MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
vigil schreef:
(quote)

Ik denk dat de diegene die dit beoordelen en nomineren dit wel hoger inschalen ja

Terwijl het toch ook gewoon voor een deel een teamprestatie is van het gehele Nederlandse team. Het blijft immers gewoon een landenwedstrijd. In tegenstelling tot de tijdrit waar het ieder voor zich is en de sterkste gewoon wint. Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat Van den Breggen als eenling niet zou hebben kunnen winnen.

GrafGantz schreef:
Ik zet m'n geld op Laura Smulders en Jeffrey Herlings.

Herlings lijkt mij ook, is de eerste Nederlander die wereldkampioen is geworden in de hoogste klasse motorcross. Bij de vrouwen zou ik het niet weten wie het zou moeten worden.

Gretz schreef:
Het is niet voor niks dat het prijzengeld in het tennis zo hoog ligt ivm andere sporten. Er is wereldwijd ontzettend veel aandacht voor. Tientallen miljoenen mensen volgen de GS-toernooien op de voet. Schaken is nauwelijks een tv-sport te noemen.

Om op die lijn door te lust ik er minimaal nog wel één: pijltjes pleuren, vissen, curling, snooker zijn min of meer ook als zodanig te beschouwen. Zet je denkraam eens fff open: het gaat er niet alleen om hoeveel mensen er kijken (eyeballs - voor WK snooker waren dat ruim 4 miljoen alleen al bij de BBC), maar ook wie er kijkt (demografisch profiel). Strategisch is soms zo'n programma/uitzending het ideale middel om je doelpubliek te bereiken en dan wordt er aardig betaald.

En die verkiezing zegt mij weinig: hoe kan je te winnen van een eendagswedstrijd (muv OS, eerder dan WK) afzetten tegen winnen van een tournooi of ronde? En soms wordt die prijs uitgekeerd op basis van een prestatie eerder in het jaar die al in vergetelheid was gegleden; de ene sport is nou eenmaal populairder dan de andere.

Gretz schreef:
De kans is levensgroot dat ze aan de finals mee mag doen, wat echt uniek is voor een Nederlandse tennisser.
Ik vind niet dat "uniek" een belangrijk criterium moet zijn. Een wereldtitel in een sport waar Nederland vaak in uitblinkt, blijft toch hoger aan te slaan dan pakweg een eerste keer dat een Nederlander top 10 haalt in sport waarin Nederland geen succesvolle geschiedenis heeft (hangt natuurlijk ook van de sport af, bv korfbal en veldrijden stelt minder voor). Ik volg het tennis wel een beetje, maar ik kom de naam van Kiki Bertens vaker tegen op dit forum dan in tennis(nieuws) dat ik zie in kranten of tv. Dus zoveel stelt ze internationaal nog niet voor lijkt me dan. Wij in België hebben met Elise Mertens een tennister van hetzelfde niveau als Kiki Bertens, maar ik denk niet dat Mertens bij de top 3 zal zijn bij de Sportvrouw van het jaar in België. Dat komt misschien ook doordat we enorm verwend geweest zijn met de periode Clijsters-Henin (en dat unieke prestatie of niet dus wel een rol kan spelen), maar dan nog zijn er sportsters die dichter bij de absolute wereldtop aanleunen of gewoon wereldtop zijn en die meer aanspraak maken op de titel sportvrouw van het jaar in België en Nederland dan de pakweg 15e beste tennisster ter wereld.

Kiki heeft hier ook geen schijn van kans, hoor, tenzij ze misschien de finals wint.

Gretz schreef:
(quote)

Het behalen van die ene titel in Cincinnati kun je al zien als een van de grootste Nederlandse sportprestaties van de afgelopen 10 jaar (hoe vaak heeft er een NLse tennisser nu een master / WTA premier event gewonnen?). Gezien de mondiale concurrentiestrijd in het tennis, en waar Kiki vandaan moest komen is dit een prestatie die je absoluut niet mag onderschatten. Tot dit jaar had ze bijna niets laten zien op andere banen dan gravel.

Winnen in Cincinnati is een beetje als het winnen van de Waalse Pijl. Knappe titel, maar er zijn nog twee niveaus hoger. Om daar nou sporter van het jaar voor te worden... Dan liever een van onze wielrensters of de gouden Schulting. EDIT: Ik vergeet Hassan.

