Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 2 oktober 2018, 21:35 uur
Gretz schreef:
On-ge-ken-de prestatie die hier best wat meer aandacht zou mogen verdienen.
On-ge-ken-de prestatie die hier best wat meer aandacht zou mogen verdienen.
Dit is het 8ste bericht op rij met Kiki in de hoofdrol, je zou voor minder...

1
geplaatst: 2 oktober 2018, 21:39 uur
Hehe dat is waar, ik bedoel meer dat er slechts iets van 4 users zijn die zich überhaupt voor tennis interesseren. Als je dat vergelijkt met sommige andere sporten...
Verder ook tof dat Demi Schuurs in het dubbelspel in een klein jaar is uitgegroeid tot absolute wereldtopper. Met Elise Mertens gaat ze ook naar de WTA Finals.
0
geplaatst: 2 oktober 2018, 22:01 uur
0
geplaatst: 2 oktober 2018, 23:07 uur
Tennis is geen sport om over te kletsen, voorspellen enz. Daar leent een sport als wielrennen of voetbal zich beter voor.
Knap trouwens van ....
Knap trouwens van ....

0
geplaatst: 2 oktober 2018, 23:10 uur
Edgar18 schreef:
Tennis is geen sport om over te kletsen, voorspellen enz.
Tennis is geen sport om over te kletsen, voorspellen enz.
En al helemaal het vrouwentennis niet...
0
geplaatst: 2 oktober 2018, 23:18 uur
Nou... eerder dan het mannentennis. Bij de vrouwen weet je tenminste niet van tevoren wat de afloop gaat zijn. Bij de mannen is het simpel, Djokovic, Nadal of Federer wint het toernooi.
0
geplaatst: 2 oktober 2018, 23:25 uur
Als alles mogelijk is en de meest gekke dingen gebeuren, dan heeft voorspellen toch juist geen enkele zin?
0
geplaatst: 3 oktober 2018, 00:35 uur
Gretz schreef:
YES, we doen gewoon weer mee (wie had dat gedacht)! En Kiki (afbeelding) gaat nagenoeg zeker meedoen aan de WTA Finals, want #1 Halep heeft dus waarschijnlijk een ernstige rugblessure wat voor haar einde seizoen zou betekenen. On-ge-ken-de prestatie die hier best wat meer aandacht zou mogen verdienen.
Ze moet in ieder geval Sportvrouw van het Jaar worden, maar NOC*NSF kennende zal het wel weer een schaatster/shorttracker, hockeyster of zwemster worden.
YES, we doen gewoon weer mee (wie had dat gedacht)! En Kiki (afbeelding) gaat nagenoeg zeker meedoen aan de WTA Finals, want #1 Halep heeft dus waarschijnlijk een ernstige rugblessure wat voor haar einde seizoen zou betekenen. On-ge-ken-de prestatie die hier best wat meer aandacht zou mogen verdienen.
Ze moet in ieder geval Sportvrouw van het Jaar worden, maar NOC*NSF kennende zal het wel weer een schaatster/shorttracker, hockeyster of zwemster worden.
Ik volg Kiki wel een beetje, maar ik heb iets gemist geloof ik. Hoeveel wereldtitels en Grand Slams heeft ze dit seizoen gewonnen?
0
geplaatst: 3 oktober 2018, 06:37 uur
Wereldtitels? In het tennis? Weet je zeker dat je het wel volgt?
0
geplaatst: 3 oktober 2018, 07:15 uur
Poek schreef:
Ik volg Kiki wel een beetje, maar ik heb iets gemist geloof ik. Hoeveel wereldtitels en Grand Slams heeft ze dit seizoen gewonnen?
(quote)
Het behalen van die ene titel in Cincinnati kun je al zien als een van de grootste Nederlandse sportprestaties van de afgelopen 10 jaar (hoe vaak heeft er een NLse tennisser nu een master / WTA premier event gewonnen?). Gezien de mondiale concurrentiestrijd in het tennis, en waar Kiki vandaan moest komen is dit een prestatie die je absoluut niet mag onderschatten. Tot dit jaar had ze bijna niets laten zien op andere banen dan gravel.
Meestal winnen er bij NOC*NSF sporters in een discipline die maar in een beperkt aantal landen op hoog niveau wordt beoefend. Dan is het ook veel makkelijker om te excelleren.
0
geplaatst: 3 oktober 2018, 07:42 uur
Ja dat is natuurlijk een dooddoener. Puur omdat er in iets meer landen wordt getennist, worden B-titels niet opeens meer waard dan A-titels. Anna van der Breggen of Suzanne Schulting verdienen die titel eerder.
1
geplaatst: 3 oktober 2018, 08:57 uur
De prestatie bij een Nederlands-open sport als schaatsen moet wel heel bijzonder zijn wil dat een echt goede prijs opleveren. Anders kan de korfbalploeg ook wel elk jaar de sportploeg van het jaar prijs op gaan halen.
Overigens wat te denken van de prestaties van de oer-hollandse Hassan
Overigens wat te denken van de prestaties van de oer-hollandse Hassan
0
geplaatst: 3 oktober 2018, 10:01 uur
Ja, Hassan ook top natuurlijk maar in een olympisch jaar moet het wel heel raar lopen als er geen olympisch kampioen wint.
Ik denk ook Suzanne Schulting.
Bij de mannen zou ik dan wel voor een niet-olympier gaan.
Maar Nuis zal het wel worden.
0
geplaatst: 3 oktober 2018, 10:05 uur
Aan de Schaakolympiade die momenteel in Batumi wordt gehouden doen 185 federaties mee.
Hoeveel doen er aan de Daviscup mee?
Hoeveel doen er aan de Daviscup mee?
0
geplaatst: 3 oktober 2018, 10:13 uur
johan de witt schreef:
recentere zaken hebben soms ook wel eens een voordeel omdat het nog vers in het geheugen ligt. Dus als Max dadelijk nog 1 of 2 grand prixjes (en dat sluit ik niet uit) wint dan weet ik het wel. En ja Poek, aan de F1 doen ook maar een zeer beperkt aantal nationaliteiten mee
0
geplaatst: 3 oktober 2018, 10:18 uur
vigil schreef:
recentere zaken hebben soms ook wel eens een voordeel omdat het nog vers in het geheugen ligt. Dus als Max dadelijk nog 1 of 2 grand prixjes (en dat sluit ik niet uit) wint dan weet ik het wel.
recentere zaken hebben soms ook wel eens een voordeel omdat het nog vers in het geheugen ligt. Dus als Max dadelijk nog 1 of 2 grand prixjes (en dat sluit ik niet uit) wint dan weet ik het wel.
2e in Tour en Giro, en op het WK (tijdrit) sla ik toch nog net wat hoger aan

