MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Het grote bier-topic

zoeken in:
Mjuman schreef:
(quote)

Dat overkomt mij ook wel eens en meestal is er dan een correlatie met alcoholgebruik

Die Talisker 'Managers Choice" is overigens waarschijnlijk een Distillers Edition geweest.

Ja sorry hoor, het is niet zo dat ik mijn proefbevindingen met naam en toenaam netjes in een schriftje bijhoud o.i.d.

aslan (crew)
net voor mezelf deze Tullibardine Port Wood finish 1992/2010 ingeschonken, slàinte

(afbeelding)

Ik drink dit:

(afbeelding)

Ja hoort 'ns - als we toch gaan batsen; net iets minder linx (want geen Cubaan):

(afbeelding)

aslan (crew)
Mjuman schreef:
Ja hoort 'ns - als we toch gaan batsen; net iets minder linx (want geen Cubaan):

(afbeelding)

ja die kan ik ook wel appreciëren

Momenteel helemaal verlekkerd aan de bieren van Brouwerij De Molen.
Deze is momenteel favoriet!

(afbeelding)

En deze mag ik ook graag met enige regelmaat nuttigen

(afbeelding)

Bardt1980 schreef:
Momenteel helemaal verlekkerd aan de bieren van Brouwerij De Molen.
Deze is momenteel favoriet!

(afbeelding)

Inderdaad: daar bij die molen, die mooie molen.

Idd aardig wat lekkere stouts en dan kan je na het bieren er ook nog de weekhap nemen, kan je blijven zitten en er nog een nemen; met Bob in het gezelschap

Of de stoptrein ...

Zeker, de hapjes zijn ook niet verkeerd. Met name de bitterballen uit eigen keuken doen het goed bij een lekkere stout. Afgelopen jaar ook naar het 'Bierfestival' geweest bij die mooie molen
Veel lekkere bieren hebben daar de revu gepasseerd bij ondergetekende. Met name de rauchbieren (ardbeg etc.) vielen goed in de smaak.

We zijn trouwens een aantal maanden geleden met een stel vrienden begonnen met het brouwen van onze eigen bieren genaamd d'Ooijevaer. Mocht iemand het interessant vinden, het proces is te volgen op onze facebook pagina

Sir Spamalot (crew)
Eentje voor Ferre Clabau, "ut joen streke en tet gesmakt":

(afbeelding)

Sir Spamalot schreef:
Eentje voor Ferre Clabau, "ut joen streke en tet gesmakt":
(afbeelding)

Nou snap ik meteen hoe Kieran Hebden a.k.a. Four Tet aan zijn naam komt - die had er vast 4 op

Sir Spamalot (crew)
Tijdens mijn Helvetische vakantie was er ook tijd voor een nieuwtje:

(afbeelding)

"German Beer, Australian Hardrock, brewed in accordance with the German Purity Law of 1516"
Inhoud 568 ml, biertje van 5%. Twee meegebracht voor een goede vriend en tevens hevige AC/DC fan, twee staan er ook in mijn koelkast. Lekker biertje om af te koelen wanneer het 30 graden Celsius is.

Misterfool
Dit vind ik lekkere biertjes:

(afbeelding)
Gulden Draak

(afbeelding)
Westmaller Dubbel

(afbeelding)
Guiness import

Kan het niet laten om vol trots toch even te vermelden dat we met onze brouwclub ons eerste biertje onlangs geproeft hebben en dat ie alles behalve tegenvalt . d'Ooijevaer Original, een eigenzinnige gitzwarte Porter van 7,5%

Een Schotse Ale, een Dubbel en een Triple volgen!

(afbeelding)

(afbeelding)

Wie telt alle lijstjes even op? Dan weten we de smaak van de MuMe-user

Een snelle blik doet me vermoeden dat Hertog Jan gaat winnen in de categorie pils. Grolsch op 2 volgens mij.

Ik heb zelf niet echt een favoriet. Ligt aan het tijdstip, de temperatuur, het gevoel etc. wat op dat moment het lekkerst is. Dronk altijd Grolsch (ingerold i.v.m. woonplaats ), maar nu vooral Hertog Jan, Palm en Gulpener. Al is dit laatste duidelijk een mindere favoriet de laatste tijd.

Voorbeeld: In Italie heb ik 3 weken lang Peroni Azurro gedronken. Met die hitte lekker fris en licht. Ook prima bij een pizza Thuis op de bank in Nederland is het wat minder bijzonder.

