Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
1
geplaatst: 16 april 2017, 01:15 uur
Ik was in Utrecht naar Het Zesde Metaal dus ik heb de wedstrijd moeten missen maar volgens mij is Cleveland door het oog van de naald gekropen. Ik had verwacht dat ze wel weer scherp zouden zijn bij het begin van de play-offs maar dit lijkt er nog niet op.
0
geplaatst: 16 april 2017, 01:29 uur
Precies dat, Edgar18. Was echt niet al te best. Indiana miste in de laatste seconde een clutchschot van mid-range. Anders hadden ze gewoon gewonnen. Denk dat ik er goed aan heb gedaan om 4-2 te voorspellen, want als Cleveland zo speelt uit bij Indiana, dan verliezen ze er gewoon twee.
Milwaukee goed bezig in Toronto overigens. Sterk in de fastbreak en in de paint en ze spelen met heel veel energie en snelheid. Wel duidelijk dat ze met twee rookies en een sophomore spelen; twee geweldige kwarten spelen en dan één kwart zo dissonant. Zeer matige scores in het tweede kwart. Ze stevenen af op een overwinning, maar nog zo een kwart en Toronto pakt de zege. Vrees alleen dat ik Toronto te sterk had ingeschat. Als ik de Bucks zo zie dan gaan ze echt niet zoveel minder spelen in de volgende games. Dit geeft ze alleen maar meer vertrouwen. Het wil Toronto ook niet lukken om Giannis af te stoppen. Toch onderschat hoe belangrijk de vele gebruikelijke turnovers van Toronto zijn tegen het snelle energieke spel van de Bucks. Met die vele steals van ze was het eigenlijk - achteraf - wel te voorspellen...maar wie weet komen de Raptors zeer sterk terug. Moet wel met zo een breed team.
Spurs kijk ik morgen maar, daar de oogjes moe worden.
Milwaukee goed bezig in Toronto overigens. Sterk in de fastbreak en in de paint en ze spelen met heel veel energie en snelheid. Wel duidelijk dat ze met twee rookies en een sophomore spelen; twee geweldige kwarten spelen en dan één kwart zo dissonant. Zeer matige scores in het tweede kwart. Ze stevenen af op een overwinning, maar nog zo een kwart en Toronto pakt de zege. Vrees alleen dat ik Toronto te sterk had ingeschat. Als ik de Bucks zo zie dan gaan ze echt niet zoveel minder spelen in de volgende games. Dit geeft ze alleen maar meer vertrouwen. Het wil Toronto ook niet lukken om Giannis af te stoppen. Toch onderschat hoe belangrijk de vele gebruikelijke turnovers van Toronto zijn tegen het snelle energieke spel van de Bucks. Met die vele steals van ze was het eigenlijk - achteraf - wel te voorspellen...maar wie weet komen de Raptors zeer sterk terug. Moet wel met zo een breed team.
Spurs kijk ik morgen maar, daar de oogjes moe worden.
1
geplaatst: 16 april 2017, 10:11 uur
NBA | Video: GAME 1 RECAP: Spurs 111, Grizzlies 82 - watch.nba.com
Dat block van Mills tegen het einde
Clippers tegen Utah moet ook wel een spannende wedstrijd zijn geweest. Direct in het begin verliest Utah Gobert (defensief één van de top vijf spelers in de league) om vervolgens toch te winnen in LA door een clutchshot van veteraan Joe Johnson. Gehaald als ervaring op de bank, maar als hij zo speelt (21 pt) dan heb je gewoon een heerlijke SG voor je basis. Hij schoot 4-5 vanaf de driepuntlijn.
Dat block van Mills tegen het einde

