MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Hendrik68
Alleen Kimi Raikkonen het het echt naar zijn zin vandaag.

Ben niet zo van het basketbal, maar wel knap wat Donar aan het doen is. De halve finale halen van de Europa cup is ze nog nooit eerder gelukt.

Het is inderdaad een erg knappe prestatie. Nu tegen Venetië, een nog betere tegenstander. Donar speelde wel erg sterk dus ze zijn zeker niet kansloos voor een finaleplek.

Waarom is het hier zo dood?

Historische overwinning in de maak voor de sterkste renner van dit voorjaar!

Magnifieke prestatie!

Wat een klasbak Prachtige editie dit jaar. Helden zijn 't

Ongelofelijk, wat een held die Terpstra! Prachtig hoe hij naar de koplopers reed en er doorheen slalomde en er alleen vandoor ging. Geweldige overwinning in de mooiste Klassieker! Historische Paasdag!

Mooi interview met Niki die ook nog een stukje blijkt te kunnen zingen ???

Wat een held dit!

Lied van de dag:

Wat te denken van de dames!!

Die hoeven niet zo ver

"Ik bouwde op, ik bouwde op, ik bouwde op. Heel het bloed stond naar mijn kop. Het was de liefde, de liefde voor de koers."

Wat een verschrikkelijk mooie overwinning. Wat heb ik genoten vanmiddag. Een compleet Nederlands podium bij de dames en een magnifieke solo van Terpstra

Klasbak is het woord, geloof ik. Boonen zag 'm ook als de favoriet en de Belgische commentatoren waren vol lof over 'die Hollander'.

Hoe die de kopgroep voorbij reed, links , rechts, en d'r over, prachtig.

We hebben ronderenners die meedoen voor de overwinning, we hebben weer een topsprinter, klassiekerrenners en aanwas, pfff, het kan niet op na al die magere jaren. Zo zie je maar, er is nog hoop bij sport die we niet noemen

Oh ja, en bij de dames lijkt het net langebaanschaatsen qua dominantie

Gisteren weer een mooie dag gehad op de Paterberg. Weer was minder dan vorig jaar, maar dat werd ruimschoots goedgemaakt door de prachtige koers. Geweldige overwinning van Terpstra!

Pedersen ook indrukwekkend zeg.
Met Benoot en Van Aert (!) de man voor de komende jaren.

Iets met zwaluw en zomer

Maar zeker een knappe koers van Pedersen. Ik hoop dat hij de komende jaren de klassiekers mede gaat kleuren. Naast Benoot en Van Aert is er overigens nog een flinke waslijst met jonge renners die de komende jaren om de hoofdprijzen in de Vlaamse voorjaarswedstrijden zullen gaan strijden.

Zomaar wat renners onder de 28 jaar: Sagan, Kwiatkowski, Lampaert, Stuyven, Naesen, Benoot, Van Aert, Pedersen, Valgren, Moscon, Van Baarle, Roosen, Teunissen, Politt, Cort Nielsen, Kragh Andersen, Colbrelli en Démare. En dan vergeet ik er vast nog wel.

Stuk voor stuk renners die nu al goed meedoen en waarschijnlijk alleen nog beter worden. Het meeste verwacht ik van (uiteraard) Sagan, Stuyven, Benoot en Moscon.

Die Sagan is wel een talentje, ja

Verder te hopen dat Mathieu Woutje snel volgt en voor de weg kiest.

Het viel me trouwens wel op toen hij probeerde achter Terpstra aan te gaan dat Sagan nou niet echt een stilist is. Vooral met de camera van achter: hij zit echt schots en scheef op de fiets. Maar goed, hij gaat er wel keihagt mee, dus wie ben ik.

Ik wil ook van Schip genoemd hebben bij de talenten, al was het alleen maar vanwege z'n teksten na de koers (en op de baan).

Ik ben ook fan van Van Schip

Ondertussen heeft Alaphilippe in Baskenland al overwinning nummer 22 en 23 voor Quick-Step gepakt. Schrijf hem alvast maar met hoofdletters op voor de heuvelklassiekers.

Worden pittige duels met Valverde. De rest lijkt me kansloos. Misschien kan Kwiatkowski nog wat. Die heeft zijn hele voorjaar op het Ardense drieluik afgestemd.

Valverde zal zeker de grote favoriet zijn, en al helemaal voor de Waalse Pijl. Maar voor de andere koersen is er denk ik nog een best grote groep die kans maakt.

Misschien is het dit jaar nog te vroeg, maar Dylan Teuns gaat toch ook eens de Waalse Pijl winnen. Voor de Amstel zijn er wel dertig kandidaat-winnaars. Maar eerst Roubaix nog!

De Ardense klassiekers zijn vaak lastig te voorspellen. De enige renners die de afgelopen tien jaar vaker dan een keer wonnen zijn Valverde, Gilbert en Gasparotto.

Roglic toont ook wel Ardennenpotentie

Edgar18 schreef:
De Ardense klassiekers zijn vaak lastig te voorspellen. De enige renners die de afgelopen tien jaar vaker dan een keer wonnen zijn Valverde, Gilbert en Gasparotto.

Bwoa de laatste jaren valt dat wel mee van dat voorspellen:
Waalse Pijl:
2014 · Alejandro Valverde
2015 · Alejandro Valverde
2016 · Alejandro Valverde
2017 · Alejandro Valverde
LBL:
2017 · Alejandro Valverde
2016 · Wout Poels
2015 · Alejandro Valverde
2014 · Simon Gerrans

Zolang Valverde op zijn fiets blijft zitten is hij sowieso top 2-3 in beide koersen. Maar buiten Valverde is het inderdaad wat moeilijker voorspellen.

Valverde is niet zo in vorm dit voorjaar, hij heeft pas 28 koersen gewonnen

Ja, jammer, ik zou hem liever eens in juli in topvorm zien!

Groenewegen uit koers gehaald in de Scheldeprijs. Wat een ei! Ik wilde weleens zien hoe hij het eraf zou brengen in een man-tegen-man gevecht met Kittel.

Van Schip trouwens al een groot deel van de dag in de kopgroep.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:12 uur

geplaatst: vandaag om 18:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.