MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
corn1holio1 schreef:
Zolang Valverde op zijn fiets blijft zitten is hij sowieso top 2-3 in beide koersen. Maar buiten Valverde is het inderdaad wat moeilijker voorspellen.

Alaphilippe is de nieuwe Valverde. Ik schat zijn kansen nog wat hoger in dan Valverde. WP zal wel voor Valverde worden, maar de andere twee koersen zie ik Flip als de favoriet.

Edgar18 schreef:
Groenewegen uit koers gehaald in de Scheldeprijs. Wat een ei! Ik wilde weleens zien hoe hij het eraf zou brengen in een man-tegen-man gevecht met Kittel.

Van Schip trouwens al een groot deel van de dag in de kopgroep.

Spoorwegovergang lees ik. En hij was lang niet de enige. Dat is gewoon oerdom, je weet dat ze daar de laatste tijd strenger en strenger op zijn.

EDIT: En sinds dit jaar zelfs een kans op een maand schorsing.

Jakobsen! Wat een beer, mooi om te zien hoe hij overeind blijft in dat gekwak en ook dat een gigant als Stybar zich volledig voor zo'n 'groentje' leegrijdt, aan teamgeest en vertrouwen geen gebrek daar.

Het blijft maar feest

Waren volgens mij wel mensen die darten volgen op dit forum. Ik lees het vandaag pas, maar eergisteren is Eric Bristow helaas overleden. Een legende in de sport!

Mooie overwinning voor Roglic en Lotto-Jumbo in Baskenland, ook al had hij het wat lastiger vandaag. En Mas pakt maar even de 25e overwinning voor Quick-Step. Morgen zal nummer 26 daar vast bijkomen.

Ga ik voor de buis hangen of zelf een rondje (van Midden Nederland) fietsen? hmmm

Iig geval op tijd terug om de briljante opmars van onze Max mee te maken (hoezo verwachtingspatroon dit seizoen)

jordidj1 schreef:
Waren volgens mij wel mensen die darten volgen op dit forum. Ik lees het vandaag pas, maar eergisteren is Eric Bristow helaas overleden. Een legende in de sport!

Dat is-ie zeker! Eén van de grondleggers van de PDC en voor de hegemonie van Taylor de grootste darter. Overleden tijdens een Premier League-avond. Niet zo oud geworden...

Vermoedelijk de enige darter die belangrijker is geweest voor de sport dan Taylor.

Beetje domme actie van Verstappen, zonde.

Nou ja om 8 uur motogp met een verrassende pole voor Jack Miller.

Zo we zijn weer klaar (red. Red Bull)

Knappe wedstrijd van Sagan, de slimste in koers. Terpstra had duidelijk weer de beste benen. Had ie eerder achter Sagan aangereden dan... maar dat zullen we nooit weten.

Al met al wel een beetje een saaie klassieker, jammer.

Niki wel weer sterk, maar verder geen slimme koers van QS.
Mooi voor Sagan dat hij deze ook eens wint.

Mb.
Wederom levert Sagan op zijn gouden fiets een prestatie van formaat waar je alleen maar respect voor kunt hebben. De taaie Zwitser Dillier verdient het ook om genoemd te worden, want ik heb genoten van zijn vechtlust om er bij te blijven. Terpstra was sterk, maar QS deed helaas te veel aan blufpoker. Al bij al een mooie winnaar maar wel een beetje een saaie koers ditmaal.

Overigens is de dood van Eric Bristow zeker een schok voor de dartswereld. Nu moet ik wel eerlijk bekennen dat zijn hegemonie ver voor mijn tijd was, dus ik heb niet veel van zijn dartprestaties meegekregen.

MotoGP: Door een half nat en opdrogend circuit een aparte startopstelling. Geen Marquez, Dovizioso of Vinales op de eerste rij. Jack Miller koos op het juiste moment voor de juiste banden. Na wat risico's en reddingen verraste hij zichzelf door de poleposition binnen te halen. Dat wordt hopelijk een mooie race.

Vanavond Kiki in de finale in Charleston. Al kan ik maar niet wennen aan die grijze ondergrond.

