MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Martial
Memphis (PSV) waarschijnlijk 6 tot 8 weken niet beschikbaar (liesblessure) een forse aderlating voor PSV als je het mij vraagt....

Martial

Ik werd er zaterdag eerlijk gezegd alweer doodmoe van hoe hij zich beweegt op dat middenveld, zucht.......

Martial schreef:
Memphis (PSV) waarschijnlijk 6 tot 8 weken niet beschikbaar (liesblessure) een forse aderlating voor PSV als je het mij vraagt....

Da's klote nieuws - impact was zaterdag al te zien - met Memphis was er wellicht nog een punt gered in Zwolle.
En voor Oranje - of staan er geen kwalificatieswedstrijden gepland die tijd?

Martial
Ja ook 2 kwalificatiewedstrijden (EK) mist hij (Kazachstan en IJsland)

Martial schreef:

Ja dat denk ik ook. PSV gelijk een stuk minder sterk de komende weken.

Is Robben wellicht op tijd fit voor Kazachstan en Ijsland?

Martial schreef:
(quote)

Ik werd er zaterdag eerlijk gezegd alweer doodmoe van hoe hij zich beweegt op dat middenveld, zucht.......

Ik kon er niet bij zijn zaterdag, maar als hij de El Ahmadi van zijn laatste seizoen bij Feyenoord niet laat zien, dan ben ik er nu al klaar mee.

Van Basten dinsdag terug op 't veld - NOS Sport

Tot zover de "wakkere krant van Nederland"...

Volgens dat stukje verwacht Van Basten dat hij nooit meer hoofdtrainer zal zijn.
Rechts van dat artikel is een link naar de collum van Thijs Zonneveld over Fred Rutten.
Thijs probeert Fred als een konijn af te schieten, misschien kan hij nog weg rennen.

Erg jammer van Van Basten. Maar ook begrijpelijk dat hij niet thuis wil zitten.

Rudi S schreef:
Volgens dat stukje verwacht Van Basten dat hij nooit meer hoofdtrainer zal zijn.
Rechts van dat artikel is een link naar de collum van Thijs Zonneveld over Fred Rutten.
Thijs probeert Fred als een konijn af te schieten, misschien kan hij nog weg rennen.

Wat mij betreft komt er prijs voor de meest irritante sportjournalist, Thijs zou ik graag nomineren. Schoof regelmatig aan bij Sportpaus Mart en kreeg regelmatig in no time mijn irri-level indicator op 10 - verschrikkelijk wat een geïnfleerde blaag; kijk even naar zijn prijzenkast - een sleutelkastje van Ikea is nog veel te groot:

Palmares:
2004 Eindklassement Ronde van de Gard
2005 3e etappe Volta Ciclista Internacional a Lleida

Geef Fred gewoon een reële kans en beoordeel hem niet aan de hand van het Kringloop-elftal, waar anderen voor gezorgd hebben. VI-voetbal - oa. Kieft - was gisteravond wat dat betreft heel reëel. Wat een naar baasje die arro Thijs.

Zal vast wel een tof stukje kunnen schrijven over die arro-trainer van AZ, die MvB 'opvolgt'. Marco verdient beter!

Ja echt tijdens de tour bij die "avondetappe" was dat een Mart/Thijs egotrip.
Thijs probeert altijd zo elegant "zijn waarheid" te vertellen.

Het is zeker een arrogant mannetje, maar zijn columns vind ik vaak wel goed.

Fred Rutten heeft ook geen enorme prijzenkast trouwens.

Mjuman schreef:
Geef Fred gewoon een reële kans en beoordeel hem niet aan de hand van het Kringloop-elftal, waar anderen voor gezorgd hebben. VI-voetbal - oa. Kieft - was gisteravond wat dat betreft heel reëel. Wat een naar baasje die arro Thijs.

Ik lees anders dit in z'n column:

"De competitie is nog geen vijf wedstrijden onderweg of Freds positie staat al weer onder druk.
Alsof hij er iets aan kan doen dat zijn beste spelers onder zijn kont zijn verkocht."

Dus volgens mij ben je het in grote lijnen eens met dat nare baasje.

GrafGantz schreef:
(quote)

Ik lees anders dit in z'n column:

"De competitie is nog geen vijf wedstrijden onderweg of Freds positie staat al weer onder druk.
Alsof hij er iets aan kan doen dat zijn beste spelers onder zijn kont zijn verkocht."

Dus volgens mij ben je het in grote lijnen eens met dat nare baasje.

