MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
pet
Hendrik68 schreef:
We krijgen een Nederlander in de Formule 1 die net brommer mag rijden. Het is nu definitief. Max Verstappen debuteert volgend jaar voor Toro Rosso.

'Max Verstappen is de betere versie van Jos Verstappen' | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Zeer terecht volgens mij. In zijn eerste jaar in de 'echte' autosport al 9x een overwinning, terwijl hij vorig jaar in de karts ook al iedereen naar huis reed. Een bizar groot talent inderdaad.
Goede keuze ook om voor Red Bull te kiezen. Ik begreep dat ook Ferrari, Lotus en Mercedes interesse hadden. Gelukkig heeft Red Bull wel een eigen opleidingsteam in Toro Rosso, waar hij ook rustig de kans krijgt om te groeien. Ik ben erg benieuwd volgend jaar!

edit: Autosport is ook lekker enthousiast linkje

Running On Empty schreef:
(quote)

Ja wellicht maar ik vind het een schijntje voor zo'n speler met een contract tot 2017. Hij zit zelf met zijn hoofd echter al bij Feyenoord (NOS interview) dus het zal wel gaan gebeuren. Ik denk na het komende weekeinde en dat hij dan zondag op de tribune zit, zoiets zal het wel worden. Jammer voor FCUtrecht

"Jullie" krijgen er Schaken bij wellicht. Althans, jullie willen Schaken graag hebben.

Dan nog zo'n 2 miljoen bijbetalen. Vooruit, Feyenoord dan.

Ik moet zeggen dat Schaken een prima spits voor Feyenoord is voor de bank. Zolang hij er maar blijft zitten. Nee hoor, voor de laatste 20 minuten is hij echt een prima wapen. Langer houdt hij het niveau niet meer vast.

Mjuman schreef:
Sjef, dieper dan jouw dieptepunt kan een mensch niet zakken - ik schreef die test VOORDAT ik de beelden had gezien bij Studio Sport.
Dan meld ik bij deze alvast dat PSV kut gespeeld heeft tegen Ajax. Ik heb de beelden overigens nog niet gezien.

musician schreef:
En daarna de rest van het seizoen. Per slot van rekening zijn we nog maar twee wedstrijden op weg.

Maar dan ga je het waarschijnlijk ergens over hebben. In ieder geval niet 333 berichtjes weiden aan spelers die wel of niet komen. Want dat is gewoon op een gegeven moment BORING en slap gelul geworden.

Nicolage Rico schreef:
"Jullie" krijgen er Schaken bij wellicht. Althans, jullie willen Schaken graag hebben.
Dan nog zo'n 2 miljoen bijbetalen. Vooruit, Feyenoord dan. Ik moet zeggen dat Schaken een prima spits voor Feyenoord is voor de bank. Zolang hij er maar blijft zitten. Nee hoor, voor de laatste 20 minuten is hij echt een prima wapen. Langer houdt hij het niveau niet meer vast.

Schijnt dat Utrecht bij een verkoop van Toornstra zijn zinnen zet op De Leeuw van Groningen.

Maar misschien willen ze Schaken ook wel.

Je zet je smiley zojuist op de verkeerde plek.

Nicolage Rico schreef:
Je zet je smiley zojuist op de verkeerde plek.

Nee hoor, ik zet hem waar ik wil.

Groningen heeft kennelijk al een NEE verkocht aan Utrecht. Spannende weken.

Paap_Floyd schreef:
En de Vuelta gaat ook weer bijna van start. Met een mooie startlijst hoor. Froome, Quintana, Rodríguez, Uran, Valverde, Contador (zij het niet voor het klassement), Kelderman, Aru, Cavendish, Sagan..

Behoorlijk indrukwekkend deelnemersveld inderdaad.
Nu al spectaculairder dan de Tour de France
Helemaal met die fijne stijgingspercentages daar in Spanje.
Helaas dit jaar ''maar'' 8 keer finish bergop

Het startende deelnemersveld van de tour was ook niet slecht hoor. Maar na een week schoot er daar niet veel meer van over. Hopelijk blijven ze allemaal op hun fiets zitten.

