Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 11 september 2018, 19:13 uur
Edgar18 schreef:
Ik voel overigens weinig sympathie voor Yates. Dat was in de Giro al zo en nu weer. Ik kan er niet de vinger op leggen waarom het zo is maar ik vind het maar een naar mannetje.
Ik voel overigens weinig sympathie voor Yates. Dat was in de Giro al zo en nu weer. Ik kan er niet de vinger op leggen waarom het zo is maar ik vind het maar een naar mannetje.
Apart, dat gevoel heb ik helemaal niet. Ik vind het juist wel een leuke renner om naar te kijken, is niet bang om aan te vallen als hij zich goed voelt en vervelende maniertjes heeft ie niet volgens mij.
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 september 2018, 19:13 uur
Edgar18 schreef:
Dat is hem ja. En er komen nog een paar listige ritten aan dus er is nog veel mogelijk. De top zes kan hem allemaal nog winnen, de rest is kansloos.
Dat is hem ja. En er komen nog een paar listige ritten aan dus er is nog veel mogelijk. De top zes kan hem allemaal nog winnen, de rest is kansloos.
Thnx. Deze Yates is ook die met de dopingban in z'n verleden toch?
Ik zet mijn kaarten op Nairo. Maar Kruiswijk gun ik het zeker ook.
0
geplaatst: 11 september 2018, 19:15 uur
VladTheImpaler schreef:
Apart, dat gevoel heb ik helemaal niet. Ik vind het juist wel een leuke renner om naar te kijken, is niet bang om aan te vallen als hij zich goed voelt en vervelende maniertjes heeft ie niet volgens mij.
(quote)
Heb ik ook, lekker aanvallend. Soms wat naïef maar dat is een stuk beter dan aanhaken om t aanhaken.
0
geplaatst: 11 september 2018, 19:16 uur
Profiel van de slotklim van morgen; https://cdn.touretappe.nl/images/vuelta/2018/etappe-17-alto-del-balcon-de-bizkaia.jpg . Eerste drie kilometer zien er nog goed te doen uit, maar dan dik twee kilometer dik boven de 10% zo te zien, en ook dicht bij de top nog goed steil.
0
geplaatst: 11 september 2018, 19:20 uur
Je zou zeggen iets voor Lopez en Quintana maar dat hebben we vaker gedacht deze ronde en toen lukte het ook niet (echt)
0
geplaatst: 11 september 2018, 19:29 uur
VladTheImpaler schreef:
Ik vind hem bij vlagen wat arrogant overkomen, vooral als het goed gaat. Maar zoals ik al zei, echt de vinger erop leggen lukt me niet. Het is een gevoel.Apart, dat gevoel heb ik helemaal niet. Ik vind het juist wel een leuke renner om naar te kijken, is niet bang om aan te vallen als hij zich goed voelt en vervelende maniertjes heeft ie niet volgens mij.
0
Hendrik68
geplaatst: 11 september 2018, 22:06 uur
Als de NFL elk jaar zo begint dan tekenen we er voor. Wederom verwachtten de zogenaamde experts weer helemaal niets van mijn favoriete clubje. Opbouwjaar nummer 2, zo wordt gezegd. Hoewel 1 zwaluw nog geen zomer maakt zijn het de New York Jets die dit weekend het nieuws bepalen en niemand anders. Volkomen tegen de verwachting in werden de Detroit Lions in eigen huis compleet gesloopt, al zag het daar het eerste kwart nog niet naar uit.
