met salariseisen van 2 miljoen. Het huidige bestuur van Feyenoord vindt elke miljoen al teveel dus haakt bij het minste of geringste ook af, als zij de verkoopprijs van een speler horen.
Ze willen wel zelf 5 x 8 miljoen of zoiets vangen maar kost een nieuwe speler ergens anders vandaan 4 miljoen, stappen zij in het eerste de beste vliegtuig huiswaarts.
Dat is gewoon de situatie. Ik hoop dat ik ongelijk heb en dat binnenkort 5 megadeals zijn gesloten zonder dat we maar een vermoeden hadden, dat we met twee vingers in de neus kampioen worden en de halve finale van de Champions League gaan halen.
Maar tot nu toe heb ik nog niet de indruk dat het die kant op gaat, eerlijk gezegd.
Iemand nog wedden hoe lang Fred Rutten dit jaar blijft zitten?
0
geplaatst: 29 juli 2014, 19:32 uur
En dan klagen als ik zeg dat (sommige) Feyenoordsupporters jankerds zijn 
Overigens schijnen in Halalmere de tissues al uitverkocht te zijn bij het Kahruidvat

Overigens schijnen in Halalmere de tissues al uitverkocht te zijn bij het Kahruidvat

0
geplaatst: 29 juli 2014, 19:39 uur
Ach ja, Southampton heeft hetzelfde probleem. Is ook helemaal leeggekocht door de Liverpool en Arsenal na een goed seizoen. Kampioen worden en de CL halen is met Pelle, De Vrij, Martins Indi en Janmaat trouwens ook niet gelukt. Nu een paar megadeals afsluiten en je haalt de CL ook niet hoor. Wat wil je nou liever? Dost nu voor 6 miljoen of Dost een paar weken later voor 4 miljoen? Je kan nu de miljoenen wel weg gaan gooien, maar daar schiet je ook niets mee op.
Blijkbaar heeft Feyenoord zijn schaduwlijst qua spitsen ook wel klaar gehad, maar dan moeten de kandidaten wel fit zijn (Guidetti), willen (Dost) of niet naar een andere club gaan (Havenaar). Lijkt me ook sterk dat ze die Argentijnse vleugelspeler nu pas op de radar hebben. Een paar maanden geleden had Feyenoord ook niet veel te bieden qua salaris of eventueel Europees voetbal.
Kortom, een beetje meer vertrouwen in je cluppie Hans!
Blijkbaar heeft Feyenoord zijn schaduwlijst qua spitsen ook wel klaar gehad, maar dan moeten de kandidaten wel fit zijn (Guidetti), willen (Dost) of niet naar een andere club gaan (Havenaar). Lijkt me ook sterk dat ze die Argentijnse vleugelspeler nu pas op de radar hebben. Een paar maanden geleden had Feyenoord ook niet veel te bieden qua salaris of eventueel Europees voetbal.
Kortom, een beetje meer vertrouwen in je cluppie Hans!
0
geplaatst: 29 juli 2014, 20:23 uur
Havenaar was nooit meer dan een absolute noodoptie. Ik heb het idee dat Feyenoord te veel inzet op Dost, maar dat daar geen schot inzit. Ik mag hopen dat ze binnen afzienbare tijd hun vizier verleggen, als de situatie zo blijft. Verder verwacht ik ergens deze week nieuws over Villalba. Hoop toch ook echt dat ze binnenkort nog een rechtsbenige verdediger halen, want ze hebben nu maar 3 spelers voor 2 posities, waarvan het van eentje nog maar de vraag is of hij een heel seizoen volhoudt (Bouhlarouz) en de andere 2 geen (Cabral) of heel weinig (van Beek) ervaring in Feyenoord 1 hebben...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.