MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Toch meer iemand van de 2e rij. Veel sprinters overtreffen die palmares.

Mb.
De meest aansprekende overwinning op het palmares van Dèmare is Milaan-San Remo en dat is er één met de nodige controverse. Volgens mij moet je een sprinter beoordelen in zijn verhouding ten opzichte van anderen. Greipel heeft bijvoorbeeld een indrukwekkend palmares, maar de dagen dat hij de grote namen kon verslaan zijn ook voorbij. Greipel blijft zodoende een groot renner (waar ik veel respect voor heb), maar een topsprinter is het allang niet meer.

Dèmare mag blij zijn dat de topsprinters (Groenewegen, Gaviria, Kittel, etc.) al naar huis zijn, dat zijn ploeg (FDJ) helemaal om hem heen is gebouwd en dat hij daardoor perfect wordt afgezet, dat de Franse organisatie niet te moeilijk doet over de tijdslimiet voor de Franse sprinthoop in bange dagen en dat die Slovaak op zijn bips is gevallen.

Het is geen slechte sprinter, laat ik dat even verduidelijken, maar een topsprinter is het niet.

Precies dit.

Vandaag zakt Tom van de Molen samen met Froomy door het ijs en nemen Quintana en Roglic de podiumplaatsen vooralsnog over van die 2. De Giro en de tour gaan niet samen.

Mb. schreef:
De meest aansprekende overwinning op het palmares van Dèmare is Milaan-San Remo en dat is er één met de nodige controverse. Volgens mij moet je een sprinter beoordelen in zijn verhouding ten opzichte van anderen. Greipel heeft bijvoorbeeld een indrukwekkend palmares, maar de dagen dat hij de grote namen kon verslaan zijn ook voorbij. Greipel blijft zodoende een groot renner (waar ik veel respect voor heb), maar een topsprinter is het allang niet meer.

Dèmare mag blij zijn dat de topsprinters (Groenewegen, Gaviria, Kittel, etc.) al naar huis zijn, dat zijn ploeg (FDJ) helemaal om hem heen is gebouwd en dat hij daardoor perfect wordt afgezet, dat de Franse organisatie niet te moeilijk doet over de tijdslimiet voor de Franse sprinthoop in bange dagen en dat die Slovaak op zijn bips is gevallen.

Het is geen slechte sprinter, laat ik dat even verduidelijken, maar een topsprinter is het niet.

Hangt er een beetje van af hoe breed je ‘topsprinter’ definieert. Voor mij zijn dat de beste 5-6 sprinters ter wereld, voor jou blijkbaar de beste 1-2.
50 World Tour-zeges, 2 keer Frans kampioen, een mega-klassieker, Touretappes, dat spreekt voor zich zou ik zeggen.
Groenewegen en Gaviria zitten daar in elk geval nog lang niet aan, en dat zijn idd de beste sprinters van dit moment.
Greipel en Cavendish zijn idd allang geen topsprinters meer. Die had ik ook in geen enkele pool opgenomen. Over Demare heb ik dan weer in geen enkele pool getwijfeld

gigage schreef:
Vandaag zakt Tom van de Molen samen met Froomy door het ijs en nemen Quintana en Roglic de podiumplaatsen vooralsnog over van die 2. De Giro en de tour gaan niet samen.

Ik denk dat Froome vandaag op de Tourmalet gaat, alles of niets. Podium zal hem niet interesseren. Quintana probeert het op de Soulor, hij moet wel.
Dumoulin en Roglic wachten tot de afdaling, maar zullen vooral hun podiumplek (of kans daarop) willen verdedigen.

Pas Demare's 3e overwinning dit seizoen. Komt gemiddeld sowieso niet vaak boven de 10 zeges / jaar. Beetje karig voor een topper.

Nou ja, liever Tour, Zwitserland en Parijs-Nice dan multiple zeges in Down Under of de Ster van Bessèges
En 3e ook weer in San Remo en Gent-Wevelgem dit jaar.

johan de witt schreef:
een mega-klassieker, 2 Touretappes
Van zijn drie grootste overwinning heeft hij er één behaald door hangend aan een auto de Poggio te overleven, één doordat de organisatie er echt alles aan heeft gedaan om hem in koers te houden en één in een sprint waar Cavendish omver werd geduwd door Sagan en Kittel (die vijf etappes won die Tour) door deze fratsen niet fatsoenlijk mee kon sprinten.

Demare is geen slechte sprinter maar hoort niet bij de top vijf van de wereld. Daarnaast is hij (helaas) omgeven door nogal wat controverse, dit maakt voor mij dat ik zijn prestaties vaak met een korreltje zout neem. Helaas blijkt ook deze tour dat er nogal dubieuze dingen gebeuren. De slotklim van woensdag 9 min. langzamer oprijden dan Quintana..... Ik denk dat je dat zelf ook nogal verdacht vindt?

Zelfs Greipel heeft zijn beschuldiging inmiddels in moeten trekken, er is daar niks onoorbaars gebeurd. Verder heb ik niet veel met controverses, maar kijk ik liever naar resultaten. Na Sagan, Gaviria en Groenewegen gewoon de beste sprinter van deze Tour, en dan ben je gewoon een topsprinter wat mij betreft, die het helemaal waar maakt.

Haha, dat moest Greipel zeker ja omdat ie niets hard kan maken. Mijn vraag was: geloof je zelf dat hij eerlijk de Portet is opgekomen? In de drie Tour programma's die ik gisteren zag geloofde namelijk geen enkele oud-renner dat het eerlijk is gebeurd.

Resultaten? Hij heeft gewonnen van Kristoff. De rest is naar huis of geblesseerd (Sagan). Ieder zijn mening natuurlijk maar vol blijven houden het gras blauw is terwijl iedereen ziet dat het groen is....