Waar jong gedrafte quarterbacks vaak in de luwte mogen leren en vaak nog niet direct worden ingezet en soms het hele eerste jaar niet, daar durfde Todd Bowles de nummer 3 van de draft, Sam Darnold, direct voor de leeuwen te gooien. Met zijn 21 jaar en een rits dagen de jongste startende qb sinds begin jaren 50. Darnold geldt als een groot talent, maar had op de universiteit (USC) als nadeel dat hij nog wel eens een makkelijke interceptie gooit, als hij zo zou beginnen, kon dat wel eens dodelijk voor zijn vertrouwen zijn. En verdomd, werkelijk de allereerste worp van zijn profcarrière werd onderschept en voor een pick 6 teruggelopen. Daar gaan we weer, dacht de trouwe achterban. Maar Darnold werd direct opgevangen en mentor en 2e quarterback McCown ontfermde zich fantastisch over hem. Hij werd toegesproken en Darnold zelf leek ook niet echt ontdaan. Achteraf zou die interceptie zijn enige fout in de wedstrijd blijken. Hij stond op en dirigeerde zijn team nog voor rust naar een 17-10 voorsprong. Vooral de chemie tussen Darnold en Quincy Enunwa viel op, ze wisten mekaar te vinden alsof ze al 10 jaar samen spelen. Direct na rust maakte Detroit nog 1 keer gelijk. Wat daarna gebeurde was voor de Jets volgers niet te bevatten, voor niemand eigenlijk en nog steeds niet. Van 17-17 werd het binnen 3 minuten 38-17 door een touchdownpass (offense) een pick six (defense) en een punt return (special teams). Nog voor het eind van het 3e kwart was het 48-17 na nog een field goal en een running touchdown. In het laatste kwart werd niet meer gescoord. Detroit was compleet de weg kwijt en de Jets vierden alvast weekend. Zelden zag ik supporters van de verliezende partij zo vol ongeloof kijken, de ontzetting die van die hoofden afstraalde: "Verliezen van de Jets? Wij? Zo vernederd worden door het op een na lelijkste eendje van de NFL?". Ja, dus. Hun Matthew Stafford, een van beste QB's in de league die de completet passes aaneen rijgt kreeg werkelijk niks voor elkaar en zal de komende week in zijn slaap nachtmerries krijgen van groenwitte wezens die hem opjagen.
Natuurlijk kan het volgende week alweer anders zijn, maar feit is dat het team aan alle kanten bulkt van het talent. Met Leonard Williams als kapitein in de defensieve lijn, Jamal Adams als heerser in de secundary en Trumaine Johnson als opvolger van Darelle Revis. Darron Lee met 2 intercepties in deze wedstrijd gaat een plaag worden voor elke ploeg. Ook de offense staat op het eerste gezicht goed. Sam Darnold kan niet excelleren als hij niet beschermd wordt. Nou laat dat maar over aan Spencer Long en Kelvin Beachum. Met 98 miljoen aan salarisruimte kan het de komende jaren alleen maar beter gaan. De Patriots hoeven zich wellicht dit jaar nog geen zorgen te maken om de Jets, maar dat duurt niet lang meer. Het tijdperk Darnold is begonnen.
Waar jong gedrafte quarterbacks vaak in de luwte mogen leren en vaak nog niet direct worden ingezet en soms het hele eerste jaar niet, daar durfde Todd Bowles de nummer 3 van de draft, Sam Darnold, direct voor de leeuwen te gooien. Met zijn 21 jaar en een rits dagen de jongste startende qb sinds begin jaren 50. Darnold geldt als een groot talent, maar had op de universiteit (USC) als nadeel dat hij nog wel eens een makkelijke interceptie gooit, als hij zo zou beginnen, kon dat wel eens dodelijk voor zijn vertrouwen zijn. En verdomd, werkelijk de allereerste worp van zijn profcarrière werd onderschept en voor een pick 6 teruggelopen. Daar gaan we weer, dacht de trouwe achterban. Maar Darnold werd direct opgevangen en mentor en 2e quarterback McCown ontfermde zich fantastisch over hem. Hij werd toegesproken en Darnold zelf leek ook niet echt ontdaan. Achteraf zou die interceptie zijn enige fout in de wedstrijd blijken. Hij stond op en dirigeerde zijn team nog voor rust naar een 17-10 voorsprong. Vooral de chemie tussen Darnold en Quincy Enunwa viel op, ze wisten mekaar te vinden alsof ze al 10 jaar samen spelen. Direct na rust maakte Detroit nog 1 keer gelijk. Wat daarna gebeurde was voor de Jets volgers niet te bevatten, voor niemand eigenlijk en nog steeds niet. Van 17-17 werd het binnen 3 minuten 38-17 door een touchdownpass (offense) een pick six (defense) en een punt return (special teams). Nog voor het eind van het 3e kwart was het 48-17 na nog een field goal en een running touchdown. In het laatste kwart werd niet meer gescoord. Detroit was compleet de weg kwijt en de Jets vierden alvast weekend. Zelden zag ik supporters van de verliezende partij zo vol ongeloof kijken, de ontzetting die van die hoofden afstraalde: "Verliezen van de Jets? Wij? Zo vernederd worden door het op een na lelijkste eendje van de NFL?". Ja, dus. Hun Matthew Stafford, een van beste QB's in de league die de completet passes aaneen rijgt kreeg werkelijk niks voor elkaar en zal de komende week in zijn slaap nachtmerries krijgen van groenwitte wezens die hem opjagen.