Schandalige acties van Marquez zeg, wat een idioot. Ben benieuwd wat voor maatregelen er genomen gaan worden.
Wel mooi dat Crutchlow wint, die gun ik het wel.

Edit: 30 seconden straf en verder niks, dan komt ie er heel goed vanaf, hij had gewoon de zwarte vlag moeten krijgen en een wedstrijd schorsing of achteraan starten.

Marquez verliest hier zeker een hoop sympathie mee, al zullen zijn grootste fans het allemaal door de vingers zien.

De strijd voor de podiumplaatsen was wel mooi.

In De Standaard:

"Onze landgenoot Xavier Simeon (Ducati) finishte op het circuit van Termas de Rio Hondo als 21e op 24 deelnemers."

En er waren drie uitvallers, dus onze landgenoot finishte... laatst.

Ik probeer nu al een tijdje iets onder woorden te brengen wat ik liever niet onder woorden had willen brengen. Van Parijs-Roubaix heb ik vandaag de finale niet kunnen zien. De zwarte sluier die er overheen hing helaas wel.

Aan het begin van het wielerseizoen scroll ik altijd even langs alle ploegpagina's en dan duikt na verloop van tijd altijd een lugubere gedachte op: tussen die namen zit er altijd wel één die het volgende wielerseizoen niet zal halen. Of het nou Demoitié is of Myngheer, Scarponi of Goddaert: ik weet dat statistisch gezien er elk jaar renners komen te overlijden, maar de klap zal er nooit minder op worden. En ja, we mogen de wielergoden dankbaar zijn voor de mooie sport die ze ons brengen. Maar kunnen ze alsjeblieft nou eindelijk eens stoppen met het nemen van offers?

Het gebeurt vaker dat je na een valpartij een renner ziet liggen en denkt: die staat niet meer op. Wonder boven wonder stappen ze in negen van de tien gevallen terug op de fiets. Het tiende geval moet afgevoerd worden naar een ziekenhuis waar polskneuzingen, hersenschuddingen, sleutelbeenbreuken en in een enkel geval een klaplong worden geconstateerd. Meestal blijft het daarbij. Maar meestal van één op tien is helaas nog altijd veel te weinig. Afgelopen middag bleek nog maar eens hoeveel te weinig. Het beeld van Michael Goolaerts uitgestrekt langs de weg... het gaat door merg en been. En dan ken ik die jongen nog enkel van zijn Procyclingstatspagina en enkele tv-minuten. Wat een drama voor de familie en vrienden, enkelen van hen op dat specifieke moment nog op de fiets, deel uitmakend van hetzelfde peloton...

De scheidingslijn tussen succes en drama is ook zo dun. Scarponi zegevierde enkele dagen voor zijn dood nog in Trentino. Demoitié zat enkele dagen voor zijn dood nog mee in de ontsnapping in de E3 Prijs. En Michael Goolaerts reed vorige week nog in de keien uit de straten in de vlucht van de Ronde van Vlaanderen. Vol trots bedankte hij na afloop op Twitter het publiek dat en masse was uitgerukt om de renners aan de moedigen. Het zou zijn laatste tweet zijn. Een week later zou het publiek hem opnieuw helpen, in een strijd nog veel belangrijker dan de koers. Het mocht helaas niet baten.

Rugnummer 84 zal ongetwijfeld nooit meer gedragen worden in de Hel van het Noorden. Voor eeuwig verbonden aan een 23-jarige jongen met een blauw tenue. Bizar dat Goolaerts aan de ene kant nu onsterfelijk is, terwijl aan de andere kant iedereen diep van binnen ook beseft dat we hem nu weldegelijk voor eeuwig kwijt zijn. Een ongetwijfeld erg lieve, hardwerkende, getalenteerde knul die nooit te vervangen is door twee cijfertjes. Toch heeft het wel iets. Sterven terwijl je net bezig bent om je droom te verwezenlijken: het rijden van de mooiste koers van het jaar. Dat is een manier om er heel misschien nog iets optimistisch uit te halen. We hebben er niks aan, maar toch is het troost.

