MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Die uitslagen komen ook omdat hij altijd als luxe knecht werd gebruikt. Daarnaast heeft hij een paar keer pech gehad in grote rondes. Afgelopen Tour liet hij ineens zien wat er al een tijdje inzat, maar dan wel nog een heel stuk beter dan iedereen had verwacht, inclusief Sky zelf denk ik. Hij was gewoon de beste, klaar. En met een Tour overwinning toon je wat mij betreft al aan dat je het kopmanschap kan dragen.

Onweerwolf
Naja, toevallig de tour winnen vind ik wel echt een belediging voor zijn prestatie. Pereiro was een toevallige winnaar.

Nou ja, we zullen de komende jaren zien wat er nog in zit, of dit het begin is van een bloeiende carriere als rondewinnaar of dat het een toevalstreffer bleek te zijn. Ik denk het laatste.

En Pereiro Sio was een toevallige niet-winnaar
Dieptepunt uit de Tourhistorie.

zalwelnikszijn!
Vergeten we niet de boni's die Thomas almaar sprokkelde in de eerste week en de minuut die Drolmoulin in de broek kreeg wegens stayeren?

Onweerwolf schreef:
Yep, die zal in de toekomst wel met Bernal en Costa gaan vechten om de winst.

Als je Adrien Costa bedoeld heb ik treurig nieuws voor je: Former Hagens Berman Axeon rider Adrien Costa loses leg in climbing incident | VeloNews.com

johan de witt schreef:
Nou ja, we zullen de komende jaren zien wat er nog in zit, of dit het begin is van een bloeiende carriere als rondewinnaar of dat het een toevalstreffer bleek te zijn. Ik denk het laatste.

Kom op zeg... verdiep je op zijn minst een beetje in de materie. Thomas heeft pas na de Olympische Spelen in eigen land (2012) de focus gelegd op het rondewerk. Daarin is hij sindsdien eigenlijk altijd sterk geweest met twee kanttekeningen. Ten eerste moest hij vanwege de ploeg waar hij rijd vaak genoegen nemen met de rol van meesterknecht. Ten tweede is hij enorm vaak gevallen. Natuurlijk hoort dat ook bij het wielrennen, maar het neemt niet weg dat de potentie om een grote ronde te winnen al heel lang aanwezig was. In de periode t/m 2012 lag er de focus niet op - die lag op de baan en de Vlaamse koersen - en de periode 2013 t/m 2017 werd gekenmerkt door vallen, knechten en af en toe heel overtuigend rijden in de kleinere rondes.

De kans dat je gelijk gaat krijgen dat hij dit niet herhaalt is inderdaad best groot, want hij is al aardig op leeftijd en heeft een ongeveer even oude en meestal nog betere ploeggenoot. Dat veranderd niks aan de afgelopen Tour, waar hij duidelijk de beste klimmer én tijdrijder was, plus de beste sprinter onder de klassementsmannen. Veel duidelijker ga je een rondewinnaar niet krijgen.

Onweerwolf

Whoaah. Dat heb ik helemaal niet meegekregen.

Teunnis schreef:

De kans dat je gelijk gaat krijgen dat hij dit niet herhaalt is inderdaad best groot, want hij is al aardig op leeftijd en heeft een ongeveer even oude en meestal nog betere ploeggenoot. Dat veranderd niks aan de afgelopen Tour, waar hij duidelijk de beste klimmer én tijdrijder was, plus de beste sprinter onder de klassementsmannen. Veel duidelijker ga je een rondewinnaar niet krijgen.

Ben ik geheel met je oneens dus. Alles zat een keer mee, nadat het de jaren ervoor idd vaak heel erg tegenzat.
Neemt niet weg dat ik het geen geweldige winnaar vind, en in een 'normaal' jaar (waarin Froome en Dumoulin bijv. niet de Giro hadden gereden en die eerste niet in het verdachtenbankje had gezeten) zou hij nooit gewonnen hebben.

Hoewel j. de witt het wel erg zwart/wit stelt ben ik het grotendeels met hem eens. Ik zie de overwinning van Thomas ook als een gelukkige samenloop van omstandigheden.

De meest relevante daarvan zijn w.m.b. de Giro die Froome en Dumoulin al in de benen hadden en het mechanisch defect plus straftijd die Dumoulin opliep. Voor Thomas zat echt alles mee, hij was in de vorm van zijn leven en bovendien had hij een ploeg die zeer veel werk voor hem heeft opgeknapt.

Ik geloof niet dat Thomas nog eens een grote ronde gaat winnen. Dit was zijn 'lucky shot'. Een beetje zoals Hesjedal in de Giro, Sastre in de Tour en Cobo + Horner in de Vuelta.

Grappig dat nakaarten over de Tour.

Zo kan je altijd wel iets blijven verzinnen natuurlijk. Eerst wint hij omdat zijn ploeg te sterk is, dan omdat de rest te zwak is

Gewoon oververdiende winnaar, met trouwens een charisma waar misschien enkel Dumoulin ergens bij in de buurt komt.

