MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Vardy heeft trouwens rood gekregen en West Ham heeft net gelijk gemaakt, waardoor Tottenham het morgen weer iets spannender zou kunnen maken. Hopen op net zo'n zinderend slot in de Premier League als in de Eredivisie.

Running On Empty schreef:
Zojuist gehoord dat Makkelie bij een eventuele huldiging van Ajax ook het podium op mag en een seizoenskaart voor het leven krijgt. Tevens wordt hij door Burgemeester Van Der Laan benoemd tot ereburger van Amsterdam.

De KNVB heeft echter laten weten dat Danny Makkelie volgend seizoen maximaal 2e divisie zal mogen fluiten.

Arena vernoemd naar Makkelie - De Speld

Franck Maudit
Nu al 2-1 voor West Ham

dix schreef:
Beelden gezien...
Ik vind dit nog wel een begrijpelijke beslissing van Makkelie. Misschien niet de best mogelijke beslissing, maar geen blunder van de hoogste categorie. Het is wel zuur voor Utrecht dat dit vlak voor het sluiten van de markt nog gebeurt, maar zorg er dan ook voor dat je die ploeg op afstand houdt als je met 2-0 leidt ...

Eens wel. Mensen die vinden dat Makkelie een schandalige fout heeft gemaakt en in een Ajax-pyjama slaapt vallen voor mij in de categorie 'de beste stuurlui staan aan wal'. Makkelie zou wel gek zijn als ie zo opzichtig doelbewust Ajax zou willen bevoordelen. Het behouden van je integriteit is enorm belangrijk voor een scheidsrechter.

Lucky Ajax dus, maar absoluut geen KNJB of Danny "Ajax" Makkelie.

Leicester 2-2

Franck Maudit
Jesus, wat een einde

Franck Maudit
Wat een clown trouwens, die Jon Moss.
Ook over het kanaal worden scheidsrechterlijke kemels geschoten.

Gretz schreef:
Mensen die vinden dat Makkelie een schandalige fout heeft gemaakt en in een Ajax-pyjama slaapt vallen voor mij in de categorie 'de beste stuurlui staan aan wal'.

"Hoe dúrf je 'm te geven?", reageert Jan van Halst meteen na het laatste fluitsignaal in de studio van FOX.

Van Halst en Bruggink vinden het geen toeval dat Ajax het voordeel van de twijfel krijgt op zo'n belangrijk moment. "Dat is het voordeel van een topclub. Draai de situatie eens om. Dan wordt-ie niet gegeven", zegt Bruggink, die bijval krijgt van Van Halst. "Op zo'n moment... Ajax was ook hemeltergend slecht."

Rudi S schreef:
(quote)

"Hoe dúrf je 'm te geven?", reageert Jan van Halst meteen na het laatste fluitsignaal in de studio van FOX.

Van Halst en Bruggink vinden het geen toeval dat Ajax het voordeel van de twijfel krijgt op zo'n belangrijk moment. "Dat is het voordeel van een topclub. Draai de situatie eens om. Dan wordt-ie niet gegeven", zegt Bruggink, die bijval krijgt van Van Halst. "Op zo'n moment... Ajax was ook hemeltergend slecht."

Makkelijk praten voor Van Halst en Bruggink met de beelden erbij. Ze gaan voorbij aan het feit dat Makkelie vanuit een heel andere ooghoek de situatie in een split second moet beoordelen. Als het 100% zeker een penalty was en hij zou hem niet hebben gegeven zou ook het halve land over hem zijn gevallen. Die laatste opmerking van Bruggink vind ik echt stuitend. Alsof een scheidsrechter áltijd in het voordeel van de grotere club zou fluiten.

En natuurlijk was Ajax extreem slecht vanmiddag en is het een klein wonder dat het alsnog gelijk is geworden. Elk team heeft in een seizoen een paar wedstrijden waar ze meer punten krijgen dan ze verdienen. Net zoals jullie mazzel hebben als FC Twente niet voortijdig uit de competitie wordt genomen.

Gretz schreef:
. Net zoals jullie mazzel hebben als FC Twente niet voortijdig uit de competitie wordt genomen.

Hahaha, het moet niet gekker worden!

Holy shit die eerste reactie

http://i64.tinypic.com/35k68fm.jpg

Denk dat die Nelemans wordt vervolgd.

Rudi, je begrijpt toch wel wat ik bedoel? Er zijn zoveel factoren die bepalen wie er uiteindelijk kampioen wordt.

Daarom zou het gewoon erg zwak zijn als PSV het eventuele misgrijpen van de titel uiteindelijk zou afschuiven op die ene beslissing vandaag in Amsterdam. PSV en Ajax hebben beiden genoeg onnodige punten laten liggen dit seizoen. Voor beiden zit het soms mee en soms tegen. Of het nu gaat om lucky goals, lucky scheidsrechterlijke beslissingen of randzaken zoals het eventuele faillissement van FC Twente. Als ze beiden in puntenaantal gelijk eindigen na 34 wedstrijden kun je misschien niet zeggen dat ene club per definitie het kampioenschap het meest verdiend heeft.

Kom op, Gretz, ga je nou serieus het eventuele faillissement van FC Twente erbij halen?

Mocht Twente eruit worden gebonjourd en Ajax wordt op die manier kampioen - dat zou pas competitievervalsing zijn.

You can't compare apples with pears.

Franck Maudit
Nicolage Rico schreef:

Ik zeg altijd: fruit is fruit.

