MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Ah ja, de Vuelta, dat wordt een makkie voor Kruijswijk

Met Mollema en Kelderman op het podium

wielrennen wordt het nieuwe langebaanschaatsen

In Franeker wordt de 165e PC verkaatst. Alle 10.000 zit- en staanplaatsen zijn verkocht.
De titelverdedigers onder aanvoering van Bauke Triemstra hebben zojuist de eerste omloop met 5-2 (6-4) gewonnen en zitten daardoor bij de laatste 8 parturen.

Leuk, ze draaien muziek van CHVRCHES tijdens de medailleceremonie in Glasgow!

Overtuigende rit zojuist van de Nederlandse teamsprinters op de baan. Frankrijk werd compleet zoekgereden. Van deze generatie kan Nederland nog lang plezier gaan hebben!

stoepkrijt schreef:
Leuk, ze draaien muziek van CHVRCHES tijdens de medailleceremonie in Glasgow!

Ja, viel me ook op! En nu ga ik dus erop letten, of ze vooral muziek van lokale bands draaien...

Grappig, doet me denken aan toen ik 16 jaar geleden op vakantie was in Portugal. We werden toen staande gehouden door een Portugees agentje. Engels sprak hij niet, maar met een mengelmoes van Frans en Portugees probeerde hij ons uit te leggen wat er gaande was. Dus wij de auto aan de kant gezet, 5 minuten later kwam er een peloton voorbij geraasd, 6 minuten laten konden wij weer door. Kom daar maar eens om bij de Tour

Jammer van Bauke!

Edgar18 schreef:
Jammer van Bauke!

Ja, maar die vreselijke valpartij met als voornaamste slachtoffers Bernal en Landa vind ik erger. Ik vond het daardoor minder leuk om naar de finale te kijken. Ik ben benieuwd hoe het met hen gaat.

Beide heren zijn geen moment buiten bewustzijn geweest gelukkig, van Landa was dat in principe al duidelijk maar in het geval van Bernal zeker een opluchtig. De regisseur mag wat mij betreft wel even op het matje komen, dit soort beelden moet je nooit uitzenden.
King zal ook niet zo lekker slapen, drie seconden blunderen en een vloot toprenners is plots einde seizoen door je toedoen.

Mooiste koers van de dag kwam, andermaal, uit Portugal (sorry dat ik hier over door blijf fanboy'en). Een minuut pakken in een niet eens al te zware finale op een peloton waar je eigen ploegmaats keihard op kop rijden, waar zie je dat nog?

Justus18 schreef:
(quote)

Ja, maar die vreselijke valpartij met als voornaamste slachtoffers Bernal en Landa vind ik erger.
Ik heb enkel de laatste 8 á 9 km gezien dus die hele valpartij heb ik gemist.

Dovizioso op pole-positie, met Rossi en Marquez naast hem. Dat belooft weer een mooie race te worden.

Die valpartij was wel een beetje de spelbreker in de finale. Was wel mooi om te zien hoe goed Tolhoek was vandaag, en Lotto-Jumbo als ploeg. En het blijft mooi en tegelijkertijd verbazend om te zien hoe goed Mollema in deze koers is, die punch was echt heel sterk. Dan blijf ik het jammer vinden dat je zulke punches van hem zo weinig ziet in een grote ronde.

Kronos schreef:
Dovizioso op pole-positie, met Rossi en Marquez naast hem. Dat belooft weer een mooie race te worden.

Mooie race, jammer dat Rossi het niet meer bij kon houden, maar wel mooi dat Marquez een keer derde wordt en Dovizioso wint, die laatste reed trouwens erg sterk.

trebremmit schreef:
Mooie race, jammer dat Rossi het niet meer bij kon houden, maar wel mooi dat Marquez een keer derde wordt en Dovizioso wint, die laatste reed trouwens erg sterk.

Zonet (uitgesteld) gekeken. Spannende race! Lorenzo wist ook wel te verrassen. Inderdaad, jammer voor Rossi. Toch mooi dat hij Crutchlow nog wist te passeren. Al zal het voor het kampioenschap niet veel meer uitmaken.