Natuurlijk kan het volgende week alweer anders zijn, maar feit is dat het team aan alle kanten bulkt van het talent. Met Leonard Williams als kapitein in de defensieve lijn, Jamal Adams als heerser in de secundary en Trumaine Johnson als opvolger van Darelle Revis. Darron Lee met 2 intercepties in deze wedstrijd gaat een plaag worden voor elke ploeg. Ook de offense staat op het eerste gezicht goed. Sam Darnold kan niet excelleren als hij niet beschermd wordt. Nou laat dat maar over aan Spencer Long en Kelvin Beachum. Met 98 miljoen aan salarisruimte kan het de komende jaren alleen maar beter gaan. De Patriots hoeven zich wellicht dit jaar nog geen zorgen te maken om de Jets, maar dat duurt niet lang meer. Het tijdperk Darnold is begonnen.
0
geplaatst: 11 september 2018, 22:50 uur
Edgar18 schreef:
.....Ik voel overigens weinig sympathie voor Yates. Dat was in de Giro al zo en nu weer. Ik kan er niet de vinger op leggen waarom het zo is maar ik vind het maar een naar mannetje.
.....Ik voel overigens weinig sympathie voor Yates. Dat was in de Giro al zo en nu weer. Ik kan er niet de vinger op leggen waarom het zo is maar ik vind het maar een naar mannetje.
Eens en ook ik snap eigenlijk niet waarom, hij rijdt aanvallend, zijn teksten zijn vaak ook wel in orde, maar toch is er dat haakje....
Wel kunnen we de conclusie nu al trekken dat we dit jaar een mooi ronde jaar hebben, alle drie de grote ronde doen Nederlanders tot diep in de ronde serieus mee voor de eindoverwinning, verschillende ook nog nota bene. En alle rondes waren zeer vermakelijk met prachtige etappes.
Mss wat gekleurd door een oranje bril, maar geen dominante winnaar (a la Armstrong, Indurain) in het peloton heeft wel wat.
0
geplaatst: 12 september 2018, 09:37 uur
Onweerwolf schreef:
(quote)
Heeft inderdaad een korte ban gehad omdat hij een puffer had gebruikt terwijl de dokter was vergeten een voorschrift in te leveren. Vermits astma hebben een vereiste is om een goede coureur te zijn kan je dat bezwaarlijk doping noemen.
Heb verder helemaal niets tegen Yates. Leuke renner, aanvallend, en de manier waarop hij erdoor zakte in de Giro was voor mij het ultieme bewijs dat het qua dopinggebruik zeker niet de spuigaten uit loopt.
0
geplaatst: 12 september 2018, 09:58 uur
Wel een flinterdun ‘bewijs’ dan 
Ik heb ook niks tegen Yates op zich, alleen dat ik het geen rondewinnaar vind, hoewel nog niet zo erg als Thomas. Yates hoeft het in elk geval niet van zijn ploeg te hebben.
Hoop toch dat Kruijswijk en Quintana zoals vaker in de derde week op hun best zijn zodat we nog wat serieuze aanvallen op Yates te zien gaan krijgen.

Ik heb ook niks tegen Yates op zich, alleen dat ik het geen rondewinnaar vind, hoewel nog niet zo erg als Thomas. Yates hoeft het in elk geval niet van zijn ploeg te hebben.
Hoop toch dat Kruijswijk en Quintana zoals vaker in de derde week op hun best zijn zodat we nog wat serieuze aanvallen op Yates te zien gaan krijgen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 12 september 2018, 11:18 uur
Astma is een vereiste om een goede coureur te zijn?
0
geplaatst: 12 september 2018, 17:54 uur
Ai ai ai, jammer dat Kruijswijk niet meer kon volgen en een minuut en zijn derde plek verliest. Lijkt nu tussen Yates en Valverde te gaan.
0
geplaatst: 12 september 2018, 20:57 uur
johan de witt schreef:

Thomas wel dan? Oké, hij had een bizar goede Bernal in zijn ploeg, maar Thomas was ook gewoon overduidelijk de sterkste renner in de afgelopen Tour.
