Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 23 oktober 2014, 23:30 uur
Feyenoordism rules! IK vond PSV anders wel spannend, maar de gelijkmakende goal hing in de lucht - waarschijnlijk is ie gesponsord door Restaurant Papadopoulos.
Alsof Liverpool - Real zo boeiend was
Alsof Liverpool - Real zo boeiend was

0
geplaatst: 23 oktober 2014, 23:34 uur
PSV was toch niet om aan te zien? Ook zo ontzettend dom die goal weggeven en dan die oliedomme overtreding van Bruma.
Liverpool - Real was niet spannend, maar daar zie je dan wel hoogstandjes zoals die goal van Ronaldo.
Liverpool - Real was niet spannend, maar daar zie je dan wel hoogstandjes zoals die goal van Ronaldo.
0
geplaatst: 23 oktober 2014, 23:50 uur
Ik heb grofweg het eerste uur gezien van PSV en daarna geloof ik het wel... Vond het niet heel spannend en je kunt op je klompen aanvoelen dat er nog wel iets mis gaat. Erg jammer, want PSV heeft toch een alleraardigst team.
0
geplaatst: 24 oktober 2014, 00:01 uur
trebremmit schreef:
PSV was toch niet om aan te zien? Ook zo ontzettend dom die goal weggeven en dan die oliedomme overtreding van Bruma.
Eerlijk gezegd had ik er muziek bij aan en zat ik de administratie ondertussen bij te werken - was dus aan het 'multi-screenen'.

D'r zijn momenten da'k denk dat Bruma en Rekik het wel gaan redden, d'r zijn ook momenten da'k denk wanneer begint dat dan wel? Dan moet ik meteen denken aan het gezegde van de ezel en de steen, of Talking Heads - Once in a Lifetime when will they ever learn

Eerlijk gezegd denk ik dat dit team voor succes een strakkere hand nodig heeft
0
geplaatst: 24 oktober 2014, 00:07 uur
Denk ook dat hier een trainer met wat meer ervaring voor nodig is, ik zou Ron Jans nog wel eens bij PSV willen zien, denk wel dat hij daar past. Cocu maakt dit team niet beter dat is wel gebleken.
0
geplaatst: 24 oktober 2014, 00:09 uur
Dat lijkt me ook wel wat. Ik ben ook altijd wel benieuwd geweest of Ernest Faber niet de betere keuze was dan Cocu. Jammer dat Verbeek het niet in zich lijkt te hebben een topploeg te coachen.
Geweldige goal trouwens van Lamela vanavond. Hakbal achter het standbeen langs van buiten de 16.
Geweldige goal trouwens van Lamela vanavond. Hakbal achter het standbeen langs van buiten de 16.
0
Martial
geplaatst: 24 oktober 2014, 10:01 uur
jasper1991 schreef:
Is na een serie van vier goede, althans gewonnen, wedstrijden. Je zag het verschil tussen een ploeg met een goede spits en één zonder.
Is na een serie van vier goede, althans gewonnen, wedstrijden. Je zag het verschil tussen een ploeg met een goede spits en één zonder.
Daar had je deze wedstrijd toch niet voor nodig om te zien wat er ontbreekt bij dit Feyenoord?
Het is nu vooral hopen op de bevliegingen van Manu die aardig op weg is, maar er nog lang niet is natuurlijk, het enige waar ze bij Feyenoord goed in zijn om hun eigen talenten om zeep te helpen zie een Karsdorp die van origine helemaal geen rechtsback is maar een nummer 10, maar aangezien die Immers heilig is verklaard bij Feyenoord, tsja....... en dan voelt Karsdorp zich ook nog schuldig aan deze nederlaag en is daar helemaal kapot van, dat doet het zelfvertrouwen van zo'n jongen ook niet goed.
Maar ja waar maken we ons druk om, volgens Van Geel waren de Europese wedstrijden alleen om ervaring op te doen en zitten ze in het Maasgebouw lekker achterover onder het motto wat hebben we toch een fantastische selectie op de mat staan