Maar goed, Joop won ook alleen als hij ook echt iets won, dus Toms kansen zullen gering zijn.
0
geplaatst: 3 oktober 2018, 10:20 uur
johan de witt schreef:
Ja, Hassan ook top natuurlijk maar in een olympisch jaar moet het wel heel raar lopen als er geen olympisch kampioen wint.
Klopt, de kans is klein dat Schulting niet wordt verkozen in december. Maar zelf hecht ik toch meer waarde aan de prestaties van een sporter die een heel jaar lang in de absolute wereldtop zit, zeker als het om zo'n grote sport als tennis gaat. Schulting heeft afgelopen seizoen alleen iets laten zien op de OS. Anna van de Breggen en Kiki Bertens vegen week in, week uit de vloer aan met de concurrentie.
Natuurlijk zijn de prestaties in verschillende sporten lastig met elkaar te vergelijken, maar het zou toch wel verfrissend zijn als eens een keer niet een schaatser, zwemmer of wielrenner er met de NOC*NSF titels vandoor gaat.
0
geplaatst: 3 oktober 2018, 10:25 uur
Gretz schreef:
Klopt, de kans is klein dat Schulting niet wordt verkozen in december. Maar zelf hecht ik toch meer waarde aan de prestaties van een sporter die een heel jaar lang in de absolute wereldtop zit, zeker als het om zo'n grote sport als tennis gaat. Schulting heeft afgelopen seizoen alleen iets laten zien op de OS. Anna van de Breggen en Kiki Bertens vegen week in, week uit de vloer aan met de concurrentie.
Nou, Anna is toch regelmatig verslagen door Annemiek, die ook gewoon een beter jaar had, alleen pech op het WK.
Kiki heeft ook geen Grand Slam-finale gehaald dit jaar, en dat lijkt me de enige kans op zo’n uitverkiezing voor een tennisster.
Anders waren Brenda of Manon het destijds ook wel eens geweest

