MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Gretz schreef:
De Boer haalt feitelijk al jaren vrijwel het maximale uit de spelersgroep. Eigenlijk is hij de perfecte trainer voor Ajax, ook al willen de verwende critici ons anders doen geloven. Ik durf met redelijke zekerheid te beweren dat Ajax met een andere trainer vermoedelijk maar 1 kampioenschap heeft behaald.

Kampioenschappen zijn leuk, maar uiteindelijk is voetbal toch vooral amusement. Ik zie liever een wedstrijd op niveau die verloren wordt dan een zuinige overwinning met het saaie aanvalsspel zoals we dat vaak van Ajax zien tegenwoordig. Verdedigend staat het inderdaad goed, maar het aantal aanvallers dat is doodgebloed de laatste jaren is wel erg groot. Eigenlijk is er na Huntelaar/Suarez geen enkele Ajax-aanvaller meer geweest die een mooie transfer heeft gemaakt. Je kan het ook niet allemaal De Boer verwijten wellicht: jarenlang ging steevast de 3, 4 beste spelers weg zonder dat er iets voor in de plaats kwam. Maar dan nog... ik had Peter Bosz er wel eens willen zien bv.

Gretz schreef:
(quote)

Dus gewoon een terechte strafschop, al zullen er ook een paar scheidsrechters zijn die hem niet geven omdat ze de voorwaardelijke opzet over het hoofd zien. Echter zul je op internationaal niveau zien dat in een vergelijkbaar geval de bal vrijwel ook altijd op de stip gaat.

Geert, ik vind je een aardige vent, zeker voor een ajax fan, maar nu moet je niet gaan overdrijven. Je kan die arm er niet vanaf hakken, meestal wuiven ze dit weg. Gisteren was ik bij Utrecht-De Graafschap: Utrecht had minstens 3 pingels gehad als ze zo makkelijk worden gegeven.

Foppe vond het in ieder geval geen strafschop en Frank de Boer zegt dat sommige hem geven, sommigen niet: kijk maar op nu.nl

herman schreef:
Als De Boer weer kampioen word is dat een wereldprestatie, gezien het feit dat de selectie van PSV veel meer geld gekost heeft. Maar echt blij van het spel word ik ook niet nee... Jol werd verguisd, maar onder Jol werd voor het laatst echt aantrekkelijk gespeeld, al heb ik ook wel genoten van de zeges op Barcelona, Manchester City, etc. in recente jaren.

Ga voor de grap eens kijken op www.transfermarkt.nl dan zul je gewoon zien dat die eerste bewering zonder nuancering niet te handhaven is: bij PSV kwam veel binnen dankzij transfers, maar er ging lang niet alles uit - vergelijk het gerust met Ajax.

Huidige waarde Ajaxselectie: 117,5 miljoen; PSV: 118,6

Even een citaat uit NRCNext, van vanochtend:

Aangeschoten hands helpt Ajax op weg en Ajax treft penalty's in de uitverkoop aan

Oja, die scheidsrechter was dezelfde man die destijds (na het incident met die grensrechter) zeer ostentatief het polsbandje Respect toonde aan spelers als ze er stevig ingingen. Welnu hij heeft volop respect getoond voor Ajax

Verder wil ik er nog één ding over zeggen: er is een voorbeeld dat nog pijnlijker is: de penalty tegen Frankrijk in de poulefase van WK 1978. Marius Trésor was toen de elegant voetballende libero van het Franse elftal en kreeg liggend op de grond de bal tegen zijn arm >>> penalty; eveneens een geval van "aangeschoten hands"

Mjuman schreef:
Ga voor de grap eens kijken op www.transfermarkt.nl dan zul je gewoon zien dat die eerste bewering zonder nuancering niet te handhaven is: bij PSV kwam veel binnen dankzij transfers, maar er ging lang niet alles uit - vergelijk het gerust met Ajax.

Ik zal het later eens naast elkaar leggen. Maar voor Propper, Narsingh, De Jong, Moreno, Bruma, etc. is allemaal wel 4/5 miljoen betaald dacht ik. Wat ook niet uitmaakt, normaal gesproken, Ajax kan nog wel wat leren van het aankoopbeleid van PSV.

herman schreef:
(quote)

Ik zal het later eens naast elkaar leggen. Maar voor Propper, Narsingh, De Jong, Moreno, Bruma, etc. is allemaal wel 4/5 miljoen betaald dacht ik. Wat ook niet uitmaakt, normaal gesproken, Ajax kan nog wel wat leren van het aankoopbeleid van PSV.