0
Hendrik68
geplaatst: 24 oktober 2014, 10:48 uur
Mjuman schreef:
D'r zijn momenten da'k denk dat Bruma en Rekik het wel gaan redden, d'r zijn ook momenten da'k denk wanneer begint dat dan wel?
D'r zijn momenten da'k denk dat Bruma en Rekik het wel gaan redden, d'r zijn ook momenten da'k denk wanneer begint dat dan wel?
Rekik moet nog steeds 20 worden. Dan kan je in mijn ogen niet verwachten dat er een verdediger staat die nauwelijks nog fouten maakt. Bruma mag zo langzamerhand wel wat meer laten zien, maar ook hij is nog altijd jong. Gewoon laten staan. Andere keus is er ook nauwelijks dus dat zal sowieso niet gebeuren. Ik vind het in aanleg toch hele talentvolle verdedigers. Komt vast wel goed met PSV, maar wel met deze trainer graag. Altijd maar de trainer wegsturen lost op de lange termijn niks op. Ron Jans? Ik vrees dat het dan een beetje een Hans Westerhof scenario wordt.
0
geplaatst: 24 oktober 2014, 11:16 uur
Eerste trainer die van mij direct de laan uit mag vliegen is Van der Looi. 
Maar PSV gaat natuurlijk niet Cocu ontslaan als ze bovenaan staan, toch zou ik volgend seizoen niet met hem verder gaan.

Maar PSV gaat natuurlijk niet Cocu ontslaan als ze bovenaan staan, toch zou ik volgend seizoen niet met hem verder gaan.
0
geplaatst: 24 oktober 2014, 11:29 uur
Hendrik68 schreef:
Rekik moet nog steeds 20 worden. Dan kan je in mijn ogen niet verwachten dat er een verdediger staat die nauwelijks nog fouten maakt. Bruma mag zo langzamerhand wel wat meer laten zien, maar ook hij is nog altijd jong. Gewoon laten staan.
Rekik moet nog steeds 20 worden. Dan kan je in mijn ogen niet verwachten dat er een verdediger staat die nauwelijks nog fouten maakt. Bruma mag zo langzamerhand wel wat meer laten zien, maar ook hij is nog altijd jong. Gewoon laten staan.
Eerlijk gezegd wist ik dat niet - dacht dat beiden even oud waren. Imo is de huidige opzet - spelen met twee jonge cv's - een moeilijk recept; waarschijnlijk was een meer ervaren cv niet haalbaar. Gek genoeg vormde in het verleden de defensie, incl. keeper vaak het fundament basis voor goede prestaties - ik word melancholiek als ik bedenk welke cv's van topklasse PSV heeft gehad in de 15 jaar tot 2008 (ongeveer). Dan maar the hard way, learning from mistakes. Al zou idd Bruma meer ervaring aan de dag moeten leggen, dat laconieke van 'em

trebremmit schreef:

Mijn tv verschiet spontaan van kleur als die man (VdL) in beeld komt. Overigens is het mij onduidelijk waarom het vorig seizoen nodig was om Cocu 'onder curatele' van Hiddink te stellen en hem nu helemaal autonoom te laten opereren. Wat is er in tussentijd gebeurd?
Je hoeft maar te kijken naar zijn uitstraling tov die van Frank de Boer en afgaan op 'looks' en uitstraling om te weten wie de winnaar is. Helaas ...
Derksen geeft in zijn visie op PSV aardig aan waar de schoen knelt en ik zie Cocu dat niet verhelpen. FdB komt dan veel assertiever over.
0
Hendrik68
geplaatst: 24 oktober 2014, 11:38 uur
Kijk net even naar de statistieken van Jaap Stam, die speelde op zijn 20ste bij Zwolle en daarna 2 jaar Cambuur, toen een half jaar Willem II en toen pas ging hij naar PSV. Was hij 23 en een half zeg maar.
0
geplaatst: 24 oktober 2014, 11:44 uur
Hendrik68 schreef:
Kijk net even naar de statistieken van Jaap Stam, die speelde op zijn 20ste bij Zwolle en daarna 2 jaar Cambuur, toen een half jaar Willem II en toen pas ging hij naar PSV. Was hij 23 en een half zeg maar.
Zijn Amsterdamse 'come-back' was evenwel geen succes - op krachtspelers zit eerder sleet

