MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Wat een flop die start. Ik dacht de ploeggenoten pas later mochten starten (dat er een gat van X meter of X seconden zou zijn), maar als ze tegelijk starten is het logisch dat ze niet gaan rijden...

Het zag er qua opstelling leuk uit maar de meerwaarde is inderdaad nul. Iedereen begon tegelijk en dat was op voorhand niet zo gemeld volgens mij.

Maar ja, als er niet gekoerst wordt door de klassementsrenners, dan maakt een korte etappe ook niet uit.

Dan komt alles op de laatste klim, wat heet, de laatste km's van de klim.

Renners maken de koers, niet het parkoers (maar hopelijk oordeel ik te vroeg)

Er is best duidelijk gecommuniceerd dat iedereen tegelijk zou starten dus dat de start weinig op zou leveren is geen verrassing.

Leuk dat AG2R er nu een flinke klap op geeft, dat dunt lekker uit. Nu nog wat Sky eppies eraf.

Frenz schreef:

Dan komt alles op de laatste klim, wat heet, de laatste km's van de klim.

Dan hoeven we daar in dit geval maar een 1,5 uur op te wachten ipv 4 uur!

De start was natuurlijk alleen een gimmick, had niet verwacht dat dat verschil zou hebben gemaakt. Had wel iets meer vuurwerk verwacht idd, hopelijk komt het de laatste beklimming nog, al geeft de 6 man van Sky vooraan weinig hoop.

Hopelijk kan Kruijswijk ook nog Landa ergens lozen.

Jemig!

Mb.
Mooi steekspel tussen Dumoulin en Froome waar eerstgenoemde de betere blijkt, maar Thomas is de lachende derde en gaat vrij gemakkelijk de Tour winnen. Strijd tussen Dumoulin, Roglic en toch ook nog Froome voor de overige podiumplekken.

Ow, en Quintana deed blijkbaar ook nog mee deze tour en wint zowaar een rit.

Er is nog hoop, nog één rit waarin de voorspelde off day van Thomas plaats zou kunnen vinden (maar ik zie het niet gebeuren)

Zolang er niks geks gaat gebeuren, gaat Thomas de Tour winnen.

Mb.
Zal Team Sky het ook eens durven uitspreken? Zou verfrissend zijn.

Na vandaag kunnen ze er toch niet meer omheen?

Onweerwolf
chevy93 schreef:
Wat een flop die start. Ik dacht de ploeggenoten pas later mochten starten (dat er een gat van X meter of X seconden zou zijn), maar als ze tegelijk starten is het logisch dat ze niet gaan rijden...

Dit. Totale onzinnigheid. Je zag al die klassementsmannen daar ook staan met zo'n blik van "welke aap heeft dit nou weer verzonnen?"

Mb. schreef:
Zal Team Sky het ook eens durven uitspreken? Zou verfrissend zijn.

Froome heeft zelf al gezegd dat ie het ook prima vindt als Thomas wint. Niet dat ie er überhaupt nog veel tegen kan doen.

Er was onderweg overleg tussen Thomas en Froome. De commentator merkte op dat Froome bevestigend antwoordde op een vraag van Thomas. De commentator voegde eraan toe dat hij niet wist om welke vraag het ging. Het is pure speculatie van mijn kant, maar ik dacht dat Thomas aan Froome vroeg of hij voor zijn eigen kans mocht gaan.

Ik ben vooral benieuwd of één van de uitdagers (Dumoulin, Roglic, Landa, Quintana) vrijdag all-in durft te gaan. De ultieme mogelijkheid om het klassement nog één keer door elkaar te schudden ligt in de afdaling van de Tourmalet. Als je daar een minuutje kunt pakken op Thomas dan is er nog van alles mogelijk. Er is geen meter meer vlak na die afdaling want direct erna begint een klimmetje van 2e cat. met de Aubisque erachteraan. Het is natuurlijk een flinke solo maar tijdrijders als Dumoulin en Roglic moeten dat kunnen. Als Tom voor Thomas over de Aubisque komt kan hij in de afdaling daarvan ook weer/nog tijd pakken.

Lang verhaal kort, ik ben benieuwd of de uitdagers de ballen hebben om alles of niets te spelen.

Ik verwacht eerder nog een strijd om de tweede en derde plek dan dat Thomas nog serieus onder druk gezet gaat worden, maar het zou mooi zijn als dat nog wel gaat gebeuren.

Ik verwacht dat Dumoulin zijn podiumplek veilig gaat stellen omdat hij inmiddels ook wel ziet (en ook toegeeft) dat Thomas gewoonweg de sterkste klassementsrenner op dit moment is. Misschien dat Froome nog een aanvalletje gaat plaatsenin de laatste bergrit - je weet het maar nooit met die man - en dat Thomas lekker mee kan liften met een van de concurrenten die het dan moeten dichtrijden. Denk dat de bovenste vier in het klassement niet meer bijgehaald gaan worden aangezien ze ook allemaal een goede tijdrit in de benen hebben.