Bij de mannen gaat mijn voorkeur naar Nuis of Herlings. Ongeacht de geringe concurrentie - wat vaak schromelijk wordt overdreven - heeft hij absurd hard geschaatst in 2018. Alleen Davis en Kramer in topvorm zet ik op gelijke hoogte wat betreft de laatste +/- 15 jaar. De prestaties van Herlings klinken ook heel indrukwekkend, maar ik heb te weinig verstand van de sport om het te kunnen vergelijken.

Gretz schreef:
(quote)

Kiki Bertens [veegt] week in, week uit de vloer aan met de concurrentie.

Ze wint twee keer op rij met dikke cijfers en opeens veegt ze de concurrentie het hele jaar weg Volgens mij hebben nog steeds acht tennissters beter gepresteerd dit jaar.

Teunnis schreef:
(quote)

Ze wint twee keer op rij met dikke cijfers en opeens veegt ze de concurrentie het hele jaar weg Volgens mij hebben nog steeds acht tennissters beter gepresteerd dit jaar.
Volgens mij verloor ze vorige week nog van de nummer 39 van de wereld.

Overigens is de naam Nuis nog niet gevallen bij de kandidaten voor de mannen? Leuk dat Dumoulin twee keer tweede geworden is in een ronde, maar vorig jaar won hij er daar nog één van en werd toen ook al sportman van het jaar (uiteraard nog steeds enorm knap, maar zijn prestaties worden nou eenmaal langs een andere lat gelegd). Nuis won goud op de 1000 én (koningsnummer) 1500 meter.

En Schulting was een enorme verrassing en niet onbelangrijk, een leuke verschijning (dus ze blijft wat meer op het netvlies hangen), maar Ter Mors won eveneens goud en brons en dat in twee verschillende disciplines. Toch net even wat knapper als je het mij vraagt.

Discussie over de hoeveelheid sporttopics verwijderd.

Nog maar even hier plaatsen: er is destijds heel bewust gekozen om één enkel sporttopic te hebben en om daar geen voetbal in te bespreken. Alle sporten (behalve het eerder vermelde voetbal) kunnen in dit ene topic besproken worden. Daar mag zo veel over gezeurd worden in dit en andere topics, de policy blijft zoals die is. Indien mensen graag posten over voetbal of graag verschillende topics willen hebben per sport, kan ik die van harte het www aanbevelen.

chevy93 schreef:
(quote)
Volgens mij verloor ze vorige week nog van de nummer 39 van de wereld.

En vandaag van de nummer 40. Niets zo wispelturig als het vrouwentennis.

chevy93 schreef:

Overigens is de naam Nuis nog niet gevallen bij de kandidaten voor de mannen? Leuk dat Dumoulin twee keer tweede geworden is in een ronde, maar vorig jaar won hij er daar nog één van en werd toen ook al sportman van het jaar (uiteraard nog steeds enorm knap, maar zijn prestaties worden nou eenmaal langs een andere lat gelegd). Nuis won goud op de 1000 én (koningsnummer) 1500 meter.

En Schulting was een enorme verrassing en niet onbelangrijk, een leuke verschijning (dus ze blijft wat meer op het netvlies hangen), maar Ter Mors won eveneens goud en brons en dat in twee verschillende disciplines. Toch net even wat knapper als je het mij vraagt.

johan de witt schreef:
(...) in een olympisch jaar moet het wel heel raar lopen als er geen olympisch kampioen wint.
Ik denk ook Suzanne Schulting.
Bij de mannen zou ik dan wel voor een niet-olympier gaan.
Maar Nuis zal het wel worden.

Ah, kijk eens aan. Je mist wel eens wat met zoveel slowchat.

Dat was een mooie sportochtend.
En wat een dwaas die Rus, waarschijnlijk wordt zijn titel ingetrokken.