Verder, the times they are a-changing. Spelers gaan steeds jonger naar het buitenland, waardoor de instroom in NL steeds jonger is en de leeftijd om succesvol te zijn steeds lager wordt. Bizar, want op je 20e ben je echt nog niet fysiek uitontwikkeld.
Het duidelijkst zie je dat bij Ronaldo die op zijn 18e naar Man U vertrok - hij kon bij wijze van spreke daar door de brievenbus naar binnen. Toen hij zes jaar later vertrok had hij een strak ontwikkeld torso om u tegen te zeggen

0
panjoe (moderator)
geplaatst: 24 oktober 2014, 11:54 uur
trebremmit schreef:
Denk ook dat hier een trainer met wat meer ervaring voor nodig is, ik zou Ron Jans nog wel eens bij PSV willen zien, denk wel dat hij daar past. Cocu maakt dit team niet beter dat is wel gebleken.
Dat zou ik prachtig vinden. Jans is in mijn ogen zo'n beetje de meest sympathieke persoon in de voetbalwereld, en ik denk bovendien dat PSV de clubcultuur en het spelersmateriaal heeft waar hij iets mee zou kunnen.
Ik ben alleen bang dat de idealen van het Ajax-model dat ons wordt opgedrongen ervoor zullen zorgen dat dit niet gaat gebeuren. Door het onzinnige ideaalbeeld van de ex-voetballer die de tijd krijgt en de 'eigen jeugd' (dit in tegenstelling tot de verschrikkelijke 'koopclub') een kans geeft, een beeld dat de laatste jaren tot een soort heilige graal is verheven, zal Cocu alle tijd krijgen om het nét niet te blijven.
0
geplaatst: 24 oktober 2014, 12:38 uur
Martial schreef:
Daar had je deze wedstrijd toch niet voor nodig om te zien wat er ontbreekt bij dit Feyenoord?
Het is nu vooral hopen op de bevliegingen van Manu die aardig op weg is, maar er nog lang niet is natuurlijk, het enige waar ze bij Feyenoord goed in zijn om hun eigen talenten om zeep te helpen zie een Karsdorp die van origine helemaal geen rechtsback is maar een nummer 10, maar aangezien die Immers heilig is verklaard bij Feyenoord, tsja....... en dan voelt Karsdorp zich ook nog schuldig aan deze nederlaag en is daar helemaal kapot van, dat doet het zelfvertrouwen van zo'n jongen ook niet goed.
Feyenoord komt niet alleen voorin heel veel tekort, achterin is het ook armoe troef.
Leuk hoor, talent inpassen. Maar in de ideale situatie doe je dat in een goed draaiend team met ervaren spelers waaraan ze veel steun hebben. Dat is er helaas niet en dit is inmiddels oud nieuws.
Wat er gisteren met Karsdorp gebeurd is een wanprestatie van Rutten. Ongelofelijk om een jongen die opgeleid is als centrale middenvelder in zo'n beladen wedstrijd lekker op de rechtsbackpositie te posteren. Ik had serieus medelijden met die knul. Heb niet alle reacties in de media gezien, maar heeft iemand dit al ter sprake gebracht? Hoorde wel dat Rutten het goed vond. Dat ze best wel veel kansen hadden gehad. Ik vind het echt een lieve man en geloof dat hij zeker bezeten is van het spelletje en ja, hij heeft geen waardige selectie onder zijn hoede. Maar kom op hé...
Als je gisteren Kongolo ziet voetballen dan geloof je toch niet dat hij afgelopen zomer op een WK aanwezig was?!
Manu is leuk om in te brengen als er voorin wat moet gebeuren, maar om hele wedstrijden te spelen moet hij toch echt effectiever worden en een stuk slimmer.
Waarom staat Vermeer 10 meter voor zijn doel bij dat 2e doelpunt??? Wtf doet hij daar??
De enige die zich gisteren staande hield was Clasie. El Ahmadi was redelijk maar dan heb je het ook wel gehad. Toornstra was niet eens in staat fatsoenlijke corners te nemen, maar wel een vrije trap fantastisch in te schieten..... Kazim is een absolute aanfluiting.
Ik heb me gisteren werkelijk waar de pleuris zitten ergeren. En dat wilde ik ff kwijt...
0
geplaatst: 24 oktober 2014, 13:07 uur
Cruijff: ?Nu loopt Ajax voorop ten opzichte van Barcelona? - voetbalzone.nl
Jol ziet weinig verbetering: 'Bij mij scoorde Ajax meer' - voetbalzone.nl
Twee mooie berichten zo naast elkaar vandaag. Ik neig meer richting Jol, want vooralsnog flopt zo'n beetje ieder talent dat doorkomt uit die o zo goede opleiding.
Lekker boeiend dat de A1 van Ajax 1-6 wint van de A1 van PSG. Alsof zij wat geven om die jeugdopleiding.
Ajax speelt al jaren, op enkele uitzonderingen na, bedroevend en saai voetbal. Onder Jol werd er attractiever en effectiever gespeeld.
Twee mooie berichten zo naast elkaar vandaag. Ik neig meer richting Jol, want vooralsnog flopt zo'n beetje ieder talent dat doorkomt uit die o zo goede opleiding.
Lekker boeiend dat de A1 van Ajax 1-6 wint van de A1 van PSG. Alsof zij wat geven om die jeugdopleiding.