Voor Kruijswijk was de aankomst vandaag het tegenovergestelde van een kolfje naar zijn hand (zoals eigenlijk voor deze gehele Vuelta-editie geldt), dus dat hij vandaag tijd ging verliezen kon je incalculeren. Het verlies is wel erg groot, waardoor de eindwinst niet meer mogelijk lijkt. Maar de laatste twee bergetappes zijn de eersten die hem wat beter moeten liggen, dus een podiumplek is nog mogelijk. Ik gun het hem enorm. Hopelijk gaat hij in 2019 en/of 2020 met dezelfde vorm nog eens de Giro in. Als hij in de Vuelta en Tour in de buurt van het podium kan komen, dan is er voor hem opnieuw veel mogelijk in de Giro (die hem normaal veel beter ligt).
0
geplaatst: 13 september 2018, 00:24 uur
Thomas reed letterlijk geen meter op kop in de Tour. Zonder zijn ploeg had hij die nooit gewonnen.
Yates vind ik zeker een aansprekender winnaar, maar toch meer een puncher/klimmer dan een echte ronderenner. Ik verwacht niet dat die ooit voor Tourwinst gaat meedoen.
Kruijswijk verdient zeker een podiumplaats hier, maar dan zal het zaterdag moeten gebeuren, in een etappe die hem ligt en waar hij Valverde en Mas nog pijn zou kunnen doen.
Mas trouwens wel de revelatie van deze Vuelta
Yates vind ik zeker een aansprekender winnaar, maar toch meer een puncher/klimmer dan een echte ronderenner. Ik verwacht niet dat die ooit voor Tourwinst gaat meedoen.
Kruijswijk verdient zeker een podiumplaats hier, maar dan zal het zaterdag moeten gebeuren, in een etappe die hem ligt en waar hij Valverde en Mas nog pijn zou kunnen doen.

0
Onweerwolf
geplaatst: 13 september 2018, 01:03 uur
johan de witt schreef:
Thomas reed letterlijk geen meter op kop in de Tour.
Thomas reed letterlijk geen meter op kop in de Tour.
Gezien het feit dat hij onder meer twee etappes heeft gewonnen is die stelling natuurlijk niet vol te houden.
Thomas reed de juiste meters op kop. Zonder zijn ploeg had hij die nooit gewonnen.
Ik denk dat dat voor elke winnaar geldt in de afgelopen decennia. Ploegmaats zijn er niet alleen om te controleren of om een berg tot halverwege op te zwoegen. Ze zijn er ook om je uit de wind te houden, je op de hoogte te houden, je voeding en water te verstrekken en je moraal op peil te houden.
Vanzelfsprekend is die machine bij Sky al jaren het beste geolied en heeft Thomas daar duidelijk voordeel van maar iedere renner heeft dat in meer of mindere mate.
De Yates broers doen me eigenlijk wel wat denken aan de Schleckjes. Getalenteerd maar of ze ook echt harde bazen zijn valt nog maar af te wachten.
Ik gun het Kruiswijk zeker maar of hij het ook verdient? Ik vraag me wel af of hij zijn tijdritinspanning vandaag niet gewoon heeft terug moeten betalen en als dat zo is dan heeft hij misschien gegokt en verloren. Is lovenswaardig maar net niet voldoende.
Ik heb wel het idee dat als Kruiswijk echt voor podium en winst gekend wil zijn dat het nu moet gebeuren. In deze situatie en met dit deelnemersveld is hij het eigenlijk wel verplicht om podium te rijden. Zeker nu Quintana ook is weggevallen. En hij is 31 inmiddels dus hij gaat vermoedelijk niet nog heel erg veel beter worden. Het enige excuus dat hij heeft is het feit dat hij de tour in z'n benen heeft.
Yep, die zal in de toekomst wel met Bernal en Costa gaan vechten om de winst.
1
geplaatst: 13 september 2018, 10:42 uur
Onweerwolf schreef:
Astma is een vereiste om een goede coureur te zijn?
Was zeer licht ironisch bedoeld Astma is een vereiste om een goede coureur te zijn?

0
geplaatst: 13 september 2018, 10:45 uur
Thomas is door niemand bergop in de problemen gebracht, dan verdien je toch wel om de tour te winnen me dunkt. Als hij voluit had gegaan in de tijdrit had hij met 2:30 voorsprong gewonnen. Niets op af te dingen.
0
geplaatst: 13 september 2018, 10:55 uur
Niemand was inderdaad in staat het Sky-blok te kraken, dus in die zin was het zeker verdiend.
Maar had hij voor, zeg, Astana of Dimension Data, gereden, had hij never nooit gewonnen.