Tot zover in mijn voorspelling voor de komende dagen en dan wil er nog even bij zeggen dat ik hoop dat ik er helemaal naast zit

Edgar18 schreef:
.............. Het is natuurlijk een flinke solo maar tijdrijders als Dumoulin en Roglic moeten dat kunnen. .....

Die heb ik in het kader van de etappe van vandaag ook een paar keer gehoord en pardon my french, totale bs.

Of een renner een goede tijdrijder is, zegt hoegenaamd niets over z'n klimcapaciteiten. Van de Ende wel eens berg op zien rijden?

Of je in een solo wegblijft heeft maar met één ding te maken: of ze achter je samenwerken. Froome kon die solo in de Giro alleen volhouden omdat daarachter ook soort van eenlingen reden. Quintana is een prutser als tijdrijder, maar bleef wel weg vandaag.

Benen, je moet de benen hebben, simple as that. Kangert had ze ook vandaag, maar ging te vroeg

Edgar had het over de afdaling, over het algemeen is het vaak wel zo dat goede tijdrijders, ook goede dalers zijn - andersom geldt het niet per se. Overigens zie ik het ook niet gebeuren, het verschil is gewoon te groot, dat maakt Dumoulin niet meer goed, als Thomas gewoon normaal op zijn fiets blijft zitten.

Frenz schreef:
pardon my french, totale bs.
Dit gaat over het stuk wat je eronder typt neem ik aan?

Tussen de Tourmalet en de Aubisque ligt een dalend/hellend stuk en een goede tijdrijder is daar absoluut in het voordeel t.o.v. renners die deze kwaliteit missen. Vergelijken met Quintana is zinloos want die demarreerde terwijl er enkel nog geklommen moest worden. Onvergelijkbaar dus.

Verder was mijn post slechts een hersenspinsel hoe de Tour nog op zijn kop gezet kan worden. Ik verwacht niet dat iemand dit aandurft (hooguit Froome) maar het is leuk erover te fantaseren.

Mb.
De wens is de vader van de gedachte, Edgar18. Maar ik hoop met je mee.

Ik denk dat vrijdag een dag van plaatsjesbehoud gaat worden. Roglic gaat sowieso een aanval plaatsen voor plek 3 en wie weet maakt Froome er nog een erekwestie van om Dumoulin de tweede plek af te pakken. En verder gaan de mannen van Movistar ongetwijfeld nog iets proberen, maar van tactisch inzicht heeft dat team tot dusver weinig laten blijken.

Vandaag voor de sprinters? Als Démare iets wil laten zien dan toch vandaag. Sagan is gehavend.

Je zou zeggen vandaag voor de sprinters. Maar welke ploegen gaan nog controleren? Hooguit die van Demare en Kristoff. Van mij mag er een vluchtgroep op pad. Vind ik leuker om naar te kijken dan een gedecimeerde sprint.

Ik sla vandaag sowieso over, een gaapdag.
Morgen kan nog wel leuk worden, hoewel de kaarten inderdaad lijken geschud.
Wel zuur voor Tom dat hij voor de tweede keer er net naast grijpt vanwege Sky. Maar goed, hij heeft Thomas nergens verslagen (behalve misschien komende zaterdag) dus dat verzacht de pijn. Zonder die pech naar Mur de Bretagne was het nog best spannend geworden.

Thomas is de beste deze Tour - mede door zijn ploeg. Wie weet wat Tom had gepresteerd als hij geen Giro had gereden.

Volgend jaar richt hij zich iig vol voor de Tour. Kanniewachten.

Nou, de organisatie heeft zijn zin gekregen. Proficiat!

Wel knap van Demare. Je dagenlang over die bergen slepen, iedere sprint eraf gereden worden en dan toch de veerkracht hebben het sprint na sprint te proberen .

Titmeister schreef:
Edgar had het over de afdaling, over het algemeen is het vaak wel zo dat goede tijdrijders, ook goede dalers zijn - andersom geldt het niet per se. Overigens zie ik het ook niet gebeuren, het verschil is gewoon te groot, dat maakt Dumoulin niet meer goed, als Thomas gewoon normaal op zijn fiets blijft zitten.

Helemaal niet, hij had het over het stuk vanaf de afdaling Tourmalet t/m Aubisque. Het was niet gericht op jou Edgar18 (ja, ook wel omdat jij het ook beweert) maar op het statement wat ik vaker hoorde over dat goede tijdrijders hun krachten bergop beter kunnen verdelen. Dat werd gebezigd over die korte etappe en dat vind ik dus bs.

Mb.
Het is Démare dan toch gelukt. Als hij straks wint in Parijs, is het dan een topsprinter?

Dat is hij al een aantal jaren. Kijk zijn palmares er maar op na.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:57 uur

geplaatst: vandaag om 02:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.