MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Annemiek van Vleuten wint met overtuiging de dames Giro. Wat een klasse.

Frenz schreef:
(quote)

Degenkolb had de grootste (een gigantische!) gunfactor iig. Los van z'n malheur, altijd al een mooie sportman gevonden. Ook goed dat Djokovic die twee ouwe mannen weer de baas is. Over die derde... [zelfcensuur]....

Je mag toch gewoon zeggen dat Nederlandse waterpolovrouwen terecht hebben gewonnen van Israel?!

Je bevindt je op glad ijs met die badmuts referentie

Hebben jullie dat, dat rillerige ondanks de hitte? Dat ik-mis-wat-gevoel? Die angst, wat moet ik in vredesnaam met die vrije avond doen?

Sportkijkenafkicken

Oh wacht, vanavond weer 's een muziekje draaien

Heerlijk rustig even geen sport. Die bergetappes hadden wmb ook nog wel een weekje later gemogen.

Omg, wat een ontknoping, sportmoment van het jaar. Wordt voor de mannen lastig om te overtreffen

pjh1967 schreef:
Annemiek van Vleuten wint met overtuiging de dames Giro. Wat een klasse.
En gelijk ook maar even La Course winnen!

Mb.
De inhaal van Van Vleuten op Van der Breggen is indrukwekkend, maar tegelijkertijd kluchtig. Hoe kan je zo stilvallen? De man met de hamer had blijkbaar zijn hamer thuisgelaten en ingeruild voor een sloopkogel. Ik bedoel maar.

Bij de mannen heeft de rit van vandaag voor mij alleen maar meer bevestigd dat Froome gewoon de tour gaat winnen of de heren van Movistar moeten het echt op de heupen gaan krijgen. Sky rijdt met vijf man tamelijk gemakkelijk een strak tempo - er gebeurt verder niets - en mannen als Mollema, Zakarin, en Majka moeten al lossen. Natuurlijk zijn dit geen namen die echt meedoen om de eindoverwinning, maar toch..

Knappe analyse, maar ik zag toch een andere etappe.

Voor Froome en Tom is het nog steeds een vraagteken of en hoe ze de Giro inspanning verteerd hebben. Voorlopig gaat dat prima, maar als NIbali straks de Sky trein opblaast? Of inderdaad Landa/Quintano/Valverde zich gaan roeren?

Nee, de tour is nog steeds niet begonnen.

Dat laatste klopt. Toch zou ik mijn geld nog steeds op Froome zetten. Zo lang hij iig in zijn Sky-trein kan blijven zitten, komt het wel goed met de recuperatie. Hopelijk zien we de komende 2 dagen wat meer aanvallen van de favorieten.

Mb.
Ik hoop van harte dat Nibali de Sky trein kan opblazen hoor, maar ik zie het niet snel gebeuren.

Wat is het geheugen toch kort, iedereen al vergeten dat die roemruchte trein in de Giro behoorlijk faalde? Dat er een bizarre solo van Froome nodig was om uiteindelijk toch te winnen? Dat goede klimmers die op een vooraf besproken tempo (gedreven door een wattagemeter) ineens niet meer eraf gereden kunnen worden door de NIbali's en Quintana's van deze wereld.

Ik kan me niet voorstellen dat Movistar zo investeert in renners om vervolgens braaf te gaan volgen. Mss is hoop hier de wens van de gedachte, we gaan het zien deze tour.

Mb.
Het blok van Sky was toen minder overtuigend naar mijn inziens, en daarbij komt inderdaad ook nog eens dat als de trein ontspoord is, je nog te maken hebt met de achtergebleven machinist (Froome). En Movistar heeft in het verleden lang niet altijd gebracht in de Tour wat men verwacht had. Het duo Quintana en Valverde doet al wat edities mee. Maar goed, volgens mij is Quintana eindelijk eens naar de Tour gegaan met rust en focus, en ze hebben ditmaal Landa erbij. Dus wie weet inderdaad. We gaan het zien.

Valverde maakte gisteren geen beste indruk, ik ben benieuwd of hij er vandaag wel bij kan blijven. Als alle Movistar mannen achterstand oplopen t.o.v. Froome/Thomas dan zal het een moeilijk verhaal worden.