Hendrik68
trebremmit schreef:
Dat was een mooie sportochtend.
.
Helemaal als je zelf om 8 uur op de fiets stapt het Bargerveen in. Lohues zou er zo een liedje over kunnen schrijven. Daarom alleen het eerste gedeelte van de F1 gezien. Maar toen had Verstappen wel al 2 Ferrari's van de baan geketst. Ik wist alleen bij vertrek nog niet of die clash met Vettel nog gevolgen had. Nadat ik zag dat hij het podium gehaald had wist ik dat hij geen straf had gehad voor de bosting met Vettel. Had ik ook niet verwacht, Vettel zat er nog niet genoeg naast om voorrang te krijgen en in die bocht was inhalen helemaal wel een beetje dom. Helemaal met Verstappen of Grosjean voor je neus. Die 5 seconden straf na de aanvaring vond ik eigenlijk wel terecht, maar na de uitleg van Lammers twijfel ik weer een beetje. Maar goed tegenover een Fin zul je nooit vrijgesproken worden in de F1, dat is gewoon een feit. Ferrari mag trouwens wel eens een stel nieuwe managers aanstellen, die falende tactieken elke keer, lachwekkend gewoon.

Wel humor dat Vettel vindt dat Verstappen aan de kant moet gaan, wat een flauwekul zeg. Vettel is het gewoon helemaal kwijt en bakt er weinig meer van de laatste maanden.

Japanese GP: Sebsatian Vettel blames Max Verstappen for crash | F1 News - skysports.com

Hendrik68
Reken maar op dat het ook met de frustratie over de organisatie bij Ferrari te maken heeft. Dan weer verkeerde bandenkeuzes, dan weer verkeerde pitstop strategie. Het is altijd wat. Nou zou Hamilton sowieso niet te stoppen zijn geweest, maar nu is de strijd om de titel wel heel saai, sterker die is er helemaal niet. Vettel is een winnaar en stiekem vindt hij het best wel tof wat Max allemaal doet, maar ja als hij net jou in de weg zit dan wordt hij link. Beter dan die saaie Finnen, die voor Vettel en Hamilton natuurlijk heerlijke jaknikkers zijn. Denk je dat Verstappen in het teambelang Hamilton voor zou laten gaan als hij zelf kan winnen? Stik maar met je tactiek zou Max zeggen. Bottasje gaat lekker aan de kant en hoeft niet bang te zijn dat hij wint. Raikkonen sinds 2013 al geen GP meer gewonnen als ik het wel heb. Zegt alles.

Hendrik68
Nu we toch bezig zijn. Dit weekend alweer speelronde 5 in de NFL. Helaas is mijn euforie over de New York Jets voorbarig geweest. Het is en blijft een opbouwjaar en zo moet je het ook zien, maar stiekem had ik gehoopt dat de superstart een vervolg had gekregen. Helaas werd er vervolgens alleen nog verloren en blijkt Sam Darnold echt wel de nodige vlieguren nodig te hebben. Toch staat als een paal boven water dat het team toekomst heeft.

Mijn voorspelde Superbowl aan het begin van het seizoen was LA Rams (NFC) - Tennessee Titans (AFC). In de NFC is de concurrentie echt moordend en zouden er zo 12 andere teams de Superbowl kunnen halen. Zo heb je natuurlijk Superbowl winnaar Philadelphia, dat Carson Wentz terug heeft. Maar doordat ze weinig salarisruimte hadden hebben ze een paar spelers moeten laten gaan en is het afwachten hoe dit uitpakt. New Orleans kreeg in de seizoensopener ongenadig op de broek van de zwakke broeder in hun divisie Tampa Bay en vervolgens kropen ze door het oog van de naald tegen Cleveland, maar men lijkt de vorm inmiddels weer terug te hebben gevonden. Andere grote favoriet de Minnesota Vikings stellen voorlopig lichtjes teleur. Zo verloren ze een paar weken terug zeer dik van de toch niet zo hoog aangeslagen Buffalo Bills, waar de nederlaag tegen de Rams vorige week wat minder onverwacht kwam. Men heeft echter zwaar geïnvesteerd om Kirk Cousins naar Minnesota te halen en dat is voor niks minder dan de Superbowl die vorig jaar al bijna bereikt werd. Voorlopig lijkt het er op dat de Rams mij niet teleur gaan stellen. Als enige in de NFC hebben ze alle 4 de wedstrijden tot nu toe gewonnen en met flitsend spel ook. De AFC is de laatste jaren een stuk zwakker en daar spinden de New Patriots altijd garen bij. Bij gebrek aan concurrentie rolden ze regelmatig zonder al te veel moeite de Superbowl in. Langzaam lijkt het tijdperk Brady dan toch te gaan eindigen en zijn er bovendien wat meer teams die de zaken op orde hebben. De Titans zijn daar een van, ze doen het ook goed met een fenomenale defense, maar de offense moet nog op gang komen. Maar het zijn vooral de Kansas City Chiefs die indruk maken. Patrick Mahomes, de 2e jaars, gooit met vlijmscherpe passes elke defense aan gort en gaan heel ver komen dit jaar. Vanavond spelen ze tegen de Jacksonville Jaguars. Jarenlang het lachertje van de league maar vorig jaar was het hun jaar en het lijkt er voorlopig op dat ze ook dit jaar een kanshebber zijn. Maar om de Superbowl te bereiken zullen zij en alle andere teams, Mahomes moeten stoppen en dat gaat niet meevallen.