Rossi moet het tegenwoordig wel hebben van het punten sprokkelen, en hopen dat de concurrentie steken laat vallen, anders zit een overwinning er zowiezo nooit meer in! Gezien zijn leeftijd zal zijn gretigheid en enthousiastme ook steeds wat minder worden. Nietemin toch weer een topprestatie geleverd met de 4de plek voorin het veld

Een titel zit er niet meer in, of Marques moet geblesseerd raken.

Marques is voor mij de favoriet om ook de komende jaren de titel te pakken. Enorm toegewijd en een trainingsbeest en gezegend met extreem veel talent is over een heel seizoen nagenoeg onverslaanbaar

Ducati zou pas voor de titel kunnen gaan als alles in het hele seizoen weer een keer klopt voor Dovi, of Marques naar Ducati halen, want zijn gooi en smijt stijl en de motor willen dwingen vraagt de Duc om, en is precies wat Marques goed ligt!

Márquez is dit seizoen op de tien races die gereden zijn maar liefst vijf keer verslagen door Ducati. Het lijkt mij dus niet dat Ducati hem nodig heeft. Márquez heeft het geluk dat de tegenstand verdeeld is over meerdere rijders want hij blijkt verre van oppermachtig.

Rossi heeft de pech dat de Yamaha dit seizoen niet zo goed is, want volgens mij is nog steeds erg enthousiast en dat straalt hij ook uit, als je ziet wat Vinales er van bakt op die Yamaha dan is het gewoon erg knap wat Rossi nog doet op 39 jarige leeftijd, hij past zich beter aan en leert nog iedere keer bij van de jongere rijders, zoals hij na afloop van de vorige race ook al aangaf. Ik vind het in ieder geval mooi om te zien, en dat hij maar zelden meer wint vind ik dan ook niet zo erg, hij heeft zich in het verleden wel bewezen dacht ik zo.

Dom eigenlijk dat lorenzo volgend seizoen naar honda gaat, die ducati is momenteel gewoon beter. Spannende race tussen hem en marquez, mooi om te zien.

Voor bendsneyder is het einde carriere in de moto2 denk ik, zijn team wil niet verder met hem en hij zal zich moeten inkopen in slechter team en dat geld heeft ie niet.

Ja jammer dat Lorenzo naar Honda gaat idd! Toen hij bekend maakte dat hij voor Honda ging rijden begon het ineens te lopen en won hij gelijk de eerste de beste wedstrijd! Was een leuke wedstrijd vandaag, al had ik verwacht dat Dovi het ook tot het eind zal volhouden, helaas niet dus De laatste 2 ronden waren ook spannend, en had in de laatste ronde nog een kamikaze actie verwacht van Marques. Maar gelukkig bleef die uit en heeft met Lorenzo de beste vandaag gewonnen. Marques doet wel andermaal goede zaken in het wk, en loopt alleen maar verder uit op de nummer 2! Marques heerst op het moment met zoveel overmacht zoals Rossi dat vroeger ook altijd deed, want sinds zijn debuut in 2013 heeft hij alleen in 2015 de titel niet gewonnen, en dit jaar weer met 2 vingers in de neus! ?

Wat Berndsnijder betreft is de concurrentie ook wel enorm, want soms staan de eerste 20 zelfs binnen een seconde van elkaar na de kwalificatie. Dat is niet alleen dringen bij de start waarbij je veel risico,s loopt om eraf gereden te worden of door een ander klein foutje uitgeschakeld te worden. Maar ook lastig om weg te komen en top 10 laat staan het podium te halen. Berndsnijder kan het beste in de supersport 600 gaan rijden in het wk superbike, om zich zo wat meer in de kijker te gaan rijden. Hij heeft talent genoeg, maar het is gewoon te druk in de moto 2, en dan moet je ook wat geluk hebben

