MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
west schreef:
Gretig wees hij naar de stip...

Je kunt moeilijk zeggen dat de strafschop van Ajax veel makkelijker werd gegeven dan die van PSV.

Dit was in ieder geval veel minder een twijfelgeval dan afgelopen zondag.

VladTheImpaler schreef:
Dik verdiende overwinning. Er zullen wel mensen zijn die het geen penalty vinden, maar ik vond het er toch wel een. Arm beweegt licht naar de bal en raakt de bal vervolgens waardoor de voorzet eruit word gehaald.

Ik snap niet zo goed de behoefte om het dan toch weer zo te draaien dat het een terechte penalty was. Geniet er gewoon van dat je een zeer dubieuze penalty gekregen hebt voor een bal die tegen iemand zijn hand aangeschoten wordt en dat je tegen een club speelde die een nog beroerdere wedstrijd dan Ajax op de mat legde. In die zin vind ik dik verdiend gezien het spel van Ajax ook niet op zijn plaats. Verdiend wel.

Gretz schreef:
maar dan is het dus in strijd met de regels.

En hier gaat het dus helemaal mis. De regelzzzzzzzzzzzz

Bonk schreef:
Ik snap niet zo goed de behoefte om het dan toch weer zo te draaien dat het een terechte penalty was. Geniet er gewoon van dat je een zeer dubieuze penalty gekregen hebt voor een bal die tegen iemand zijn hand aangeschoten wordt en dat je tegen een club speelde die een nog beroerdere wedstrijd dan Ajax op de mat legde. In die zin vind ik dik verdiend gezien het spel van Ajax ook niet op zijn plaats. Verdiend wel.

Zeer dubieus is overdreven. Zoals ik al zei zullen er mensen die het geen penalty vinden en kan me voorstellen dat er scheidsrechters zullen zijn die de bal ook niet op de stip leggen, maar ik had het idee dat de Heerenveen speler wel degelijk een lichte beweging richting de bal maakt en het daarom een terechte penalty vind. En ik geniet wel van de overwinning hoor

Ooit gehoord:

1. Voetbal is oorlog
2. Verhouding tussen supporters van verschillende voetbalclubs is als een stammenstrijd.
3. Mooi voetbal is als goede seks

Van twee van de drie hoop/weet ik dat het niet waar is - het derde gezegde zou een kern van waarheid kunnen bevatten, maar in het geval van Ajax heeft het een sterk DIY-karakter en wordt er pas gescoord na toepassing van het scheidsrechterlijke glijmiddel.

Ben je Ajax-supporter dan mag je volgens mij je klauwen dichtknijpen en God op je blote knieën danken voor zoveel mazzel in nog geen week tijd.

Gretz schreef:
(quote)

Dit was in ieder geval veel minder een twijfelgeval dan afgelopen zondag.

Dat is dan ook niet zo moeilijk.

Haha mooie vergelijkingen Mjuman. ?

Mjuman schreef:
Ben je Ajax-supporter dan mag je volgens mij je klauwen dichtknijpen en God op je blote knieën danken voor zoveel mazzel in nog geen week tijd.

Het zat zeker niet tegen de afgelopen week. Gelukkig kun je over het gehele seizoen niet zeggen dat Ajax of PSV daadwerkelijk meer bevoordeeld is. Stand zoals ie nu is is daarom redelijk terecht. Als het op doelsaldo wordt beslist dan heeft PSV ofwel te veel onnodige tegendoelpunten geïncasseerd (bijvoorbeeld 6-3 tegen de Graafschap, 2-4 tegen az) of Ajax heeft teveel kansen verprutst waardoor ze sommige wedstrijden niet dikker wonnen.

Ja, en de bal is rond.

vigil schreef:
Utrecht weet in ieder geval hoe ze moeten spelen. Laat Feyenoord maar komen... 70% balbezit en schoten op doel is iets van 5-18 voor Feyenoord maar voor staan ho maar ( kan nog wel, het is nog bezig)

Nou zo briljant speelde FC Utrecht gisteren niet. 5 punten kwijt in 2 wedstrijden pfffff. Enige troost is dat we wellicht De Graafschap erin houden, beter dan Cambuur met zo'n klote kunstgras akker.

Als psv tegen Cambuur speelt liggen ze er al uit. Dat doelsaldo zou nog wel eens opgekrikt kunnen worden in Eindhoven.

Als dat gebeurt heeft Utrecht psv toch aardig geholpen

Ja, ik blijf hoop houden.

lennon schreef:
Als psv tegen Cambuur speelt liggen ze er al uit. Dat doelsaldo zou nog wel eens opgekrikt kunnen worden in Eindhoven. Als dat gebeurt heeft Utrecht psv toch aardig geholpen
Ja, ik blijf hoop houden.

Ja dat doelsaldo gaat opgekrikt worden maar zal het genoeg zijn?.

Dan rest alleen nog de vraag: krijgt lucky Ajax opnieuw een lucky penalty tegen Twente?