En inderdaad, de beklimming van La Camperona (tot 24%!) tijdens etappe 14 en de voorlaatste etappe spreken tot de verbeelding. Hopelijk veel vuurwerk!

Hendrik68
Kan me voorstellen dat Utrecht De Leeuw wil. Maar niet als vervanger voor Toornstra, want dat zijn totaal verschillende spelers. Nijland is nu in Zweden en dat is niet voor niks. Als hij zelf naar een land reist dan is het om zaken te doen. Hij zou ene Simon Tibbling willen vastleggen. Een kleine middenvelder en bepaald geen type De Leeuw en ook zeker dus geen opvolger van Kostic. Probleem is dat de Zweden pas eind dit jaar klaar zijn met de competitie. Krijg je weer dat gezeur van "je mag hem wel nu hebben maar dat kost dan weer een paar ton extra". Hoort bij het spelletje.

Inderdaad ROE spannende weken. Ook nu de play offs van de MLB straks beginnen.

Paap_Floyd schreef:
En de Vuelta gaat ook weer bijna van start. Met een mooie startlijst hoor. Froome, Quintana, Rodríguez, Uran, Valverde, Contador (zij het niet voor het klassement), Kelderman, Aru, Cavendish, Sagan..

Geen Cav. Benieuwd wat Boonen dan kan. Al vrees ik dat het weer eens een flop wordt en dat Maes de sprints op zich moet nemen.

Hendrik68 schreef:
Kan me voorstellen dat Utrecht De Leeuw wil. Maar niet als vervanger voor Toornstra, want dat zijn totaal verschillende spelers.

Inderdaad ROE spannende weken. Ook nu de play offs van de MLB straks beginnen.

Nee klopt je hebt helemaal gelijk maar Utrecht zit wel redelijk in zijn middenvelders en heeft een linksback en vooral wat aanvallende impulsen nodig. Met een verkoop van Toornstra lever je toch aardig wat goals en assists in. Toornstra goed verkopen geeft echter weer andere mogelijkheden en bovendien wil men over 2 jaar volledig zwarte cijfers schrijven.

Maar goed Feyenoord heeft zich dus gemeld en zal een bod doen. Hij gaat echt niet weg voor 3 miljoen dus ook dat kan nog vastlopen, al heb je dan een ontevreden speler.

Wat betreft MLB zeg ik: Go Dodgers !!

Hendrik68
Ik zeg Go Mets, maar die mogen volgend jaar weer. Ik zou het ontzettend leuk vinden als de Orioles gingen winnen. Ik vind honkbal erg leuk, heb het zelf ook gedaan, maar ik heb te weinig tijd om het echt te volgen. Ik heb een abonnement op Fox genomen voor de NFL, daardoor kan ik ook weer wat MLB kijken en daar ben ik blij mee. Maar het zal slechts bij af en toe even kijken blijven. Ik moet keuzes maken en dan gaat NFL voor en dan de Jets in het bijzonder, want New York en natuurlijk: Groen-Wit

buizen
Heb ontzettend veel zin in de Vuelta. Alle toppers er weer bij en dan die moordende bergetappes. Het is er nu ook nog best mooi weer daar. Zouden ze ook weer van die mooie beelden vanuit de lucht hebben, zoals bij de tour? Zaterdag begint ie!

Hendrik68 schreef:
. Ik heb een abonnement op Fox genomen voor de NFL, daardoor kan ik ook weer wat MLB kijken en daar ben ik blij mee. Maar het zal slechts bij af en toe even kijken blijven. Ik moet keuzes maken en dan gaat NFL voor en dan de Jets in het bijzonder, want New York en natuurlijk: Groen-Wit

Ik heb het Fox International abonnement genomen voor het Engelse voetbal en kreeg daar vorig jaar ineens heel netjes MLB bij nadat ESPN Europe er van de ene op de andere maand mee was opgehouden. De NFL zie ik wel eens voorbij komen en vind ik wel gezellig voor het play by play commentaar. Echt volgen doe ik het echter niet, ik ben er geen liefhebber van. Ooit in Anaheim eens naar een wedstrijd geweest van de (toen nog) LA Rams tegen de (toen nog) LA Raiders maar ik vond er niet veel aan. Compleet ander publiek, zeker ook vergeleken met het honkbalpubliek en ook daarom niet mijn ding.