Nou ja, als we een Nederlander hadden die Milaan-San Remo zou winnen, Touretappes, 2 keer nationaal kampioen, vele zeges in DL, PN en Zwitserland zouden we dat ook een topsprinter vinden.
Raar dat dat voor een Fransman dan niet mag gelden.
Als jij naast Sagan, Gaviria of Groenewegen betere sprinters in deze Tour hebt gezien mag je het zeggen.

Mollema valt toch wat tegen deze tour. Als kopman en een salaris waarmee je in Monaco kan wonen had ik m wel voorin verwacht in de finale vandaag.

Mb.
Dit is de etappe waarin Roglic er hoogstpersoonlijk voor zorgt dat hij de tweede plek gaat pakken. Dumoulin wordt 3.

EDIT: Thomas poeft er op het einde nog even voorbij voor de boni's. Het beeld van de tourwinnaar.

Lekker gewerkt voor Thomas, Dumoulin ...

Mb.
johan de witt schreef:
Lekker gewerkt voor Thomas, Dumoulin ...

Wat moest hij anders?

Dat vraag ik me ook af. Dumoulin deed het prima. Wordt overigens gewoon tweede in de Tour want hij rijdt normaliter een betere ITT dus niks aan de hand.

Jammer dat Dumoulin/Roglic net niet sterk genoeg waren om Thomas aan te vallen toen hij alleen zat.

Ook jammer van Landa, Bardet etc. want die reden een prima koers (met lef!), had van mij bekroond mogen worden.

Laat Froome het opknappen en sprint zelf naar de 2e plek.

Was toch duidelijk te zien dat Froome niet harder wilde/kon? Je kan Roglic moeilijk een vrijgeleide geven.

Ik zou liever op Thomas inlopen dan op Roglic.
Maar kwestie van perspectief.
Mooie zege iig van Roglic

Mb.
Dumoulin laat net weten dat Roglic geholpen werd door een motorrijder om afstand te nemen..

Edgar18 schreef:
Dat vraag ik me ook af. Dumoulin deed het prima. Wordt overigens gewoon tweede in de Tour want hij rijdt normaliter een betere ITT dus niks aan de hand.

Op dit parcours en met een Giro in de benen? Roglic ruikt bloed. Ik denk dat hij Dumoulin nog kan pakken.

Het was toch al wel duidelijk dat tijd winnen op Thomas er niet in zat? Dan ga je voor de tweede plek en wil je niet dat Roglic nog inloopt/uitloopt.

Prachtig aanvalsplan van Lotto-Jumbo dat mooi wordt afgemaakt. Dat ze daarmee de strijd om het geel (als die er al zou zijn) in de weg zitten maakt hen toch niets uit.

gigage schreef:
Mollema valt toch wat tegen deze tour. Als kopman en een salaris waarmee je in Monaco kan wonen had ik m wel voorin verwacht in de finale vandaag.

Die valpartij naar Roubaix was uiteindelijk gewoon te zwaar geweest, ondanks dat hij toch nog iets verbeterde en paar keer mee kon zitten in een ontsnapping.

Mb.
Thomas heeft het ronduit verdiend. Niks op aan te merken. Ik vind het hem echter - ondanks de twee overwinningen in de Alpen - niet de meest aansprekende renner/winnaar, maar soit.

Mocht Dumoulin ooit nog eens de tour willen winnen dan moet hij echt meer steun ontvangen van teamgenoten. Ik denk niet dat dit er in zit met Sunweb. Iets met de visie van Spekenbrink of zo.

Het was voor mij na de Aubisque ook heel duidelijk dat Thomas aanvallen er niet meer in zat. Dan moet je verstandig zijn en denken om je tweede plek.

Mb., ik begrijp je uitspraak dat Roglic bloed ruikt maar ik heb Tom gewoon hoger zitten. Bovendien heeft Roglic - die een uitstekende ITT kan rijden - het op belangrijke momenten al een paar keer af laten weten.

Mb. schreef:
Thomas heeft het ronduit verdiend. Niks op aan te merken. Ik vind het hem echter - ondanks de twee overwinningen in de Alpen - niet de meest aansprekende renner/winnaar, maar soit.

Mocht Dumoulin ooit nog eens de tour willen winnen dan moet hij echt meer steun ontvangen van teamgenoten. Ik denk niet dat dit er in zit met Sunweb. Iets met de visie van Spekenbrink of zo.

Thomas heeft het voordeel gehad dat hij nooit echt hoefde aan te vallen aangezien hij al een aardige voorsprong had voordat de bergen ook nog maar begonnen. Daardoor en het feit dat ze eerst nog lang op Froome inzette, kon Thomas lekker volgen en op het einde steeds nog paar seconden pakken met o.a. de boni's.

Ik las dat Sunweb (Spekenbrink) volgend jaar alles op de Tour willen zetten en dan Kelderman en Oomen als knechten meenemen.

Mb. schreef:
Ik denk niet dat dit er in zit met Sunweb. Iets met de visie van Spekenbrink of zo.
Ze hebben al aangegeven volgend jaar volledig voor de Tour te gaan. Kelderman en Oomen gaan sowieso mee als knecht, daarnaast is het mogelijk dat er één á twee klimmers bijkomen als versterking.

Volgend jaar de eerste Nederlandse Tour winnaar in veertig jaar ?

Ik ben overigens benieuwd wat de tijdslimiet voor vandaag is, want Sagan zat al op dik een half uur toen de groep gele trui op de top van de Aubisque was.

Zonder die lekke band op weg naar de muur had het dit jaar al kunnen gebeuren. Een minuutje pakken op Thomas is gewoon mogelijk morgen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:59 uur

geplaatst: vandaag om 14:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.