Onweerwolf schreef:
Ik gun het Kruiswijk zeker maar of hij het ook verdient? Ik vraag me wel af of hij zijn tijdritinspanning vandaag niet gewoon heeft terug moeten betalen en als dat zo is dan heeft hij misschien gegokt en verloren. Is lovenswaardig maar net niet voldoende.
En nou heeft de 'rust' van gisteren hem vandaag weer goed gedaan, zeker?

Onweerwolf
chevy93 schreef:
(quote)
En nou heeft de 'rust' van gisteren hem vandaag weer goed gedaan, zeker?

Mja, hij moest uiteindelijk wel lossen bij Yates natuurlijk. Dit is duidelijk zijn limiet.

Morgen maar eens kijken of Yates nu wel met de druk om kan gaan.

Natuurlijk! Yates is duidelijk de sterkste, oververdiende winnaar.

Net zo natuurlijk als in de Giro zeker

Het is geen ezel, he
En hij heeft nu ook geen concurrentie die hem ook maar enigszins zou kunnen bedreigen.

Ik verwacht ook dat ie hem wint hoor. Maar er komt nog een lastig ritje aan, je weet maar nooit.

en kudos voor Kruijswijk dattie toch maar weer de aanval kiest. Hij verdient meer credit dan hij krijgt. Kan morgen nog alle kanten op, winnen zie ik hem niet meer doen (tenzij Yates z'n fameuze off day krijgt), maar hij kan zowel Valverde nog voorbij als van het podium kukelen.

Topvuelta

(en Thomas kan volgend jaar heel anders de Tour in, hij weet nou dat hij kan winnen en 32 is een perfecte Tourwinnaarsleeftijd plus dat Sky graag op 2 paarden wedt, denk ik)

Als Kruijswijk attent rijdt moet hij top-3 kunnen halen. Hij is sowieso de eerste Nederlander die top 5 in alle drie de grote rondes heeft gereden.

Volgend jaar dan nog een keer alles op de Giro!

Onweerwolf
Nope, geen Kruijswijk. Niet dit jaar en eerlijk gezegd denk ik niet dat 'ie het ooit nog eens gaat doen.

Geen Valverde en geen Kruijswijk

Maar wel Mas!

Ach ja, 4e is ook prima. Zijn niveau ook wel. Meer zat er niet in.
Leuk voor Mas, en Lopez heeft het na vandaag ook gewoon verdiend.

Onweerwolf
Ik ben benieuwd of Mas de komende jaren bij Quick-Step blijft. Daar hebben ze bij mijn weten nog nooit iemand gehad die serieus kon meedoen voor het podium op een grote ronde.

Onweerwolf
Verder wel gaaf dat alle 3 de grote rondes dit jaar zijn gewonnen door Britten en dan ook nog alle 3 door een andere Brit. Wat een sensationele heerschappij.

Onweerwolf schreef:
Ik ben benieuwd of Mas de komende jaren bij Quick-Step blijft. Daar hebben ze bij mijn weten nog nooit iemand gehad die serieus kon meedoen voor het podium op een grote ronde.
Uran, maar dat is wel een van de weinigen, ja.

Onweerwolf
Ja, inderdaad, maar die reed er maar kort ook.

Ik zou het wel cool vinden om een gekende ploeg als Quick-Step opeens jaren lang mee te zien doen voor het klassement ipv klassiekers, aanvallen en sprints e.d.

Zolang het niet ten koste gaat van de aanvalslust van mensen als Terpstra en Alaphilippe.

Onweerwolf
Terpstra vertrekt.

Nog meer mensen die zo de finale van het WK boulderen bij de heren gaan kijken op Eurosport 2? Ik gok dat ik het antwoord al weet overigens

johan de witt schreef:
Ach ja, 4e is ook prima. Zijn niveau ook wel. Meer zat er niet in.
Leuk voor Mas, en Lopez heeft het na vandaag ook gewoon verdiend.

Da's wel erg nonchalant. Het is namelijk niet prima. Frustrerend is het, dat ie de laatste paar kilometertjes van die hele verrekte Vuelta niet aan kan klampen en uitgerekend de 2 mannetjes die hij in de gaten moet houden in het zicht van de finish zover laat uitlopen dat hij maar weer eens met heel lege handen achterblijft. Ik ben er bloedchagrijnig van, wil niet weten hoe hij zelf zich nu voelt. Bij mij overheerst het gevoel van een wielercarriere die maar niet bekroond wil worden. De tijd begint te dringen, Steven.

GrafGantz schreef:
Nog meer mensen die zo de finale van het WK boulderen bij de heren gaan kijken op Eurosport 2? Ik gok dat ik het antwoord al weet overigens

Wat is boulderen? Nooit van gehoord...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:59 uur

geplaatst: vandaag om 21:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.