MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Makkelie

Makkelie was weer lekker bezig zeg

Voor de komende dagen verdienen we de titel Lucky Ajax . Verder waarschijnlijk de slechtste wedstrijd van het seizoen gezien, niet om aan te gluren zoveel dat er mis ging. Woensdag gewoon weer 4-3-3 spelen a.u.b.

Dank Utrecht voor een episch choke en het punt wat nog eens heel belangrijk kan zijn.
Dank Willem Janssen voor een oliedomme sliding die hij helemaal niet had hoeven maken.
Dank Makkelie om Milik het voordeel van de twijfel te geven.

Natuurlijk gaat dit bepalend zijn, maar ook eerder in het seizoen krijgen alle teams wel eens een makkelijke penalty mee. Hier zal nog wel dagen over gesproken worden, maar ook PSV heeft in enkele wedstrijden het geluk mee gehad. Mensen kunnen in ieder geval absoluut niet beweren dat Ajax systematisch bevoordeeld wordt.

Ajax kreeg bijvoorbeeld jarenlang de minste strafschoppen mee van alle Eredivisieteams.

Edit: recenter strafschoppenonderzoek.

Ach wat zielig ja.

Dit toont weer aan dat videoscheidsrechters heel hard nodig zijn, om vooral dit soort beslissende fouten te voorkomen.

Makkelie is een Ajacied..dat weet iedereen

Maar laxus11 dit specifieke geval is toch geen duidelijke schwalbe? Je kunt volgens mij heel moeilijk zien - ook op de beelden - in hoeverre Milik een beetje meehelpt in de valbeweging. Feit is dat Janssen de bal mist met z'n risicovolle sliding en dan wel een stukje van Milik meeneemt.

Gretz schreef:
Maar laxus11 dit specifieke geval is toch geen duidelijke schwalbe? Je kunt volgens mij heel moeilijk zien - ook op de beelden - in hoeverre Milik een beetje meehelpt in de valbeweging. Feit is dat Janssen de bal mist met z'n risicovolle sliding en dan wel een stukje van Milik meeneemt.

Schwalbe was het niet idd maar ook geen overtreding, was toch duidelijk te zien in de herhaling.

Gewoon een domme actie van Janssen want je weet dat sommige scheidsrechters hier een penalty voor geven.

luigifort schreef:
Makkelie is een Ajacied..dat weet iedereen

Zo'n stelling moet je wel kunnen hard maken. Kun je niet op grond van 1 cruciale strafschop zomaar zeggen.

laxus11 schreef:
(quote)

Schwalbe was het niet idd maar ook geen overtreding, was toch duidelijk te zien in de herhaling.

Gewoon een domme actie van Janssen want je weet dat sommige scheidsrechters hier een penalty voor geven.

Juist. Ik denk dat ca. de helft van de scheidsrechter hem niet had gegeven als ze er goed zicht op hadden, omdat zij van mening zijn dat het echt een overduidelijke overtreding moet zijn voordat ze een strafschop geven. Dat was hier niet het geval. Als het voorval zich had voorgedaan in het begin van de wedstrijd was de kans misschien nog wel kleiner geweest. Maar nu moet Makkelie dus in een split second beslissen. Ik snap dan ook best dat hij hem wel kan geven. Het is bijvoorbeeld niet zo dat Janssen eerst duidelijk de bal raakt en dan de man pas meeneemt. Eigenlijk moet je als middenvelder/aanvaller gewoon niet sliden in de 16, gaat zo vaak fout door een onbeholpen actie.

Franck Maudit
Leicester aan de leiding. Laat het sprookje zich nu maar gewoon voltrekken

Wie anders dan Vardy...