Dennisami
Grimbergen Double of Triple is erg lekker

Onweerwolf
Mctijn schreef:

Een snelle blik doet me vermoeden dat Hertog Jan gaat winnen in de categorie pils. Grolsch op 2 volgens mij.

Dat is dan ook de enige geloofwaardige uitslag.

panjoe (moderator)
Mijn favoriete vrijelijk verkrijgbare biertje is Westmalle Tripel. Maar die wordt gemakkelijk overtroffen door het heerlijke Karmeliet Tripel , waarvoor je wel naar de slijter moet.

Wat pils betreft ga ik voor Hertog Jan. En als het warm is graag blond bier zoals Grolsch de Klok of Jupiler.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Dat is dan ook de enige geloofwaardige uitslag.

Er van uitgaande dat het hier alleen Nederlandse pils betreft?

Belgisch bier is het best

Joerii schreef:

Net hier komen kijken en dan al zo'n toeter blazen. Schaam je - bierkennis vergt investering van tijd en geld, hoofdpijn en natte winden (als je per ongeluk het gist meedrinkt, beïnvloedt dat je darmwerking en krijg je vette, stevige winden). Niet iedereen let nl even goed op bij het inschenken.

Er zijn zat - what's in a word? - NL bieren die over Belgische heengaan, generiek gezien.

En wat dacht je van Amerikaanse bieren? Ik noem een Alesmith speedway stout. Ken weinig Belgische bieren (en ik heb ze hoog zitten) die dat kunnen overtreffen.

Probleem van de US bieren is zowel beschibaarheid (vaak gebrouwd in uiterst kleine hoeveelheden) als prijs. Overigens zijn er ook veel leuke kleine Duitse brouwerijen.

Klopt inderdaad. Er is moeilijk aan te komen. Al heb ik me wel laten vertellen dat de markt steeds groter wordt. Welke brouwerijtjes bedoel je precies uit dat overwegende pilsland?

Bardt1980 schreef:
Klopt inderdaad. Er is moeilijk aan te komen. Al heb ik me wel laten vertellen dat de markt steeds groter wordt. Welke brouwerijtjes bedoel je precies uit dat overwegende pilsland?

Dat zijn veelal brouwerijen/annex cafés - in Keulen heb je er 1 in het centrum: heerlijke alt en uiteraard Kölsch, in Bonn heb je er een aan de Noordkant van het centrum, met een soort binnentuin waar je ook goed kunt eten en in Bielefeld heb je er ook één in het centrum; en dan nog bijv het Paulaner Brauhaus in München; verser kan je het bier bijna niet drinken en ze hebben altijd wel 4-5 verschillende bieren op fust. Net zoals De Jopenkerk (Haarlem) en De Molen - die laatste tapt ook proefglaasjes - nou kap ik want ik krijg dorst

Stijn_Slayer
Die in Keulen heb ik een aantal jaar geleden ook bezocht. Vlakbij de dom, toch? Kölsch heb ik later ook een keer in een Duitse supermarkt gekocht, maar uit een flesje was het toch anders dan vers van de tap.

Mjuman schreef:
(quote)

Net hier komen kijken en dan al zo'n toeter blazen. Schaam je - bierkennis vergt investering van tijd en geld, hoofdpijn en natte winden (als je per ongeluk het gist meedrinkt, beïnvloedt dat je darmwerking en krijg je vette, stevige winden). Niet iedereen let nl even goed op bij het inschenken.

Er zijn zat - what's in a word? - NL bieren die over Belgische heengaan, generiek gezien.

Nou Joerii, dan ben ik heel benieuwd welke belgische bieren jou doen likkebaarden.

Nee geintje, ik weet waarschijnlijk veel minder over bier als jullie, biertjes als La Chouffe vind ik het lekkerst maar de beste bieren zal ik inderdaad (nog) niet kennen

In een Utrechts biercafe wordt Westvleteren over het algemeen als de beste Belgische trappist beschouwd. Die reputatie wordt ondersteund door het programma (met Ray Cokes) over Belgische bieren op de BRT.

Westvleteren is ook gekend duur - er doen sterke verhalen de ronde over Belgen die vooraf bellen naar het klooster om er weer een bak bier te gaan halen. Zelf drink ik ook graag een Rochefort 8 (die is 9,6 %) - de 10 is nog zwaarder - die moet je echt degusteren

Gast
geplaatst: vandaag om 22:45 uur

geplaatst: vandaag om 22:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.