MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Niet te vroeg juichen... maar, het zou kunnen. Hij is in ieder geval vlot gestart.

Opvallend hoe zwak Roglic rijdt. Al die kenners en pseudo-kenners gisteren die Dumoulin al afschreven .

Sorry
Kwam door Lubberding op de radio

Edgar18 schreef:
Niet te vroeg juichen... maar, het zou kunnen. Hij is in ieder geval vlot gestart.

Opvallend hoe zwak Roglic rijdt. Al die kenners en pseudo-kenners gisteren die Dumoulin al afschreven .

Huilen met de wolven in het bos. Roglic rijdt, net als vorig jaar, gewoon een matige slottijdrit.

Jammer dat Thomas zo goed gaat, ik gun Dumoulin de etappezege.

Maar, die slotklim is zo moeilijk dat zowel Tom als Froome ook nog gewoon kunnen winnen.

Mb.
Ik had Dumoulin zeker niet afgeschreven, maar ik had niet verwacht dat Roglic zo zou tegenvallen. Natuurlijk viel hij vorig jaar ook tegen, maar hij heeft toch stappen gemaakt en hij zat in een goede flow. Maar goed, ik ben de flauwste niet, jullie hebben er goed kijk op gehad!

Het wordt iig spannend wie de overwinning pakt deze rit!

Ik dacht al te zien dat de tijdwaarneming bij Froome eerder stopte dan dat hij over de finish kwam.

Mooi voor Tom, was hij ook wel aan zijn stand verplicht.
Volgend jaar een plekje hoger graag in het eindklassement!

Dumoulin wint toch! Bizarre ontknoping wel!

2 Nederlanders in de top 5, dat hebben we ook lang niet meegemaakt (ik iig nooit).

Yes, yes, yes!!!

Froome reed een ander verzet dan normaal en verschakelde zich (daardoor?) op het klimmetje. Dat kostte een paar seconden.

Mb.
Fraaie overwinning van Dumoulin. Het is hem gegund. Mooie podiumplek.

Thomas liet ook weer zien dat hij de terechte winnaar is vandaag. Als Dumoulin wel op een minuutje stond had het dus zeker niet gekund. Verder twee overwinningen in de Alpen en nimmer gelost.

johan de witt schreef:
Mooi voor Tom, was hij ook wel aan zijn stand verplicht.
Volgend jaar een plekje hoger graag in het eindklassement!

Eiste hij vriendelijk... je hebt altijd wel een hoop te mopperen tijdens het wielrennen heh

2x tweede in een grote ronde binnen een paar maanden, fantastische prestatie!

Onweerwolf
Titmeister schreef:
Dumoulin wint toch! Bizarre ontknoping wel!

2 Nederlanders in de top 5, dat hebben we ook lang niet meegemaakt (ik iig nooit).

Beste resultaat sinds 1982. Toen Nederland 2e, 3e en 4e werd. Ik leefde al wel maar maakte het ook niet bewust mee. De 2e plek van Breukink heb ik destijds wel gezien.

vigil schreef:

Eiste hij vriendelijk... je hebt altijd wel een hoop te mopperen tijdens het wielrennen heh

2x tweede in een grote ronde binnen een paar maanden, fantastische prestatie!

Ja, super, maar liever een keer 1e dan twee keer 2e toch?

johan de witt schreef:
(quote)

Ja, super, maar liever een keer 1e dan twee keer 2e toch?

Zo denken "we" in Rotterdam ook, enkel dan 1 keer 1ste en 15 keer 3de

Bij 'ons' in Amsterdam tellen 2e plekken sowieso niet

Hij zag er getergd uit gisteren, onze Tom, en dat was genoeg, net genoeg. Vond het mooi om te zien dat hij (eindelijk) eens echt blij was. Hoewel ik me in zijn geval ook kan voorstellen dat hij niet tevreden is met de plek die ze in Amsterdam niet kennen.

Overigens denk ik dat Thomas bewust gas terug genomen heeft, danwel geen enkel risico meer nam, anders had hij de TT ook gewonnen. Zondermeer een terechte winnaar.

Kruiswijk ook een prima prestatie, die is weer op niveau en nog jong genoeg om outsider te zijn volgend jaar. Diep respect voor zijn vluchtpoging in de echte koninginnerit (hoewel het mss niet al te slim was).

De tour van volgend jaar kon wel eens een legendarische worden. Kansen op sprintzeges (veel kansen), aanvallers, Niki zal dan toch wel een keer een kans krijgen? Geesink krijgt eindelijk zijn verdiende etappe en TdM die 'm gewoon wint, geflankeerd door de bolletjestrui winnaar Sam Oomen.

Oké die bolletjestrui mss niet, maar rest is gewoon realistisch.

Frenz schreef:
Overigens denk ik dat Thomas bewust gas terug genomen heeft, danwel geen enkel risico meer nam, anders had hij de TT ook gewonnen. Zondermeer een terechte winnaar.
Hier twijfel ik toch over. Het leek meer alsof hij wat te snel begonnen was (zie bijv. Zakarin en Yates). Hij zal geen bovenmatige risico's hebben genomen maar dat heeft Dumoulin ook niet gedaan vertelde hij in het interview na afloop.

Frenz schreef:
Oké die bolletjestrui mss niet, maar rest is gewoon realistisch.
Heerlijk dat positivisme,

Het geeft wel meer kleur aan een tweede plek als je ook nog een etappe wint, toch? En helemaal niks voor Froomy. Derde plek zal voor hem niet echt tellen na al die zeges.
G is een mooie winnaar, gewoon het sterkst in een team met maar één missie (en veel $)

gigage schreef:
En helemaal niks, helemaal niks, helemaal niks voor Froomy.

Die woont toch niet in Amsterdam, wel?

Oh jee wat zeg je nou

Londen ligt 1 km voor op Parijs.

Ackermann voor Viviani.

& Kristoff voor Démare.
Edit Kristoff voor Degenkolb en Démare

Bizar wedstrijdprogramma: 2 massasprints in 2 minuten.

Verrassend dat Ackermann Viviani aftroeft!

Ackermann is wel een coming man in de spurt, won vorige maand ook al een rit in de Dauphiné en het Duits kampioenschap.

johan de witt schreef:
Bij 'ons' in Amsterdam tellen 2e plekken sowieso niet

Dan wordt tellen eerder een kwestie van hink-stap-springen.

Bij ons in de provincie zeggen ze altijd: doe effe Normaal: in Amsterdam moeten ze leren klaverjassen, weten ze tenminste dat De Boer is troef.

Het is te hopen dat Verstappen een keer naar Ferrari of Mercedes gaat, want ze kunnen nu wel uitkijken naar die Honda motor maar daar verwacht ik eerlijk gezegd weinig van.

Precies dit dus: Column: heeft Max Verstappen al spijt van zijn Red Bull-contract? - Racingnews365

Mb.
Jammer dat Lampeart in het zicht van de finishlijn nog strandde, maar ik vond het toch indrukwekkend wat hij liet zien. Verder geen enerverende rit, maar goed, dat is het natuurlijk zelden daar in Parijs. Al bij al toch een mooie Tour de France gezien. Weliswaar niet de Giro van daarvoor overtreffend, maar na de eerste week toch veel strijd gezien en dat is mooi. Op naar de Vuelta!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:28 uur

geplaatst: vandaag om 21:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.