Ajax dacht na de overwinning in Eindhoven dat ze er al waren, zo lijkt het. De 0-1 in Leeuwarden was al beschamend, nu dit weer. Het programma ziet er in ene een stuk zwaarder uit met nog twee uitduels.

edit: waarvan 1 midweeks...ojeee

dix
Beelden gezien...
Ik vind dit nog wel een begrijpelijke beslissing van Makkelie. Misschien niet de best mogelijke beslissing, maar geen blunder van de hoogste categorie. Het is wel zuur voor Utrecht dat dit vlak voor het sluiten van de markt nog gebeurt, maar zorg er dan ook voor dat je die ploeg op afstand houdt als je met 2-0 leidt ...

Franck Maudit
En toen kreeg Vardy rood...

dix schreef:
Beelden gezien...

Iedereen toch...

http://www.vi.nl/nieuws/arbiter-makkelie-door-het-stof-de-beelden-liegen-niet.htm

http://www.vi.nl/nieuws/klaassen-bekent-het-was-geen-penalty.htm

Gretz dat Ajax de laatste jaren minder strafschoppen meekrijgt heeft enkel te maken met het feit dat De Boer Ajax liever rondom de middencirkel laat voetballen ipv in de 16 vd tegenstander

Zojuist gehoord dat Makkelie bij een eventuele huldiging van Ajax ook het podium op mag en een seizoenskaart voor het leven krijgt. Tevens wordt hij door Burgemeester Van Der Laan benoemd tot ereburger van Amsterdam.

De KNVB heeft echter laten weten dat Danny Makkelie volgend seizoen maximaal 2e divisie zal mogen fluiten.

Rudi S schreef:
(quote)

Iedereen toch...

http://www.vi.nl/nieuws/arbiter-makkelie-door-het-stof-de-beelden-liegen-niet.htm

http://www.vi.nl/nieuws/klaassen-bekent-het-was-geen-penalty.htm

Gretz dat Ajax de laatste jaren minder strafschoppen meekrijgt heeft enkel te maken met het feit dat De Boer Ajax liever rondom de middencirkel laat voetballen ipv in de 16 vd tegenstander

Hier zit iets van waarheid in, maar daar kun je het echt niet alleen op af doen Rudi.

http://www.tussendelinies.nl/wp-content/uploads/2016/02/Strafschoppen-Eredivisie-voor.png

Dit is sinds het seizoen 2011/2012, dus enkel wedstrijden onder De Boer. Je maakt mij niet wijs dat Ajax respectievelijk 10 en 13 strafschoppen minder heeft gekregen dan PSV en Feyenoord puur en alleen omdat die laatste teams veel vaker in de 16 komen. Denk dat je gewoon kunt stellen dat Ajax normaliter zeker niet makkelijk een penalty meekrijgt.

Ik heb geen statistieken nodig om te concluderen dat Ajax gewoon enorm gematst werd vanmiddag.

Hou eens op met dat Calimero gedoe.

Gretz als het terecht is hoor je een strafschop te krijgen , ook al krijgt PSV er dan 50 en Ajax er 2 het is toch onzinnig om te stellen dat het ongeveer gelijk moet zijn, Makkelie is blijkbaar met die gekke gedachtegang het veld in gegaan

Running On Empty schreef:
Zojuist gehoord dat Makkelie bij een eventuele huldiging van Ajax ook het podium op mag en een seizoenskaart voor het leven krijgt. Tevens wordt hij door Burgemeester Van Der Laan benoemd tot ereburger van Amsterdam.

De KNVB heeft echter laten weten dat Danny Makkelie volgend seizoen maximaal 2e divisie zal mogen fluiten.

Sorry hoor, maar hier spreekt toch wel een beetje een slechte verliezer. Voor FC Utrecht is 4 punten tegen Ajax een prachtig resultaat en voor jullie maakt een gelijkspel of overwinning in de competitie toch bar weinig uit. Zorg maar gewoon dat je die beker wint. Makkelie zal bij de Utrechter nu wel de schijn tegen hebben, maar daar moet je eigenlijk gewoon boven kunnen staan. Ik geloof in de integriteit van vrijwel alle Nederlandse scheidsrechters. Ze zullen af en toe een foutje maken of een discutabele beslissing nemen maar ik geloof niet dat ze dat doen omdat ze een sterke voorkeur hebben voor een club.