Dacht dat jij mij ondertussen wel kent als iemand een bloedhekel heeft aan selectief citeren, ook al sta je te popelen om een punt te scoren
De titel "Het konijn Fred" kan lollig bedoeld zijn; dit citaat:

"Fred zou een geweldige conciërge op een middelbare school zijn - uit de categorie die je een warme chocomel geeft als je uit de klas bent gestuurd bij wiskunde.

Loodgieter, ook iets voor Fred. Of assistent-manager van een middelgrote supermarkt in Markelo, en in zijn vrije tijd trainer van de C2 van de plaatselijke voetbalclub. Vooruit, misschien wel van Heracles of Zwolle - in een stad of dorp waar voetbal nog leuk is."

vind ik tendentieus populistisch, zeg maar niveau Powned. Ga fietsen, Thijs - of haal je rijbewijs

Lees er weinig negatiefs in hoor.

trebremmit schreef:

Misschien de leesbril even opzetten - die toon, dat dédain, dat gemaakte (Benny Hill) lollige. Van Theo Maassen of Jan Jaap van der Wal zou je een dergelijke tekst, gesproken, wel accepteren, alhoewel kwaliteit is dan ook een vraag. Weergegeven in letters op papier of op het schermis het echt wat anders.

Kan ook je gevoel voor humor zijn

Het is echt geen negatief stuk over Rutten. Hij vindt Rutten denk ik te aardig voor het profvoetbal, te beschaafd misschien wel.

trebremmit schreef:

Zelfde hier. Tevens verwoordt hij prima hoe ik al heel wat jaren tegen Fred Rutten aan kijk. Best een aardige man, maar wat mij betreft niet geschikt als voetbalcoach in de hoogste regionen. Maar goed, ik hoop wel dat ik deze woorden aan het eind van dit seizoen weer terug zal moeten nemen.

GrafGantz schreef:
(quote)

. Best een aardige man, maar wat mij betreft niet geschikt als voetbalcoach in de hoogste regionen.

Hij zit nu dus eindelijk op zijn plaats.

Ik herhaal nog eens wat ik al eerder gezegd heb: Rutten is een goed opbouwtrainer, maar moet eigenlijk uit de wind gehouden worden bij mediacontacten. Dat was al zo in PSV-tijd en dat is niet veranderd.

IK vind het een onprettig, weinig zakelijk geschreven artikel. Fred heeft een uitermate matig team overgenomen, mag geen geld uitgeven en wordt nu in MSM afgeschreven als een ongeschikte trainer voor profvoetbal door een matige journalist die als sporter zelf erg weinig heeft gepresteerd.

Het is die leukige toon die telkens weer irriteert - een sfeerschets (niveau onderbroekenlol) zonder enig inhoudelijke argumenten. Nogmaals, uitgesproken door een cabaretier in interactie met zijn publiek zou het heel anders kunnen uitpakken. Maar goed, ik ben ook geen nu.nl lezer - vind ik een nog droeviger niveau hebben dan het NOS-journaal; en dat is ....

Mjuman schreef:
een matige journalist die als sporter zelf erg weinig heeft gepresteerd.

Je mag hem wat mij betreft de slechtste journalist ooit vinden, maar dit is natuurlijk een drogreden van de bovenste plank. Ik mag toch niet hopen dat er vanaf nu alleen maar topsporters welkom zijn in de sportjournalistiek, dat lijkt me het niveau niet echt ten goede komen.

GrafGantz schreef:
(quote)

Je mag hem wat mij betreft de slechtste journalist ooit vinden, maar dit is natuurlijk een drogreden van de bovenste plank. Ik mag toch niet hopen dat er vanaf nu alleen maar topsporters welkom zijn in de sportjournalistiek, dat lijkt me het niveau niet echt ten goede komen.

Drogreden &*%(^&*(%^(&^^(& !! Weer diezelfde selectiviteit. Misschien even - al is het maar tijdelijk - even ruimte maken in je memory bank en gelieve dan wel te lezen wat ik ervoor heb geschreven - zijn performance bij Sportpaus Smeets, waar hij als wielrenkenner/insider/scribent werd gepresenteerd en zich zo gedroeg.

A propos oud-topsporters: Jan Mulder was tot een bepaald punt een verademing om te lezen; nu valt ie in herhaling en wordt het een truukje.