Morgen was ik aanvankelijk van plan om de finale nog terug te kijken. Op dit moment kan het me eerlijk gezegd gestolen worden. Aan de andere kant is het weer een manier om een laatste salut te brengen. De droom waar Goolaerts vanochtend nog aan begon: het Velodrome in Roubaix, de mooiste tempel om de wielergoden te eren, bereiken. Honderdvierenzeventig andere renners hebben deze droom gisteren ook gehad. Ik zal deze mannen dan ook naar de finish schreeuwen. Opdat Michael niet voor niets is gestorven.

Kronos schreef:
Marquez verliest hier zeker een hoop sympathie mee, al zullen zijn grootste fans het allemaal door de vingers zien.

De strijd voor de podiumplaatsen was wel mooi.

Marquez over inhaalbeweging op Rossi: "Ik deed niets geks" - GPUpdate.net

Rossi heeft een heel ander verhaal.

Dat Marquez bewust probeert anderen te laten crashen lijkt me wat overdreven, maar zoals hij al meerdere keren in de laatste bocht op een onmogelijke lijn Dovizioso even passeerde, dat komt wel over als pure intimidatie. Dovizioso bleef er gelukkig wel rustig onder en ging gewoon als eerste over de finish.

Dat is wat overdreven inderdaad, zal het Italiaanse temperament wel zijn.
Ik meen me te herinneren dat Rossi ook Marquez wel eens van de baan getikt heeft, maar daar kreeg ie toen ook een straf voor, wat hem het kampioenschap heeft gekost.

trebremmit schreef:
Ik meen me te herinneren dat Rossi ook Marquez wel eens van de baan getikt heeft, maar daar kreeg ie toen ook een straf voor, wat hem het kampioenschap heeft gekost.

Herinner ik me ook. Eens opgezocht. In dit filmpje is goed te zien dat Rossi hem met zijn knie wegdrukt. Maar het is wel Marquez zelf die eerst al tegen de knie van Rossi hangt (goed zichtbaar op 1:06). Ook wel weer omdat Rossi hem aan de buitenkant van de baan lijkt te willen houden en kijkt van 'wat doe jij daar'. Het valt wel op dat Marquez vaak onmogelijke lijnen rijdt als hij eigenlijk niet voorbij kan.

March Madness achter de rug (hebben lieden op deze site dat spektakel nog gevolgd?), dus dat betekend dat de finale van het seizoen bij de prof basketballers er alweer aankomt: de NBA Playoffs.

Het mag dan wel voor het eerst in heel veel 'Popjaren' geen 50 wins-seizoen worden, maar 'mijn' San Antonio Spurs hebben toch weer de playoffs gehaald. Het was een seizoen om snel te vergeten en het post-seizoen zal wel niet veel beter worden: toch ben ik er blij mee. Blijft een veelzijdig team dat echt voor elkaar en coach werkt. Het team is nodig aan verjonging toe, maar deze oudjes hebben het toch maar weer voor elkaar gekregen - zonder de absolute ster. Veel teamwork, een goede bank en eindelijk Aldridge die opstaat. Nu nog wachten Op Kahwi Leonard. Vorig jaar had ik echt niet verwacht dat hij zo zou gaan kwakkelen na zijn blessure. Nog maar afwachten of Aldridge en Kawhi een goed lopen team wordt (was vorig seizoen niet het geval), maar misschien zowel Aldridge en Kawhi als forwards gebruiken, Green naar de bank en Gasol + een draft pick inruilen voor een jonge center. Hoe dan ook, het is alweer bijna playofftime, en hoewel de Spurs ook voor een goede plek in de NBA Draft hadden kunnen gaan, ben ik blij dat de reeks van play off verschijningen doorgezet wordt. 21 op een rij!

Hoe staat het ervoor met de andere basketball liefhebbers? Edgar18, Gretz en bennerd zin in de play offs/voorspellingen? Want dit jaar wordt een lastige, maar des te amusanter. De twee finalisten van vorige jaren halen wederom de playoffs, maar zijn gehavend (GSW lijkt Curry een tijdje te moeten missen en de andere toppers zijn ook vaak geblesseerd, Cavs zijn aan het hervormen) en absoluut niet zeker van een finaleplaats. Dat zag er vorig jaar wat zonniger uit. De andere topfavoriet uit het Oosten, Boston, lijkt klaar nu Irving er voor de rest van het seizoen uitligt. De grootste uitdagers voor de twee finalisten van vorig jaar ogen wel sterk en hebben de best reguliere seizoensrecords: respectievelijk Houston Rockets en Toronto Raptors. Vooral die laatste is verrassend, maar zeer sterk. Afgelopen nacht nog teruggekomen van een puntenachterstand van 37!! Mentaal ook weerbaar. Ik ben benieuwd en heb er weer zin in!