Running On Empty schreef:
Ik heb geen statistieken nodig om te concluderen dat Ajax gewoon enorm gematst werd vanmiddag.

Hou eens op met dat Calimero gedoe.

Jij doet Calimero met je opmerkingen over Makkelie. Natuurlijk zat het Ajax mee (je kunt hem ook niet geven), maar gooi niet alles op de scheidsrechter en kijk ook eens naar de rol van je aanvoerder.

Gretz schreef:
Voor FC Utrecht is 4 punten tegen Ajax een prachtig resultaat

Natuurlijk niet, zonder dit cadeau was er een verdiende kans op 6 punten geweest, waarschijnlijk dacht de scheids er ook zo over.

Rudi S schreef:
Gretz als het terecht is hoor je een strafschop te krijgen , ook al krijgt PSV er dan 50 en Ajax er 2 het is toch onzinnig om te stellen dat het ongeveer gelijk moet zijn, Makkelie is blijkbaar met die gekke gedachtegang het veld in gegaan

Ook onzin, ik denk niet dat de gemiddelde scheidsrechter op de hoogte is van dit soort statistieken. Als het terecht is moet de bal op de stip, maar je bent het toch wel eens dat er in de meeste wedstrijden situaties voordoen in de 16 waarbij het moeilijk te zeggen of het wel of geen strafschop waard is? Neem alleen al al dat vasthouden tijdens corners en vrije trappen.

Makkelie heeft gewoon de situatie in een split second moeten beoordelen met zijn team en blijkbaar waren ze het er op dat moment over eens dat het contact zwaar genoeg was voor een penalty. Zij hebben niet de mogelijkheid om beelden talloze keren terug te kijken en dan een beslissing te heroverwegen.

Kampioen wordt je over 34 wedstrijden, niet over eentje.

Gretz jij bent iets aan het verdedigen wat door de scheids zelf en het Ajax kamp allang is toegegeven.

Rudi S schreef:
Gretz jij bent iets aan het verdedigen wat door de scheids zelf en het Ajax kamp allang is toegegeven.

Oh, dat eerste heb ik gemist. Heeft Makkelie gezegd dat het geen strafschop was? En wat vind Milik er dan van?

Gretz schreef:
(quote)

Oh, dat eerste heb ik gemist. Heeft Makkelie gezegd dat het geen strafschop was? En wat vind Milik er dan van?

'Schlemiel' Makkelie door het stof na terugzien strafschop Ajax | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Gretz schreef:
(quote)

Ik had de links al gestuurd maar ook Klaassen en De Boer vinden het geen strafschop.

Natuurlijk was het geen strafschop, we hebben vandaag gewoon enorm gemazzeld, klaar.

Oké dan, ik pas m'n mening wat aan. Achteraf gezien met de beelden erbij is dit eerder geen strafschop dan wel een strafschop. Als je kijkt naar talloze vergelijkbare situaties in het verleden zul je zien dat een scheidsrechter hem eerder niet geeft dan wel. Maar goed, Makkelie zag dus in het veld alleen het contact en wilde ook niet de schlemiel zijn die Ajax een terechte strafschop door de neus zou boren. Het blijft enorm lastig om dit hier in een moment een beslissing over te maken.
Wat laxus11 zegt: een videoreferee zou hier deels een oplossing in kunnen zijn. Als je wel goed vastlegt hoeveel contact er nodig is voor een strafschop.

Ik ben verder wel gewoon van mening dat Janssen in de eerste plaats niet dat risico had moeten nemen. En uiteindelijk heeft elk team in een geheel seizoen wel een paar mazzeltjes en paar momenten dat de arbitraire beslissing tegen zitten. Hoort er gewoon bij.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:24 uur

geplaatst: vandaag om 00:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.