Wordt wel een lekker potje tegen de Jags. Kijken of Mahones aanvalslinie ook een van de beste verdedigingen van de NFL kan oprollen.

(Ik geniet overigens behoorlijk van dit seizoen. Een aantal prachtige potjes gezien de afgelopen weken. Vooral de Saints tegen de Steelers was smullen geblazen. Maar wel meer thrillers gezien tot dusverre.)

Hendrik68
Nou Mahomes kreeg wel zijn eerste intercepties om de oren, maar veel meer ook niet. Kansas had bij het ontbreken van Fournette weinig te duchten van Jacksonville. Jammer, want het had een kraker kunnen zijn. Die gekke Jets van mij rolden de Broncos even op. Tegen de gevreesde secondary onder leiding van Vonn Miller zou het lastig scoren worden en in het begin lukte dat dan ook niet, maar vanaf het 2e kwart kwam zowel de pass als de run op stoom. 3 TD passes van Sam Darnold en uiteraard ook 1 interceptie, maar dat leert hij vanzelf af. Mooiste moment leverde geen score op trouwens. Marcus Maye onderschepte in zijn eigen end zone de bal en liep het hele veld over om 1 yard voor de lijn achterhaald te worden. Daarvoor speel je nou eenmaal in het groen wit. De Titans gingen verrassend onderuit tegen de Buffalo Bills en de Rams wonnen wel, maar het was wel moeizaam deze keer tegen de Seahawks die geen schim meer zijn van de Superbowl ploeg van enkele jaren terug. Maar, dat iedereen van iedereen kan winnen in de NFL is ondertussen wel duidelijk. Elke verwachting wordt een week later weer de grond in geboord. Pittsburgh kraakte de Falcons. Dat sterrenensemble, dat nog geen 2 jaar terug de Superbowl op de valreep door de vingers liet glippen en nauwelijks verzwakt is sindsdien, krijgt het maar niet op de rit en met de op stoom geraakte Panthers en Saints in je divisie wordt het nu al een lastig verhaal voor Atlanta. Maar, vorig jaar kwamen ze ook van ver terug.

Ondertussen zijn de volleybaldames bezig met iets heel moois. De laatste jaren waren Servië, Brazilië en de VS altijd een maatje te groot als het er op aankwam. Nu ligt Brazilië er al uit, heeft de VS het met de hakken over de sloot tot de laatste zes gered en is Servië vanochtend met 3-0 van de mat gespeeld, waardoor Nederland als #1 in de poule doorstroomt naar de Final Six. Daarmee heb je nog niks, en het WK gaat nu pas écht beginnen, maar ik heb voor het eerst het idee dat ze elke ploeg kunnen verslaan.

Wat een GEWELDIGE prestatie van de volleybaldames.
En ze ontlopen nu in ieder geval Italië in de nieuwe poule indeling. Cruciaal zal denk ik het duel met China worden.

Een dure misstap van Bertens vanmiddag?

Kom op Oranje!
Heerlijke wedstrijd tegen VS.

Welke zender dan...kan niet vinden...

Ziggo sport. Ze zijn er bijna

Ben afhankelijk van de live-score helaas.

5e set winnen betekent kwalificatie voor de halve finales. Zou een wereldprestatie zijn.

johan de witt schreef:
Ziggo sport. Ze zijn er bijna

Ah dan ga ik nog even op de mobiel kijken. Thanks

Absoluut sensationeel! Heerlijke ploeg om naar te kijken ook, wat een vechtlust!

Al een jaar over 4-5 het meest constante Nederlandse vrouwenteam

Ja, wereldtitel nu en olympische over 2 jaar zou ultieme bekroning zijn

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:43 uur

geplaatst: vandaag om 19:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.