Als het effe kan ga ik altijd naar de Dodgers als ik in LA ben (en Amoeba uiteraard).

Fox-abonnee? Lees het NRC (en dat rijmt) - ongeveer de kleinste doelgroep in doelgroepland. Soms lopen dingen gewoon anders; heb ik ook wel eens gehad, met de Philips DCC 900

buizen schreef:
Heb ontzettend veel zin in de Vuelta. Alle toppers er weer bij en dan die moordende bergetappes. Het is er nu ook nog best mooi weer daar. Zouden ze ook weer van die mooie beelden vanuit de lucht hebben, zoals bij de tour? Zaterdag begint ie!

Hmm, ik ga over twee weken naar de streek waar ze de eerste week rijden. Maar eens kijken om te zien hoe het weer daar is.

buizen
herman schreef:
(quote)

Hmm, ik ga over twee weken naar de streek waar ze de eerste week rijden. Maar eens kijken om te zien hoe het weer daar is.

Gaaf man. Je kan op 'buienradar' jouw plaatsnaam in Spanje intikken en op de 14-daagse verwachting klikken, dan heb je al aardig een idee.

Mjuman schreef:
Fox-abonnee? Lees het NRC (en dat rijmt) - ongeveer de kleinste doelgroep in doelgroepland. Soms lopen dingen gewoon anders; heb ik ook wel eens gehad, met de Philips DCC 900

Ik heb werkelijk geen idee wat de bedoeling is van deze post. Gedronken?

Running On Empty schreef:
(quote)

Ik heb werkelijk geen idee wat de bedoeling is van deze post. Gedronken?

Soms moet je even je gehele brein activeren (en niet alleen de I/O-buffer), voor je reageert: jij en noordelijke Hendrik die weer 'ns los gingen over NFL (Engels voetbal ook) prezen de merites van Fox - NRC had een artikel dat die zender een fikse miskleun is geweest. Niet alles wat nieuw is, is per definitie goed - en daar lag de parallel met de DCC 900, waarvan ik destijds veel verwachtte - maar het bleek een gedrocht (net als Fox): wel digitaal opnemen, maar nog steeds het relatief trage opzoeken (spoelen) van nummers van de compact cassette.

Hendrik68
Ik heb Fox Internationaal net een week. We zullen zien. Ik zit er niet aan vast, kan het per maand opzeggen. Het gaat mij vooral om de NFL, de rest is mooi meegenomen. Ik had ook liever ESPN gehad, ik kan na een week al wel vaststellen dat dat veel beter voor elkaar was. Dan heb ik het er niet eens over dat dat niks extra's kostte. Je had er gewoon veel meer. Ook de NHL was daar te zien. Maar goed dat is er niet meer en ik dacht gewoon, laten we het eens proberen en als na een paar maanden blijkt dat het niet bevalt dan stoppen we toch gewoon weer.

buizen schreef:
(quote)

Gaaf man. Je kan op 'buienradar' jouw plaatsnaam in Spanje intikken en op de 14-daagse verwachting klikken, dan heb je al aardig een idee.

Vandaag zonkans 100%, buien 0%. Is in NL bijna andersom momenteel...

buizen
herman schreef:
(quote)

Vandaag zonkans 100%, buien 0%. Is in NL bijna andersom momenteel...

Precies. Ik zit Avignon (Zuid-Frankrijk) een beetje te volgen en daar is het al tijden strak tussen de 23 en 29gr en onbewolkt. Om daar over 2 of 3 weekjes te vertoeven is niet verkeerd.