trebremmit schreef:
Rossi heeft de pech dat de Yamaha dit seizoen niet zo goed is, want volgens mij is nog steeds erg enthousiast en dat straalt hij ook uit, als je ziet wat Vinales er van bakt op die Yamaha dan is het gewoon erg knap wat Rossi nog doet op 39 jarige leeftijd, hij past zich beter aan en leert nog iedere keer bij van de jongere rijders, zoals hij na afloop van de vorige race ook al aangaf. Ik vind het in ieder geval mooi om te zien, en dat hij maar zelden meer wint vind ik dan ook niet zo erg, hij heeft zich in het verleden wel bewezen dacht ik zo.
Helemaal mee eens! Rossi is zeker weten de meest succesvolle coureur aller tijden zowel qua prestaties als populariteit. Mooi dat hij nog steeds zo goed presteert, en daarom ook super jammer dat hij in 2015 net niet zijn 10 de wk titel pakte die toen wel verdiend was geweest, want hij krijgt zo,n kans waarschijnlijk niet weer. De jonge(re) honden zijn nu gewoon te goed, en/of hebben het materiaal (banden, tja die contracten en geen vrije keuze meer helaas) beter voorelkaar!

Kronos schreef:
Márquez is dit seizoen op de tien races die gereden zijn maar liefst vijf keer verslagen door Ducati. Het lijkt mij dus niet dat Ducati hem nodig heeft. Márquez heeft het geluk dat de tegenstand verdeeld is over meerdere rijders want hij blijkt verre van oppermachtig.
Ducati heeft Marques ook zeker niet nodig, want Dovi heeft met name vorig jaar al laten zien voor de titel te kunnen meedoen met o.a 6 overwinningen, alleen op de belangrijke en beslissende momenten liet hij het toen afweten. Ik bedoel te zeggen dat Marques zijn rijstijl erg geschikt zou zijn voor de Ducati, omdat die een dwingende rijstijl nodig heeft! De Honda en met name Yamaha tot voor kort kwamen het best uit de verf met een vloeiende en minder dwingende (250cc) rijstijl. Ducati heeft de laatste races duidelijk iets gevonden waarmee beide rijders snel zijn. Jammer dat ze het niet bij aanvang van het seizoen zo voorelkaar hadden, want Lorenzo heeft het op het moment goed voorelkaar dat hij snel en constant is en zeker voor de titel mee had kunnen doen!

Jammer van Van Der Poel!

Knap van Van der Poel

Knap van Sifan Hassan ?

johan de witt schreef:
Knap van Van der Poel

Mwah, Valt mee toch. De meeste kampioenswedstrijden wint hij gewoon de laatste tijd

ricardo schreef:
Knap van Sifan Hassan ?

Sowieso aardig wat plakken vandaag

Even leek het een saaie race te gaan worden. Tot Lorenzo langzaam aan zijn inhaalrace begon. Schitterende overwinning. Spannend tot op het einde omdat Márquez gelukkig ook voor de zege ging en niet alleen voor punten reed.

Volgende keer ook de Moto2 maar eens geheel bekijken want die laatste ronden waren weer bloedstollend. En daar ligt het kampioenschap nog open tussen Bagnaia en Oliveira.

ricardo schreef:
Ducati heeft Marques ook zeker niet nodig, want Dovi heeft met name vorig jaar al laten zien voor de titel te kunnen meedoen met o.a 6 overwinningen, alleen op de belangrijke en beslissende momenten liet hij het toen afweten. Ik bedoel te zeggen dat Marques zijn rijstijl erg geschikt zou zijn voor de Ducati, omdat die een dwingende rijstijl nodig heeft!

Het is maar de vraag of Márquez goed met de Ducati overweg zou kunnen. Dat valt moeilijk te voorspellen. De Honda is een vergevingsgezinde motor waarop Márquez een ruime marge heeft om op de grens te rijden en soms zelfs nog te herstellen als hij erover ging. Of dat op de Ducati zou lukken is helemaal niet zeker.

King Küngta!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:18 uur

geplaatst: vandaag om 23:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.