MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Het grote bier-topic

zoeken in:
HammerHead schreef:
Grappig, oud bruin... een echt vrouwenbier zoals weer blijkt. Echt zo'n beetje het smerigste wat er op biergebied te drinken is, op Duitse malz-bieren na.

Wel lekker als ingrediënt voor oliebollenbeslag overigens.

Half om...

Die Grolsch herfstbok smaakt ook wel.

en de tip van die oliebollen neem ik mee voor december.

1. Hertog Jan
2. Kilkenny (Irish Red)
3. Alfa
4. Grimbergen Triple
5. Brand

KampF schreef:
Flop;

1. Bud (já kie BAH)

Sapperdeflap, ben ik dat slootwater toch zomaar vergeten in mijn floplijstje.

1. Grolsch
2. Palm
3. Deugniet
4. Jupiler
5. Dommelsch

Ga toch voor bovenstaand lijstje

Top 3 bocht er dan ook maar bij

1. Hollandia
2. AH Bier
3. Oranjeboom (koppijn, niet zozeer vies)

Paalhaas schreef:
(quote)

Sapperdeflap, ben ik dat slootwater toch zomaar vergeten in mijn floplijstje.

In Amerika nemen ze niet alles met een korreltje zout als het om 'suikertoevoeging' gaat. Bijna alles is daar mierzoet. Zelfs het bier is zódanig verkloot. Schrale harries.

Daarnaast is Euroshopper Bier niet goed. Ik zie wel altijd dat het popi jopie is bij de mensen zonder dak boven het hoofd.

KampF schreef:
Daarnaast is Euroshopper Bier niet goed. Ik zie wel altijd dat het popi jopie is bij de mensen zonder dak boven het hoofd.

Gisteren 5 kratten ingeslagen (Ken het spul nog niet).

Maar met die prijs kan je toch verwachten dat het water met een smaakje is? Bahvaria gaat nog, maar ES bier is echt vies.
Ach, je kan ook een hut maken van die 5 kratten

Redder in nood! Bedankt voor de tip.

ik hou niet zo van bier , breezer vind ik beter maar ik hou opzich niet zo van alcohol

Akonner
1. 0 graden bier: Heineken
2. Grolsch
3. Dommelsch
4. Heineken
5. Amstel

Zolang het maar bier is...

Akonner
mu$ic schreef:
ik hou niet zo van bier , breezer vind ik beter maar ik hou opzich niet zo van alcohol

En dat is maar beter ook je bent nog 2 jaar te jong

mu$ic schreef:

Ik hou ook niet van bier: Kan niet aan de smaak wennen: Nu zegt iedereen wel: Elk bier is anders, maar geen is nog tot dusver bij mij in de smaak gevallen, zelfs de Halfom niet.

Akonner
OldSkool schreef:
(quote)

Ik hou ook niet van bier: Kan niet aan de smaak wennen: Nu zegt iedereen wel: Elk bier is anders, maar geen is nog tot dusver bij mij in de smaak gevallen, zelfs de Halfom niet.

Ik zeg een ding: 0 graden bier uit de ijstap van heineken.

Maar zelf drink ik liever Wodka Redbull afwisselend met Bier of Baco.

Nu nog iemand met een ijstap kennen...

Akonner
OldSkool schreef:
Nu nog iemand met een ijstap kennen...

Vanuit Venlo naar Sint-Michielsgestel (dorp naast Den Bosch voor het geval je dat nog niet wist) en dan naar Café 't Smidje in de ruwenbergstraat, nou dat kan niet missen

Akonner
Ger Gedaon

Update:
1. (1) Guinness
2. (2) Goblin
3. (-) Old Speckled Hen
4. (5) Jopen Extra Stout
5. (4) Gulpener Korenwolf

Akonner
Oldfart schreef:
Update:
1. (1) Guinness
2. (2) Goblin
3. (-) Old Speckled Hen
4. (5) Jopen Extra Stout
5. (4) Gulpener Korenwolf

Wie heeft er niet van gehoord dit zijn de bekende namen.

Ik ken ze allemaal wel, als Oldfart met Goblin Hobgoblin van de Wychwood brewery bedoeld tenminste.

ja die bedoel ik. Smaakvolle aanrader i.m.o.
Bedoelde Akonner dat deze heerlijke gerste- en tarwe natten onbekend zijn? Snapte zijn opmerking al niet.

Sheplays
1. Guinness
2. Murphy's
3. Duvel
4. Leffe
5. De Koninck

Een verrukkelijk bier uit Frankrijk is ook Doreleï van brouwerij Fischer, die in extra grote en mooie beugelflessen doet:

(afbeelding)

Dat ziet er smakelijk uit: welk soort bier?

Het enige franse bier wat ik ken en te pruimen vind, tot nu toe, is "Jenlain", uit de Nord Pas de Calais

Aam de kleur te zien wellicht een soort dubbel?

orbit schreef:
Een verrukkelijk bier uit Frankrijk is ook Doreleï van brouwerij Fischer, die in extra grote en mooie beugelflessen doet:

(afbeelding)

Schitterende verpakking. Ben benieuwd.

En waar is dit mooi verpakte franse dorstlessertje te verkrijgen orbit?
Zeker in Bert's Bierhuis aan de Twijnstraat ?
Eén van de dingen die ik ECHT mis, sinds ik niet meer in Utrecht woon.

@ Akonner: zo zie je maar; niet alleen op muziekgebied is er hier nog een hoop voor je te ontdekken !!

Akonner
Als jullie het niet erg vinden hou ik het bij heineken, grolsch en dommelsch, kom uit het nuchtere Noord-Brabant waar de slogan luid: Wat de boer nie kent da vreet ie niet (en in dit geval drinkt ie niet).

Oldfart schreef:
En waar is dit mooi verpakte franse dorstlessertje te verkrijgen orbit?
Zeker in Bert's Bierhuis aan de Twijnstraat ?
Eén van de dingen die ik ECHT mis, sinds ik niet meer in Utrecht woon.

Nee helaas, dit bier heb ik alleen aangetroffen in La France zelf. Het is bier uit de Elzas, maar ik heb het toen ergens in Nancy gedronken en meteen een tiental flesjes in de kofferbak ingeladen. Het is een amberkleurig sterker bier van 6,2 % en heeft een bijzonder lekker aroma. Net als Fischer trouwens (zelfde brouwerij), ook een 65 cl fles en bijzonder lekker bier. Op skivakantie in Frankrijk altijd het bier dat ik uit de schappen pluk

Gast
geplaatst: vandaag om 08:04 uur

geplaatst: vandaag om 08:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.