Ajax speelt al jaren, op enkele uitzonderingen na, bedroevend en saai voetbal. Onder Jol werd er attractiever en effectiever gespeeld.
0
geplaatst: 24 oktober 2014, 13:17 uur
Onder Jol hebben ze ook extreem veel punten gehaald. Dat is met De Boer nog niet gelukt.
0
geplaatst: 24 oktober 2014, 13:48 uur
panjoe schreef:
Dat zou ik prachtig vinden. Jans is in mijn ogen zo'n beetje de meest sympathieke persoon in de voetbalwereld, en ik denk bovendien dat PSV de clubcultuur en het spelersmateriaal heeft waar hij iets mee zou kunnen.
(quote)
Hans Westerhof, (met snor en gitaar) was vroeger toen hij van Groningen naar PSV ging ook de sympathiekste trainer, echter werkte dat niet heel goed.
Natuurlijk hoef je niet persee een boef te zijn om toptrainer te zijn, in de praktijk echter...
0
geplaatst: 24 oktober 2014, 15:19 uur
Rudi S schreef:
Hans Westerhof, (met snor en gitaar) was vroeger toen hij van Groningen naar PSV ging ook de sympathiekste trainer, echter werkte dat niet heel goed.
Natuurlijk hoef je niet persee een boef te zijn om toptrainer te zijn, in de praktijk echter...
Toen liep er echter 1 enorm ego rond.. (Romario) en nu een stuk of 15... En daar kon Westerhof niet mee om gaan, ik schat Jans wel wat hoger in wat dat betreft.
Zou 'm ook wel graag bij PSV zien.
Cocu hoef tvoor mij ook nog niet weg, maar moet nu wel laten zien dat ie zijn team gemotiveerd kan houden, want de acties van Depay (shirt) en Bruma moet ie er meteen uitrammen... (boetes ofzo)
0
geplaatst: 24 oktober 2014, 16:06 uur
chevy93 schreef:
lekker makkelijk, Jol heeft er maar anderhalf seizoen gezeten en had al die tijd Suarez in de spits staan... Appels met peren!
0
geplaatst: 24 oktober 2014, 18:19 uur
Ajax heeft (ruim) vier jaar gehad om een tweede Suarez te zoeken. Makkelijk praten natuurlijk, maar men is niet eens in de buurt gekomen.
Jol heeft ook gewoon een heel andere speelstijl dan De Boer.
Het was ook uitgerekend Cruijff die Jol heeft doen opstappen.
Jol heeft ook gewoon een heel andere speelstijl dan De Boer.
Het was ook uitgerekend Cruijff die Jol heeft doen opstappen.
0
geplaatst: 24 oktober 2014, 18:31 uur
Jol was wel een zeikerd hoor, iedere keer maar weer om nieuwe spelers vragen en dan Mido kopen. 
Vind Frank de Boer een veel betere trainer, alleen die heeft de pech dat ze nu veel minder geld uitgeven. Ze zouden best eens wat betere spelers kunnen kopen, want wat uit de de eigen jeugd komt stelt toch iedere keer teleur.