Zover zullen ze het toch niet willen laten komen? Normaal gesproken trekken Quintana en Landa vandaag ten aanval. Valverde die als enige kort staat hoeft dan slechts de Sky trein te volgen. Mocht dit niet lukken dan weten we gelijk dan een Tour winst net te hoog gegrepen is. Ik hoop dat hij in vorm is vandaag en goed kan volgen!

Hij is weer goed op dreef die Armstrong. Euh, Froome bedoel ik natuurlijk ?

Onverwachts gebeurde er toch nog een hoop op die laatste klim. Respect voor de actie van Dumoulin, en ook complimenten aan Kruijswijk, die gaat ook nog heel goed mee en ik zie hem wel naar een mooie top 10 plek rijden. Jammer dat Valverde er nog zo doorheen zakte, maar die zullen we nu wel vaker in de aanval gaan zien. En ik ben nu wel heel benieuwd hoe Sky het gaat aanpakken met Thomas in het geel met een dikke minuut voorsprong op Froome.

Als het er op komt moet Thomas natuurlijk gewoon voor Froome rijden.

Kweenie, vond de opmerking van Danny N. wel hout snijden: Sky is bang dat Froome de derde week door z'n hoeven gaat en wil Thomas kort houden.

Frenz schreef:
Kweenie, vond de opmerking van Danny N. wel hout snijden: Sky is bang dat Froome de derde week door z'n hoeven gaat en wil Thomas kort houden.

Alleen heeft Froome volgens mij zelf aangegeven dat hij erop mikt om net zoals in de Giro in de derde week op z'n best te zijn.

Frenz schreef:

Het een sluit het ander natuurlijk niet uit. Persoonlijk verwacht ik eigenlijk nog dat Thomas er doorheen zakt. Doet ie meestal in de derde week.

Ik vind de etappe nu alweer mooi. Sky lijkt iets kwetsbaarder dan gisteren....

*duimt voor een off-day van Sky*

Er is ook nog echt sportnieuws vandaag. Kawni naar de Raptors en DeRozan naar de Spurs. San Antonio was duidelijk - bijna desperaat - op zoek naar een oplossing voor het Leonard probleem. Voor de Spurs is deze oplossing best prima (ze krijgen er een redelijk goede all-star voor terug) maar waarom Toronto dit doet? Op zeker dat Leonard na dit jaar de deur achter zit dicht trekt in Canada. Dan is Toronto zijn beste speler kwijt en krijgt er niks voor terug. Bovendien vind ik de actie ontzettend onsympathiek. DeMar DeRozan, al negen jaar lang franchise speler die alles doet en laat voor de Raptors. En wat doet de club? Ze steken een mes in zijn rug... Schiet mij maar lek.

Kruijswijk rijdt zo'n beetje virtueel in t geel, eens kijken hoe lang hij dat vol gaat houden

Voorlopig houdt hij goed stand. Wat heet, alleen in de aanval!

Ik hoop dat hij op reserve blijft rijden want deze aanval is wel heel vroeg. Maar, Sky & co. moeten die 5,30 eerst maar eens goed zien te maken.

Hup Kruijswijk!!

Ze gooien dadelijk als hij voorbij is de nl bocht dicht

Wat een stunt zou dat zijn. Gewoon dranghekken overdwars op de weg ?

Kruijswijk heeft zijn Giro vorm weer terug gevonden, geweldig om te zien!

Kruijswijk komt heel sterk over. Bijltjesdag voor de sprinters verder. Ook Mollema weer in de problemen. De Sky trein ook aan het wankelen.

Kan een mooie dag worden. Spannende Tour, nu al.

Mb.
Waarom nemen AG2R en Movistar in godsnaam over van Team Sky? Plaatsjesbehoud? In het verleden is het ook zelden gelukt om op deze wijze de wagonnetjes van de Sky trein te onttakelen.

Hopelijk houdt Kruijswijk stand in de vallei. Zal lastig worden. Hopelijk wind in de rug!

Volgens Thijs Zonneveld stond de wind in de rug in de vallei en op de Alpe d'Huez.

Ja, wind in de rug, en 30 km afdalen, slechts 12 vlak.
Als hij met 3 min voorsprong kan beginnen aan de Alpe moet het lukken.
Echt geweldig dit, nu al historisch!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:24 uur

geplaatst: vandaag om 12:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.