Ik ken alleen z'n geschreven stukjes, en die vind ik over het algemeen prima. Zie overigens niet in wat er zo erg is aan gepresenteerd worden als wielrenkenner/insider/scribent en je vervolgens ook zo gedragen, zou rotter geweest zijn als hij zo gepresenteerd wordt en vervolgens nergens wat van af blijkt te weten. Maar goed, ik heb dat betreffende programma/fragment dan ook niet gezien dus wellicht bedoel je hier wat anders. Over sport lezen vind ik bij tijd en wijle nog wel plezant, maar praten op tv over sport mag wat mij betreft vandaag nog afgeschaft worden.

Feit blijft overigens dat je hem als sportjournalist afrekent op het feit dat hij als sporter niet zo heel veel heeft gepresteerd. Blijft wat mij betreft een drogreden.

GrafGantz schreef:
Maar goed, ik heb dat betreffende programma/fragment dan ook niet gezien dus wellicht bedoel je hier wat anders. Over sport lezen vind ik bij tijd en wijle nog wel plezant, maar praten op tv over sport mag wat mij betreft vandaag nog afgeschaft worden.

Sterk punt maak je daar - niet gekeken hebben en dan mijn redenering - voor een groot deel gebaseerd op zijn tv-optreden afdoen als een "drogredenering". Ik ga het je niet verder uitleggen.

GrafGantz schreef:
Feit blijft overigens dat je hem als sportjournalist afrekent op het feit dat hij als sporter niet zo heel veel heeft gepresteerd. Blijft wat mij betreft een drogreden.

Nee dus - ik relateer mij n evaluatie aan zijn tv-optreden, én aan een ontwikkeling in nieuws, generiek: nieuws is steeds meer gepopulariseerd, de duidingsfunctie is verdwenen - het beeld vervangt de redenering, de stelligheid van de kreet/frase de onderbouwing. Het journaal is daarvan een goed voorbeeld: bij een bericht over een topconferentie met deelnemende Europese ministers die alle met name worden genoemd zie je vervolgens in een aantal shots die genoemde ministers uit een auto stappen: voor mij voegt dat niets toe, die namen hadden we al gehoord - kwaliteit van de berichtgeving is steeds beroerder geworden en nu.nl is een goede drager van die trend.

Verder vind ik het erg hypocriet om gebruik te maken van je reputatie als ex-sporter om eerst bij oud-ploegnoten langs te gaan en vervolgens met Paus Mart erover gaan zitten zwampeledippen. Ivo Nihil bedrijft dezelfde truuk - dat creëert populariserende tv, maar is weinig respectvol naar de geïnterviewde. Overigens is dezelfde popularisering ook merkbaar bij kranten/

Hij is toch ook een wielerkenner?

Niet dat ik zo veel van wielrennen weet, maar als ik hem op televisie hoor dan weet hij er toch heel veel van.
Ruud Gullit was ook topsporter, toch wel het bewijs dat iemand die op hoog niveau heeft gepresteerd nog geen kenner is.

En een wielerkenner heeft natuurlijk ook verstand van coaching generiek en voetbalcoaches specifiek?

Gullit is soms wel blarentrekkend in zijn nietszeggende commentaren, maar ik weet niet hoeveel er in die enveloppe van de NOS zit. Denk dat een mod hier dat bedrag niet per kwartaal krijgt
Las laatst hoeveel Gijp per jaar vangt voor zijn bijdragen aan VI/RTL en dat vond ik redelijk onthutsend - ver boven de Balkenende-norm.

Hij ziet gewoon iets wat de meesten denk ik wel herkennen in Rutten, behalve Mjuman dan.

Hij heeft het niet over zijn tactische keuzes of zijn trainingsmethodes, hij observeert de mens Fred Rutten.

Maar ik vraag me nog steeds of waarom iemand een volle prijzenkast moet hebben om bij Mart Smeets aan tafel te zitten als kenner?

Ook Wim Kieft noemde van de week nog bij VI Rutten als een goed trainer. Nee Rutten straalt niet uit dat ie gelukkig is op dit moment en hij is zelden op zijn gemak tegenover journalisten. Maar hij brengt het - als professional - wel op om hen te woord te staan.

Zeg nou zelf - met wie ga je liever bier drinken met Rutten of met Pastoor? Je hoeft niet een volle prijzenkast te hebben om bij Paus Mart aan tafel te mogen zitten - het maakt alleen het oordeel dat je velt over anderen die wel de nationale top coachen (en erin gevoetbald hebben) iets betrekkelijker. Iemand labelen als concierge of coach van een dorpskroegelftal terwijl je zelf nog niet eens de Acht van Chaam of Eneco's Tour hebt gewonnen!
Hij is wielerkenner, reeds!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:35 uur

geplaatst: vandaag om 15:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.