Clippers tegen Utah moet ook wel een spannende wedstrijd zijn geweest. Direct in het begin verliest Utah Gobert (defensief één van de top vijf spelers in de league) om vervolgens toch te winnen in LA door een clutchshot van veteraan Joe Johnson. Gehaald als ervaring op de bank, maar als hij zo speelt (21 pt) dan heb je gewoon een heerlijke SG voor je basis. Hij schoot 4-5 vanaf de driepuntlijn.
3
geplaatst: 16 april 2017, 10:25 uur
Zo, PSV is weer een punt ingelopen, kijken hoe de concurrentie hier op reageert.
1
geplaatst: 16 april 2017, 10:32 uur
dit punt en de thuisoverwinning volgende week is precies de achterstand op Ajax die moet worden ingelopen. of wordt er een overwinning tegen Heereveen verwacht 
In dat geval is altijd er nog de slotdag

3
geplaatst: 16 april 2017, 10:36 uur
Daar kon de staf niets aan doen Cocu wisselt tegen het einde van de wedstrijd nooit aanvallend

0
geplaatst: 16 april 2017, 10:37 uur
Als Max vandaag maar een fractie inhaalt van wat hij in China deed dan wordt hij weer eens eerste 
Wat een tijden, vader Jos eindigde meestal in de grindbak.
Jos de Boss had na Benetton ook niet zo'n beste auto's

Wat een tijden, vader Jos eindigde meestal in de grindbak.

Jos de Boss had na Benetton ook niet zo'n beste auto's
0
geplaatst: 16 april 2017, 11:36 uur
Tegenwoordig lijkt t er meer op dat vader Jos nog ns in de bak belandt ipv de grindbak 

0
geplaatst: 16 april 2017, 11:42 uur
Ataloona schreef:
Direct in het begin verliest Utah Gobert om vervolgens toch te winnen in LA door een clutchshot van veteraan Joe Johnson. Gehaald als ervaring op de bank, maar als hij zo speelt (21 pt) dan heb je gewoon een heerlijke SG voor je basis. Hij schoot 4-5 vanaf de driepuntlijn.
Ik heb een stuk zitten kijken en ik vond het een verrassende wedstrijd. Utah was sterker dan ik van tevoren had verwacht. En ook het snelle uitvallen van Gobert bracht ze niet echt van hun stuk. De zege is wel voor een groot deel op het conto van Johnson te schrijven, die was erg goed in het laatste kwart. Direct in het begin verliest Utah Gobert om vervolgens toch te winnen in LA door een clutchshot van veteraan Joe Johnson. Gehaald als ervaring op de bank, maar als hij zo speelt (21 pt) dan heb je gewoon een heerlijke SG voor je basis. Hij schoot 4-5 vanaf de driepuntlijn.
En toch, het voelde meer als een verlies voor de Clippers dan als een overwinning voor Utah. De Clippers zijn eindelijk weer (bijna) allemaal fit, hebben een prima reeks achter de rug (13-3 dacht ik) en doen er alles aan eindelijk eens een diepe run neer te zetten. En dan, ga je direct de eerste wedstrijd in eigen huis onderuit
!
0
geplaatst: 16 april 2017, 11:55 uur
Ook een beetje laatste kans als je ziet wie er allemaal free-agents zijn na de zomer. Een Paul of Griffin zie ik niet terugkomen als het hier wederom fout gaat.
0
geplaatst: 16 april 2017, 12:49 uur
Oud trainer van Salzburg, ten tijde van "De Ajax-afslachting".
0
geplaatst: 16 april 2017, 12:51 uur
Dat was een memorabele wedstrijd ja 
Maar verder nog n paar jaar Leverkusen, vorige maand ontslagen.
En dat is genoeg voor een bondscoachschap
En Ten Cate? Die is net als Advocaat en Koeman, die stapt binnen een jaar op de moneytrain elsewhere...