1
geplaatst: 3 oktober 2018, 10:26 uur
johan de witt schreef:
Maar goed, Joop won ook alleen als hij ook echt iets won, dus Toms kansen zullen gering zijn.
(quote)

Met "dan weet ik het wel" bedoel ik niet dat het mijn keuze zou zijn hoor, meer hoe dan de massa er over zal denken. Nee TD sla ik ook hoger aan.
0
geplaatst: 3 oktober 2018, 10:30 uur
Een Top 10 positie op een wereldranglijst is natuurlijk ook een ijkpunt. Dat heeft heeft Brenda, en Bollegraf al helemaal niet, nooit gehaald. Kiki overigens ook nog niet maar dat kan ook geen week meer duren

0
geplaatst: 3 oktober 2018, 10:30 uur
Annemiek is ook wereldkampioen geworden. En ook nog La Tour en de Giro Rosa gewonnen.
En dat tennis is dus maar een beperkt mondiale sport vergeleken met schaken...
En dat tennis is dus maar een beperkt mondiale sport vergeleken met schaken...
0
geplaatst: 3 oktober 2018, 10:33 uur
pfff bij wielrennen heb je een bezemwagen, daar ben je vast ook fan van. De bezems staan al klaar hier...
1
geplaatst: 3 oktober 2018, 10:34 uur
johan de witt schreef:
Nou, Anna is toch regelmatig verslagen door Annemiek, die ook gewoon een beter jaar had, alleen pech op het WK.
(quote)
Dat is waar. Van Vleuten heeft dit seizoen ook allerlei grote wedstrijden gewonnen en een paar keer Van den Breggen overtuigend afgetroefd. Is de wereldtitel op de weg wel zoveel knapper dan de wereldtitel tijdrijden? Ik vraag het me af.
Kiki heeft ook geen Grand Slam-finale gehaald dit jaar,. en dat lijkt me de enige kans op zo’n uitverkiezing voor een tennisster.
Anders waren Brenda of Manon het destijds ook wel eens geweest
Kiki heeft al 3 grote toernooien gewonnen dit jaar. En tot nu in 2018 al 10 (!) speelsters uit de top 10 verslagen. Vanaf volgende week behoort ze tot de beste 10 ter wereld. De kans is levensgroot dat ze aan de finals mee mag doen, wat echt uniek is voor een Nederlandse tennisser. Hier hecht ik meer waarde aan dan een (halve) finaleplaats op een GS. Wat Kiki dit jaar laat zien is nog zoveel knapper dan de prestatie op Roland Garros in 2016. Voor mij gaat het om het totaalplaatje van dit seizoen. Maandenlang op zo'n hoog niveau presteren. Mentaal enorme stappen gemaakt. Eindelijk ook de topper zijn op gras en hardcourt. Niemand die zich dit sportjaar sterker heeft ontwikkeld dan Kiki.
0
geplaatst: 3 oktober 2018, 10:36 uur
Gretz schreef:
Is de wereldtitel op de weg wel zoveel knapper dan de wereldtitel tijdrijden? Ik vraag het me af.
Is de wereldtitel op de weg wel zoveel knapper dan de wereldtitel tijdrijden? Ik vraag het me af.
Ik denk dat de diegene die dit beoordelen en nomineren dit wel hoger inschalen ja
0
geplaatst: 3 oktober 2018, 10:38 uur
nou je het zegt, wat te denken van de pokerprestaties van Fatima! 

0
geplaatst: 3 oktober 2018, 10:43 uur
Als het om het vergelijken van sporten gaat is het misschien nog wel het eerlijkste om het af te meten in de hoeveelheid geld die er in om gaat. Het is niet voor niks dat het prijzengeld in het tennis zo hoog ligt ivm andere sporten. Er is wereldwijd ontzettend veel aandacht voor. Tientallen miljoenen mensen volgen de GS-toernooien op de voet. Schaken is nauwelijks een tv-sport te noemen.
0
geplaatst: 3 oktober 2018, 10:52 uur
Gretz schreef:
Schaken is nauwelijks een tv-sport te noemen.
Schaken is nauwelijks een tv-sport te noemen.
Maar TV is dan ook voor bejaarden. Livestreams is de toekomst (en het heden).
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.