En de volgende vraag: krijgen ze ook een lucky penalty tegen De Graafschap?

De instructies voor de scheidsrechters zijn duidelijk: zodra Ajax het strafschopgebied binnenkomt, geef ze een penalty.

Soms duurt het even in de wedstrijd. Maar uiteindelijk gaat elke club voor de bijl.

Uit het reglement:

Hands houdt in, dat de speler de bal opzettelijk met de hand of arm speelt/raakt. De scheidsrechter moet het volgende in overweging nemen:
• de beweging van de hand naar de bal (niet de bal naar de hand);
• de afstand tussen de tegenstander en de bal (onverwachte bal);
• de positie van de hand hoeft niet noodzakelijkerwijs in te houden dat er altijd sprake is van een overtreding;
http://downloadcentrum.knvb.nl/sportlink/knvb/document/spelregels%20veldvoetbal.pdf?id=16687

musician schreef:
De instructies voor de scheidsrechters zijn duidelijk: zodra Ajax het strafschopgebied binnenkomt, geef ze een penalty.

Rudi S schreef:
Uit het reglement:

Hands houdt in, dat de speler de bal opzettelijk met de hand of arm speelt/raakt. De scheidsrechter moet het volgende in overweging nemen:
• de positie van de hand hoeft niet noodzakelijkerwijs in te houden dat er altijd sprake is van een overtreding;
http://downloadcentrum.knvb.nl/sportlink/knvb/document/spelregels%20veldvoetbal.pdf?id=16687

Gretig wees hij naar de stip..... eindelijk: het kan! Meestal geef ik 'm niet hiervoor natuurlijk (kijk maar naar de reglementen), maar ja, kom op hé: ajax verdient het gewoon. Het zijn godenzonen!

Rudi S schreef:
Uit het reglement:

Dan vergeet je wel een deel:
Er moet sprake zijn van het opzettelijk spelen van de bal. Als de bal niet opzettelijk geraakt wordt, is het dus geen hands. Wel kan er sprake zijn van voorwaardelijk opzet: als de speler die de bal met arm of hand beroert zijn arm op een positie houdt dat hij zou moeten kunnen begrijpen dat een handsbal het gevolg kan zijn. Als een speler opspringt en zich met zijn armen breed maakt, is het dus wel degelijk hands als daar vervolgens tegenaan geschoten wordt.

Het lichaam van Otigba bewoog naar de bal toe en daarmee nam hij dus het risico dat de bal tegen zijn arm aan kwam. Als hij z'n arm tegen het lichaam had gehouden of niet naar de bal toe was bewogen had hij geen hands gemaakt.

Dus gewoon een terechte strafschop, al zullen er ook een paar scheidsrechters zijn die hem niet geven omdat ze de voorwaardelijke opzet over het hoofd zien. Echter zul je op internationaal niveau zien dat in een vergelijkbaar geval de bal vrijwel ook altijd op de stip gaat.

[quote]Gretz schreef:

Dan vergeet je wel een deel:
[quote]

Gretz doe niet zo flauw, ik post heel het reglement, daarnaast neem ik dus nergens stelling en dat ga ik ook niet (meer) doen , ook al ga jij mij honderdduizendtachtigmiljoen keer quoten en/of taggen.

Ach jongens toch, dat gezeur over penalty's wel of niet terecht gegeven. De favorieten krijgen ze makkelijker voor dan de underdogs. Dat zie je in de Eredivisie (als Ajax en PSV de favorieten zijn), maar ook in de Europese competities (als Ajax en PSV vaker de underdog zijn). Dan kunnen de verdedigers opeens veel minder riskeren, want de geringste foute beweging is dan al een pingel tegen. Scheidsrechters zijn net mensen.

PSV heeft het op momenten rond de Champions League wedstrijden laten liggen, anders hadden we nu al op het stadhuisplein gestaan. We houden het nog effe spannend en moeten gewoon nog 2 weekjes wachten voordat we het feestje weer kunnen gaan vieren in Eindhoven, da's alles.

PSV schopt er gewoon 10 in tegen Cambuur

luigifort schreef:
PSV schopt er gewoon 10 in tegen Cambuur

precies.. echter als ze gedegradeerd zijn, krijg je ook wel eens dat effect van een ploeg die toch niks meer te verliezen heeft, en ineens een wereld pot speelt
Het blijft leuk om scenarios te bedenken, en te hopen.

maar ik denk eerlijk gezegd dat het gespeeld is, en de ploeg met het lelijke voetbal, maar de meeste goals voor toch kampioen gaat worden... Zal toch ook voelen als een soort van zoete wraak op de laatste keer dat PSV kampioen werd op 1 goal verschil.