Vind Frank de Boer een veel betere trainer, alleen die heeft de pech dat ze nu veel minder geld uitgeven. Ze zouden best eens wat betere spelers kunnen kopen, want wat uit de de eigen jeugd komt stelt toch iedere keer teleur.
0
geplaatst: 24 oktober 2014, 18:50 uur
Inderdaad. Er was echt wel iets beters dan Zimling op de markt.
0
geplaatst: 24 oktober 2014, 20:33 uur
Vind ik ook, die Pantelic zag ik graag, Zimling trouwens ook 

0
geplaatst: 24 oktober 2014, 21:20 uur
Paap_Floyd schreef:
En we hadden toen Pantelic. Zonde dat die niet is gebleven.
En we hadden toen Pantelic. Zonde dat die niet is gebleven.
gelukkig wist Jol wel een goede vervanger voor Pantelic te halen in de vorm van El Hamdaoui...
0
geplaatst: 24 oktober 2014, 21:41 uur
In 38 wedstrijden scoorde Pantelic anders wel 21 keer. In de competitie zelfs 16 uit 25.
Onder Jol haalde Ajax ook voor het eerst in 5(?) jaar de Champions League.
Ik zeg niet dat Jol de messias was, maar De Boer is in 4 jaar geen steek verder dan Jol was. En Jol heeft Ajax destijds toch echt wel uit een dalletje getrokken.
Ik zeg niet dat Jol de messias was, maar De Boer is in 4 jaar geen steek verder dan Jol was. En Jol heeft Ajax destijds toch echt wel uit een dalletje getrokken.
0
geplaatst: 24 oktober 2014, 21:54 uur
Maar Jol mocht veel meer geld uitgeven toch? En veel duurdere salarissen betalen.
Vond Jol maar een dubieus figuur trouwens, zo'n Mido haalde hij gewoon omdat hij er zelf ook aan verdiende.
Als De Boer net zoveel uit zou mogen geven kwam hij vast wel een ronde verder in de CL.
Denk dat ze bij Ajax op dit moment gewoon teveel luisteren naar Cruijff, terwijl die man eigenlijk niet meer serieus te nemen is.
Vond Jol maar een dubieus figuur trouwens, zo'n Mido haalde hij gewoon omdat hij er zelf ook aan verdiende.
Als De Boer net zoveel uit zou mogen geven kwam hij vast wel een ronde verder in de CL.
Denk dat ze bij Ajax op dit moment gewoon teveel luisteren naar Cruijff, terwijl die man eigenlijk niet meer serieus te nemen is.
0
geplaatst: 24 oktober 2014, 22:04 uur
chevy93 schreef:
In 38 wedstrijden scoorde Pantelic anders wel 21 keer. In de competitie zelfs 16 uit 25.
Ik vond Pantelic een prima speler hoor, eentje met karakter.
En ik denk dat de vergelijking tussen het Ajax van Jol en FdB en het eventuele effect van de trainer, zeker in de internationale competitie, al snel mank loopt door de ontwikkelingen in de Eredivisie van de laatste jaren. Zo is de gemiddelde leeftijd in de Eredivisie (en ook bij Ajax) nu een stuk lager dan in de tijd van Jol en spreek je nu pas echt van de mannen tegen de jongetjes als Ajax tegen Real of Barcelona speelt.
0
geplaatst: 25 oktober 2014, 13:46 uur
Het is natuurlijk niet alleen De Boer en wellicht kan hij er inderdaad niets aan doen. Hij blijft echter wel de eindverantwoordelijke en net zoals wij De Boer prijzen voor de vier kampioenschappen moeten wij hem ook verantwoordelijk houden voor de geringe progressie in Europa.
0
geplaatst: 25 oktober 2014, 13:52 uur
chevy93 schreef:
moeten wij hem ook verantwoordelijk houden voor de geringe processie in Europa.
moeten wij hem ook verantwoordelijk houden voor de geringe processie in Europa.
Klopt, Guardiola is met BM ten minste bij de Paus geweest.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.