Mjuman schreef:
Soms moet je even je gehele brein activeren (en niet alleen de I/O-buffer), voor je reageert: jij en noordelijke Hendrik die weer 'ns los gingen over NFL (Engels voetbal ook) prezen de merites van Fox - NRC had een artikel dat die zender een fikse miskleun is geweest. Niet alles wat nieuw is, is per definitie goed - en daar lag de parallel met de DCC 900, waarvan ik destijds veel verwachtte - maar het bleek een gedrocht (net als Fox): wel digitaal opnemen, maar nog steeds het relatief trage opzoeken (spoelen) van nummers van de compact cassette.

OK ik vat hem nu. Ik kan je zeggen dat ik baal van Fox Sports. Sommige verslaggeving vind ik een drama (Leo Driessen, Toine Van Peperstraten o.a.) en ze maken er een saaie bedoening van. Afgelopen zaterdag was het geluid bij Manchester-Swansea een sfeerloos drama. Voorheen kon je op Sport1 kiezen tussen Engels of Nederlands commentaar maar dat schijnt dan niet meer te mogen omdat Engelse pubs Europese decoders gingen gebruiken. In ieder geval kon je op Sport1 dan nog kiezen tussen vrijwel iedere Premier League wedstijd en nu kiest Fox dus voor jou. Als ze volgend jaar Duits en Spaans voetbal erbij gaan krijgen vindt er dus een enorme verschraling plaats qua keuzemogelijkheden want ik zie niet gebeuren dat ze ineens 10 zenders gaan aanbieden.

Godzijdank wordt MLB aangeboden met origineel Amerikaans commentaar. Ze vonden het afgelopen jaar nodig om bij de Superbowl een Nederlandse commentator neer te zetten op het hoofdkanaal. Echt vreselijk. Als ze dat bij MLB doen haak ik helemaal af en zet ik hem uit. De World Series kun je een dag later ook downloaden met origineel commentaar of kijken via een officiele stream op mlb.tv

ESPN Europe was echt top met alle NFL/MLB/NHL analyse shows zoals Baseball Tonight ook in het aanbod. Kortom het is nogal armoedig wat ze leveren bij Fox maar als liefhebber wil je toch het Engelse voetbal kunnen zien. Het is niet anders, ik heb geen zin in slechte virusrijke streams van Unibet. Het liefst zou ik alle kanalen van SkySports in de huiskamer ontvangen.

Hendrik68
Ïk ben vorig jaar speciaal voor de Superbowl naar een pub in Amsterdam gereden. Daar maken we een traditie van, beregezellig en allemaal kenners. Amerikaans commentaar.
Weet niet welke Nederlandse commentator jij bedoelt, maar iemand als Hubert Bedford mag ik toch graag horen. Ontzettend goed geinformeerd en bovendien heel vakkundig in zijn commentaar, zonder kapsones. Probleem is vaak dat hem telkens weer door een presentator wordt gevraagd naar bepaalde spelregels. Die legt hij dan braaf telkens weer uit voor de kijkers, maar ik kan me voorstellen dat Bedford daar wel eens moe van wordt.

Fox had Nederlands commentaar op het open kanaal maar gelukkig ook een stream met origineel USA commentaar op een van de betaalkanalen.

Man, de Super Cup tussen Real Madrid en Atletico Madrid is een beste schoppartij.

buizen
Ook dit is topsport, en ook nog eens spannend en mooi om naar te kijken, jammer dan ook dat je het zo bar weinig op TV ziet. Boulderen, met een behoorlijk 'dak':

buizen
Thanx, GrafGantz, leuke site. Maar ik kijk er maar niet teveel naar, dan gaat het weer kriebelen; heb zelf ook jaren geklommen, tot uiteindelijk zo'n 7a/7b-niveau. Was vier p. week minimaal in de klimhal. Geweldige tijd, klimmers zijn een heel leuk soort sportmensen, we gingen ook regelmatig naar Luxemburg om buiten te klimmen. Mooie tijd.
Wou dat het een keer een Olympische Sport wordt, maar daar zijn ze al zo lang mee bezig.
Snap het niet want strijkijzers over het ijs schuiven met een bezempje ervooruit is dan wel weer een Olympische Sport..

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:39 uur

geplaatst: vandaag om 12:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.