Gretz schreef:

Rudi, je begrijpt toch wel wat ik bedoel? Er zijn zoveel factoren die bepalen wie er uiteindelijk kampioen wordt.

Dus , mag er niet opgemerkt worden dat de strafschop onterecht is?
Dat is gewoon commentaar op een actuele wedstrijd, dat Twente verhaal begrijp ik inderdaad niet.

Nicolage Rico schreef:
Kom op, Gretz, ga je nou serieus het eventuele faillissement van FC Twente erbij halen?

Nee, ik bedoel daarmee aan te geven dat elk team in elke competitie wel eens een mazzelmomentje heeft. Momenten die uiteindelijk de doorslag kunnen geven voor het feit of je kampioen wordt, net Europees voetbal pakt of net niet degradeert.

Nicolage Rico schreef:

Mocht Twente eruit worden gebonjourd en Ajax wordt op die manier kampioen - dat zou pas competitievervalsing zijn.

Ik hoop ook dat dit niet gaat gebeuren omdat het inderdaad neigt naar competitievervalsing en Ajax op die manier ook niet kampioen wil worden. Maar als Twente volgend seizoen niet meer kan spelen zou het ook enorm lullig zijn voor een Cambuur of De Graafschap die dan zou snel mogelijk duidelijk moeten krijgen of ze wel of niet degraderen. Feit is wel dat Twente het nooit zover had moeten laten komen.

Gretz schreef:

Daarom zou het gewoon erg zwak zijn als PSV het eventuele misgrijpen van de titel uiteindelijk zou afschuiven op die ene beslissing vandaag in Amsterdam.

Nergens heb ik dat opgemerkt, enkel dat de strafschop niet terecht is.

Gretz schreef:
omdat het inderdaad neigt naar competitievervalsing en Ajax op die manier ook niet kampioen wil worden. .

Nou daar zou ik graag een bron van zien.

Gretz schreef:
(quote)

Nee, ik bedoel daarmee aan te geven dat elk team in elke competitie wel eens een mazzelmomentje heeft. Momenten die uiteindelijk de doorslag kunnen geven voor het feit of je kampioen wordt, net Europees voetbal pakt of net niet degradeert.

(quote)

Ik hoop ook dat dit niet gaat gebeuren omdat het inderdaad neigt naar competitievervalsing en Ajax op die manier ook niet kampioen wil worden. Maar als Twente volgend seizoen niet meer kan spelen zou het ook enorm lullig zijn voor een Cambuur of De Graafschap die dan zou snel mogelijk duidelijk moeten krijgen of ze wel of niet degraderen. Feit is wel dat Twente het nooit zover had moeten laten komen.

Ik begrijp je punt hoor. Maar dat eventuele faillissement heeft niks met mazzelmomentjes in het voetbal / op het veld te maken. Erg zwak argument.

Ajax heeft de scheids mee dit seizoen, maar zo zijn er wel meer clubs. (Feyenoord ook voor de winterstop).

Rudi S schreef:
(quote)

Dus , mag er niet opgemerkt worden dat de strafschop onterecht is?
Dat is gewoon commentaar op een actuele wedstrijd, dat Twente verhaal begrijp ik inderdaad niet.

Zeker wel. Ik word alleen een beetje moe van die andere users die nu Makkelie van alles de schuld gaan geven. Hij zal ongetwijfeld ook wel eens een twijfelachtige beslissing in het nadeel van Ajax hebben genomen.
Laten we er zo maar over ophouden, hopelijk leveren de laatste 3 competitierondes nog een zinderend slot op! Mogen de beste winnen!

Een 06/07 scenario zou ik natuurlijk wel voor tekenen, als Ajax dan voor de verandering als gelukkige uit de bus komt.

Rudi S schreef:
(quote)

Nergens heb ik dat opgemerkt, enkel dat de strafschop niet terecht is.

Toch trek je de integriteit van Makkelie wel in twijfel.

Rudi S schreef:
Gretz als het terecht is hoor je een strafschop te krijgen , ook al krijgt PSV er dan 50 en Ajax er 2 het is toch onzinnig om te stellen dat het ongeveer gelijk moet zijn, Makkelie is blijkbaar met die gekke gedachtegang het veld in gegaan

Rudi S schreef:
(quote)

Natuurlijk niet, zonder dit cadeau was er een verdiende kans op 6 punten geweest, waarschijnlijk dacht de scheids er ook zo over.

Nicolage Rico schreef:
Denk dat die Nelemans wordt vervolgd.

In Duitsland misschien wel ja.

Gretz schreef:
(quote)

(quote)

(quote)

Misschien neem je het wat te serieus op?

Dinsdag a.s. fluit Makelie PSV-Vitesse, kan hij het goed maken

(geintje hoor, Vink leidt)

trebremmit schreef:
(quote)

Misschien neem je het wat te serieus op?

Ik heb wat moeite om te geloven dat een fanatieke PSV'er hier luchtig over kan doen. Denk dat ik omgekeerd ook erg kwaad zou zijn op de scheidsrechter, maar twijfelachtige strafschoppen horen wel sinds jaar en dag bij het voetbal. Een scheidsrechter heeft gewoon te weinig informatie en te weinig tijd om altijd te beste beslissing te kunnen nemen.

Gretz schreef:

[/quote]

Prima, maar daar ging die quote helemaal niet over, ik zeg toch nergens dat PSV daardoor de titel verspeelt.

Overigen >> Algemeen >> Algemeen Sporttopic #3

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:24 uur

geplaatst: vandaag om 00:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.