Is 21x achter elkaar een record?

@Venceremos

Neen. Daarmee staan ze gelijk tweede met de Portland Trail Blazers. De Philadelphia 76ers staan eerste met 22 verschijningen achter elkaar, maar hadden daar twee teams voor nodig (Syracuse Nations heette het team eerst). Dat waren de jaren 50 en 60. Ietwat andere jaren (toen de playoffs halen geen uitdaging was met 9 teams aan de start in de reguliere competitie en 6 teams die de playoffs konden halen), dus dit record van de Spurs vind ik des te knapper. Zeker ook omdat de Westelijke competitie kwalitatief ontzettend sterk is (geworden).

Nog een leuk feitje: hadden de Spurs in 1997 ook de Playoffs gehaald, dan hadden ze zelfs een record van 28x Playoffs verschijningen achter elkaar. Achteraf geen ramp, want dankzij dat verschrikkelijke seizoen haalden we bij de NBA draft Tim Duncan binnen en die heeft van de Spurs écht een topploeg gemaakt. Desalniettemin zonde dat de voortzetting van de 50 wins per seizoen reeks niet meer haalbaar is. Dat is toch maar mooi 18x achter elkaar gelukt (wel een record).

Mooi geschreven Poet.
Ik heb de koers gezien in een vol café waar de commentaar amper hoorbaar was. Vandaar ook niets meegekregen van de situatie van Michael Goolaerts tijdens de koers, misschien een geluk bij een ongeluk dat ik zo toch heb kunnen genieten van de prachtprestatie van Sagan en Dillier.
Maar achteraf werd alles in perspectief gezet door het verschrikkelijke nieuws natuurlijk...

Ataloona schreef:
March Madness achter de rug (hebben lieden op deze site dat spektakel nog gevolgd?), dus dat betekend dat de finale van het seizoen bij de prof basketballers er alweer aankomt: de NBA Playoffs.
Zeker, ik volg de NBA nog steeds actief. Aankomende nacht de laatste wedstrijden, daarna zal het playoff bracket helemaal zeker zijn. Ervan uitgaande dat de 76ers vannacht winnen zie ik die eigenlijk wel doorstoten naar de conference finals waarin Toronto of Clevenland (ik gok die laatste) de tegenstander zal worden.

In het westen zal (heel) veel afhangen van aankomende nacht. Wordt het een eerste ronde tussen de Spurs en Warriors? Het zou zomaar kunnen. Pelicans - Rockets? Ook goed mogelijk. En zo zijn er dus nog honderd opties. Als er meer duidelijkheid is (vrijdag) zal ik een uitgebreidere voorspelling typen.

Waar ik wel erg benieuwd naar ben is de status van Golden State. De laatste weken zijn niet indrukwekkend, Golden State zonder Steph is toch een heel ander team. Het lijkt vrij zeker dat Curry er de eerste ronde niet bij is en dat zou weleens problematisch kunnen worden voor de Warriors. Vooral als ze tegen de Thunder of de Wolves (Butler is terug) moeten dan wordt het een flinke kluif.

Blessures drukken sowieso wel een stempel op deze playoffs: Curry, Leonard, Cousins, Irving, Hayward en Embiid, ik zou ze er toch graag bij zien.

Nou, we hebben na de spannende wedstrijd tussen de Timberwolves en de Denver Nuggets een bracket!

https://twitter.com/NBA/status/984305009868369920/photo/1?tfw_site=NOS&ref_src=twsrc%5Etfw&ref_url=https%3A%2F%2Fnos.nl%2Fartikel%2F2226958-vreugde-explosie-timberwolves-nba-play-offs-kunnen-beginnen.html

Warriors tegen Spurs inderdaad... Hopen op een stunt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:38 uur

geplaatst: vandaag om 16:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.