Geen groot winnaar naar mijn mening, maar een renner die optimaal van de (bijzondere) omstandigheden profiteerde.
Volgend jaar maakt hij geen schijn van kans, net zoals hij in het verleden nooit top-10 in een grote ronde gereden heeft.
Maar had hij voor, zeg, Astana of Dimension Data, gereden, had hij never nooit gewonnen.
Geen groot winnaar naar mijn mening, maar een renner die optimaal van de (bijzondere) omstandigheden profiteerde.
Volgend jaar maakt hij geen schijn van kans, net zoals hij in het verleden nooit top-10 in een grote ronde gereden heeft.
0
geplaatst: 13 september 2018, 11:00 uur
johan de witt schreef:
Niemand was inderdaad in staat het Sky-blok te kraken, dus in die zin was het zeker verdiend.
Ik denk dat hij evengoed gewonnen had. Waarop baseer je je? Hij was toch de beste klimmer? En zo goed als de beste tijdrijder? Het had een meer open strijd geweest, maar de sterkste heeft gewoon gewonnen.
0
geplaatst: 13 september 2018, 11:07 uur
Nah, de hele dag schuilen in het wiel van een ploeggenoot en dan de laatste 50 meter nog even het sprintje winnen omdat je de hele dag hebt kunnen sparen noem ik niet bepaald de beste klimmer.
En de beste tijdrijder is hij ook niet bepaald.
Bij een andere ploeg was hij maximaal 6-10 geworden.
En de beste tijdrijder is hij ook niet bepaald.
Bij een andere ploeg was hij maximaal 6-10 geworden.
0
geplaatst: 13 september 2018, 11:15 uur
Dan verschillen wij hierin van mening
.
Dumoulin etc... hebben gewoon in dezelfde wielen gehangen hoor, op een paar stukken na en dat waren er vrij weinig en alleen bergop waar in de wielen hangen echt niet zo'n voordeel is.
Dumoulin zelf heeft trouwens vaak genoeg aangegeven dat Thomas gewoon de sterkste was bergop.
Max 6 tot 10 is wel helemaal uit de lucht gegrepen, dan zou hij 7 minuten moeten verloren hebben onderweg. Dan hebben wij een andere tour gekeken.
.Dumoulin etc... hebben gewoon in dezelfde wielen gehangen hoor, op een paar stukken na en dat waren er vrij weinig en alleen bergop waar in de wielen hangen echt niet zo'n voordeel is.
Dumoulin zelf heeft trouwens vaak genoeg aangegeven dat Thomas gewoon de sterkste was bergop.
Max 6 tot 10 is wel helemaal uit de lucht gegrepen, dan zou hij 7 minuten moeten verloren hebben onderweg. Dan hebben wij een andere tour gekeken.
0
geplaatst: 13 september 2018, 11:36 uur
Dat hebben we zeker 
Ik denk dat je onderschat hoeveel energie het kost als je meerdere concurrenten in de gaten moet houden, gaten moet dichten én moet proberen gaten te slaan itt tot lekker achter je superieure knecht aanfietsen.
Ik denk dat Dumoulin in de komende jaren nog wel eens terug zal denken aan de Tour van 2018, waar hij verloor van een mindere renner, zeker als hij dan tegen echte toppers zal moeten strijden.
Hoewel het ernaar uitziet dat hij zelf ook een betere ploeg plus voorbereiding zal hebben komend jaar.

Ik denk dat je onderschat hoeveel energie het kost als je meerdere concurrenten in de gaten moet houden, gaten moet dichten én moet proberen gaten te slaan itt tot lekker achter je superieure knecht aanfietsen.
Ik denk dat Dumoulin in de komende jaren nog wel eens terug zal denken aan de Tour van 2018, waar hij verloor van een mindere renner, zeker als hij dan tegen echte toppers zal moeten strijden.
Hoewel het ernaar uitziet dat hij zelf ook een betere ploeg plus voorbereiding zal hebben komend jaar.