Ik vond het eerste half jaar onder de Boer nog wel goed en het jaar erop ook nog wel. Maar sinds Eriksen weg ging is het al jaren niet meer om aan te zien. Zal vast niet alleen aan Eriksen liggen, maar toch. T boeit me nu ook voor geen meter meer, terwijl ik wel een megafan was.
Ik hoop stilletjes dat de Boer vertrekt. Ik bedoel in 5 jaar nog nauwelijks voetbal laten zien dat nauwelijks aan te gluren valt valt me erg tegen van een de Boertje.

luigifort schreef:

Ik hoop stilletjes dat de Boer vertrekt. Ik bedoel in 5 jaar nog nauwelijks voetbal laten zien dat nauwelijks aan te gluren valt valt me erg tegen van een de Boertje.

zijn resultaten zijn natuurlijk wel goed. En daar draait 't om.... zou je denken.

Dat Ajax mooi voetbal speelt is natuurlijk allang achterhaalt. Het is een beursgenoteerd bedrijf wat resultaten nodig heeft om geld te genereren. Voetbal is allang geen hoofdzaak meer.

Ja jammer is dat..dat het resultaat voorop staat.
Ik ben een voetballiefhebber en heb lang kunnen genieten van mooi voetbal van mn clubje. Was na de Koeman jaren, met als hoogtepunt kwartfinale tegen A C Milan (met goed team/goed spel) jarenlang teleurgesteld en toen de Boer t overnam tegen juist A C Milan ook met mooi spel was ik hoopvol gestemd, maar dat redelijk goede voetbal heeft maar een jaartje geduurd of zo..en als vroeger fan zal t me worst wezen of ze nu kampioen worden of niet..ik kan t gewoon niet aan zien.

Prima hoor Rudi S, maar als je het reglement post leek me dat je daarmee iets wilde zeggen. Als je niet per se van mening bent dat de penalty van Ajax onterecht was hoeven we er ook verder niet meer over te discussiëren.

luigifort schreef:
Ja jammer is dat..dat het resultaat voorop staat.
Ik ben een voetballiefhebber en heb lang kunnen genieten van mooi voetbal van mn clubje. Was na de Koeman jaren, met als hoogtepunt kwartfinale tegen A C Milan (met goed team/goed spel) jarenlang teleurgesteld en toen de Boer t overnam tegen juist A C Milan ook met mooi spel was ik hoopvol gestemd, maar dat redelijk goede voetbal heeft maar een jaartje geduurd of zo..en als vroeger fan zal t me worst wezen of ze nu kampioen worden of niet..ik kan t gewoon niet aan zien.
Tijdens de Koeman-jaren klaagden fans van Ajax anders ook al steen en been over het vertrouwde spel. Als De Boer weer kampioen word is dat een wereldprestatie, gezien het feit dat de selectie van PSV veel meer geld gekost heeft. Maar echt blij van het spel word ik ook niet nee... Jol werd verguisd, maar onder Jol werd voor het laatst echt aantrekkelijk gespeeld, al heb ik ook wel genoten van de zeges op Barcelona, Manchester City, etc. in recente jaren.

Ok..ik had daar onder Koeman niet zo n last van..ms t laatste jaar wel n beetje..maar toen waren al zoveel spelers vertrokken.
Onder Jol vond ik het in het begin ook nog wel aardig.
Id een paar keer leuk tegen Barca en City ja..dat beloofde wel wat..maar werd helaas niet doorgezet.

De Boer haalt feitelijk al jaren vrijwel het maximale uit de spelersgroep. Eigenlijk is hij de perfecte trainer voor Ajax, ook al willen de verwende critici ons anders doen geloven. Ik durf met redelijke zekerheid te beweren dat Ajax met een andere trainer vermoedelijk maar 1 kampioenschap heeft behaald. Het was telkens De Boer die z'n team wist te motiveren om een ongelofelijk sterke tweede seizoenshelft neer te zetten, ook al leek de achterstand soms onoverbrugbaar. Dankzij De Boer is Ajax ook eindelijk eens degelijk gaan verdedigen en wordt er weinig meer weggegeven. Daar win je wel wedstrijden en kampioenschappen mee. In de jaren dat PSV kampioen werd speelden zij vaak ook behoorlijk zakelijk en werd de nul houden een doel op zich. Niks mis mee.

Jol kon 1 seizoen aantrekkelijker voetbal spelen omdat hij toen een sterkere selectie had, met voorop een van de beste voetballers ter wereld. Als De Boer dezelfde tactiek was blijven toepassen was Ajax een hoop prijzen misgelopen.

Ja daar zit wel wat in ja wat betreft de kampioenschappen..maar ik heb toch liever mooi en attractief voetbal. Dan maar 3 kampioenschappen minder.
Hij is wel goed in een team smeden, maar ze aantrekkelijk laten voetballen zit er blijkbaar niet in. Toch jammer van de man met de wereldpass op Bergkamp.

Ik vond de Cruijff als trainer jaren bij Barca altijd zo mooi. Altijd aanvallen, veel goals maken maar ook veel goals tegen door het aanvalsspel. Dan krijg je er maar 3 tegen als je er zelf maar 5 maakt. Had ik graag ook bij Ajax gezien.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:31 uur

geplaatst: vandaag om 16:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.