Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 30 oktober 2018, 22:19 uur
VladTheImpaler schreef:
Voor de berggeit finishes moet je in Spanje zijn. Er zijn in de komende Tour niet veel hele steile klimmen, alleen veel lange en op grotere hoogtes.
(quote)
Voor de berggeit finishes moet je in Spanje zijn. Er zijn in de komende Tour niet veel hele steile klimmen, alleen veel lange en op grotere hoogtes.
Ja Spanje sowieso

Laatste tourweek toch wel of heb ik het mis?
0
geplaatst: 30 oktober 2018, 22:29 uur
vigil schreef:
Nee dat valt reuze mee. In de laatste week zijn er 3 aankomsten bergop en 2 daarvan zijn zo rond de 7% gemiddeld. Een andere is een klim van bijna 40 km lang. Lastigste aankomst rond de laatste week is dan nog in etappe 14 met aankomst op de Tourmalet. De steilste aankomst is geloof ik die naar La Planche des Belles Filles in etappe 6.
0
geplaatst: 30 oktober 2018, 22:33 uur
Wel veel boven de 2000 meter, goed dus dat Valverde niet gaat 
Sowieso wint er geen klimmer de Tour, maar een tijdrijder/allrounder.
Wat dat betreft is het niet zoveel anders dan dit jaar.

Sowieso wint er geen klimmer de Tour, maar een tijdrijder/allrounder.
Wat dat betreft is het niet zoveel anders dan dit jaar.
0
geplaatst: 30 oktober 2018, 22:35 uur
Ben wel heel benieuwd waarmee de Italianen morgen mee komen. Het parcours van de Giro vind ik de laatste jaren steeds het beste en mooiste van de drie grote rondes.
0
geplaatst: 31 oktober 2018, 09:14 uur
De Italianen lijken een parcours neer te gaan leggen wat op maat is gemaakt voor Dumoulin. Ik zou het wel mooi vinden als zowel Dumoulin als Froome schijt heeft aan de Tour en gewoon de Giro gaan rijden. Zal in het geval van Froome overigens zeker niet gebeuren en ook Dumoulin verwacht ik in de Tour omdat zijn sponsor dat wil.
Verder ben ik het wel eens met JdW, er gaat gewoon een allrounder winnen. Bardet en Pinot lijken me vrij kansloos.
Verder ben ik het wel eens met JdW, er gaat gewoon een allrounder winnen. Bardet en Pinot lijken me vrij kansloos.
0
geplaatst: 31 oktober 2018, 10:14 uur
Dit wordt een te vergeten seizoen voor de Knicks. Ik vrees ook dat Kristaps niet meer zo sterk terug zal komen na zo'n blessure.
0
geplaatst: 31 oktober 2018, 19:49 uur
Alle etappes van de Giro zijn dan bekend gemaakt: Giro d’Italia 2019: Dit is het parcours | WielerFlits. Ziet er zo snel gekeken erg mooi en gevarieerd uit.
0
geplaatst: 31 oktober 2018, 20:29 uur
Naast de Tour zou ook deze Giro Kruijswijk heel goed moet liggen. Lekker veel klimmen in de tijdritten, pas vanaf etappe 13 echt grote geweld, daarna veel in het hooggebergte en meestal met meerdere beklimmingen per etappe. Ik krijg nu alweer roze kriebels.
0
geplaatst: 1 november 2018, 08:46 uur
bennerd schreef:
Dit wordt een te vergeten seizoen voor de Knicks. Ik vrees ook dat Kristaps niet meer zo sterk terug zal komen na zo'n blessure.
Over NBA basketball gesproken; de wederopstanding van Derrick Rose vannacht meegekregen? 50 punten gescoord! Hoe dan?!
0
geplaatst: 1 november 2018, 11:22 uur
Bizar he! En wel heel tof voor hem. Zou mooi zijn als hij weer een beetje de oude zou worden.
0
geplaatst: 1 november 2018, 11:54 uur
Dat was echt fenomenaal. Ben altijd al een fan geweest van D-Rose, heel blij voor hem dat hij weer even de boel kon overheersen. Ik hoop ook dat hij weer wat meer richting zijn oude niveau blijft gaan.
0
geplaatst: 1 november 2018, 15:30 uur
Edgar18 schreef:
Ik zou het wel mooi vinden als zowel Dumoulin als Froome schijt heeft aan de Tour en gewoon de Giro gaan rijden.
Ik zou het wel mooi vinden als zowel Dumoulin als Froome schijt heeft aan de Tour en gewoon de Giro gaan rijden.
Waarom zou je dat eigenlijk wel mooi vinden? Is toch DE meerdaagse ronde van het jaar? Ieder jaar weer?
1
geplaatst: 1 november 2018, 16:07 uur
Tony schreef:
Waarom zou je dat eigenlijk wel mooi vinden? Is toch DE meerdaagse ronde van het jaar? Ieder jaar weer?
Omdat het extreme chauvinisme van de Fransen me nogal tegenstaat. Die gooien hun eigen ronde te grabbel met als enig doel een Fransman op de hoogste trede van het podium. Van een allroundwedstrijd is weinig sprake meer met slechts zevenentwintig tijdritkilometers en extra veel (hoge) hoogtemeters. Waarom zou je dat eigenlijk wel mooi vinden? Is toch DE meerdaagse ronde van het jaar? Ieder jaar weer?
Daarnaast vind ik de Giro de laatste jaren interessanter dan de Tour.
0
geplaatst: 1 november 2018, 16:19 uur
Toch dit jaar 4 allrounders op 1-4 in de Tour en dat zal volgend jaar ook wel weer zo zijn.
Ik vind het Tour-parcours ook komend jaar weer prima, muv de ploegentijdrit, dat slaat nergens op, en is overigens zeer in het nadeel van de Franse renners.
De Giro heeft overigens ook genoeg saaie etappes. Dat het de afgelopen 3 jaar zo geweldig was kwam met name door de Nederlandse successen.
Ik vind het Tour-parcours ook komend jaar weer prima, muv de ploegentijdrit, dat slaat nergens op, en is overigens zeer in het nadeel van de Franse renners.
De Giro heeft overigens ook genoeg saaie etappes. Dat het de afgelopen 3 jaar zo geweldig was kwam met name door de Nederlandse successen.
0
geplaatst: 1 november 2018, 18:02 uur
johan de witt schreef:
Toch dit jaar 4 allrounders op 1-4 in de Tour en dat zal volgend jaar ook wel weer zo zijn.
Ik vind dat gezeur op partijdigheid in het uitstippelen van het parcours ook maar overdreven. Het ontbreken van tijdritkilometers is een trend die je in alle rondes ziet en naar mijn idee vooral vanwege de commercie (tijdrit = lage kijkcijfers). (En natuurlijk zal het schrappen van tijdritkilometers wat makkelijker besloten worden wanneer de Fransen niet kunnen tijdrijden.) Dat de Giro nu voor de tweede keer iets meer tijdritkilometers heeft doen ze ook alleen maar om Froome en Dumoulin te pleasen.
Grappig, wat mij betreft is de editie van vier jaar geleden de mooiste. Het is al wat langer zo dat de Giro een spectaculairder koersverloop heeft dan de Tour.
0
geplaatst: 1 november 2018, 18:38 uur
Dat komt vooral omdat er doorgaans geen controle is van een grote ploeg (lees Sky) en er daardoor meer kanshebbers zijn op de eindzege. En andersom 