Yep, die site geeft ook 't batig saldo van transfers en daar zit nogal een groot verschil. PSV: + 35,7 miljoen (12 vertrokken, 13 nieuw, gemiddelde leeftijd 23,1); Ajax: -5,3 miljoen (er vertrokken 16 spelers en er kwamen er 14, gemiddelde leeftijd 22,1). Ajax mikt dus op goedkoop.

Denk dat aan- en verkoopbeleid alles te maken heeft met het feit dat PSV jarenlang gebruik heeft kunnen maken van de inkoopvermogen van Philips-managers zoals Kees Ploegsma die bijv Romario, Popescu en Ronaldo binnenhengelde. Zeker ten tijde van Jol leek het aankoopbeleid wel op dat van een marktkoopman.

de leuke resultaten in de CL hebben PSV de kop gekost qua kampioenschap dit jaar.

En dan is het rekenen, wat brengt meer op? Ik denk de CL. Zeker als PSV via de voorrondes toch weer de CL weet te bereiken.

Ook PSV is een bedrijf..

Ben wel benieuwd naar de nieuwe Shirt sponsor die vanmiddag wereldkundig wordt gemaakt.

lennon schreef:
Als psv tegen Cambuur speelt liggen ze er al uit. Dat doelsaldo zou nog wel eens opgekrikt kunnen worden in Eindhoven.
.

Ik verwacht dat Cambuur vanavond thuis gaat winnen van Willem II

ABN wellicht - de bank is nu vrij.

vigil schreef:
(quote)

Ik verwacht dat Cambuur vanavond thuis gaat winnen van Willem II

Willem II draait nu wel erg slecht, dus dat lijkt best realistisch. En als dat gebeurt dan staat er voor Cambuur heel wat op het spel in de wedstrijd tegen PSV, dan kunnen ze De Graafschap achterhalen. Zie PSV dan ook niet zomaar een grote overwinning boeken, al lijkt Cambuur me niet sterk genoeg om te stunten.

PSV moet ook naar Zwolle dat goed draait en op een plaats die recht geeft op de play-offs staat. Zou me niets verbazen als PSV daar kopje onder gaat.

Lees hier en daar dat PSV het rondom de wedstrijden in de CL heeft laten liggen, maar lijkt me dat ze het vooral in het begin van de competitie hebben laten liggen.

luigifort schreef:
..en als vroeger fan zal t me worst wezen of ze nu kampioen worden of niet..ik kan t gewoon niet aan zien.

Nu geen fan meer omdat ze niet meer goed voetballen? En waar ben je nu fan van?

luigifort is nu fan van Morrissey

Ja klopt..geen fan meer..pas als ze weer beter gaan voetballen..verder nergens fan van maar vind t wel mooi als n andere club mooi voetbal speelt..

Rudi S schreef:
luigifort is nu fan van Morrissey

Oa. Ja

Morrissey United of Johnny Hotspur

O nee Johnny City natuurlijk

west schreef:
Gisteren was ik bij Utrecht-De Graafschap: Utrecht had minstens 3 pingels gehad als ze zo makkelijk worden gegeven.

Nou nou man wat een drama die scheidsrechter Kamphuis. Had hem minimaal 3 keer op de stip kunnen leggen. Het was wel een superweertje in De Galgenwaard.

De vraag is verder niet óf Ajax een pingel krijgt tegen Twente volgende week, maar in welke minuut.

Doe maar in de 93e minuut als het nog 0-0 staat

Energiedirect punt nl, shirtsponsor, zo lijkt het.

Ja ik heb dat berichtje van Rik Elfrink ook gelezen.

https://pbs.twimg.com/media/CgkEKmvWwAAJ94Z.jpg

VladTheImpaler schreef:
Doe maar in de 93e minuut als het nog 0-0 staat

Nee want als ze hem dan missen is er geen ruimte meer voor een extra gratis pingel.

panjoe (moderator)
Rudi S schreef:

(afbeelding)

He bah, dat ziet er echt niet uit.

Rudi S schreef:

(afbeelding)

Aantal landstitels in tijdperk Philips als shirtsponsor PSV

PSV - 15
Ajax - 13
Feyenoord - 3
AZ - 1
FC Twente 1

Einde van een tijdperk?