0
geplaatst: 13 september 2018, 11:41 uur
johan de witt schreef:
Dat hebben we zeker
Dat hebben we zeker

Wielrennen is in se een individuele sport die in een team wordt beoefend en de kracht van je team is (mede)beslissend. Zouden we jouw redenering toepassen op de sport die hier niet meer genoemd mag worden dan zou Oasis-fan Messi 2018 betreuren als het jaar waarin hij geen wereldkampioen werd door de (geringere) kracht/inbreng van het team om hem heen

0
geplaatst: 13 september 2018, 11:42 uur
johan de witt schreef:
Maar dat geldt voor alle renners. Indien de Sky trein er niet had geweest, had eender wie die aan de kop van het klassement stond al deze dingen moeten doen. Of andersom bekeken, de concurrentie moest nu ook gewoon volgen en dan Thomas kloppen bergop. Zie wat er nu in de Vuelta gebeurd (ok, op kleinere schaal als in de tour). Astana rijdt alles aan stukken, maar als het er op aan komt kloppen de sterkere renners Lopez gewoon bergop. Als Dumoulin sterker had geweest als Thomas had hij hem ook gewoon bergop moeten kloppen. Maar again, Dumoulin heeft vaak genoeg aangegeven dat Thomas de sterkste was, goed dat jij dat beter ziet dan hemzelf

0
geplaatst: 13 september 2018, 11:55 uur
Ja, je gaat natuurlijk niet zeggen dat je van een mindere renner verliest 
Feit is dat iedereen de eerste twee weken op Froome gefixeerd was en Thomas sowieso in de luwte kon rijden. In de derde week was er van de concurrentie al bijna niks over en zat Dumoulin ook in onmogelijke positie. Dan is het zaak het maximale eruit te halen en dat heeft hij zeker gedaan.
Maar met een betere voorbereiding én een betere ploeg had hij Thomas zeker geklopt. Dat weet hij zelf ook wel.

Feit is dat iedereen de eerste twee weken op Froome gefixeerd was en Thomas sowieso in de luwte kon rijden. In de derde week was er van de concurrentie al bijna niks over en zat Dumoulin ook in onmogelijke positie. Dan is het zaak het maximale eruit te halen en dat heeft hij zeker gedaan.
Maar met een betere voorbereiding én een betere ploeg had hij Thomas zeker geklopt. Dat weet hij zelf ook wel.
0
Onweerwolf
geplaatst: 13 september 2018, 12:17 uur
johan de witt schreef:
Echt totaal mee oneens. Ik denk dat je Thomas flink onderschat.
0
Onweerwolf
geplaatst: 13 september 2018, 12:34 uur
johan de witt schreef:
Ik denk juist dat met een betere voorbereiding (geen Giro) en een sterkere ploeg Dumoulin en Thomas zeer aan elkaar gewaagd zijn, niet dat de een vreselijk veel beter is dan de ander. Dumoulin is de betere tijdrijder maar Thomas zit er niet ver achter. Qua klimmen zijn ze ongeveer even goed met het verschil dat Thomas beter in staat is om te reageren en Dumoulin zijn eigen race moet rijden en dat laatste kun je uitbuiten. En Thomas kan natuurlijk een stuk beter sprinten, al is dat minder relevant.
Ik ben wel benieuwd wat er volgend jaar gebeurt in De Tour. De ploeg van Dumoulin wordt misschien iets sterker maar volgens mij had er meer in gezeten qua transfers. Het zal vooral een voordeel zijn voor Dumoulin als hij nu wel op Kelderman en Oomen kan rekenen. Of Roche nog echt verschil gaat maken moeten we nog maar zien. Voelt meer als een verplichte vervanger voor Geschke.
Ik ben ook wel benieuwd wat Froome volgend jaar wil. Toch voor de 5e tour gaan of het een jaar helemaal aan Thomas laten? Als Froome geen Giro rijdt en wel de Tour moeten zowel Dumoulin als Thomas nog maar zien of het wel relevant is wie van hun tweeën het sterkste is. Het zou mij niet verbazen als we volgend jaar dezelfde namen op het podium zien. Wellicht met Landa als outsider.
0
geplaatst: 13 september 2018, 12:44 uur
Resultaten Thomas in grote rondes:
Giro: 118-80
Vuelta: 69
Tour: 140-67-31-140-22-15-15
En hij is 32. Het is niet dat hij aan het begin van zijn carriere staat.
Sky gaat hem volgend jaar echt niet als kopman in de Tour uitspelen.
Als ze verstandig zijn, laten ze hem de Giro en/of de Vuelta rijden, maar zelfs dan moet hij nog bewijzen het kopmanschap te kunnen dragen in een grote ronde.
Wat mij betreft een toevalswinnaar, een gemaakte ronderenner, een beetje als Wiggins.
Dumoulin is in elk opzicht een betere renner. Behalve op de baan misschien

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.