Maar verder nog n paar jaar Leverkusen, vorige maand ontslagen.
En dat is genoeg voor een bondscoachschap

En Ten Cate? Die is net als Advocaat en Koeman, die stapt binnen een jaar op de moneytrain elsewhere...
3
geplaatst: 16 april 2017, 12:56 uur
In de kont kruipen van Van Gaal en een mislukt seizoen bij Ajax was ook al genoeg als bondscoach. Beter even geen Ajax adept die de tweede keus van Amsterdam in de basis zet. Ik zeg doen!
0
geplaatst: 16 april 2017, 12:58 uur
Ik hoef ook niet per se een Ajax adept. Doe mij maar vooral een verstandige bondcoach met logische keuzes en beslissingen. Dus niet iemand die Tete selecteert als ie niet speelt..
1
geplaatst: 16 april 2017, 13:05 uur
luigifort schreef:
Doe mij maar vooral een verstandige bondcoach met logische keuzes en beslissingen.
Doe mij maar vooral een verstandige bondcoach met logische keuzes en beslissingen.
Tja zo kom je al snel bij Cocu met Mart van den Heuvel uit

1
geplaatst: 16 april 2017, 13:05 uur
luigifort schreef:
Ik hoef ook niet per se een Ajax adept. Doe mij maar vooral een verstandige bondcoach met logische keuzes en beslissingen. Dus niet iemand die Tete selecteert als ie niet speelt..
Ik heb het liefst een bondscoach die begrijpt wat er in het huidige internationale topvoetbal nodig is om te winnen. Of dat via een variant op de Hollandse school gebeurt of d.m.v. een tactiek zoals Van Gaal die toepaste in 2014 maakt me niet zoveel uit, als we maar weer tot de beste 10 landen van de wereld gaan horen.
De Correspondent en Catenaccio hebben hier een aantal uitstekende achtergrondartikelen over geschreven:
Dit is de reden waarom het Nederlandse voetbal zo weinig voorstelt (en Oranje zo slecht speelt) - decorrespondent.nl
Je moet de bal verspelen, anders kun je niet scoren - decorrespondent.nl
Nee, een nieuwe wegwerpbondscoach gaat het Nederlandse voetbal niet verder helpen - decorrespondent.nl
Waarom Sampaoli de ideale bondscoach voor Oranje is - catenaccio.nl
De vijf problemen van Oranje - catenaccio.nl
0
geplaatst: 16 april 2017, 13:08 uur
Op basis van het spel dat Schmidt zijn vorige clubs liet spelen zou ik het een goede keus vinden als de KNVB met hem in zee ging. Net zoals Bosz is zijn voornaamste filosofie het klein maken van de ruimtes, door massaal druk te zetten naar voren bij balverlies. In vaktermen ook wel 'Gegenpressing' genoemd.
Ten Cate en Gullit zie ik liever niet. Dan krijg je waarschijnlijk weer zo'n gemankeerde Barcelona-variant. Oeverloos balbezit op ongevaarlijke zones van het veld en niet de creativiteit om veel kansen te creëren.
Ten Cate en Gullit zie ik liever niet. Dan krijg je waarschijnlijk weer zo'n gemankeerde Barcelona-variant. Oeverloos balbezit op ongevaarlijke zones van het veld en niet de creativiteit om veel kansen te creëren.
1
geplaatst: 16 april 2017, 13:09 uur
Gretz schreef:
Je moet de bal verspelen, anders kun je niet scoren -
Je moet de bal verspelen, anders kun je niet scoren -
Ik ben daar niet zo'n voorstander van, deed Guardado ook in de laatste minuut tegen Twente.
1
geplaatst: 16 april 2017, 13:10 uur
Ik vermoed al jaren dat ik het allerbeste rendeer vanaf de zijlijn (lees: walkant).
Voor een rol als adviseur stel ik me wel open.
0
geplaatst: 16 april 2017, 13:24 uur
Landen om ons heen op de FIFA ranglijst (Iran, Senegal, Hongarije) werken voornamelijk met buitenlandse trainers.
Duitse en Portugese trainers voornamelijk
Duitse en Portugese trainers voornamelijk
0
geplaatst: 16 april 2017, 13:31 uur
gigage schreef:
Landen om ons heen op de FIFA ranglijst (Iran, Senegal, Hongarije)
Landen om ons heen op de FIFA ranglijst (Iran, Senegal, Hongarije)
Dat we ooit in 1 adem genoemd zouden worden met die landen had je nooit kunnen dromen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.