Moest zelf ook erg wennen toen de verticale sponsoring van ABN AMRO verdween. Dat ontwerp vond ik ongelofelijk vet.

panjoe schreef:
(quote)

He bah, dat ziet er echt niet uit.

dat zal natuurlijk een fotoshop zijn, benieuwd hoeveel klanten nu op gaan zeggen

Fijne lezerscolumn die de (discussie rondom) moeilijke scheidsrechterlijke beslissingen in het juiste perspectief plaatst:
http://www.volkskrant.nl/opinie/makkelie-is-mijn-nieuwe-held~a4286344/

Running On Empty schreef:
Nee want als ze hem dan missen is er geen ruimte meer voor een extra gratis pingel.

We hebben dan nog alle tijd hoor, we krijgen neem ik aan toch wel minimaal 10 minuten blessuretijd.

herman schreef:
(quote)

Kampioenschappen zijn leuk, maar uiteindelijk is voetbal toch vooral amusement. Ik zie liever een wedstrijd op niveau die verloren wordt dan een zuinige overwinning met het saaie aanvalsspel zoals we dat vaak van Ajax zien tegenwoordig. Verdedigend staat het inderdaad goed, maar het aantal aanvallers dat is doodgebloed de laatste jaren is wel erg groot. Eigenlijk is er na Huntelaar/Suarez geen enkele Ajax-aanvaller meer geweest die een mooie transfer heeft gemaakt. Je kan het ook niet allemaal De Boer verwijten wellicht: jarenlang ging steevast de 3, 4 beste spelers weg zonder dat er iets voor in de plaats kwam. Maar dan nog... ik had Peter Bosz er wel eens willen zien bv.

Dat eerste is zeker waar. Maar enorm aantrekkelijk spelen en toch elk seizoen veel punten verspelen omdat je laks bent en teveel risico neemt daar zit geen enkele fan op te wachten. Ook de kritische ajax-fan niet. Het resultaat staat voor mij voorop als het om m'n eigen club gaat en daar kan ik Frank de Boer volledig in volgen. Zeker als je niet het materiaal meer hebt om iedereen volledig van de mat te spelen. Bovendien graven tegenstanders zich tegenwoordig veel vaker in dan vroeger en houden ze dat ook langer vol. Als je wel probeert om extreem veel vooruit te spelen wordt je waarschijnlijk een tweede Arsenal. Jarenlang complimenten krijgen over het mooie spel, maar zelden iets winnen. Dat zou voor mij een doemscenario zijn omdat een club uiteindelijk op de prijzen wordt afgerekend (bovendien levert CL of ver komen in de EL een hoop geld op).

Na Huntelaar + Suarez is het inderdaad qua aanvallers een stuk minder geworden, maar ik heb goede hoop dat Milik ook zo'n stap kan maken. Is toch een beetje het type Huntelaar dat steeds beter gaat draaien. Wanneer ie nog iets beter mee gaat voetballen en z'n rechterbeen blijft trainen voorspel ik een mooie toekomst voor hem.

Peter Bosz zou wellicht ook wel bij Ajax hebben gepast. Hij laat z'n teams in ieder geval leuk voetballen.

Wanneer ik trouwens geen echte voorkeur heb voor 1 van beide teams zie ik liever wel een open wedstrijd.

Mee eens . Peter Bosz naar Ajax

lennon schreef:
de leuke resultaten in de CL hebben PSV de kop gekost qua kampioenschap dit jaar.

Zie je vaker gebeuren inderdaad. Ajax verspeelde vorig jaar ook erg veel punten dankzij het slopende CL-programma. Voor Nederlandse teams is het toch lastig combineren omdat ze meestal maar een beperkt aantal spelers op de bank hebben die complementair zijn aan de kwaliteit van de basisspelers.

Zo'n onzin. In Engeland spelen ze 80 wedstrijden per seizoen..cup hier..cup daar..

luigifort schreef:
Zo'n onzin. In Engeland spelen ze 80 wedstrijden per seizoen..cup hier..cup daar..
Daar hebben ze veel grotere selecties. Je dacht toch niet dat City, Chelsea etc. het eerste opstellen in de Carlington cup?

Gretz schreef:
voorspel ik een mooie toekomst voor hem.

.

Ik ook, zeker als hij een goede EK speelt.
Toch een mooi koppel met Lewandowski.

herman schreef:
(quote)
Daar hebben ze veel grotere selecties. Je dacht toch niet dat City, Chelsea etc. het eerste opstellen in de Carlington cup?

Hij heeft het over Engeland en in Engeland zijn wel wat meer clubs dan die paar grote die jij noemt. Van het weekend speelt Watford de halve finale van de FA cup en die hebben echt geen extreem grote selectie. Die moesten om zo ver te komen echt altijd hun sterkste spelers opstellen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:19 uur

geplaatst: vandaag om 13:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.