1
geplaatst: 8 november 2018, 15:44 uur
Andrea Tafi (52) dicht bij start in Parijs-Roubaix: “Grote ploeg gevonden” | WielerFlits
Rare jongens, die Italianen...
0
geplaatst: 8 november 2018, 16:17 uur
0
geplaatst: 8 november 2018, 16:33 uur
Parijs-Roubaix is natuurlijk wel even heel wat anders dan de Sri Lanka T-Cup.
0
geplaatst: 8 november 2018, 17:09 uur
Dat stratencircuit in Hanoi, of Hanoi is een klein dorpje
of het is aan de rand van de stad. Lijkt me trouwens best een saai circuit met al de lange rechte stukken.
Circuit Hanoi
of het is aan de rand van de stad. Lijkt me trouwens best een saai circuit met al de lange rechte stukken.Circuit Hanoi
0
geplaatst: 11 november 2018, 20:02 uur
Oconnnnnn...kom op man! 
Toch nog een 2e plaats voor Max, maar die was normaal dik eerste geworden.

Toch nog een 2e plaats voor Max, maar die was normaal dik eerste geworden.
0
geplaatst: 11 november 2018, 20:18 uur
Echt zonde. Maar mooi dat Verstappen op dit moment gewoon de beste is, echt heel knap wat hij laat zien.
0
geplaatst: 12 november 2018, 19:29 uur
In een gelijkwaardige auto gaat dat volgend jaar een heel mooi gevecht met Hamilton worden. En tegen de tijd dat Hamilton met pensioen gaat zullen de talenten als Norris, Russell, Leclerc en... Ocon (
) klaar zijn om Verstappen uit te dagen. En ook benieuwd of Schumacher jr. een beetje in de buurt van zijn vaders prestaties kan komen.
) klaar zijn om Verstappen uit te dagen. En ook benieuwd of Schumacher jr. een beetje in de buurt van zijn vaders prestaties kan komen.
0
geplaatst: 12 november 2018, 20:00 uur
De prestaties van Schumacher zijn natuurlijk knap maar als coureur heb ik hem niet hoog zitten. Hoort w.m.b. niet bij de beste tien racers allertijden.
Ocon is een eikel, hopen dat ie volgend jaar geen stoeltje krijgt
.
Ocon is een eikel, hopen dat ie volgend jaar geen stoeltje krijgt
.
0
geplaatst: 13 november 2018, 07:47 uur
GrafGantz schreef:
Andrea Tafi (52) dicht bij start in Parijs-Roubaix: “Grote ploeg gevonden” | WielerFlits
Maar wel een kei in het rijden over de steentjes deze Tafi.
Het wachten is op Mooie Mario die nog één keer in luipaardpak Milaan-San Remo rijdt.
0
geplaatst: 13 november 2018, 08:23 uur
Venceremos schreef:
Of Jeannie Longo die Anna vd Breggen erop legt.
Of Jeannie Longo die Anna vd Breggen erop legt.
Die is iets van 85 ondertussen, dus dat zie ik niet meer gebeuren.
0
geplaatst: 13 november 2018, 08:28 uur
Bovendien lacht die om de leeftijd van 52, toen reed ze nog elke wedstrijd die er was die is volgens mij pas een paar weken geleden gestopt
1
geplaatst: 15 november 2018, 23:13 uur
Oei oei wat een niveau in de partij tussen MvG vs Michael Smith.
En ook lekker vlotjes allemaal.
Het scheelde allemaal niks.
En ook lekker vlotjes allemaal.
Het scheelde allemaal niks.
0
geplaatst: 16 november 2018, 01:42 uur
Absurd hè, wat een tempo. Gewoon even achttien legjes in amper een halfuur eruit knallen.
Die 9-darter van Van Den Bergh was trouwens ook een lust voor het oog, wat een mooie techniek heeft die jongen zeg.
Die 9-darter van Van Den Bergh was trouwens ook een lust voor het oog, wat een mooie techniek heeft die jongen zeg.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.